Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Caut motor Dacia Logan 1.6MPI 8valve


Postări Recomandate

@GEO53BN, dany_cta_ mac01:

 

Buna dimineata domnilor, multumesc foarte mult pentru toata rabdarea, explicatiile si informatiile pe care mi le-ati oferit!

Sunte ceva mai linistit in momentul de fata, o sa monitorizez nivelul uleiului in cursul saptamanii care urmeaza si dupa ce ma intorc de la Constanta, o sa vad cum gasesc un service unde sa fac si testul de compresie si un meserias cu care sa pot curata asa cum trebuie motorul.

Am inteles si cum stau lucrurile cu scurgerile in baia de ulei, cu motorina, etc.

Week-end placut in continuare si sa auzim numai de bine!

Cezar

Link spre comentariu

Daca nu dai jos baia de ulei si sa o cureti bine ,cam degeaba,daca nu este complicat e bine sa dai jos si pompa de ulei si sa o speli ,macar sorbul trebuie spalat.

Buna ziua, am retinut ideea!

Multumesc pentru pont, o sa am grija cand voi discuta operatiunile.

E bine ca strang date, deocamdata, ca sa stiu ce sa cer si sa pot aprecia si adevaratele intentii ale celor care imi vor zugravi verzi si uscate despre ce au de gand sa faca cu masina mea :))

Am mai spus-o si o mai spun: deja am constatat pe pielea mea ca in Romania, Doamne-fereste sa ajungi pe mana spitalelor sau a service-urilor ...

Link spre comentariu

... o sa vad cum gasesc un service unde sa fac si testul de compresie si un meserias cu care sa pot curata asa cum trebuie motorul...

 

Am vazut niste manometre de masurat compresia la 80-90lei, poti sa cauti pe net. Tot ce conteaza e sa fie de benzina. E doar un manometru cu furtun si un adaptor cu ventil in cap, e o chestie foarte simpla.

 

Am zis de test de compresie pentru ca mizeria aia poate sa fie cauzata si de ulei contaminat (benzina/gpl care il distruge) si la un test de compresie poti sa iti faci o idee daca pierde pe la segmenti.

Daca iti iei manometrul tau, testul se face foarte simplu: scoti toate bujiile, ai grija sa nu ai obiecte mici prin jur care sa cada in gaurile lasate de buji, pui manometrul pe fiecare cilindru in parte, dai la automat 3-4secunde cu pedala de acceleratie apasata la maxim, si notezi valoarea de pe manometru. Toate pistoanele trebuie sa aiba aproximativ aceeasi valoare, diferente sub 15-20psi (asta e limita de service), si totusi o valoare peste 140 (minim teoretic 120).

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Am dat jos capacul de la chiulasa, urmeaza sa reglez/verific jocurile la culbutori.

Asa arata la un Logan de 2006 cu 147Kkm, folosit ulei normal, inclusiv cel de Dacia si schimbat aproximativ la timp, a mers el

si vreo 2 ani si jumatate pe acelasi ulei, ceva sintetic insa dar nici o data nu am depasit 12-13Kkm intre schimburi.

Probleme la motor 0!

Acum urmeaza sa inlocuiesc discurile de frina si un pivot de brat pe dreapta si sa sudez un brat de sustinere la esapament, s`a rupt

acum citiva ani ntr`o padure si l`am facut provizoriu dar tine si in ziua de azi.

L`am bandajat dar cu sirma de Cu, aia a fost cheia rezistentei in timp, invatatura de la tata...

 

post-199767-0-39523600-1504862899_thumb.jpg

post-199767-0-11720600-1504862912_thumb.jpg

post-199767-0-59494500-1504862923_thumb.jpg

 

Sa vad daca se "pupa" cardul SD cu endoscopul, daca da, voi pune si ceva foto din interiorul cilindrilor peste citeva zile.

 

Grig

Link spre comentariu

Inseamna ca motorul meu de pe Sandero, 2011, este "giugiuca"!

Schimb uleiul la an si nu fac mai mult de 8-9000 km/an! Motul 10w40.

Se intampla ceva si nu stiu ce...

Eu scriu in postul de mai sus "schimb uleiul" si dupa postare imi apare "schimbati uleiul"!!!

Dau sa editez crezand ca am scris eu gresit, dar scrisesem corect...dau repostare si apare cum trebuie!

Editat de spik
Link spre comentariu

Asa e!

Totusi nu`i greu sa vezi asta, trebuie doar garnitura de la capac chiulasa si cheie tip E, in fapt un Inbus intors.

Oricum ar trebui verificati/reglati culbutorii daca ai motor cu 8 supape.

Daca e versiunea ce are compensatori hidraulici ai sacapat...pina se duc aia si trebe sa schimbi la ei.

Motul e un ulei foarte bun, Subaru il recomanda pentru masinile lor.

De asemenea este mai putin raspindit si de ala n`am auzit sa`l falsifice.

 

Grig

Link spre comentariu

Bun, azi a fost motorul la rind.

Inlocuit bujiile vechipost-199767-0-72014000-1505329861_thumb.jpg

Puse in ordinea de pe motor, dreapta 1.

1 si 2 au mers cu amestec ceva mai sarac, am gasit jocul la admisie la 1 si 2 catre 0,23mm.

Reglat la 0,13mm la toto culbutorii de admisir.

Evacuarile aveau joc mai mic, 2 din ele spre 0,22mm.

Adus totul la 0,25mm.

S`a redus zgomotul in mod simtitor.

Am pus si endoscopul in cilindrii prin orificiul bujiei.

Din pacate endoscopul meu nu prea da gaura`n cer si camera e de 8mm si lunga.

N`am reusit sa`l indoi incit sa vad ceva mai bine cilindrul.

Se vede o bucata din capul pistonului si "rizurile" de pe cilindrii...par a fi inca cele de la honuire.

post-199767-0-38824800-1505330514_thumb.jpg

post-199767-0-54783500-1505330545_thumb.jpg

post-199767-0-81759800-1505330602_thumb.jpg

post-199767-0-48339800-1505330622_thumb.jpg

 

Dupa asta a urmat testul de compresie.


Cel mai slab cilindru, 4

post-199767-0-31658800-1505330756_thumb.jpg

Cel mai bun cilindru, 1

post-199767-0-12122900-1505330845_thumb.jpg

 

Motorul are aprox 147Kkm, si pare intr`o stare buna.

Meritul este a lui Renault, a fost ingrijit dar nu chiar cum se cere la carte.

Momentan este din nou pe roti!

 

Grig

 

Link spre comentariu

Nu este asa de simplu cum pare. Nu ai luat in calcul dilatatia gazelor odata cu cresterea compresiei si automat a temperaturii. Din cauza asta nu poti sa faci masuratori exacte si estimari pentru ca nici nu atinge temperatura respectiva in testele cu compresometrul in bot.

Asa cum am zis, nu am vazut niciodata sub 160psi (si cu siguranta nu am un compresometru de 2lei, ci ceva care are o firma serioasa pe el), si astia 160psi i-am vazut de obicei la motoare turbo cu rata mica de compresie, la aspirate valori de genul 170-180 sunt normale, in schimb am vazut si valori de genul 210-215psi la motociclete cu raport de compresie mare. Minimul ar fi pe la 120psi, dar 147 cu siguranta nu m-ar incanta prea tare la un motor aspirat.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări