Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Atacuri kamikaze cu...Antonov An-2 ?


Postări Recomandate

Nimic nu e sigur 100 la suta . Ma rog , exista o parasuta de siguranta , si proceduri pentru rezolvarea incidentelor aparute . Deschiderea parasutei de siguranta ( se foloseste si termenul " rezerva " ) e ultima masura , are si ea procedurile ei . O anumita pozitie a corpului , protejarea fetei , si mai ales o inaltime de siguranta . Adica sa nu intarzii prea mult . Asta inseamna controlul timpului , si al spatiului pe verticala . La primele salturi , e aproape imposibil . Ramane doar respectarea procedurilor , trebuie invatata dumnezeieste , exersata ( si ) mental , plus ceva noroc . Altfel , pericole sant multe . Chiar si la un salt fara probleme initiale . Daca neglijezi orientarea si dirijarea parasutei , poti ateriza unde nu e bine . Obstacole , santuri , drum circulat , suprafete de beton , pietris etc . Eventual si vreo apa , curti cu caini ofticosi , semeni umani mai reticenti , copaci , garduri , acoperisuri in panta , fabrici cu ce mai au si ele ... Aterizare cu vant de fata , sau insuficient pregatit , se rup picioarele . Mai ales la armata , unde calabalacul e consistent , eventual mai iei si ce e specific meseriei individuale sau pentru sustinerea efortului comun . Daca e oleaca de vant , te taraste pe camp sau pe aratura pana te desfigureaza ... se rup hainele si ai leziuni . Se mai intampla sa si mori . In aer , se pot intampla abordaje ( ciocniri ) intre parasutisti ... se inchid ambele parasute , si se incurca intre ele . Daca e un salt de acrobatie in grup , in cadere libera , te mai poti izbi de colegi , mai da cate unul peste tine de sus , mai dai peste altul de sub tine ... de obicei se rup oasele . In fine , noaptea si pe apa sant alte daravere ... Personal , am patit - o intr - o noapte . Lan de porumb , d' ala comunist , adevarat . Bine prasit , cu dusumeaua accidentata , si porumb des si viguros , mai inalt ca mine , desi am 2 metri ... marginile , necunoscute . Parasutele au peste 40 kg ... lanterna ajuta , dar nu foarte mult . N - aveam apa , mi se facuse sete , eram zgariat pe fata de frunze , si pe maini ... am mers mai mult de o ora . Cazusem de cateva ori . Obosisem de injurat , n - aveam decat 3 tigari pe care le fumasem , mi se cam facuse lehamite , nu stiam de ceilalti nimic . Aproape ca - mi venea sa plang ... in fine ! ...

Link spre comentariu

Nu sunt cunoscator in domeniu, dar ii apreciez pe parasutusti, trebuie sa ai o doza considerabila de curaj pentru a practica. Banuiesc ca prima data e mai greu, apoi te obisnuiesti :rade: .

Ma inteb cat de sigure sunt mecanismele parasutelor in epoca actuala si cum stateau lucrurile in trecut (perioada WW2, de ex), sub acest aspect ?

La primul e cam aiurea, instructorul ne`a spus sa luam o hirtie si un creion si sa ne scriem numele doar.

La intrebarea : de ce? ne`a spus ca nu vom reusi, nici unu n`a reusit, de, eram pustani de 17-18 ani.

Ca urmare nici unu din noi n`a luat hirtie si creion dar cred ca n`am fi reusit, instructorul stia el ce stia.

La cele din WW2 se folosea sistemul clasic cu o cordelina extractor legata de cablul avionului, la fel ca la AV-1.

 

 

Si cum zburau cu spatele ? Inversau sensul elicei ?

Simplu de tot, viteza minima e in jur de 55-60Km/h, e biplan totusi , daca ai vint din fata de 70Km/h zbori efectiv cu spatele.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

La 60 Km pe ora , AN -2 " parasuteaza " , cade continuu . Cred ca zborul cu spatele e o gluma . Daca ai vant de fata de 70 , trebuie sa bagi maneta de gaze mai in fata , sa nu te dezechilibreze , trebuie sa ai aer circulant pe suprafetele de comanda . Vitezele se scad , nu se aduna . In nici un caz nu se transforma in elicopter , care face punct " fix , si zboara cu spatele . Am zburat cu AN - 2 sute de ore ... aproape ca as fi putut sa preiau comenzile . Invatasem toate zgomotele si naravurile masinariei ... stiam dupa turatia motorului ce se intampla ... altitudinea dupa lumina care intra pe geamurile rotunde si pe usa ... la sportiva se zbura cu usa deschisa permanent . Virajele , ascensiunea sau invers , dupa solicitarile corpului . Si momentul cand se reducea motorul , pentru salt ... viteza 90 - 110 km , avionul aproape se oprea in loc , si cateodata trepida , mai erau curenti de aer si la inaltime . Aterizari ... sub 20 . Cei care erau adusi inapoi cu aeronava din vina lor erau numiti " ambasadori " , titulatura de durata si foarte rusinoasa . Iar in armata nenavigantii erau denumiti criptic " geodezi " , cu toata incarcatura cazona a unei situatii de inferioritate .

Editat de gauss
Link spre comentariu

La Iasi s-au intamplat incidente si de aceea, pe timpul salturilor, o barca patrula pe lacul Chirita. Deasemenea o ambulanta era prezenta intotdeauna.Instructorul ne-a invatat cum sa dezumflam parasuta dupa aterizare tragand de suspantele care atingeau pamantul. Viteza pe care ti-o arata instrumentul este fata de mediu, nu fata de sol. Daca vantul are viteza mai mare decat viteza aeronavei atunci putem vorbi despre deplasare "negativa", dar fata de sol. Acest lucru se intampla si la parasutisti, atunci cand prind o termica raman "agatati" in aer!

Editat de gica70
Link spre comentariu

Voalura de BG - 7M e de 3 ori cat cea de AV - 28 . Parasuta de rezerva BG - 3M e mare ... depaseste latimea corpului , si acopera juma' de piept . Daca e un vantulet de 7 - 8 metri pe secunda , se aduna la cel de 2-3 metri cu care inainteaza pe orizontala parasuta in aer . Sau se scade . Tot raman 4 metri pe secunda , deplasare cu spatele . Deci vei cadea in fund , tras in spate , 4 metri pe secunda , sau vei ateriza cu fata in vant , minim 10 metri pe secunda . In acest caz , se cam rup picioarele ... sau fractura si luxatie de glezna , ramai pe sol imobil la dispozitia corabiei , care te duce unde vrea . Suspantele sant intinse ca electrozii de sudura , rigide si subtiri . N - ai ce sa apuci ... taie palma . Terenul nu e intotdeauna pista naturala a aerodromului , sau vreo pajiste . Pe piept , parasuta de siguranta te da cu capul de teren , contactul e cu fata . Sau te rostogolesti neregulat , mai mult pe spate . Capota parasutei e rigida si colturoasa , te intoarce sau te da peste cap . Se poate intampla sa ai pistolul , e rabatat si intr - o husa , infipt sub rezerva , teava e undeva in fata ochilor , intr - o laterala . Un capitan de la Buzau a murit tarat pe aratura dintr - un fost lan de porumb , nu era chiar novice . La sportiva si elevi incepatori , cu parasuta - scoala nu se zboara cu vant . Inainte de acordarea permisiunii de parasutare , prin radio , ultima comunicare este viteza vantului la sol , langa maneca de vant . Acela este locul de " adunare " , groapa cu nisip sau saltelele sant pentru cei care au parasute manevrabile , performante , si deprinderi si experienta pe masura . Daca viteza este mai mare de 2-3 metri pe secunda , se anuleaza lansarea . Punct .

Editat de gauss
Link spre comentariu

 

Exact la acele proiectile m-am referit si eu, nicidecum nu cred ca vor folosi americanii nucleare impotriva nord coreenilor. S-ar crea un precedent periculos.

M - a derutat denumirea de " focoase " , in limbaj comun se refera la incarcatura de lupta a rachetei , nu e niciodata inerta ( proiectilul cu uraniu saracit este , e o simpla bucata de metal ) . Nu in razboi ... Altfel , m - am exprimat despre " urmare " . Ambii actori , aia cu ordinul , mi se par instabil unul , cam belicos si imprevizibil celalalt . Daca se intampla ceva neprevazut , se continua cu escaladarea si amenintarile de cel instabil , sau celalalt ( imprevizibil ) e presat de asa evolutie , se va intampla ceva . In sens militar . Substantial , va curge sange ... Nu stiu daca si cu dozimetre ... nu cred ca stie nimeni . Doar presupuneri ... la noi , cei mari au scenarii pentru toate variantele . Si le vor pune in practica ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Ma gandeam si eu ca chinezii il "manevreaza" pe kim, dar nu ca factor de descurajare, ci de negociere cu americanii.

Chinezii au ei insisi vreo 300 de focoase nucleare, nu au nevoie dpdv militar de "circul" lui kim.

Dar au fost fortati de Consiliul de Securitate ONU sa sisteze complet comertul cu KN, care e 90% din cometul exterior al KN... iar astia vor face din nou foame.

Link spre comentariu

 

Exact la acele proiectile m-am referit si eu, nicidecum nu cred ca vor folosi americanii nucleare impotriva nord coreenilor. S-ar crea un precedent periculos.

 

Precedent?! Gîndiţi la Japonia anului 1945, la civilii ce au fost supuşi primelor bombardamente atomice. Avem o certitudine, ştim cine a făcut uz de armament nuclear, nu prea văd ce motive de încredere am avea.

Link spre comentariu

Acolo a fost altceva, sa nu uitam atacul miselesc de la Pearl Harbor, infaptuit de japonezi in 1941 asupra Statelor Unite, care nu se aflau in razboi cu nimeni atunci. Dupa acest eveniment, SUA a declarat razboi Japoniei, iar ulterior, (dupa aproape 4 ani de razboi) au dat cu atomicele.

 

LE: Ce vreau eu sa spun, e ca daca va exista un razboi acolo, va fi similar cu cel din Iraq...cateva nopti de bombardele dirijate prin LASER, ceva drone si termina cu ei.

Sa nu uitam ca Irak-ul era considerata a 4 armata a lumii la vremea respectiva (Coreea de Nord nu cred sa fie in primele 10), si dupa o saptamana de razboi cu americanii, se predau soldatii lor, de cum auzeau zgomot de elicopter (stiau ca dintr-ale lor nu mai era niciunul capabil sa zboare). Sa nu uitam de generalul Dudaev, care a fost kilarit in buncarul lui, printr-o lovitura bine plasata, (racheta a intrat prin sistemul de ventilatie, dirijata prin LASER).

Editat de marius75
Link spre comentariu

Broblema e ca in Coreea de Nord nu e nimic de praduit, nici petrol, nici minereuri, nothing! De ce-ar cheltui amerlocii 100 mld. $ ca sa rastoarne regimul de la Phongyang?! Sa se trezeasca in Coreea de Sud cu emigranti din tara vecina, mana de lucru ieftina dar incompetenta si cu resentimente fata de patronii americani din Seul? No way...

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări