Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Acu' 48 de ani


Postări Recomandate

Cum, a doua manetă e frână de mână? ... :57

Eram convins că e maneta pentru cuplarea punții față, sau în cel mai rău caz, vreun reductor gen " GV", dacă camionul nu e 4x4 !

 

L.E. Camioanele astea erau contemporane cu al nostru "Steagul Roșu". 

Buceagul - despre care am scris - era next level, motor V8, 7.5 tone (eventual plus remorcă). Le-am tot văzut  pe străzile capitalei până prin '90 ... '98 din ce în ce mai rar, apoi au dispărut.

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

Nu aveau alea GV, erau camioane normale, V3S era altceva.

De reductor la camioane de genul acela nu`i cazul, se foloseste viteza 1`a, aia este mult redusa.

Link spre comentariu

Willys, a fost o masina de teren, creata special pentru armata. Ca cerinte erau simplitate, usurinta in constructie, motor bun pe orice teren, care sa functioneze continuu cel puti 150 de ore.

Link spre comentariu

La Willis e clar că frâna de mână se acționa apăsând pedala din mijloc și se elibera trăgând de maneta din bord. 

Cele 2 manete suplimentare din podea erau pentru cuplarea/decuplarea punții față (una din ele) iar cealaltă pentru reductor.

Cel puțin așa pare logic ...:rade:

Link spre comentariu

Frina de mina era la unele masini pusa sub bord, Fiat 1800 si Renault 4 o aveau asa.

La 1800 se tragea de maneta si asa se actiona frina.

Pentru a o lasa se rasucea maneta incit sa sara de pe clichet si sa poata fi dusa inapoi.

 

Link spre comentariu

La Mertz cobra  serii 116 și 123 (anii '70 ...'80) frâna "de mână" se acționa ... cu puciorul , avea o pedală mică în partea stângă a pedalierului principal. Pentru eliberarea frânei se trăgea de "o ciupercă" din bord. (Buton mare, cu formă de ciupercă).

Când trăgeai ciuperca, pedala sărea (revenea) în poziție inițială  

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu
Acum 13 ore, +_Florin_+ a spus:

In prima poză e interiorul altei variante de camion (cele două manete arată că e 4 x 4 iar portiera are și "ochi de geam" spre deosebire de cel din poza de jos).

Aveam și noi "Carpați" și "Bucegi". Primul era 4 x 4, celălalt nu dar avea tonaj mai mare. La vremea lor au fost camioane bune. 

La câțiva ani după loviluție, unele făceau încă servici ...

 

In poza de sus este un autobuz PRAGA iar in poza de jos este un camion PRAGA.

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări