Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Caut motor Dacia Logan 1.6MPI 8valve


Postări Recomandate

Motorul Loganului meu se pare ca e cam pe duca...

Ca atare, caut pentru a cumpara in perspectiva (nu imediat) motor Dacia Logan 1.6 MPI 8v (8 valve), model 2005-2006. Tinta este un motor care sa fi fost bine intretinut si care sa nu aiba probleme, cu un rulaj preferabil sub 100000Km.


Daca aveti asa ceva sau cunoasteti pe cineva dispus sa vanda un astfel de motor, va rog sa ma anuntati (daca credeti ca ar fi util, v-as ruga sa difuzati intrebarea mea si pe alte medii personale).


OBSERVATII:

- cred ca nu ma avantajeaza oferte cu 16valve, intrucat am inteles ca trebuie omologare RAR si schimbarea calculatorului de bord; daca aveti alte informatii sau sugestii legate de aceasta afirmatie, va rog sa ma corectati.

- ma intereseaza si daca e vorba de vreo masina facuta praf, din care sa pot extrage motorul, daca a ramas intact;

- am vazut ofertele de pe OLX si alte medii asemanatoare;

- caut o oferta corecta, nu de la smecheri/speculanti/smenari;

- pentru cei care s-ar putea sa ma intrebe de ce cred ca motorul e pe duca - masina are 97500Km din 16.09.2005 si postez aici poza luata din service. Inginerul auto cu care am discutat mi-a explicat ca asa cum se prezinta, ar mai putea functiona intre 1 si 2 ani, cu conditia supravegherii permanente a consumului de ulei:


(click ptr marire)

mazga_motor_t.jpg


Se pare ca am luat plasa de cateva ori pe la service-urile Dacia, cand nu am supravegheat reviziile de dupa expirarea garantiei. Altfel, am exploatat masina foarte bland, nu inteleg de ce motorul a ajuns in halul asta (restul e OK). Mentionez ca in urma cu 2 ani am montat si instalatie GPL Landi Renzo, la "Eugen & fiul", care functioneaza foarte bine.


Cu multumiri!

Editat de yo3fhm
Link spre comentariu

gazu prost

Buna dimineata,

Nu voi indrazni sa contrazic pe cineva care are experienta in domeniu, intrucat eu sunt cu putin peste nul.

Dar... inainte de a monta GPL pe masina, am discutat cu cateva zeci de taximetristi de pe Logan, care mi-au aratat kilometraje cu valori incredibile parcurse 100% pe GPL (dupa cum sustineau): 150.000, 270.000, 330.000, 420.000 !!! Si asta in conditiile in care sustineau ca nu au schimbat nimic la motor, nu au facut nici macar segmentare, iar motoarele functionau corect.

 

Pe de alta parte, dupa ce am montat instalatia pe masina, n-am constatat nimic deosebit. Motorul trage si acum foarte bine, are "snaga", demaraj, nu scoate nici un fel de zgomot ciudat sau pe care sa nu-l mai fi auzit pana acum. Nu scoate fum, nu se supraincalzeste... Mai mult decat atat, cineva care mi-a schimbat consumabilele prin 2012, m-a atentionat ca teava pe care se toarna ulei in motor, era murdara de mazga. Asadar, mazga s-a format cu mult inainte de a pune (in 2015) instalatia GPL pe masina.

 

In afara de taximetristi, am mai consultat cativa ingineri de la trei service-uri Dacia, apoi am vorbit cu colegii de serviciu care folosesc GPL si in final, cu cativa dintre soferii institutiei. Nici unul nu mi-a lasat sa inteleg vreo clipa ca motorului i se va scurta viata in urma folosirii GPL-ului !

 

Chiar credeti ca din cauza instalatiei GPL ar fi putut ajunge motorul cu mizeria respectiva, in doar 2 ani de la montare ?

 

Cu stima,

Cezar

Link spre comentariu

Cauza principala este datorata instalatiei de racire care mentine motorul sub regimul termic normal.Uleiul are rolul de ungere(principal),curatare si racire(partial) intru-un motor;toate acestea nu se intampla daca motorul are un regim termic sub cel normal.Exclus de la gpl,din contra.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Ulei neschimbat. Poti sa mergi oricat sub regimul termic asa cum ai vazut la taximetristi, credeti ca ei au motorul cald sau asteapta sa se incalzeasca inainte sa plece ?

Motorul ala a sarit peste cateva schimburi de ulei si probabil si uleiul prost a contribuit la asta.

Eu as zice ca temperatura prea mare ar putea mai degraba sa il aduca in starea asta.

 

Eu nu m-as apuca inca sa caut motor, mecanicii au mereu obiceiul sa exagereze. Trebuie curatat motorul, pus ulei bun si vazut cum merge. Starea motorului o zic testele de presiune de ulei si compresia dupa ce se schimba uleiul, nu faptul ca are mocirla in el.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Merg de 32 ani ,pe butan si GPL, nici o problema la motor(la butan era mirosul si uneori apa)mot.este mai curat decat pe benzina,urmati sfatul anterior,sch.uleiul+filtru ,margeti 500Km in regim fortat,vit. mare sau munte,nu oras,apoi sch ulei+filtru,sa ne spuneti apoi cum arata motorul,

Link spre comentariu

Dacă se curăță bine motorul și se folosește ulei bun și schimbat la timp, nu e nevoie de înlocuirea motorului. Mai ales că nu are zgomote sau comportament anormal.Căutați și alt mecanic....unii sunt peste măsură de alarmiști, decât să curețe motorul, mai bine te pune să cumperi altul, oricum el iese în câștig...

Link spre comentariu

Si eu am Logan 1,6 /8 valve dar n-am probleme. Shimb uleiul in fiecare an(nu-i asa de scump). Ma ''serveste'' la fix. Ce-i drept nu-mi place sa scot ''untul''din el. Cind trebuie sa depasesc,ce-i mai dau in ''goarna'',in rest, turat normal.Pe autostrada merg in general cu 120-130 km/h. Pe DN-uri cu pina in 100km/h.Niciodata nu m-am dat in ''stamba''. Ce am vazut in poza, m-a ingrozit. Ma-ntreb ce ulei s-a bagat in motor,de arata-nhalul ala.

Colegu'spune ca motorul inca are viata,deci sanse sa fie salvat.Daca motorul este curatat ca la carte,cred ca o sa mearga inca multa vreme.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Atentie la ce ulei folositi, cineva mi-a confirmat ca exista pe piata ulei contrafacut. Asa ceva am vazut inclusiv intr-un documentar "fake britain" in care spunea ca sunt contrafacute marci celebre de ulei pt motor.

In plus, atentie ca atunci cand mergeti la service sa va asigurati ca mecanicul chiar schimba uleiul. Au fost prinsi cu matza in sac si la noi in tara dar si prin USA unde am vazut la fel un reportaj despre magarii dinastea.

Personal cred ca motorul de mai sus a ajuns asa din cauza uleiului prost sau neschimbat

Link spre comentariu

Atentie la ce ulei folositi, cineva mi-a confirmat ca exista pe piata ulei contrafacut. Asa ceva am vazut inclusiv intr-un documentar "fake britain" in care spunea ca sunt contrafacute marci celebre de ulei pt motor.

In plus, atentie ca atunci cand mergeti la service sa va asigurati ca mecanicul chiar schimba uleiul. Au fost prinsi cu matza in sac si la noi in tara dar si prin USA unde am vazut la fel un reportaj despre magarii dinastea.

Personal cred ca motorul de mai sus a ajuns asa din cauza uleiului prost sau neschimbat

Cind schimb uleiul,stau si ma uit la cel care face operatiunea. Nu fac,ca altii care lasa cheile la mecanic si se duc in oras. Eu duc uleiul cumparat de mine si stau pina-l schimba. Cind mi-am schimbat chitu' de distributie,tot asa am procedat. M-am zgiit la el pina si-a facut treaba. Chitul de distributie l-am cumparat eu. Cind a terminat, mi-a pus in portbagaj piesele vechi. Am un mecanic care-si face treaba cum trebuie si la care merg cu orice problema,pe care no pot rezolva eu.

Link spre comentariu

Eu am un service la care le las masina, bani in bord pentru piese daca trebuie in plus si ma suna ei.

N`au dat gres nici o data!

E adevarat ca faceau masinile serviciu si vreo 2 ani am stat cu ochii pe ei la toate interventiile, m`am lamurit si

acuma ii las de banii lor.

Uleiul tot ei il pun deoarece il iau la butoi de 200l direct de la reprezentanta si asa e mult mai sigur decit sa iau eu cine stie ce

facatura.

@yo3FHM.

pare mai repede ulei de proasta calitate, au existat acum citiva ani uleiuri imbuteliate prin Rusia si aduse in supermarket-uri

cu etichete false.

Sa nu fi prins citeva sarje de ulei din acela.

 

 

 

Grig

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări