Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

INCARCARE BATERIE AUXILIARA DIN ACCELASI ALTERNATOR


kinderu56

Postări Recomandate

SALUT am un VW t4 multivan si vreu sa i incarc si bateria auxiliara din accelasi alternator ,am vazut ca sunt unele module specialiale pentru asa ceva ,unele scheme sunt cu niste relee ,care ar fi mai ok ?

 

orice ideie este binevenita . multumesc

Link spre comentariu

Se poate cum zici tu, dar mie mi se pare complicatie si implica si modificarea instalatiei existente.

 

Mai elegant / mai ecologic ... dar probabil ceva mai scump ar fi sa reciclezi energia pierduta, adica termica - folosesti generatoare termoelectrice, folosesti lichidul de racire polul cald si un radiator pasiv polul rece.

Eventual incarcarea asta poate fi suplimentata si cu ceva panouri solare, asfel vei incarca bateria auxiliara si cu motorul oprit.

 

Desigur ca totul depinde de cum iti dimensionezi sistemul intreg, solutiile pe care ti le-am dat merg pentru un consum redus, pentru a nu costa mult.

In plus iti recomand sa faci efort pentru un consum redus, sunt la indemna multe solutii eficiente atat pentru iluminare (asta discutam la "leduri") cat si pentru device-uri electronice.

Nu vei avea insa solutii economice daca doresti frigider sau cine stie ce alt consumator mare.

Link spre comentariu

Am avut asa ceva pe un T1,a2-a bat. era pt. sirocou separarea era printr-un releu voinic.50A asemanator cu rel.reg.disjunctoare ,in stationare bat. erau separate,in mers,cand crestea tens.peste 14V se cuplau in paralel PS generatorul era dinam.....puteti utiliza un reg.electronic sau electromecanic cu inversarea fazei de iesire(un trz.)ce actioneaza un releu ce alim.a 2-a bat. cand tens.creste peste 14V

Link spre comentariu

Credeti ca mai am acea masina,era din72,nu va trebue nici o sch. cautati un releu reg. de tens.; la conexiunea cu alternatorul adaptati un trz.gen BD 137 event un div. la intrare,in colector un rezist. de 30ohm 10W si un releu de 12V 50A intre colector si masa.,sau se poate faca un comp. de tens. ce are la iesire un releu,la 14Vsa se inchida un contact intre cele 2 bat.

Link spre comentariu

Am priceput, multumiri multe! Daca ati sti de cand incerc sa rezolv chestia asta... eu am o baterie suplimentara pentru amplificatoare, deh imi place bassu in masina, si as vrea sa fac separatia asta ca sa nu descarc si bateria motorului cand ascult muzica in stationare! :) Bineinteles ca voi dimensiona totul corespunzator amperajului tranzitat prin cabluri!! :)

Link spre comentariu

Unele modele de Ford Transit, Mercedes Sprinter, Iveco Daily, T5, au din fabrica cate doua baterii. Legate in paralel fara module si alte brizbrizuri. Poti pune linistit inca o baterie, eventual la amplificator pune ceva redresare.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări