Bird Postat Septembrie 21, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 21, 2017 Fă scurt între pinii 5-6 și alimentează la rețea între 4-7 cu bec de 100W înseriat. Am încercat , se aprinde becul la maxim , învârt de rotor și " nu zice nimic " , nu este deranjat de vreun câmp magnetic . Mulțumesc ! Link spre comentariu
Bird Postat Septembrie 21, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 21, 2017 Am încercat , se aprinde becul la maxim , învârt de rotor și " nu zice nimic " , nu este deranjat de vreun câmp magnetic . Mulțumesc ! Urmărind unde duc pinii 6 și 7 , pe schema cu relee ridicată de mine , nu prea se leagă , lipsește o bobina la un alt pin cu care sa se inserieze . Releul comuta când pe pinul 6 , când pe 7 , dar ar trebui sa mai fie ceva..... Link spre comentariu
Bird Postat Septembrie 22, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 22, 2017 Nu are nimeni o schema interna a bobinajului acestui motor ? As cumpara altul SH , dar trebuie sa fiu convins ca asta nu merge și tot odată sa știu cum sa-l probez . Link spre comentariu
Bird Postat Septembrie 23, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 23, 2017 (editat) Am reusit sa pornesc motorul ! Cautand prin alte scheme de WM am dat de schema urmatoare , care m-a luminat . Numerotarea de la motor este inversa decat cea de la placa . Firele mele fiind toate maro , eu nu am mai verificat corespondenta . Deci conectarea este ca in schema facuta de mine , Nu a functionat cu bec de 100W , am pus un variator de la o lustra si asa a mers . A mers intr-un sens , l-am lasat la turatie mica sa pasuiasca carbunii , dupa care am marit turatia . Cand am schimbat de pe pinul 3 pe 1 , a inceput sa faca urat . Concluzia MOTOR DEFECT . Sper sa nu fi stricat ceva si de pe placa ...... Va multumesc pentru incercarile de ajutor . Atasez schema care am gasit-o si un desen cu modul de conectare folosit . Revin dupa ce inlocuiesc motorul . Editat Septembrie 23, 2017 de Bird Link spre comentariu
Bird Postat Octombrie 3, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 3, 2017 (editat) Nu am găsit motor SH , iar unul nou e cam scump . Caut și o alta mașina același model...dacă găsesc . Am fost cu rotorul la un atelier de bobinat , l-a probat și intr-adevăr e in scurt . Mi-au spus ca nu se poate bobina . Editat Octombrie 3, 2017 de Bird Link spre comentariu
Bird Postat Octombrie 15, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 15, 2017 (editat) Am primit o recomandare sa pun un motor cu 6 fire . Asta însemnând sa nu mai meargă la 1400rpm , setand-o de pe panou pana la 1200 rpm . Ce știți despre acest lucru ? Bobina care o introduce in circuit pe pinul 1 este doar pentru turația de 1400 ? Merge fără sa se modifice softul ? Editat Octombrie 15, 2017 de Bird Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 15, 2017 Partajează Postat Octombrie 15, 2017 Sunt destule motoare cu prindere asemănătoare şi mufă identică.Eu am înlocuit la un Indesit motorul ars cu unul de la un Arctic. Atrebuit să tai cu flexul din suportul de plastic al maşinii, dar s-a putut face prinderea până la urmă. Link spre comentariu
Bird Postat Octombrie 15, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 15, 2017 Sunt destule motoare cu prindere asemănătoare şi mufă identică.Eu am înlocuit la un Indesit motorul ars cu unul de la un Arctic. Atrebuit să tai cu flexul din suportul de plastic al maşinii, dar s-a putut face prinderea până la urmă. M-am uitat la mai multe modele Bosh și toate au aceeași prindere . Eu întreb dacă lipsa unei înfășurări , care s-ar presupune ca este pentru turația maxima , nu deranjează , și dacă procesorului nu-i pasa . Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 15, 2017 Partajează Postat Octombrie 15, 2017 Nu există înfăşurare de turaţie mică şi alta de turaţie mare.... motoarele de maşină de spălat excitaţie serie (cu perii) au două borne alocate rotorului, alte două statorului, două tahogeneratorului şi una împământării. Total = 7 borne utilizate. Reglajulde turaţie se face prin variatorul cu triac, inversarea de sens cu relee. Dar există şi motoare cu rotorul în scurtcircuit, care într-adevăr au două înfăşurări, una de turaţie mare şi una de turaţie mică. Acele motoare nu au posibilitatea de pornire lentă şi de reglaj continuu al turaţiei. Se foloseau la primele maşini de spălat... Link spre comentariu
Bird Postat Octombrie 15, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 15, 2017 (editat) Buna seara ! Sa ne lămurim , la motorul asta am 7 pini , mufa la motor fiind de 8 pini unul rămâne liber ! Fără sa am masa . L-am demontat și am găsit pe 2pini ( 6,7) înfășurarea pt. taho de ~ 26ohmi , următorii 2 pini ( 4,5 ) duc la cărbuni și încă 3 pini ( 1,2,3 ) din care primii 2 duc la un releu iar pinul 3 este dat in scurt prin intermediul unui releu cu pinul 5. Dacă pun un motor cu 6 pini , pinul 1 rămâne in aer , deci una din comenzi nu mai lucrează ne mai găsind acolo o bobina .....vezi schema cu relee ridicată de mine ( in schema considera numărătoarea inversa ) . Pinii 1,2 și 3 au continuitate între ei . Consider ca e o bobina cu priza undeva . Editat Octombrie 15, 2017 de Bird Link spre comentariu
Bird Postat Octombrie 16, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 16, 2017 Am cumpărat azi un motor SH cu 6 pini , fără cărbuni fără sa-l probez , cu promisiunea ca , dacă nu merge îl duc înapoi . Am ajuns acasă , și când masor pe pini nu găsesc “ bobina “ statorului .....cineva umblase in el și nu-l pusese bine înapoi ( are in interior niște pini care se unesc când închizi unul din capace ) După ce l-am pus corect a pornit . Pe pinii de la taho scoate , la turația la care era , ~ 30V . Problema este ca , la rece înfășurarea taho măsoară cam 15 ohmi fata de 24-26 cat are înfășurarea de la motorul meu . Am pus rotorul de la motorul “nou” la motorul meu și l-am pornit , mergând bine . Este cu ~2mm mai scurt între exteriorul rulmenților . O sa pun o șaibă in lagăr ca distanțier . Ce-mi da de gândit , este dacă polii magnetului de pe rotor sunt tot atâția cât pe rotorul originar . Vineri îl pun pe mașina și văd cum se comporta . Link spre comentariu
Bird Postat Octombrie 20, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 20, 2017 Am făcut ce am scris in postul anterior ......și funcționează . Proprietara mașinii nu m-a lăsat sa încerc stoarcere mai mult de 800 rpm . Cu stima , Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum