Ion_Bumbu Postat Aprilie 22, 2020 Partajează Postat Aprilie 22, 2020 (editat) Batul ala e frina de mina. Au fost si pe la noi, la retele electrice am vazut dar V3S-uri. Editat Aprilie 22, 2020 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Aprilie 22, 2020 Partajează Postat Aprilie 22, 2020 (editat) Cum, a doua manetă e frână de mână? ... Eram convins că e maneta pentru cuplarea punții față, sau în cel mai rău caz, vreun reductor gen " GV", dacă camionul nu e 4x4 ! L.E. Camioanele astea erau contemporane cu al nostru "Steagul Roșu". Buceagul - despre care am scris - era next level, motor V8, 7.5 tone (eventual plus remorcă). Le-am tot văzut pe străzile capitalei până prin '90 ... '98 din ce în ce mai rar, apoi au dispărut. Editat Aprilie 22, 2020 de +_Florin_+ Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Aprilie 23, 2020 Partajează Postat Aprilie 23, 2020 Nu aveau alea GV, erau camioane normale, V3S era altceva. De reductor la camioane de genul acela nu`i cazul, se foloseste viteza 1`a, aia este mult redusa. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Aprilie 23, 2020 Partajează Postat Aprilie 23, 2020 (editat) avea 2 schimbatoare de rezerva Editat Aprilie 23, 2020 de adrian_pic Link spre comentariu
icar Postat Aprilie 23, 2020 Partajează Postat Aprilie 23, 2020 Willys, a fost o masina de teren, creata special pentru armata. Ca cerinte erau simplitate, usurinta in constructie, motor bun pe orice teren, care sa functioneze continuu cel puti 150 de ore. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Aprilie 23, 2020 Partajează Postat Aprilie 23, 2020 La Willis e clar că frâna de mână se acționa apăsând pedala din mijloc și se elibera trăgând de maneta din bord. Cele 2 manete suplimentare din podea erau pentru cuplarea/decuplarea punții față (una din ele) iar cealaltă pentru reductor. Cel puțin așa pare logic ... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Aprilie 23, 2020 Partajează Postat Aprilie 23, 2020 Frina de mina era la unele masini pusa sub bord, Fiat 1800 si Renault 4 o aveau asa. La 1800 se tragea de maneta si asa se actiona frina. Pentru a o lasa se rasucea maneta incit sa sara de pe clichet si sa poata fi dusa inapoi. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Aprilie 23, 2020 Partajează Postat Aprilie 23, 2020 (editat) La Mertz cobra serii 116 și 123 (anii '70 ...'80) frâna "de mână" se acționa ... cu puciorul , avea o pedală mică în partea stângă a pedalierului principal. Pentru eliberarea frânei se trăgea de "o ciupercă" din bord. (Buton mare, cu formă de ciupercă). Când trăgeai ciuperca, pedala sărea (revenea) în poziție inițială Editat Aprilie 23, 2020 de +_Florin_+ Link spre comentariu
alcon Postat Aprilie 23, 2020 Partajează Postat Aprilie 23, 2020 Acum 13 ore, +_Florin_+ a spus: In prima poză e interiorul altei variante de camion (cele două manete arată că e 4 x 4 iar portiera are și "ochi de geam" spre deosebire de cel din poza de jos). Aveam și noi "Carpați" și "Bucegi". Primul era 4 x 4, celălalt nu dar avea tonaj mai mare. La vremea lor au fost camioane bune. La câțiva ani după loviluție, unele făceau încă servici ... In poza de sus este un autobuz PRAGA iar in poza de jos este un camion PRAGA. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Aprilie 23, 2020 Partajează Postat Aprilie 23, 2020 (editat) Nici Buceagul nostru nu era mai prejos ... nu-i ușor să tragi de zeci de bușteni prin coclauri ... Editat Aprilie 23, 2020 de +_Florin_+ Link spre comentariu
ratza Postat Aprilie 24, 2020 Partajează Postat Aprilie 24, 2020 Piața mondială fiind aia de sub Cortina de Fier. Link spre comentariu
icar Postat Aprilie 26, 2020 Partajează Postat Aprilie 26, 2020 Pai si ce, nu era mondiala?: Europa, China, Cuba, Vietnam, Coreea, unele din tarile arabe si nordul Africii... Link spre comentariu
alcon Postat Aprilie 28, 2020 Partajează Postat Aprilie 28, 2020 Două frumuseţi, una este JAWA. Link spre comentariu
Postări Recomandate