Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Caut motor Dacia Logan 1.6MPI 8valve


Postări Recomandate

Se mai intampla sa se faca mazga daca se folosesc uuleiuri diferite la compozitia chimica. Poate s-a completat cu un alt tip de ulei.

Mai da-l incolo de ulei. Doar nu este asa de hăbăuc sa bage ulei de transmisie in motor.In orice magazin,(de profil) te duci poti sa cumperi ce ulei vrea fizicu' tau si ce-ti permite bugetu'. S-au vazut cazuri cind ''meseriasii'' au completat nivelul uleiului in motor,cu ce ulei a gasit prin batatura. In cazul de fata, mie-mi miroase a sabotaj sau greseala. Alta explicatie nu-i.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Orice ulei este un consumabil...are termen de garantie. Si daca sta pe raft in magazin...tot se strica dupa ce-i expira termenul de valabilitate.

Acum in situatia de fata....totul se datoreaza neschimbarii la timp a uleiului. Chiar daca nu se face nr de km si se merge putin cu masina, uleiul tot trebuie schimbat, deoarece se face pamant in interior....mai ales cand masina sta.

Am avut o Dacie 1310 cu motorul la fel...cumparata de la un tip in varsta care schimba uleiul odata la 5 ani, cand isi aducea el aminte sau cand avea bani si n-avea ce face cu ei.

Masina avea 47.000 km si dupa ce am cumparat-o am desfacut capacul de la culbutori ca sa-i reglez, deoarece tacanea unul dintre ei.

M-am luat cu mainile de cap...motorul arata in aceasi situatie ca cel din acest topic. Degeaba l-am spalat si i-am pus ulei proaspat...motorul avea presiune de ulei, dar pamant in interior tot se facea. Am refacut motorul cap-coada si am scapat de probleme...ramasese singura solutie.

De atunci m-am invatat minte...schimburile de ulei mi le fac singur... ca doar nu-i vreo mare inginerie. Daca esti cucon sau boier, nu-ti place sa te murdaresti pe maini si sa te tavalesti pe sub masina...atunci stai cu ochii pe cei de la service-ul unde se face schimbul de ulei si de filtre....sau macar verifica la plecare nivelul de ulei cu joja. Un ulei curat se vede foarte bine..este galbui la culoare...cel folosit este negru.

Schimbati uleiul la timp. Eu il schimb la maxim un an sau zece mii de km parcursi (daca nu se face anul).

Totodata...amestecurile de ulei nu fac bine motorului. Este bine sa pastrati indicativul uleiului si fabricantul.

Daca fabricantul nu mai produce acel ulei si sunteti nevoit sa-l schimbati....faceti o spalare la motor inainte. Spalarea se face cu noul tip de ulei care urmeaza sa-l puneti. Se pune uleiul, se merge maxim 1000 km, se da jos si se pune alt ulei nou. Stiu ca este costisitor (un schimb de ulei aruncat)....dar asa se procedeaza ca sa pastrati motorul in mintile lui.

Editat de mac01
Link spre comentariu

@IGBT1971:
>>Cauza principala este datorata instalatiei de racire care mentine motorul sub regimul termic normal.
Suna generalistic. La mine, indicatorul de temperatura a stat mereu la mijlocul scalei (4 liniute).
La 2 liniute, stiu ca are cel putin 40grade, intrucat atunci trece automat pe GPL. Nu stiu cat are la 4 liniute, dar asa a fost din 2005 si pana acum! Si asa vad ca e la toate Logan-urile normale...

>>Uleiul are rolul de ungere(principal),curatare si racire(partial) intru-un motor;

Chiar daca nu am experienta in zona auto, cu asta sunt de acord. Pare logic, in afara de ceea ce se cunoaste despre motorul cu ardere interna, in general.

>>toate acestea nu se intampla daca motorul are un regim termic sub cel normal.

Nu am mers in general subturat, precum taximetristii. In 90% din cazuri, schimb la min. 2500rpm, uneori pe la 3000 si nu sunt "mocait" la volan. Nu conduc nici sportiv, dar n-o iert daca nu e cazul.

 

>>Exclus de la gpl,din contra.
Multumesc. Asa cred si eu, mai ales dupa *toate* discutiile pe care (am si mentionat de altfel) ca le-am purtat cu utilizatori de GPL, dintre care *zeci* de taximetristi. Nu cred ca exista conceptul de "ardere uscata", intrucat GPL-ul oricum intra sub forma lichida in cilindri, iar pistoanele sunt oricum lubrifiate. Mai mult decat atat, la gura tevii de esapament, cand motorul functioneaza pe GPL, daca pui nasul si incerci sa simti ceva, nu miroase mai a nimic... pe cand in regim pe benzina, se mai simte cate ceva (mirosul tipic de benzinar trecut prin catalizator).

 

@Validae si @Dany_cta

Ulei neschimbat. [...] Eu nu m-as apuca inca sa caut motor, mecanicii au mereu obiceiul sa exagereze. Trebuie curatat motorul, pus ulei bun si vazut cum merge. Starea motorului o zic testele de presiune de ulei si compresia dupa ce se schimba uleiul, nu faptul ca are mocirla in el.

Multumesc!
Ca si cele mai multe sfaturi, si al dvs. ma indreapta in aceasi directie. Am mai postat si pe DaciaClub.ro, si 99% din colegii de acolo au spus la fel. M-ar ajuta sa gasesc un service serios sau un mecanic cu care sa ma pot intelege pentru o curatare executata cum trebuie, dar fara sa schimbe tot setul motor daca nu e cazul (dupa cum am inteles ca le este obiceiul).

Editat de yo3fhm
Link spre comentariu

Doresc sa le multumesc si celorlalti colegi care mi-au raspuns, cu "diagnostice" asemanatoare. Asta e un amanunt important, intrucat cu cat mai multe verificari, cu atat capat mai multa incredere in ceea ce voi avea de facut :) Le sistematizez mai jos, pentru a mai usura munca de cautare a altor "patiti" cu aceasi problema:

 

@GEO53BN:
Ma-ntreb ce ulei s-a bagat in motor,de arata-nhalul ala. Colegu'spune ca motorul inca are viata,deci sanse sa fie salvat.Daca motorul este curatat ca la carte,cred ca o sa mearga inca multa vreme.
[...] S-au vazut cazuri cind ''meseriasii'' au completat nivelul uleiului in motor,cu ce ulei a gasit prin batatura. In cazul de fata, mie-mi miroase a sabotaj sau greseala.


@Rx-Tx
Personal cred ca motorul de mai sus a ajuns asa din cauza uleiului prost sau neschimbat

@Ion_Bumbu
pare mai repede ulei de proasta calitate, au existat acum citiva ani uleiuri imbuteliate prin Rusia si aduse in supermarket-uri cu etichete false. Sa nu fi prins citeva sarje de ulei din acela.

@daniels
Se mai intampla sa se faca mazga daca se folosesc uuleiuri diferite la compozitia chimica. Poate s-a completat cu un alt tip de ulei.

@dany_cta
Curatarea se face tot cu ulei, sa nu te apuci sa folosesti altceva. Se foloseste ulei ieftin si se lasa putin, la scoatere se poate folosi si un aditiv special de curatare.

@MAC01
Orice ulei este un consumabil...are termen de garantie. Si daca sta pe raft in magazin...tot se strica dupa ce-i expira termenul de valabilitate. Acum in situatia de fata....totul se datoreaza neschimbarii la timp a uleiului. Chiar daca nu se face nr de km si se merge putin cu masina, uleiul tot trebuie schimbat, deoarece se face pamant in interior....mai ales cand masina sta. [...]
Schimbati uleiul la timp. Eu il schimb la maxim un an sau zece mii de km parcursi (daca nu se face anul). Totodata...amestecurile de ulei nu fac bine motorului. Este bine sa pastrati indicativul uleiului si fabricantul. Daca fabricantul nu mai produce acel ulei si sunteti nevoit sa-l schimbati....faceti o spalare la motor inainte. Spalarea se face cu noul tip de ulei care urmeaza sa-l puneti.

______________________

 

Totusi, pentru dany_cta si MAC01, as mai avea o intrebare:

De ce ar trebui sa folosesc doar ulei pentru curatare, si nu "altceva" ?

 

Ma gandeam ca desfacerea motorului, curatarea lui cu simt de raspundere si reasamblarea urmata de un nou schimb de ulei (eventual dublat de un flush) ar putea fi metoda care sa elimine cea mai mare parte din mizeria actuala. Recunosc, intre timp, am gasit urmatorul ghid, care ofera o explicatie relativa :

The Hitch Hikers Guide to the Galaxy of Engine Oils

Do I need a flushing oil?
[....]
Of course, like most things nowadays, there's a condition attached when using flushing oils. In an old engine you really don't want to remove all the deposits. Some of these deposits help seal rings, lifters and even some of the flanges between the heads, covers, pan and the block, where the gaskets are thin. I have heard of engines with over 280,000km that worked fine, but when flushed, failed in a month because the blow-by past the scraper ring (now really clean) contaminated the oil and ruined the rod bearings.

 

Considerati ca explicatia de mai sus e valabila ?

Ati vazut in mod real asa ceva (motoare vechi, "cazute" la scurt timp dupa o operatiune de curatare prin "flushing") ? Retineti va rog, ca textul pe care l-am citat, nu provine dintr-un document oficial, ci din postarea unui membru al unui forum strain. E adevarat ca in avatarul membrului respectiv, se poate distinge (daca il veti privi) faptul ca s-ar ocupa de curse de masini - dar ... inca sunt rezervat.

Astept, evident, opiniile dvs. !

 

Cu multumiri,

Cezar

 

Link spre comentariu

Ref. la functionarea pe GPL el intra in cilindri sub forma de gaz(acesta e rolul vaporizatorului si a reg. de presiune);efect pozitiv:amestec perf. aer-comb.,negativ:cresterea temp.supapelor de adm. si a calotei pist. nu cu mult, cam 10grdC oricum afectul economic primeaza..la 200000Km ai amortizat masina.

Link spre comentariu

Totusi, pentru dany_cta si MAC01, as mai avea o intrebare:

De ce ar trebui sa folosesc doar ulei pentru curatare, si nu "altceva" ?

 

Ma gandeam ca desfacerea motorului, curatarea lui cu simt de raspundere si reasamblarea urmata de un nou schimb de ulei (eventual dublat de un flush) ar putea fi metoda care sa elimine cea mai mare parte din mizeria actuala. Recunosc, intre timp, am gasit urmatorul ghid, care ofera o explicatie relativa :

 

Considerati ca explicatia de mai sus e valabila ?

Ati vazut in mod real asa ceva (motoare vechi, "cazute" la scurt timp dupa o operatiune de curatare prin "flushing") ? Retineti va rog, ca textul pe care l-am citat, nu provine dintr-un document oficial, ci din postarea unui membru al unui forum strain. E adevarat ca in avatarul membrului respectiv, se poate distinge (daca il veti privi) faptul ca s-ar ocupa de curse de masini - dar ... inca sunt rezervat.

Astept, evident, opiniile dvs. !

 

Cand m-am referit la curatarea motorului nu m-am referit la desfacerea lui. Nu este nevoie sa il desfaci ! Nu te intereseaza asa mult jegul care s-a depus pe capacele de la chiuloasa cat ce este in canalele interioare.

Doar se "clateste" cu ulei ieftin si un filtru ar fi recomandat ca nu se stie cum este ala vechi, lasandu-l sa mearga o perioada scurta, poti chiar sa il lasi mai mult, as merge chiar pana la cateva zile. Apoi schimbat iar, tot cu ulei ieftin si repetat operatiunea. La sfarsit se pune ulei bun, renunta la tot ce ai folosit pana acum si ia ceva normal, mie personal magnatec-ul de la castrol mi se pare ok si convenabil la pret.

Dupa operatiunea asta e posibil sa nu fie curate capacele de pe chiuloasa, dar aia nici nu te intereseaza, in interior pe circuite o sa fie curat, in timp se curata tot pana la urmatorul schimb. Schimburi mai rapide decat recomanda producatorul, eu as schimba la 6-7k cel putin primul schimb.

 

La scoaterea uleiului se poate folosi un aditiv special de curatare, sunt niste flacoane care se baga in motor inainte de scoaterea uleiului si se lasa motorul sa mearga timp de 5minute.

Nu consider ca "mazga" respectiva la care cred ca se referea in articolul prezentat ajuta vre-un pic la etanseitate, ea trebuie curatata, daca curge vre-un simering inseamna ca e bolnav si trebuie schimbat. cu siguranta nu o sa ajute pe cuzineti.

 

Bineinteles ca trebuie verificat vechiul ulei si masina in general sa nu fie alta problema si sa fie contaminat (apa in ulei ? poate sa cauzeze problema aia). Deci nivelul de apa, test de compresie (sa nu piarda carburant si sa degradeze uleiul), presiunea uleiului la diferite turatii min-max, etc...

In principiu e sansa mare sa scapi doar cu doua schimburi de ulei.

 

Edit: am specificat ca se curata doar cu ulei pentru ca mai era un mare specialist pe forum care recomanda motorina sau nu mai stiu ce in loc de ulei, sa nu cauti si sa citesti acolo. Sa il lasi sa mearga cu motorina in loc de ulei e cea mai buna metoda sa distrugi un motor in cateva minute.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Namolul ala trebuie indepartat definitiv...nu trebuie lasat acolo..... poate oricand sa cada si sa infunde vreun orificiu prin care circula uleiul.....si adio motor!

Cat priveste produsele "minune" care curata motorul...nu am avut niciodata incredere in ele!

Editat de mac01
Link spre comentariu

Nu ar merge sa fie folosit pt curățare un ulei mai fluid? Chiar din cele mai fluide de pe piața?

In 5 minute nici nu apuci sa încălzești bine motorul iar unul de fluiditate mai mare s-ar misca mai bine fără a lăsa totuși motorul nelubrefiat.

E o întrebare nu neapărat o recomandare!

Editat de sesebe
Link spre comentariu

@dany_cta, @mac01:

 

Buna seara, multumesc pentru revenire! Am inteles (in principiu) cum stau lucrurile.

 

1) Sincer, daca nu e nevoie, n-as desface motorul, dar prezenta mizeriei respective imi sta "pe cap" si as vrea s-o vad disparuta.

Ca sa dispara, banuiesc ca trebuie dat jos din nou capacul de la culbutori si indepartata in vreun fel sau altul.

Care ar fi solutia? Se poate spala ca pe vremuri, cu pensula si motorina?

(dany_cta, cu siguranta nu voi introduce motorina in loc de ulei, logica bunului simt imi spune pana si mie ca asa ceva e o tampenie, he he !)

 

2) schimbul de ulei si filtru a fost deja facut, dupa cum am spus, acum 2 zile. Pe 1 septembrie trebuie sa fac un drum spre Constanta, asadar o sa folosesc uleiul respectiv. Poate cand ma intorc, sa refac schimbul de ulei si filtru, sa vedem ce se intampla. Dar mizeria as vrea sa dispara si de aceea, fac de aici un GOTO la intrebarea de la pct.1) !

 

3) Din pacate, nu cunosc structura interna intima a motorului, in afara de generalitati.

De aceea, intreb ca orice novice in zona... Daca in zona culbutorilor apare mazga aia mizerabila, atunci in partea de jos a motorului, oare cum o fi ? La fel ? In cazul asta, daca as vrea sa curat si acolo, probabil ca ar trebui demontat, nu ?

 

4) din 2005 de cand am cumparat masina si pana acum, nu am schimbat niciodata uleiul cutiei de viteze. Ar fi cazul s-o fac?

 

Inca odata multumiri!

 

Cu bine,
Cezar

Link spre comentariu

@dany_cta, @mac01:

 

Buna seara, multumesc pentru revenire! Am inteles (in principiu) cum stau lucrurile.

 

1) Sincer, daca nu e nevoie, n-as desface motorul, dar prezenta mizeriei respective imi sta "pe cap" si as vrea s-o vad disparuta.

Ca sa dispara, banuiesc ca trebuie dat jos din nou capacul de la culbutori si indepartata in vreun fel sau altul.

Care ar fi solutia? Se poate spala ca pe vremuri, cu pensula si motorina?

(dany_cta, cu siguranta nu voi introduce motorina in loc de ulei, logica bunului simt imi spune pana si mie ca asa ceva e o tampenie, he he !)

 

2) schimbul de ulei si filtru a fost deja facut, dupa cum am spus, acum 2 zile. Pe 1 septembrie trebuie sa fac un drum spre Constanta, asadar o sa folosesc uleiul respectiv. Poate cand ma intorc, sa refac schimbul de ulei si filtru, sa vedem ce se intampla. Dar mizeria as vrea sa dispara si de aceea, fac de aici un GOTO la intrebarea de la pct.1) !

 

3) Din pacate, nu cunosc structura interna intima a motorului, in afara de generalitati.

De aceea, intreb ca orice novice in zona... Daca in zona culbutorilor apare mazga aia mizerabila, atunci in partea de jos a motorului, oare cum o fi ? La fel ? In cazul asta, daca as vrea sa curat si acolo, probabil ca ar trebui demontat, nu ?

 

4) din 2005 de cand am cumparat masina si pana acum, nu am schimbat niciodata uleiul cutiei de viteze. Ar fi cazul s-o fac?

 

Inca odata multumiri!

 

Cu bine,

Cezar

1.Poti incerca sa cureti mizeria cu pensula si motorina. Ai putea incerca si indepartarea mecanica a depunerilor.Oricum mizeria o sa ajunga in baia de ulei unde o sa ramina pina la schimbarea uleiului.

 

2.Poti verifica (dupa drumul la Constanta) daca mizeria mai dainuie.Oricum schimbarea uleiului si a filtrului trebuie facuta.

 

3. Mizeria ,indiferent ce metoda folosesti,o sa ajunga, inevitabil, in baia de ulei. Mai mult ca sigur,la golirea uleiului si mizeria o sa iasa din baie. Poti incerca sa dai jos capacul baii de ulei,dar in acest caz, la montarea capacului,se va inlocui garnitura de etansare. Eu as recomanda ca montarea capacului baii de ulei sa o faca un meserias.

 

4. Poti schimba si uleiul din cutia de viteze. La fel schimbarea uleiului din cutia de viteze, sa va face tot de catre un meserias, pentru ca trebuie o scula cu care se introduce uleiul in cutie.

Link spre comentariu

 

 

1. Iti sta degeaba pe cap, nu te mai agita, nu este chiar asa de rau. Nu poti sa o cureti cu motorina pentru ca motorina aia o sa se scurga in baie si oricat de mult ai incerca sa o scoti pe la surubul de ulei, nu o sa curga toata, mereu ramane putina pe acolo sau mai multa in functie de cat de "la nivel" este masina. Nu e chiar mare problema ca se amesteca cu uleiul, o sa fie proportie mica, dar mie mi-ar sta mai mult in cap motorina din ulei decat mizeria de la culbutorii chiuloasei. Daca insisti sa folosesti pensula, foloseste-o cu ulei nu cu motorina.

 

2. Mizeria de sus o sa tina o perioada, nu se curata chiar usor, dar nu afecteaza cu nimic.

 

3. In interior e curat motorul, nu are locuri in care sa tina mizeria aia, cam toate locurile unde ar putea sa se depuna sunt ori in miscare (o arunca), ori nu au plan in sus ca sa poata sa stea acolo, ori sunt inundate de ulei aruncat de arbore. Deci nu are ce sa fie murdar in interior.

 

4. E bine cel putin sa aduci la nivel uleiul ala, desi sa il schimbi nu e chiar mare inginerie, tot ce ai nevoie daca vrei sa faci treaba asta acasa este un furtunas subtire, dop de pet gaurit cu furtunasul infipt in el, sticla pet taiata pusa invers gen palnie si ... rabdare.

 

PS: nu te mai speria de mizeria aia, e doar ulei intarit, nu e cine stie ce solutie periculoasa, e doar inestetic acolo, nu afecteaza cu nimic si nici daca o sa curga in baie nu o sa afecteze deloc.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Dupa ce opresti motorul lasa 15-30 minute sa se scurga tot uleiul in baie. Desfa capacul de la culbutori si astupa toate orificiile care pleaca spre baia de ulei cu carpe. Incearca o curatare mecanica usoara si sterge foarte bine totul cu o carpa. Scoate carpele din orificii cu mare grija, ca sa nu cada mizerie in baie. Pune capacul la loc si asta e. Mai mult n-ai ce-i face mai ales ca ai schimbat uleiul recent si este pacat sa-l pierzi..

O curatare buna se face cu baia de ulei jos, spalat bine cu motorina totul, suflat cu compresorul la presiune mare peste tot si montat totul inapoi. Pus ulei nou si filtru nou...si urmarit in timp daca se mai face acea mazga.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări