catax4u Postat Septembrie 12, 2017 Partajează Postat Septembrie 12, 2017 Va salut. Am dezmembrat un flex bosch si vreau sa-i masor rezistenta ohmica la rotor sa vad daca e ars. I-am schimbat carbunii, am curatat contactul de la butonul de pornire. Cateodata porneste dar se opreste imediat ca si cum n-ar avea putere. Ca sa-mi ies din pareri as vrea sa verific si rotorul cu multimetrul sa vad daca e bun inca, poate e bun si reusesc sa salvez flexul.Azi am masurat intre acele crestaturi de la colector pe care calca carbunii si suna toate intre ele. Am procedat corect? Daca nu cum se masoara corect rotorul? Poate fi si statorul de vina? Din punctul meu de vedere am eliminat contactul de la butonul de pornire si carbunii dintre probleme. Mai raman rotorul, statorul si variatorul de turatii. Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 12, 2017 Partajează Postat Septembrie 12, 2017 Ai aici tot ce trebuie: https://www.elforum.info/topic/103553-verificarea-motoarelor-universale-cu-rotor-bobinat/ Link spre comentariu
catax4u Postat Septembrie 13, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 13, 2017 (editat) Am testat rotorul cu metoda prezentata. Luminozitatea becului este constanta la o rotatie completa de rotor. Tensiunea masurata ramane relativ constanta (1.3-1.4 VCC) intre 2 lamele ale colectorului(una langa alta). In stator din ce am vazut intra 4 fire si suna 2 perechi, valoarea afisata de multimetru este 0.03 ohm pt fiecare pereche de fire care suna(exista o singura combinatie de cate 2 fire care suna). Este normal ca la stator rezistenta ohmica sa fie la fel intre cele 2 perechi de fire? Concluzia: tind sa cred ca sunt in regula rotorul si statorul daca procedura descrisa mai sus este corecta. Pot lega direct nulul si faza la rotor si stator, in paralel pe cele 2 perechi de fire? Ar trebui sa functioneze cred... Editat Septembrie 13, 2017 de catax4u Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 13, 2017 Partajează Postat Septembrie 13, 2017 E posibil să fie defect circuitul de pornire lentă din regulatorul de turație.Încearcă motorul fără modulul regulator de turație. Ca să ai idee cum trebuie legat, un fir de la fiecare stator vine la 230V, iar celălalt vine la o perie de cărbune. Capetele bobinelor statorice care vin la cărbuni sunt opuse celor care vin la rețea, cu alte cuvinte, nu vei alimenta la rețea pe două fire învecinate. Ca să nu faci o prostie și să arzi motorul, leagă și un bec de 100W în serie când probezi....dacă se învârte binișor și fără zgomote anormale, renunți la bec și pui pe direct. Și păstrează poze clare cu legăturile inițiale, vei avea nevoie când îl montezi la loc.... Link spre comentariu
catax4u Postat Septembrie 13, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 13, 2017 (editat) Daca am inteles bine: voi pune faza pe cele 2 fire care intra direct in stator si care nu vin la carbuni si nu suna intre ele si nulul il voi pune pe cele 2 fire care vin la carbuni si care la fel nu suna intre ele. Si ca evit vreo 'nefacuta' sa inseriez un bec de 100 W pe faza sau pe nul. E corect? In felul asta as alimenta o infasurare a statorului cu faza pe la capatul care intra direct in stator si nul in capatul celalalt al infasurarii statorului dar care vine si la carbune. La fel si pt a doua infasurare a statorului. O infasurare a statorului are un capat pus direct la 230 VCA si la care voi lega faza si celalalt capat la carbunele cu care suna si la care voi lega nulul. Editat Septembrie 13, 2017 de catax4u Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 13, 2017 Partajează Postat Septembrie 13, 2017 N-ai înțeles bine. Statorul are două bobine, care au fiecare două capete. Câte un fir de la fiecare bobină statorică duce la câte un cărbune.Celelalte două fire rămase de la bobine se leagă la rețea.În topicul cu diagnosticarea motoarelor ai și o schiță a unui motor.... Link spre comentariu
catax4u Postat Septembrie 13, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 13, 2017 Deci voi pune faza la un capat care intra direct la stator si nulul la capatul celalalt care intra tot asa direct la stator. Nu am treaba cu capetele care intra la carbuni. Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 13, 2017 Partajează Postat Septembrie 13, 2017 Exact, dar pune totuși și un bec în serie cu motorul.....te ferește de probleme oricând.Din cauza becului, motorul nu va putea avea putere, dar vei putea vedea dacă se rotește corect și fără zgomote.... Dacă ai făcut testarea inițială corect, motorul ar trebui să fie OK. Link spre comentariu
catax4u Postat Septembrie 13, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 13, 2017 Voi incerca. Multumesc pt informatii. Link spre comentariu
catax4u Postat Septembrie 16, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 16, 2017 Am incercat motorul. E bun. Vsriatorul de turatii e de vina. Multumesc pt sfaturi. Au fost foarte folositoare. Legat direct are turatie prea mare si trebuie reglat. Pot gasi variator separat? Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 16, 2017 Partajează Postat Septembrie 16, 2017 Se poate pe la reprezentanțele de service Bosch. O alternativă de moment ar fi utilizarea unui variator de iluminat, montat într-o cutie externă, prevăzută cu priză.Acel variator extern îl bagi în priză, iar flexul (sau altă sculă fără variator) o conectezi în priza de pe cutia variatorului. Link spre comentariu
lrai Postat Septembrie 16, 2017 Partajează Postat Septembrie 16, 2017 Nu cred că variatorul de lumina suporta puterea aia. Link spre comentariu
manolo Postat Septembrie 16, 2017 Partajează Postat Septembrie 16, 2017 Nu se poate desface variatorul si vazut ce este defect? Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 16, 2017 Partajează Postat Septembrie 16, 2017 Variatorul de iluminat poate suporta orice putere, dacă-i schimbi triacul cu unul de curent mai mare. Regulatoarele originale sunt de multe ori turnate într-o rășină dură, e foarte greu spre imposibil să desfaci așa ceva, exceptând cazurile când ai spart deja unul și știi exact unde să ,,sapi,, Link spre comentariu
adydep Postat Septembrie 16, 2017 Partajează Postat Septembrie 16, 2017 Un variator de la un aspirator defect,rezistă 100%. Variatorul de lămpi incandescente duce 600-800W,funcție de model. Numai că mai e o problemă,variatorul original menține turația constantă în raport cu sarcina,lucru pe care variatorul de aspirator(sau de lampă incandescentă)nu îl face. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum