Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Acu' 48 de ani


Postări Recomandate

Autobuzul din imaginea postata de dl. Doru a fost recuperat si adus in fostul IJTL.

Un autobuz similar (poate chiar asta) a circulat din Iasi spre o localitate (cred ca Osoi) pana pe la mijlocul anilor 2000. Il vedeam destul de des la Kaufland Nicolina.

Editat de norad
Link spre comentariu

Așa arătau autobuzele/troleibuzele  articulate atunci când faceau "pană" de cauciuc. 

Șoferii nu prea aveau in dotare roți de rezervă dar aveau camere,  drept urmare pana o rezolvau singuri.

Au fost in epocă destule accidente soldate cu moartea soferului, datorită roților cu cerc metalic secționat ce reprezenta o piesă intermediară intre jantă și anvelopa.

Dacă cercul nu era corect fixat, in momentul umflarii camerei la presiunea nominală acesta sărea in gâtul sau in capul șoferului. Urmările sunt ușor de imaginat ...

Link spre comentariu
Acum 21 minute, +_Florin_+ a spus:

Șoferii nu prea aveau in dotare roți de rezervă dar aveau camere,  drept urmare pana o rezolvau singuri.

Erau masini pt interventie, nu vedeai soferii schimband roti sau camere pe strada.Ceva in genul celei din poza, doar ca modele mai vechi.

Imagine

 

Imagine

 

Imagine

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Erau dar poate insuficiente sau șoferul nu vroia să aștepte cine știe cât pană sosea mașina. Habar n-am din ce motiv,  însă am văzut de cel puțin cateva ori șoferi care s-au apucat să rezolve pana autobuzului in care mă aflam sau pe lângă care treceam. Din fericire, n-am asistat la nenorociri ... dar am auzit de ele, de mai multe ori.

Roțile "cu cerc" erau periculoase dacă nu știai să faci pana, asta (in mod sigur)  poate confirma orice sofer care le-a apucat.

 

Apropo de mașini de intervenție ITB, erau si "buceaguri", "rabe", kraz-uri (folosite in special ca remorchere), imi amintesc de Roman Diesel 6 x 6 (tracțiune integrală).

 

Link spre comentariu

 

Acum 18 minute, +_Florin_+ a spus:

mașini de intervenție ITB, erau si "buceaguri", "rabe", kraz-uri

Le stiu, le-am prins pe toate in uz, insa n-am gasit la repezeala decat pozele astea. Posibil sa fi fost soferi care sa fi avut limbrici si sa se apuce singuri sa dea jos un cauciuc de pe janta si sa schimbe camera. Eu n-am vazut nici unul. De altfel, nu vad ce graba ar fi avut ca sa se puna in pericol, pe langa ca nu era chiar comod sa dai ditai roata jos de pe prezoane. Aia de la interventie veneau in haita, era echipaj de cel putin 4 persoane, alt suflu la lucrare.

Editat de doru3160
Link spre comentariu
Acum 52 minute, +_Florin_+ a spus:

Roțile "cu cerc" erau periculoase dacă nu știai să faci pana, asta (in mod sigur)  poate confirma orice sofer care le-a apucat.

Foarte periculoase , eu am vazut pe viu cand a sarit unul , ma rog ,a fost un caz fericit .s-a ,, infipt '' in zidul cladirii !!

Cine este din Ploiesti  poate cunoaste cazul de pe strada Industriilor (Bariera Bucuresti ) cand un copil si-a pierdut viata , cercul a ramas mult timp imprimat pe peretele blocului (acum cred ca s=a anvelopat) !!

Editat de dan-a2
Link spre comentariu

Sotul unei colege de servici si prieten totodata a murit din acest motiv! Am inteles ca trebuia folosit un dispozitiv de protectie si nu totdeauna se folosea acesta! prin zona erau efectiv sute de asemenea auto care lucrau in trei schimburi, accidentele nu erau chiar rare!

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări