Jhn Postat Septembrie 7, 2017 Partajează Postat Septembrie 7, 2017 Salut !, Ca tot nu aveam pe ce sa-mi descarc nervii,si pe ce sa m-ai arunc niste bani,am cumparat de pe un site acest invertor de sudura. Tipul a zis ca invertorul nu a suferit interventii (fapt adevarat ),mi-a trimis si o poza cu interiorul acestuia m-ai ”de la distanta ”,am zis ok ! A sosit coletul,desfac....si acum incepe oful ! Link spre comentariu
mac01 Postat Septembrie 7, 2017 Partajează Postat Septembrie 7, 2017 Stiai ca este defect? Link spre comentariu
Jhn Postat Septembrie 7, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 7, 2017 Da am stiut !,nu am dat cine stie ce bani pe el...nu asta e problema,insa nu-mi pot da seama cum un varistor care este pus ca o protectie,poate sa faca acesta paguba. Voi incerca sa-l repar,si am sa va tin la curent cu toate etapele,insa as fi recunoscator daca cineva ma poate ajuta cu o schema de service. Link spre comentariu
Jhn Postat Septembrie 8, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 8, 2017 Explicatia simpla ar fi ca varistorul este montat in paralel pe intrarea de la reteaua de alimentare 220 Vca dupa droselul acela.La o fluctuatie de tensiune peste 275 Vca,varistorul se pune in scurt,practic neavand nici o protectie (siguranta) calibrata nici invertorul,si nici priza din care este alimentat,se deduce fenomenul acesta...dar chiar asa ? Link spre comentariu
T.Sorin Postat Septembrie 8, 2017 Partajează Postat Septembrie 8, 2017 Din cautarile efectuate l-am identificat ca fiind : ,,GCE Wolf 1600''N-o fi el profesional dar la starea conform imaginilor , cel care l-a avut , s-a asigurat ca a tras pe el pana l-a omorat si apoi ... l-a luat un om de buna credinta ... ca de , asa se intampla la noi . Link spre comentariu
nickrvl Postat Septembrie 8, 2017 Partajează Postat Septembrie 8, 2017 Sant frecvente aceste "defecte" si cam la toate invertoarele varistorii sant astfel dispusi, nici eu nu am inteles logica pozitionarii...... O sa ai de furca in primul rand cu carbonul rezultat in urma arderii unde va trebui sa elimini tot cablajul ars si sa refaci traseele, asta daca nu mai e si altceva in scurt.... Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 8, 2017 Partajează Postat Septembrie 8, 2017 (editat) Se poate repara destul de usor . Ma rog , daca se respecta ceva reguli . Logica pozitionarii are si ea o logica . Aceea ca dupa punerea in scurt a varistorului se intampla ceva . Adica " sar " sau se ard ceva sigurante pe alimentarea aparatului . Cazul banal , nu se ( mai ) intampla nimic dupa aceea . In realitatea romaneasca nu se intampla intotdeauna , mi - amintesc de zeci de ESAB - uri monofazice , la care sursa in comutatie cu SMD - uri din preajma varistorului ( mare , potent ) era carbonizata ... rezultat schimbarea placii de intrare , aia orizontala de sub capacul galben . Si alte tipuri , de la alte firme . Aparatul din foto a fost alimentat la 380 V , sau a functionat pe grup de putere mica , " paralel '" cu alte flexuri et comp . La incetarea lucrului cu flexul , motorul termic scapa de o sarcina consistenta , si se supratureaza , rezultatul se vede . Aparatul a ars minute bune , nu l - a decuplat nimeni , fie si prin tragerea stecherului sau smulgerea de la tablou . Varistorul are un sunet puternic la " functionare ", cam ca de pistol ... descurajeaza faptasii sa se apropie , il lasa sa arda linistit . Pe vremea cand ma ocupam de sudura , montam noul varistor pe papucii intrerupatorului ON - OFF . Chiar 2 in paralel , functie de client . Peste ei , tub din fibra de sticla cu cauciuc siiconic , din ala visiniu , care mai acopera ceva sufe sau terminale de transformator de putere pe la invertoarele serioase , " old school ". Aveam la rola ... Se poate cracana ( expanda ) usor , sa intre fest peste corpurile rotunde ale varistorilor , nu - s prea multe tipodimensiuni . Eventual , corpul varistorului " punctat " inainte cu ceva prenadez , sau lac de cablaje . Cu ala spreiam oricum lucrarea la final ... gasisem unul ignifug . In fine ... Editat Septembrie 8, 2017 de gauss Link spre comentariu
Jhn Postat Septembrie 8, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 8, 2017 Va multumesc din tot sufletul !,sincer nu ma asteptam la un raspuns asa de promt din parte dvs ! Link spre comentariu
cipriyan123 Postat Septembrie 8, 2017 Partajează Postat Septembrie 8, 2017 Se aseamănă foarte mult placa cu ce am văzut în invertoarele marca Stel. Driverul igbt nu este cumva un integrat Ir2110? Link spre comentariu
nickrvl Postat Septembrie 8, 2017 Partajează Postat Septembrie 8, 2017 (editat) ........................., montam noul varistor pe papucii intrerupatorului ON - OFF . Chiar 2 in paralel , functie de client ..................... Pai tocmai la asta ma refeream visavis de logica, mi se pare (de fapt sigur) "periculos" sa pozitionezi un varistor in mijlocul pieselor stiind ce stricaciuni provoaca, o alternativa ai descoprit-o singur si o consider mai buna...... Editat Septembrie 8, 2017 de nickrvl Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 8, 2017 Partajează Postat Septembrie 8, 2017 (editat) Ma rog ... e o solutie " romaneasca " . In cazul sigurantelor corect dimensionate pe retea ... nu se intampla nimic . Oriunde ar fi varistorul . Iar acoperirea cu tubul din fibra de sticla elimina complet evenimentele neplacute . Mai plantam varistorii pe spatele placilor , la papucii de intrare ... oricum , la 230v intrare functie de topografia placii . Culcati si cu " haina " mentionata , la inaltime de 15 mm ... sub ei, lacuit consistent cu lac ignifug . Solutia montarii pe intrerupator am ales - o datorita faptului ca o perioada am vandut niste invertoare la care varistorul era mai greu accesibil ... firma vindea mult la beneficiari cu parc mare de invertoare , lucrau teren pe la aductiunile de gaze cu diametru mare . Lucrau pe grupuri , si le cam buseau . De aceea am montat mai multi varistori in paralel , sa " ingenuncheze " grupul ... Aparatele defecte veneau cu delegat , se desfacea capacul , se masurau varistorii ... defect evident , proces verbal de constatare , foto , se reparau pe loc . Mai montam decalat ... doua bucati , inainte si dupa filtrul de retea , cel cu 2 infasurari pe tor , nu crapau simultan , nivel mai mare de protectie ... desi nu pare . In fine , amintiri ... Editat Septembrie 8, 2017 de gauss Link spre comentariu
Jhn Postat Septembrie 8, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 8, 2017 Multumesc inca o data !,insa nu vreau sa creez o disputa intre dvs ,Ciprian driverul igbt este IR2113,care este in scurt+sursa ICE2A365,la fel.(pe care nu-le gasesc in Calarasi,si am facut comanda),m-ai sunt ceva diode zener 2v7,6v8 scurt,etc.... Azi am bagat invertorul la "dus",si a iesit cam asa: Integratele sunt clasice,avem : LM393,UC 3845,ICE 2A365,IR2113,igbt-uri G30N60 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 8, 2017 Partajează Postat Septembrie 8, 2017 Eu n`as fi facut asa, aer comprimat si un tub de spray WL sau alt curatitor de contacte daca nu aveai ceva dedicat... Link spre comentariu
mac01 Postat Septembrie 8, 2017 Partajează Postat Septembrie 8, 2017 (editat) Daca ai ajuns la driverele Igbt-urilor, se cam complica treaba...sigur si igbt-urile sunt duse. Cred ca te-ai scarpinat in urechea dreapta cu mana stanga....aparatul asta este busit rau. Initial credeam ca-i doar ceva legat de alimentarea la retea...dar se pare ca treaba se complica. Editat Septembrie 8, 2017 de mac01 Link spre comentariu
Jhn Postat Septembrie 8, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 8, 2017 Pai doar ce am zis in primul post,ca ma racaie ceva ,dar asta e,nu stau in loc de el.... Faza cu dusul,a fost doar in zona aceea carbonizata (doar nu sunt nebun ),dupa care spalat intensiv cu alcool izopropilic:Nu face-ti ca mine ! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum