Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Acu' 48 de ani


Postări Recomandate

Vizitator cablaje pcb

Puteti cita din Berdila exemple de masacru lingvistic. E primul care-mi vine in minte, dar mai sunt cativa talibani.

Si totusi, nu puteti aplica  prevederile regulamentului datorita faptului ca omul scrie in graba, pe telefon, nu are mereu ochelarii  pe nas si , in mod sigur, are degetele mai groase , totul ducand la erori de tastare.

Link spre comentariu

Ăla cu 4 faruri e 2100, nu 1800.

Ce păcat că au dispărut multe maşini de epocă, că ar fi fost frumoasă taximetrie cu maşini de epocă în Bucureşti.

Mai ţineţi minte aparitili de genul? http://www.fama.hu/index.php?mn=28&otip=1&prnt=28&lang=en&gkr=Museum

 

La 21.11.2019 la 11:47, alcon a spus:

leyland-merkavim.jpg

 

 

Otobelu' mare e un "Leyland" făcut în Israel. Erau luate din motive politice. După Războiul de 6 zile U.R.S.S. a impus aliaţilor să boicoteze Israelul. Românii ca să le facă în ciudă Sovieticilor ce au făcut... au luat autobuze din Israel. Erau de capacitate mare faţă de ce aveam pe atunci (mai articulase I.T.B.-ul Ceheşti precum cel din spate ca să intre mai mulţi oameni, dar nu fusese o chestie reuşită)... nu ştiu când au apărut "Ikarus" 180 şi 556 (varianta nearticulată a lui 180). Din păcate "Leyland"-urile am înţeles că aveau magneziu la caroserie şi ... Pe De aLtă parte, cutiile de viteze erau electropneumatice.

Troleibuzul ce se vede în fundal e un "T.V." 2E. Frumoase geamurile alea zenitale, mai puţin când bătea puternic Soarele.  Geamul zenital de deasupra taxatoarei fusese vopsit în alb, ca să nu bată Soarele aşa de puternic.

 

Bengoase rău au fost autobuzele "D.A.F." SB220. Bine, "D.A.F." făcea doar şasiul, punţile, direcţia.

În rest: caroseria Spaniolă sau Grecească (asta a avut probleme).

cutia de viteze: "Voith" (Germania)

motorizarea: "M.A.N." (Germania)

scaunele (în afară de primul, #205, care a fost casat)... Româneşti

Am mers şi cu cel al satanei (din păcate şi ăsta casat): http://ratb.stfp.net/index.cgi?ttx=Af&veh=666&all=Y

http://m.ziare.com/social/666-sau-satana-autobuzul-de-care-se-feresc-toti-soferii-487281

Acum avem altul:

6666-133-Dv:1.jpg

Editat de ctepeo
Link spre comentariu

"Ăla cu 4 faruri e 2100, nu 1800.

Ce păcat că au dispărut multe maşini de epocă, că ar fi fost frumoasă taximetrie cu maşini de epocă în Bucureşti."

 

Au existat şi variante de FIAT 1800 cu 4 faruri nu numai 2100 si 2300.

Leyland Merkavim aveau maneta scurtă (mişto) a schimbătorului de viteze nu ca un făcăleţ  într-un tuci cu mămăligă cum erau la TV, Skoda, Ikarus, etc.

 

dash11.jpg

 

dash22.jpg

Link spre comentariu

Ala lung era sfant ... , adevarata soferie . Mi - aduc si acum aminte de caraitul disperat al cutiilor de viteze , incercarile repetate ... si poporu' cu inima la gura ... , " coboram sau nu ? ". Raspunsul era de multe ori afirmativ . Urma concursul " cine injura mai tare " , participanti pasagerii si soferu' . De prin '86 , doar bombaneli in coltzu' gurii ...

 

P.S. - Skoda Karosa din '74 ( atunci a aparut in Ploiesti ) avea cutie automata , si o claviatura cu butoane gri pe bord .

Editat de gauss
Link spre comentariu
Acum 1 minut, gauss a spus:

Ala lung era sfant ... , adevarata soferie . Mi - aduc si acum aminte de caraitul disperat al cutiilor de viteze , si poporu' cu inima la gura ... , " coboram sau nu ? ".

 

P.S. - Skoda Karosa din '74 ( atunci a aparut in Ploiesti ) avea cutie automata , si o claviatura cu butoane gri pe bord .

Cam smucea la schimbarea treptelor  de viteza !!

Editat de dan-a2
Link spre comentariu

Eeeee ... , un pic . Soferii de atunci aveau bicepsi , la Skoda n - a mai fost nevoie . Mie mi s - a parut un salt calitativ major , primul diesel in comun care torcea pe frecventa joasa , fara ragetele celor autohtone . Daca aveai un drum mai lung cu IRTA , cand coborai aveai o revelatie auditiva . In Skoda te intelegeai vorbind normal .

Link spre comentariu

Şi alea vechi aveau servo. Cele Româneşti până la "Roman" 111 şi 112 (licenţă "M.A.N.") nu aveau servo.

Ăla Cehesc de care vorbiţi. ŠM 11. Nu ştiu Ceha, aşa că nu înţeleg dacă în filmarea 2 e vorba despre un prototip sau prima serie. În Constanţa am auzit că ar fi fost multe din astea. Din păcate nu prea erau rezistente la drumurile noastre. La astea faţa semăna cu spatele   :scarpin

 

 

 

 

Cam aşa era la "Leyland"-uri. Prea bengos.

Se pare că erau cutii cu planetare. Cutiile alea tip preselector se mai numeau şi Self Chaning Gear (deşi nu erau automate). În Marea Britanie a existat firma "S.C.G." ("Self Changin Gear"). Automatele tot cu planetare sunt.

 

 

 

 

Apropos de chestii cu pneumatice: pe vremuri la automobile existau ştergătoare de parbriz acţionate pneumatic. Nu am văzut niciodată aşa ceva pe viu. Tramvaiele "Rathegeber" (nu ştiu dacă şi alea grase, dacă P3.16) aveau aşa ceva. Aprpos de "Rathgeber", la Craiova a existat un #666 (din păcate casat).

Ştergătoare pneumatice ştiu că mai există la locomotive.

 

Link spre comentariu

La automobile nici eu n`am vazut asaceva insa ZIL 157 avea stergatoare pneumatice, era autostatie R118BM si am mers cu ea.

Molotovul parca le avea electrice.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări