Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Tremurat motor Focus MK3 1.6 Ti-VCT


fratello

Postări Recomandate

Pana nu elimini efectul,nu poti sti cu siguranta care e cauza...oricum eu n-as face fel de fel de improvizatii pe masina mea,doar pt asta.Prinderi noi la motor inseamna daca nu sudura macar niste gauri si tot aiurea e.Nu zic ca e un motiv de bucurie felul asta de a se manifesta,insa nici deranjant din cale-afara,cu efecte distructive in timp,deci as incerca doar solutii care nu implica bricolarea masinii,sau in cele din urma m-as impaca cu ideea ca asta e,daca restul e ok.Din cate am vazut,au mai fost sugestii demne de luat in seama,cu ridicarea pe elevator sau verificarea lantului de evacuare,care ar putea transmite vibratii in caroserie prin prinderi rigidizate sau defectuase.

Link spre comentariu

Nu e slaba/deficitara ci creaza un sistem care rezoneaza la vibratiile din gama de frecvente respectiva.

1400rpm inseamna aprox 23Hz; trebuie vazut de ce anume este legata vibratia: strict rotirea arborelui /volantei, legata de cursa pistoanelor / pozitia relativa la un moment dat;

Fecventa maxima ar fi nr cilindri x turatia/60; la 4 cilindri si 2000rpm, aprox. 133Hz.

Avand in vedere raportul 1:4 intre frecvente, va puteti da seama daca tine doar de rotatie motor sau apare multiplicarea cu 4 data de pistoane.

Nu e recomandat sa modificati prinderile actuale; ar fi de testat adaugarea unui nou punct de prindere printr-un element amortizor, "tunat" pe frecventa la care vibratiile sunt maxime.

Editat de iop95
Link spre comentariu

Prinderi noi la motor inseamna daca nu sudura macar niste gauri si tot aiurea e.

 

Nici sudura nici gauri nici pe departe, doar se fac diverse flanse si se prind in suruburile existente punand suruburi mai lungi. Lucruri care nu pot sa faca mai rau, in cel mai rau caz se demonteaza si e la starea initiala, dar intrebarea pusa mai sus ramane: merita munca si investitia ?

Link spre comentariu

Am fost la un alt service, multi-marca. Diagnoza a aratat : inconsistenta in livrare scanteie la cilindrul 3 (traducere aproximativa din limba germana), cu 'jde mii de "missfire". Mi s-a recomandat schimbarea, in prima faza, a bobinei de inductie. Am primit-o ieri ; azi sper sa o montez.

Va tin la curent. Drumuri bune !

Link spre comentariu

Prima cauza la vibratii> aprindere incorecta, a doua cauza> distributia incorect reglata/defect> a treia cauza (si cea mai naspa) jocuri la cuzineti. Dar sa speram ca e numai bobina (desi daca era bobina aveai "missfire" la toti cilindrii). Mecanicul ar fi trebuit sa verifice intai bujia, apoi scanteia.

Link spre comentariu

Bujiile sunt absolut noi (le-am schimbat la ultima vizita in service, acum vreo 2 saptamani) ; la distributie nu s-a umblat (e cea originala). Si eu sper din tot sufletul sa fie (numai) bobina !!!

Link spre comentariu

...si-am schimbat si bobina, cu rezultat ZERO ! Face la fel.

Dupa ce am mai citit ... sunt 2 variante :

-problema cu ECU (PCM), cum sustin polonezii : http://www.fordserwis.com.pl./awaria_sterownika_pcm_w_focusie_mk3_1_6_benzyna,Awaria-sterownika-PCM-w-Focusie-MK3-1.6-benzyna. Le-am trimis mail, nu cre ca vor raspunde ...

-"asa face majoritatea", cum sustin rusii : http://ffclub.ru/topic/268956/

Momentan iau o pauza, m-am stresat destul, am cheltuit si ceva bani degeaba ...

Link spre comentariu

N-am vrut sa iau in discutie o problema de design/material la aprindere... sau de software... astea se pot verifica usor de producator.

Mi-e greu sa cred ca nu le-a verificat si daca ar fi gasit ceva le-a lasat asa, mai ales ca se pot rezolva relativ usor.

 

Oricum diagnosticul "inconsistenta in livrare scanteie la cilindrul 3" ar trebui investigat. Partea de comutarea a bobinei pe cilindru cum se face?

Daca diagnosticul e corect si nu vad de ce n-ar fi, luand in calcul doar partea comparativa cu ceilalti cilindri, care-s ok, problema e strict pe zona de cilindru 3 si nu pe bobina care pentru ceilalti cilindiri e ok...

Link spre comentariu

Cei care au moldelul asta de Ford,n-au reclamat la service problema respectiva? E putin probabil ca Ford sa nu fi fost instiintat de problema. La fel, nu cred ca daca au fost instiintati, sa nu ia masuri,mai ales ca nu este un caz singular.

Eu am Logan de 1,6l si tot asa ,la relanti, vibra, nu mult, dar suficient ca sa-mi fac griji . Am mers la un service si mi-a schimbat un suport rupt. Vibratiile au disparut ca prin farmec.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

...si-am schimbat si bobina, cu rezultat ZERO ! Face la fel.

Dupa ce am mai citit ... sunt 2 variante :

-problema cu ECU (PCM), cum sustin polonezii : http://www.fordserwis.com.pl./awaria_sterownika_pcm_w_focusie_mk3_1_6_benzyna,Awaria-sterownika-PCM-w-Focusie-MK3-1.6-benzyna. Le-am trimis mail, nu cre ca vor raspunde ...

-"asa face majoritatea", cum sustin rusii : http://ffclub.ru/topic/268956/

Momentan iau o pauza, m-am stresat destul, am cheltuit si ceva bani degeaba ...

Eu ti-am spus de la inceput s-o lasi balta...ca am avut acelasi necaz....dar nu m-ai crezut.

Problema este intradevar din calculatorul masinii..... nu din soft....ecu are un defect din fabricatie...si gestioneaza prost unul din injectoare...de obicei injectorul 3.

Rezolvarea ar fi schimbarea calculatorului cu unul bun...Ford a mai avut astfel de probleme la mai multe modele de masini, echipate cu diferite tipuri de motoare.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Multumesc pentru raspuns ! Cu ce calculator ar trebui sa-l schimb ??? Cu unul identic ? Sau ...alt model ???

Teoretic, cu acelasi model, in speranta ca noul ECU sa nu-ti mai faca probleme. Daca schimbi ECU-ul vechi cu alt model, risti sa nu-ti mai mearga nici atit ca cel vechi. Daca sint compatibile 100%, atunci poti spera ca problema sa se rezolve.

Link spre comentariu

OK, dar daca "ecu are un defect din fabricatie", asta nu inseamna ca toate exemplarele acestui model au acest defect ? Sau numai unele exemplare ???

...Polonezii nu mi-au raspuns, asa ca ma intreb in continuare daca ei rezolva problema doar prin inlocuirea ECU cu unul SH acelasi model, sau cu unul similar dar modificat de ei hardware ???

Editat de fratello
Link spre comentariu

OK, dar daca "ecu are un defect din fabricatie", asta nu inseamna ca toate exemplarele acestui model au acest defect ? Sau numai unele exemplare ???

...Polonezii nu mi-au raspuns, asa ca ma intreb in continuare daca ei rezolva problema doar prin inlocuirea ECU cu unul SH acelasi model, sau cu unul similar dar modificat de ei hardware ???

E greu de spus daca polonezii au rezolvat problema. Daca ar fi rezolvat-o, sigur ar facut public acest lucru. Ma mir ca Ford n-a facut nimic (sau nu stim noi) in acest sens. Era de datoria lor sa rezolve problema,chemind masinile cu probleme in service,pentru schimbarea ECU-urilor problematice.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări