Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Caut motor Dacia Logan 1.6MPI 8valve


yo3fhm

Postări Recomandate

Bingoooo!

De aia am masurat cu motorul rece!

Cind ai motor cald iei aer rece si il incalzesti si prin compresie dar mai ales datorita faptului ca e cald motorul.

La mine se incalzeste doar datorita compresiei dar pierde caldura prin peretii cilindrului si capul pistonului.

Turatia fiind joasa incalzirea este mica, disiparea mare si dilatarea mica.

Astea sint din invataturile unui inginer batrin, tata!

Daca la rece ai abateri minime si presiune cam cit raportul de compresie in general totul este perfect.

La cald este mai apropiat de conditia de functionare a motorului si regula este ca sa ai sub 10% dezechilibru.

Daca cele 2 probe dau rezultate bune poti fi sigur ca motorul este OK.

Link spre comentariu

Un alt inginer batran ar fi putut si sa explice ca masuratoarea la rece nu isi are rostul din cu totul alte motive, nu o sa insist pe jocurile existente ci mai mult pe faptul ca uleiul este gros si devine o substanta care etanseaza foarte bine facand masuratoarea irelevanta oricat ai incerca sa calculezi dezechilibrul, in functie de mai multi factori poate sa afecteze foarte mult (sa iti dea valori foarte mari) sau chiar negativ.

Link spre comentariu

Daca la rece ai abateri minime si presiune cam cit raportul de compresie in general totul este perfect.

La cald este mai apropiat de conditia de functionare a motorului si regula este ca sa ai sub 10% dezechilibru.

Daca cele 2 probe dau rezultate bune poti fi sigur ca motorul este OK.

Testul la rece iti da o informatie iar la cald alta.

Din pacate ingineri aia ca tata s`au dus demult iar astia noi se bazeaza doar pe povesti citite pe net.

Interpretarea elor 2 teste este totul ori asta nu prea se mai stie...

De ce n`am facut si la cald? nu mai era nevoie, asa au spus bujiile si endoscopul.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Testul la rece iti da o informatie iar la cald alta.

Din pacate ingineri aia ca tata s`au dus demult iar astia noi se bazeaza doar pe povesti citite pe net.

Interpretarea elor 2 teste este totul ori asta nu prea se mai stie...

De ce n`am facut si la cald? nu mai era nevoie, asa au spus bujiile.

 

Si totusi e ceva citit nu doar transmis din "tata in fiu". Internetul e cea mai mare biblioteca posibila, oare petreceau oamenii respectivi studiind in biblioteci atat cat cautam noi pe internet ? Chiar daca eficienta de cautare in biblioteca e net inferioara deci timpul petrecut ar fi trebuit sa fie de 1000 ori mai mult ca sa gaseasca aceeasi informatie.

Testul la rece e timp pierdut. Asa cum am zis mai sus, depinde de multi factori inclusiv daca s-a scurs uleiul de pe cilindrii sau nu, pana si de tipul de ulei folosit, compresia este afectata si de timpul de deschidere al supapelor care de asemenea este afectat de caldura, si de toate celelalte piese. Faptul ca segmentii au o fanta sa zicem de 0.4mm nu inseamna neaparat ca pierde compresie pe acolo la rece, pe acolo poate sa traga ulei in timpul admisiei cand e vaccum, ulei care ajuta la compresie, la cald fanta aia dispare aproape de zero si cred ca deja stim ce pot sa faca cateva picaturi de ulei in capul pistonului.

 

Un mecanic "care citeste povesti pe net" nu verifica compresia la rece, poate doar cand nu porneste motorul si cauta motivele, dar in nici un caz nu considera testul relevant in nici un fel.

Exemplu si in cazul tau, la o compresie de 10:1 asa cum ai zis, ti-a dat o valoare mult sub 10:1 compresie oricat ai crede ca pierzi temperatura in chiuloasa,piston si cilindrii.

 

Mecanica avansata e un pic mai mult decat vorbe din tata in fiu.

 

ps: la motoarele cu sonda lambda, bujiile nu spun multe despre compresie, amestecul se regleaza singur, nu o sa vezi buji negre mat atata timp cat lambda functioneaza in parametrii.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Din pacate ingineri aia ca tata s`au dus demult iar astia noi se bazeaza doar pe povesti citite pe net.

Si inginerii aia care s-au dus pe ce masini si-au facut veacu'? Astazi masinile sunt pline de electronica si toti inginerii (si batrani si tineri) sunt neputinciosi in fata defectelor. Pe formurile diferitelor marci auto toti posesorii de masini sunt disperati ca scot bani grei din portofel si problema nu se rezolva. Au fost nefericiti care au bagat masina pe roti in service si a trebuit sa o scoata pe platforma dupa ce au decartat bani grei pentru reparatie.

Link spre comentariu

Asta e cea mai comuna greseala la incepatori, sa testeze compresia la rece. A doua cea mai comuna greseala este sa testeze compresia cu clapeta inchisa ori in cazul ala abia urca compresometrul. Pe langa testele normale de "vazut ce presiune atinge" si comparat intre ele, exista altul si mai important si anume: "cat de repede atinge presiunea aia" ? daca in 3-4 invarteli nu a ajuns la maxim si ramane blocat acolo (relativ, nu vorbim de juma de liniuta in plus) si daca nu urca toate la fel, exista si alta problema.

Dar destule lectii pentru topicul asta. Eu doar am comentat ca mi s-a parut putin 147 la un motor in stare perfecta. Probabil urca mai sus daca se face masuratoarea ca la carte. La rece e doar timp pierdut, nu o sa descopar nici un motiv real sa masori la rece un motor care porneste si nu pare sa aiba probleme, mecanica la compresie e prea simpla, lucurile se complica in alte parti.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Si inginerii aia care s-au dus pe ce masini si-au facut veacu'?

Pe masinile generatiei lor!

Pe astea ii astept pe inginerii din ziua de azi!

 

@dany_cta

 

Daca nu stii de ce e util testul la rece si care`i relevanta lui chiar nu mai este treaba mea.

Ca idee, pe prospectul compresimetrului este descrisa toata procedura de test la cald, inclusiv deconectarea sist de aprindere si a injectiei.

Le`am citit, le stiam dar am preferat sa`l fac la rece, eu stiu de ce, altii...

Link spre comentariu

eu la solenza cu motor 1.4 schimb uleiul la interval de un an, nu ajung la 10 000 dar apropii,dupa schimbul uleiului controlez citeva zile la rind eventualele scurgeri,nivelul si culoarea uleiului care era putin uzat nu mai era ca in prima zi,anul acesta am facut o spalare a motorului cu 2.5 l motorina cu filtru vechi timp de 3 minute mers la relanti,cind am luat dopul gurii de umplere cu ulei iesea abur cu miros de motorina,am golit motorul de motorina care a curs neagra,am pus 3l ulei recomandat dacia,vreau sa va spun ca dupa 3-4 zile uleiul era ca nou la un rulaj de100km la max 2500rpm,am facut asta cam cu frica dupa aceea mi-a parut rau ca nu l-am spalat de 2 ori masina are 140mii din 2003

Link spre comentariu

Daca il mai spalai de doua ori cu motorina sa vezi ce ulei frumos aveai, ca in bidon, multi ani de zile, ca atunci cand nu mai merge motorul nici uleiul nu se murdareste.

Probabil ca alea 3 minute de motorina au adaugat peste 50k km uzura la motor daca nu mai mult.

 

Maine-poimaine se mai trezeste vre-unul si baga apa cu detergent sau spuma activa in motor ca sa il spele

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

eu la solenza cu motor 1.4 schimb uleiul la interval de un an, nu ajung la 10 000 dar apropii,dupa schimbul uleiului controlez citeva zile la rind eventualele scurgeri,nivelul si culoarea uleiului care era putin uzat nu mai era ca in prima zi,anul acesta am facut o spalare a motorului cu 2.5 l motorina cu filtru vechi timp de 3 minute mers la relanti,cind am luat dopul gurii de umplere cu ulei iesea abur cu miros de motorina,am golit motorul de motorina care a curs neagra,am pus 3l ulei recomandat dacia,vreau sa va spun ca dupa 3-4 zile uleiul era ca nou la un rulaj de100km la max 2500rpm,am facut asta cam cu frica dupa aceea mi-a parut rau ca nu l-am spalat de 2 ori masina are 140mii din 2003

Saracu motor...prin ce chinuri a trecut!

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Saracu motor...prin ce chinuri a trecut!

Daca sa facut schimbul la rece ,si s-a avut rabdare sa se scurga tot din baia de ulei / motor nu vad care este necazul.

Dar conditia este ca motorul sa fie rece, si sa nu se tureze pentru ca pot apare uzuri mari. A facut 4000-5000 rotati daca a mers la relanti nu mult dar a facut , si lubrifiantul find motorina este foarte periculos.

La vechiul motor de dacia daca dadea dracu sa se sparga membrana de la pompa iti umplea baia de benzina ,si nu am vazut un motor crapat din acel motiv.

Editat de pop_ady44
Link spre comentariu

Uleiul nu are doar rolul "de ungere", ci altul mult mai important si anume sa creeze pojghita pe care functioneaza lagarele (arbore - cuzineti manetoane, axa cu came la fel). Intre arbore si cuzinet exista mereu o pojghita de ulei, ele nu se ating, daca s-ar atinge in functionare ar fi tragic cu T mare. De asta un motor se distruge in cateva minute de mers fara ulei, cu toate ca putin ulei tot mai ramane pe acolo dar nu destul cat sa mentina pojghita respectiva.

Daca ai bagat motorina, uleiul a fost spalat direct si cuzinetii au mers cositor pe otel (metal pe metal), motorina nu mentine o pojghita acolo, deci consecintele sunt nefaste. Da, daca timpul a fost scurt o sa mearga in continuare "la fel" pentru un neexperimentat dar in realitate deja ai cuzinetii zgariati si ai pierdut o gramada de presiunea de ulei. Eu nu as cumpara niciodata o masina care a mers cu motorina in loc de ulei cateva minute, chiar daca pretul ar fi de fier vechi, nu merita munca.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări