surubarila Postat August 27, 2017 Partajează Postat August 27, 2017 Ce "forta" se exercita asupra legaturii dintre locomotiva si primul vagon al unei garnituri de tren (marfar de ex.) cu 20 de vagoane incarcate la maximum ? Link spre comentariu
validae Postat August 27, 2017 Partajează Postat August 27, 2017 Destul de mult sub cei 1000kN cât e maximul permis de cârligul de tracțiune. Link spre comentariu
iop95 Postat August 27, 2017 Partajează Postat August 27, 2017 F=m*a + Fs, daca m=20*40=800t iar acceleratia initiala este limitata in jur de 0.1m/s2; Fs este forta de frecare statica, in jur de 15% din greutatea normala, deci rezulta o forta initiala de 1280kN care scade dupa punerea in miscare la 150-200kN. Valorile sunt aproximative. Link spre comentariu
puriu Postat August 28, 2017 Partajează Postat August 28, 2017 Daca trenul este foarte greu, iar vagoanele au carlige slabe, se pune o locomotiva si in spate. Aceasta porneste prima. In prezent sunt si trenuri grele de 1 - 4 km lungime, dar cuplele vagoanelor sunt foarte robuste. Link spre comentariu
ALEKS Postat August 31, 2017 Partajează Postat August 31, 2017 (editat) Se pomenea de greutatea masinii. C0'-C0' are un pic peste 120 tone, poate 130. Am vazut la un moment dat planurile tehnice, documentatia oficiala si schemele electrice. Ce-i drept a trecut multa vreme dar am retinut unele aspecte care mi s-au parut interesante. Am si mers cu electrica (si cea mica si cea mare). Compresorul si ventilatoarele te rezolva de urechi. Si pe portiunile cu rampa dificila se practica solutia cu locomotiva impingatoare. Daca trenul e foarte greu masina patineaza si se distrug bandajele. Operatia de schimbare e cel putin interesanta (bobina de inductie pentru dilatare). Editat August 31, 2017 de ALEKS Link spre comentariu
iop95 Postat August 31, 2017 Partajează Postat August 31, 2017 Patinarea e marea problema la tractiunea feroviara. Coeficientul de frecare este mic (0.12 - 0.15) dar are marele avantaj ca e aprox. constant indiferent de vreme.... fata de auto, unde diferentele sunt de 6 - 7ori intre uscat si gheata. Din acest motiv locomotiva trebuie sa fie grea, pentru a creste forta de frecare si a evita patinarea. Link spre comentariu
morocanosul Postat August 31, 2017 Partajează Postat August 31, 2017 (editat) In caz ca patineaza,locomotivele au asa numite "nisipare",de fapt o instalatie cu aer comprimat care pulverizeaza nisip sub roti tocmai pt. a nu patina ! Desigur,colegul de mai sus are dreptate,trebuie sa aiba si greutate.LDE-urile vechi produse de Craiova(2100 CP) au 120 T,tractiune electrica pe fiecare osie.Curenti >1000 A functie de regimul de lucru. Editat Septembrie 1, 2017 de morocanosul Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 1, 2017 Partajează Postat Septembrie 1, 2017 Antipatinajul nu este conceput numai ca o soluţie împotriva patinării întregii locomotive (la 120 tone e cam improbabil fenomenul), ci pentru a împiedica o osie (sau mai multe) să se învârtă necontrolat ,,în gol,, atunci când aderenţa e scăzută.... Asta ar cauza încingerea rapidă a bandajului roţilor, situaţie foarte periculoasă, fiindcă poate cauza depresarea bandajului (suprafaţa de contact cu şina) şi deraierea... Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Septembrie 1, 2017 Partajează Postat Septembrie 1, 2017 Antipatinajul nu este conceput numai ca o soluţie împotriva patinării întregii locomotive (la 120 tone e cam improbabil fenomenul), ci pentru a împiedica o osie (sau mai multe) să se învârtă necontrolat ,,în gol,, atunci când aderenţa e scăzută.... Asta ar cauza încingerea rapidă a bandajului roţilor, situaţie foarte periculoasă, fiindcă poate cauza depresarea bandajului (suprafaţa de contact cu şina) şi deraierea... Temperatura, la care bandajul se dilata suficient de mult ca sa-si faca joc pe roata,trebuie sa ajunga la citeva citeva sute de grade(500-600*C). Pentru asta, rotile ar trebui sa patineze o perioada relativ mare de timp,avind in vedere ca masa mare a rotilor absorb caldura generata de patinare. Numai in conditiile in care prelucrarea cotelor interioare a bandajului au fost gresite,poate duce la aparitia jocului intre roata si bandaj.Din acelasi motiv,inainte ca trenul sa plece in cursa,se verifica(de catre ''ciocanari'') rotile vagoanelor.Un sunet ascutit, indica faptul ca bandajul este strins ferm pe roata,iar un sunet sec indica stringere precara. Bandajul rotilor este prelucrat conic, altfel trenul n-ar putea lua vira in curbe. Verificarea bandajelor rotilor de la locomotive se face in depou. 1 Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 1, 2017 Partajează Postat Septembrie 1, 2017 Credeţi-mă că nu trebuie chiar foarte mult timp ca un bandaj patinat să ajungă la temperatura de depresare şi să se rotească din poziţie. Am văzut destule bandaje albastre şi rotite de-a lungul timpului.... Fiecare bandaj se marchează cu vopsea roşie în anumite puncte faţă de discul roţii, astfel ca o eventuală rotire să fie uşor depistată vizual de revizor. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Septembrie 1, 2017 Partajează Postat Septembrie 1, 2017 Credeţi-mă că nu trebuie chiar foarte mult timp ca un bandaj patinat să ajungă la temperatura de depresare şi să se rotească din poziţie. Am văzut destule bandaje albastre şi rotite de-a lungul timpului.... Fiecare bandaj se marchează cu vopsea roşie în anumite puncte faţă de discul roţii, astfel ca o eventuală rotire să fie uşor depistată vizual de revizor. Da aveti dreptate,numai ca in momentul in care bandajul se roteste, apare uzura, care face ca in timp bandajul sa se miste pe roata. Clar, deplasarea marcajelor cu vopsea de pe roti indica slabirea(uzura) bandajului. Link spre comentariu
morocanosul Postat Septembrie 1, 2017 Partajează Postat Septembrie 1, 2017 Intreb,rotile de la vagoane au si ele bandaje? Daca da,chestia cu temperatura la care sare bandajul e discutabila, un tren acc Cluj-Dej(aprox.60 km) a mers infranat partial,a ajuns la destinatie cu rotile albastre,si niste fum...De ce temperatura e nevoie ca sa se faca albastre in conditiile care erau si "ventilate" in mers de viteza,vant...? Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Septembrie 1, 2017 Partajează Postat Septembrie 1, 2017 Intreb,rotile de la vagoane au si ele bandaje? Daca da,chestia cu temperatura la care sare bandajul e discutabila, un tren acc Cluj-Dej(aprox.60 km) a mers infranat partial,a ajuns la destinatie cu rotile albastre,si niste fum...De ce temperatura e nevoie ca sa se faca albastre in conditiile care erau si "ventilate" in mers de viteza,vant...? Si vagoanele au rotile cu bandaje. De ce crezi ca bat ''ciocanarii'' in roti? Oricum trenul n-a mers cu viteza foarte mare avind in vedere ca rotile au fost infrinate. Daca ar fi mers cu vireza mare exista riscul deraierii. Sabotii de la frine, sint facuti din fonta, care se stie ca este relativ moale comparativ cu otelul. Link spre comentariu
morocanosul Postat Septembrie 1, 2017 Partajează Postat Septembrie 1, 2017 Credeam ca "ciocanitul" in roti este pt. a detecta daca este sau nu fisurata roata,sunetul scos este diferit,aproape ca poate fi depistat si de...DOREL(meseriasul)! Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Septembrie 1, 2017 Partajează Postat Septembrie 1, 2017 (editat) Credeam ca "ciocanitul" in roti este pt. a detecta daca este sau nu fisurata roata,sunetul scos este diferit,aproape ca poate fi depistat si de...DOREL(meseriasul)! Daca bandajul este fisurat, atunci sigur se vagonul scos din garnitura si dus pentru schimbarea boghiului Editat Septembrie 1, 2017 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum