gica70 Postat Septembrie 1, 2017 Partajează Postat Septembrie 1, 2017 Am venit intr-o noapte pe traseul Iasi-Constanta si aproape de sosire mi-am dat seama ca se facea arc electric continuu intre fir si pantograf (era lumina afara), era o noapte geroasa cu multa gheata pe fir. Link spre comentariu
puriu Postat Septembrie 1, 2017 Partajează Postat Septembrie 1, 2017 Este normal sa lumineze. Din cauza picaturilor de gheata, pantograful nu atinge firul. Tensiunea mare permite inchiderea circuitului prin arc electric in aer. Uzura pantografului creste, dar merge. Pentru a nu se uza rapid in miloc, segmentele catenarei sunt montate putin in zig-zag si contactul cu pantograful se face pe o latime mai mare. Pentru tractiune mare locomotiva trebuie sa fie grea, dar si rotile trebuie sa aiba diametru mic. Astfel presiunea de contact cu sina este mai mare. Locomotivele cu aburi aveau roti mari in diametru, pana la 2 m la locomotivele rapide (Pacific). Patinau la pornire, chiar daca trageau doar patru vagoane de calatori. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 1, 2017 Partajează Postat Septembrie 1, 2017 De ce temperatura e nevoie ca sa se faca albastre in conditiile care erau si "ventilate" in mers de viteza,vant...? Albastru indica aprox 300C Pentru tractiune mare locomotiva trebuie sa fie grea, dar si rotile trebuie sa aiba diametru mic. Mic, mic da sa fie multe, daca`s mari is putine... 1 Link spre comentariu
tavipop Postat Octombrie 2, 2017 Partajează Postat Octombrie 2, 2017 (editat) Am venit intr-o noapte pe traseul Iasi-Constanta si aproape de sosire mi-am dat seama ca se facea arc electric continuu intre fir si pantograf (era lumina afara), era o noapte geroasa cu multa gheata pe fir. In situatii de ger puternic se folosesc ambele pantografe, tocmai pentru a reduce acest fenomen! Editat Octombrie 2, 2017 de tavipop Link spre comentariu
Marele Savant Postat Octombrie 2, 2017 Partajează Postat Octombrie 2, 2017 am dat acuma de acest subiect si am ramas cu o nelamurire in legatura cu frecventa tensiunii de alimentare la locomotive, in Ro avem 16,7Hz?? Link spre comentariu
iop95 Postat Octombrie 2, 2017 Partajează Postat Octombrie 2, 2017 In RO este 50Hz. 27.5kV. Link spre comentariu
gica70 Postat Octombrie 3, 2017 Partajează Postat Octombrie 3, 2017 Eu am ramas cu gura cascata atunci cand, urmarind un traseu pe stalpii de IT, am vazut ca circuitul era bifazic! Asta se intampla prin anii '79. Am aflat ca acea linie era pentru CFR. (statia Mosnita langa Timisoara). Deci raspunsul de mai sus. Link spre comentariu
iop95 Postat Octombrie 3, 2017 Partajează Postat Octombrie 3, 2017 Nu e bifazic. E monofazic. 1 Link spre comentariu
gica70 Postat Octombrie 3, 2017 Partajează Postat Octombrie 3, 2017 Ai dreptate, era o tensiune de faza nu de linie. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 3, 2017 Partajează Postat Octombrie 3, 2017 De fapt cu ce tensiune sint alimentate motoarele electrice ale locomotivei? Am inteles ca tensiunea de 27Kv ajunge la traful locomotivei,reducind tensiunea de alimentare a motoarelor. Link spre comentariu
iop95 Postat Octombrie 3, 2017 Partajează Postat Octombrie 3, 2017 Sunt motoare de cc cu excitatie serie cu tensiune 800-900V. La variantele modernizate sunt legate cate doua in serie si alimentate dintr-un redresor (semi)comandat. 6 motoare, cate 2 pe fiecare din cele 3 osii. 27.5kV este tensiunea maxima a liniei; tensiunea nominala este 25kV. Variantele si mai moderne folosesc motoare asincrone trifazate cu rotor in scurtcircuit... mult mai fiabile dar cu comanda mult mai complexa si mai scumpa. Legat de bifazic.. in RO nu stiu sa fi existat si sigur nu exista un sistem de distributie bifazic. Bifazic inseamna doua faze cu un anumit defazaj intre ele. In SUA exista un asa zis sistem bifazic, defazajul fiind de 180º, cele doua faza fiind capatele infasurarii secundare, cu priza mediana conectata la nul. S-a mai folosit un sistem bifazic cu defazaj de 90º si cred ca mai exista prin unele instalatii industriale vechi. Sistemul trifazat cu defazaj la 120º este cel mai folosit si are avantaje nete fata de restul. Link spre comentariu
ALEKS Postat Octombrie 3, 2017 Partajează Postat Octombrie 3, 2017 Din cate-mi amintesc: 770 V / 1.3 kA Curentul maximum suportat pe perioade scurte ajunge la 2 kA. Link spre comentariu
gica70 Postat Octombrie 3, 2017 Partajează Postat Octombrie 3, 2017 (editat) "Bifazic inseamna doua faze cu un anumit defazaj intre ele." Da, bineinteles, intre 2 faze ai 27kv iar defazajul este de 120gr la un sistem de 3XUl. De aici amintirea mea nu mai este clara, erau 27kv tensiune de linie (3X27kv) sau de faza (3X 45kv); tot ce mi-amintesc este ca asa mi-a spus seful statiei de acolo, ca este o linie de alimentare a unei statii CFR. Dar mai stiu ca nu prea se foloseste tensiune de faza la MT. Totusi cum apare tensiunea de 27kv, avem un primar trifazat si un secundar mono? Editat Octombrie 3, 2017 de gica70 Link spre comentariu
iop95 Postat Octombrie 3, 2017 Partajează Postat Octombrie 3, 2017 Nu, traful este monofazat.. deci nu exista 2 faze pe 27kV. Pe primar se leaga intre 2 faze ale sistemului de distributie iar secundarul are un fir la linia de contact si unul la calea de rulare (la pamant). E o problema cu dezechilibrul si armonicile introduse in sistem... dar se mai poate compensa prin diverse metode. Link spre comentariu
gica70 Postat Octombrie 3, 2017 Partajează Postat Octombrie 3, 2017 (editat) Acum am inteles ce vrei sa zici, primarul este alimentat intre 2 faze iar eu ii spuneam bifazic; asa este, nu avem acest sistem de 2xUlinie. E, in cazul care l-am spus mai sus pe acea linie erau 2 faze, asa cred, ca erau exact ca la sistemul trifazat (cu izolatori, cu descarcatori si tot ce trebuie) numai ca erau 2 faze. Editat Octombrie 3, 2017 de gica70 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum