kinderu56 Postat Septembrie 5, 2017 Partajează Postat Septembrie 5, 2017 SALUT am un VW t4 multivan si vreu sa i incarc si bateria auxiliara din accelasi alternator ,am vazut ca sunt unele module specialiale pentru asa ceva ,unele scheme sunt cu niste relee ,care ar fi mai ok ? orice ideie este binevenita . multumesc Link spre comentariu
Dxxx Postat Septembrie 5, 2017 Partajează Postat Septembrie 5, 2017 Se poate cum zici tu, dar mie mi se pare complicatie si implica si modificarea instalatiei existente. Mai elegant / mai ecologic ... dar probabil ceva mai scump ar fi sa reciclezi energia pierduta, adica termica - folosesti generatoare termoelectrice, folosesti lichidul de racire polul cald si un radiator pasiv polul rece. Eventual incarcarea asta poate fi suplimentata si cu ceva panouri solare, asfel vei incarca bateria auxiliara si cu motorul oprit. Desigur ca totul depinde de cum iti dimensionezi sistemul intreg, solutiile pe care ti le-am dat merg pentru un consum redus, pentru a nu costa mult. In plus iti recomand sa faci efort pentru un consum redus, sunt la indemna multe solutii eficiente atat pentru iluminare (asta discutam la "leduri") cat si pentru device-uri electronice. Nu vei avea insa solutii economice daca doresti frigider sau cine stie ce alt consumator mare. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 5, 2017 Partajează Postat Septembrie 5, 2017 http://www.ironman4x4.com/products/dual-battery-systems/140-amp-dual-battery-manager 1 Link spre comentariu
kinderu56 Postat Septembrie 5, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 5, 2017 (editat) ceva de genu aasta http://www.12voltplanet.co.uk/user/KnowledgeCentreimages/Diode-split-charge-system.jpg http://www.tb-training.co.uk/SPCHRLY_only.gif consumul va fi max 100w timp de 2 ore cu motoru oprit din bateria auxiliara Editat Septembrie 5, 2017 de kinderu56 Link spre comentariu
sesebe Postat Septembrie 5, 2017 Partajează Postat Septembrie 5, 2017 Aveți grija, nu va jucați cu asa ceva sa nu va ia foc mașina. O astfel de modificare nu se face după sfaturile de pe un forum. 1 Link spre comentariu
kinderu56 Postat Septembrie 5, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 5, 2017 culeg mai multe pareri si la final trag concluzia, deocamdata astept pareri Link spre comentariu
QQme Postat Septembrie 6, 2017 Partajează Postat Septembrie 6, 2017 Am avut asa ceva pe un T1,a2-a bat. era pt. sirocou separarea era printr-un releu voinic.50A asemanator cu rel.reg.disjunctoare ,in stationare bat. erau separate,in mers,cand crestea tens.peste 14V se cuplau in paralel PS generatorul era dinam.....puteti utiliza un reg.electronic sau electromecanic cu inversarea fazei de iesire(un trz.)ce actioneaza un releu ce alim.a 2-a bat. cand tens.creste peste 14V Link spre comentariu
elektronu85 Postat Septembrie 6, 2017 Partajează Postat Septembrie 6, 2017 Pai si cum arata acel releu, ca am si eu problema asta??? Poate puteti posta si un link sau ceva asemanator... Link spre comentariu
kinderu56 Postat Septembrie 6, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 6, 2017 o schema ceva !!! Link spre comentariu
QQme Postat Septembrie 6, 2017 Partajează Postat Septembrie 6, 2017 Credeti ca mai am acea masina,era din72,nu va trebue nici o sch. cautati un releu reg. de tens.; la conexiunea cu alternatorul adaptati un trz.gen BD 137 event un div. la intrare,in colector un rezist. de 30ohm 10W si un releu de 12V 50A intre colector si masa.,sau se poate faca un comp. de tens. ce are la iesire un releu,la 14Vsa se inchida un contact intre cele 2 bat. 1 Link spre comentariu
elektronu85 Postat Septembrie 6, 2017 Partajează Postat Septembrie 6, 2017 Am priceput, multumiri multe! Daca ati sti de cand incerc sa rezolv chestia asta... eu am o baterie suplimentara pentru amplificatoare, deh imi place bassu in masina, si as vrea sa fac separatia asta ca sa nu descarc si bateria motorului cand ascult muzica in stationare! Bineinteles ca voi dimensiona totul corespunzator amperajului tranzitat prin cabluri!! Link spre comentariu
QQme Postat Septembrie 6, 2017 Partajează Postat Septembrie 6, 2017 M-am mai gindit, cel mai simplu, alimentati releul din contactul de cheie,cit timp functioneaza mot. acu. se incarca rel.fiind alimentat ;scoateti cheia se intrerupe legatura. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Septembrie 7, 2017 Autor Partajează Postat Septembrie 7, 2017 cveva asemanator am gasit si eu schemele sunt in postul #4 Link spre comentariu
Faker Postat Septembrie 7, 2017 Partajează Postat Septembrie 7, 2017 Unele modele de Ford Transit, Mercedes Sprinter, Iveco Daily, T5, au din fabrica cate doua baterii. Legate in paralel fara module si alte brizbrizuri. Poti pune linistit inca o baterie, eventual la amplificator pune ceva redresare. Link spre comentariu
Ticu Postat Septembrie 8, 2017 Partajează Postat Septembrie 8, 2017 Pai si cum arata acel releu, ca am si eu problema asta??? Poate puteti posta si un link sau ceva asemanator... Un exemplu: http://www.tme.eu/ro/katalog/relee-electromagn-pt-industria-auto_112506/?gclid=EAIaIQobChMI8o7g_umU1gIVzoKyCh20ZwpqEAAYASAAEgJ-fvD_BwE#id_category=112506&s_field=artykul&s_order=ASC&visible_params=2%2C32%2C317%2C594%2C693%2C914%2C914%2C915%2C916%2C925%2C925%2C938%2C938&used_params=914%3A4152%3B925%3A24610%3B938%3A24544%3B Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum