Bird Postat Septembrie 9, 2017 Partajează Postat Septembrie 9, 2017 Va salut , Am urmatoarea problema la o masina de spalat ...in momentul in care trebuie sa se invarta , are o mica incercare de rotire dupa care se opreste . Programul merge inainte , iar cand trebuie sa se roteasca invers , se intampla aceeasi problema . La fel face si la stoarcere . Va rog daca puteti sa-mi dati un sfat care sa ma ajute sa o repar , sau o schema electrica , sau o placa functionala . Am verificat doar continuitate carbuni- colector, punand instrumentul pe carbuni si invartind de fulie . Am scos placa afara si zonele incercuite erau afumate . Masurate la rece componentele din zona sunt bune . Va multumesc ! Link spre comentariu
surubarila Postat Septembrie 9, 2017 Partajează Postat Septembrie 9, 2017 Sanatate permanenta ! Nu e tot masina de aici ? http://www.elforum.info/topic/111347-ma%C8%99ina-de-sp%C4%83lat-siemens-wm14e460by-nu-se-mai-%C3%AEnv%C3%A2rte-motorul/ Link spre comentariu
Bird Postat Septembrie 10, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 10, 2017 Sanatate permanenta ! Nu e tot masina de aici ? url] Ba da ! A trecut un an și jumătate ......fără alte probleme .Atunci au fost cărbunii . Link spre comentariu
cornel1962 Postat Septembrie 10, 2017 Partajează Postat Septembrie 10, 2017 ...ar trebui scosi carbunii, poate nu au fost de calitate si s-au dus , curatati bine rotorul de grafit si probati motorul pe banc. Verificare impulsuri tahogenerator, pompa evacuare( joc in ax ), rezistenta sa nu fie intrerupta si sa nu dea la masa, iar placa trebuie curatata bine ( nu cred ca este afumata , sunt depuneri de grafit) si ar trebui inlocuit triac-ul mare BTB, BTA (chiar daca da bine pe aparat). Mult noroc! 1 Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 10, 2017 Partajează Postat Septembrie 10, 2017 Vedeți că există unii cărbuni ieftini care distrug rapid motorul, din cauză că sunt prea moi și încarcă spațiul dintre lamele cu praf, scurtcircuitându-le.Trebuie căutați cărbuni originali pentru acel motor. O pereche de cărbuni originali costă cel puțin 50 Lei.Eu am pățit-o cu o pereche de ,,ieftinături,, la 10 Lei, mi s-a ars rotorul a doua zi..... Curățați colectorul cu un ac între lamele și dați cu șmirghel fin să aibă o suprafață lucioasă. Verificați să nu fie lamele cu uzură inegală (ovalitate), fiindcă o singură lamelă în neregulă poate duce la distrugerea rotorului, turația fiind foarte ridicată, mai ales la centrifugare.... Link spre comentariu
Bird Postat Septembrie 10, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 10, 2017 (editat) După " mintea mea " ar trebui sa folosească niște condensatori , dar nu i-am observat unde sunt montati . Or fi acoperiți cu vreo carcasa . După manifestare , nu ar mai fi buni C-urile și nu primește informație de rotire .......și ii oprește alimentarea . Ce M-a nedumerit este ca , in momentul care încerca sa pornească , am încercat și eu sa-l ajut încercând sa-l învârt un pic . S-a rotit doar un pic și foarte greu . ...ar trebui scosi carbunii, poate nu au fost de calitate si s-au dus , curatati bine rotorul de grafit si probati motorul pe banc. Verificare impulsuri tahogenerator, pompa evacuare( joc in ax ), rezistenta sa nu fie intrerupta si sa nu dea la masa, iar placa trebuie curatata bine ( nu cred ca este afumata , sunt depuneri de grafit) si ar trebui inlocuit triac-ul mare BTB, BTA (chiar daca da bine pe aparat). Mult noroc! M-am gândit de la început la cărbuni , ca , într-adevăr nu erau de calitate . Nu am dat motorul jos . Am pus ohmetrul pe cărbuni cu mufa scoasă și am învârtit de rotor ușor . Avea aceeași rezistența peste tot . Rotorului arată bine .....și totuși cred ca o sa cumpăr alți cărbuni , sa-i schimb . ( dacă tot umblu la motor ) . Are un BTB .....Nu am , îl caut și-l cumpăr . Va mulțumesc ! Editat Septembrie 10, 2017 de Bird Link spre comentariu
surubarila Postat Septembrie 10, 2017 Partajează Postat Septembrie 10, 2017 Scoate cureaua si roteste-l cu mana , nealimentat , rulmenti/lagare.... Link spre comentariu
Bird Postat Septembrie 10, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 10, 2017 Scoate cureaua si roteste-l cu mana , nealimentat , rulmenti/lagare.... A mers greu numai in momentul când era alimentat cu tensiune , la rece se mișcă ușor . O schema de conectare a motorului cu mufa in linie cu 7 pini nu aveți cumva ? Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 10, 2017 Partajează Postat Septembrie 10, 2017 E simplu, un pin e împământarea, doi se duc la tahogenerator (chestia aia rotundă din partea opusă curelei).Ăştia nu-i conectezi nicăieri pentru probe. Rămân ultimii patru pini. Între cei doi din mijloc faci scurt cu un fir, iar pe cei de margine pui un cablu de reţea. Alimentezi scurt şi motorul trebuie să pornească cu turaţie foarte mare. Pentru siguranţă, recomand înserierea cu un fir al cablului de reţea a unui bec de 100W, care va limita curentul şi tensiunea prin motor, să nu atingă turaţii periculoase în gol. Uite un model de motor asemănător, se văd în stânga primele două fire roşii subţiri, ce duc la tahogenerator. Acelea nu se leagă. Din celelalte patru se leagă doar cele periferice, cele două mijlocii sunt scurtcircuitate cu un fir. Se văd desenate cu markerul semnele pe mufă. Mai exista şi un al şaptelea fir (în marginea dreaptă a mufei) ce ducea la împământare, dar ăla a fost scos după ce motorul din imagine a fost dezafectat, rotorul fiind defect.... Important e să identifici cele trei fire ce nu trebuie legate, cele două subţiri şi de aceeaşi culoare ale tahogeneratorului şi unul de culoare verge/galben al împământării. Link spre comentariu
Bird Postat Septembrie 11, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 11, 2017 M-am gândit la cele de sus și am realizat câta dreptate ai . La început când am văzut negreala acolo , am zis ca am găsit buba , dar după ce am curățat zona am văzut ca piesele sunt OK . Tot odată am constatat ca , cureaua este plină de negreala , asta fiind , cred , praf de la uzura cărbunilor . Un motiv in plus sa schimb cărbunii . >> Validae .: la ieșire din mufa toate firele sunt maro și intra toate in placa . Dacă pini 1 și 2 duc undeva pe placa și par a fi de la taho ...între 3 și 6 este deja scurt prin relee ....la rece , 4 duce la o mufa cu trei pini....se pot urmări pe poza . Mulțumesc ! O zi , doua nu ajung la " bolnav " . Link spre comentariu
Bird Postat Septembrie 11, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 11, 2017 Am ridicat o schema cu contactele relelor ....sumara... Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 11, 2017 Partajează Postat Septembrie 11, 2017 Nu au treabă releele cu fenomenul descris.Dacă problema nu-i de la colectorul înfundat cu praf de cărbune, poate fi de la tahogenerator. Acesta poate avea magnetul spart sau dezlipit de pe ax, iar faptul că se rotește în gol zăpăcește controllerul, care nu poate interpreta corect turația motorului.Mai pot fi probleme și cu controllerul însuși, conținutul memoriei corupt.....trebuie verificată și placa de comandă de cineva cu experiență, uneori mai cedează și electroliticii din sursă.Dacă găsiți o placă identică recuperată, se poate înlocui temporar, astfel vedeți dacă ea e vinovată sau componentele de execuție ale mașinii (mult mai probabil). De aceea e bine să testezi separat motorul, odată identificate bornele, durează cinci minute.....poate pui o poză cu mufa lui și-ți arăt cum să-l legi la rețea. Link spre comentariu
Bird Postat Septembrie 12, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 12, 2017 Pai....in desenul meu contactele din stânga , 1,2,3,4,5,6,7, sunt contactele mufei de la motor , aduse la nivelul plăcii ...... Link spre comentariu
Bird Postat Septembrie 20, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 20, 2017 (editat) Pai....in desenul meu contactele din stânga , 1,2,3,4,5,6,7, sunt contactele mufei de la motor , aduse la nivelul plăcii ...... Am ajuns azi la " bolnava " ....am dat jos motorul , am scos si schimbat carbunii ( nu erau foarte uzati ). inainte sa-i pun am facut niste poze si niste masuratori . Nu m-am descurcat sa-l pornesc pe masa . Mufa de pe motor are 8 pini dar unul este in aer . vin de la motor 7 fire la placa electronica . Primele 3 pleaca de la taho , indiferent intre care pun voltmetrul si invart de rotor apar cativa volti . Denumirea motorului este : 151.60028.01 sau am mai gasit WFO2840EU Editat Septembrie 20, 2017 de Bird Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 20, 2017 Partajează Postat Septembrie 20, 2017 Fă scurt între pinii 5-6 și alimentează la rețea între 4-7 cu bec de 100W înseriat. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum