gauss Postat Septembrie 26, 2019 Partajează Postat Septembrie 26, 2019 (editat) Din ce stiu , era ( racit ) cu lichid . Oricum , tot o inspiratie ... Altfel , am dubii ca ne - ar fi iesit motor de asemenea putere , racit cu aer , chiar si cu " cartea " - n fata . Nimic peiorativ sau antipatriotic , doar realitatea . Editat Septembrie 26, 2019 de gauss Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Septembrie 26, 2019 Partajează Postat Septembrie 26, 2019 Aveți dreptate, cam improbabil să asimilăm noi un V12 răcit cu aer. M-am gândit la remorcherele Tatra pentru că erau numeroase in epocă motoarele lor fiind cam de acelasi "calibru" cu cel de pe tractorul de artilerie. Oricum, inginerii noștrii au reușit să dezvolte, tot prin anii '80 un Diesel V8 "inspirat" din clasicul 6 in linie (Raba), cu care au echipat unele șasie de Roman Diesel. Poate și acest V12 e dezvoltat din ... acel V8. E doar o presupunere, evident. Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 26, 2019 Partajează Postat Septembrie 26, 2019 Pai noi nu ne - am inspirat de la Raba - Gyor . A fost copie directa , 1 : 1 . Iar Raba , de la MAN . Ma rog , licenta ... Ca idee , suspectez ca s - a tras cu ochiul la clona romaneasca a motorului de Leopard 1 , " adus " in tara prin mijloace specifice . Ma rog , nu sunt asemanari constructive directe , dar niste chestii s - au " lipit " . O sa ma interesez pe la cunoscuti , ca in Prahova s - a intamplat totul , cred ca voi afla amanunte . Pana acum nu m - a prea interesat , eu am lucrat direct cu alt vehicol , culmea , facut tot prin imprejurimi , motor turbo Diesel ( supraalimentat ) : Link spre comentariu
alcon Postat Septembrie 27, 2019 Partajează Postat Septembrie 27, 2019 Acum 14 ore, +_Florin_+ a spus: Oare tractorul de artilerie avea motorul inspirat după modelul Tatra, cel cu 12 cilindri in V răcit cu aer ? (echipa remorcherele Tatra, militare sau civile, cele cu 3 sau 4 axe). Cateva date tehnice le gasiti aici: http://www.mortarinvestments.eu/products/jeeps,-trucks-a-bikes-3/ats-59-artillery-tractor-275 Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 27, 2019 Partajează Postat Septembrie 27, 2019 S - a creat o mica incurcatura . Intre ATS - 59 , rusesc , si TMA - 83 , romanesc . Despre motorul acestuia din urma era intrebarea citata mai sus . Link spre comentariu
alcon Postat Septembrie 27, 2019 Partajează Postat Septembrie 27, 2019 (editat) Acum 5 ore, gauss a spus: S - a creat o mica incurcatura . Intre ATS - 59 , rusesc , si TMA - 83 , romanesc . Despre motorul acestuia din urma era intrebarea citata mai sus . Chiar daca s-a creat o mica incurcatura, de remarcat este faptul ca aceste masinarii au un consum fabulos de carburant. "Tractorul de artilerie ATS-59G avea urmatoarele caracteristici: greutate 13750 kg; lungime 6280 mm; inaltime 2620 mm; capacitate de incarcare 3000 kg; consum 120 l/100 km; capacitatea de tractare 14 tone; viteza pe drum 30 km/h; numarul de locuri: in cabina 6, pe platforma 12; putere motor 300 CP. Armata Romana a avut in dotare de-a lungul timpului, aproximativ 400 de tractoare de fabricatie sovietica si cehoslovaca, ATS-59/ATS -59G." https://www.rumaniamilitary.ro/istoria-artileriei-romane-tractoarele-de-artilerie Dupa anii 90 Armata Romana a vandut cateva АТ-Т unor consilii judetene si persoane fizice pentru a fi folosite in domeniul agricol, forestier sau deszapezirea drumurilor. Un ofiter care se ocupa de aceasta treaba spunea ca AT-T consuma 48l/ora stand pe loc cam multisor... Editat Septembrie 27, 2019 de alcon Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 27, 2019 Partajează Postat Septembrie 27, 2019 (editat) Consuma mult . In general ... , cele rusesti ( mai ales ) sunt insetate . Masinile tehnice de la complexe sunt litrul si kilometrul ( minim ) . La senile , mai punem ceva . Care ceva e mare cateodata . Nu vorbim de blindate etc . Cand se deplaseaza , se merge cu autocisterna in convoi , la fiecare subunitate . Asta este , asa au iesit ( la fabricatie ) ! La vremea respectiva nu - si punea nimeni problema de consum . La rusi , nici acum ... Editat Septembrie 27, 2019 de gauss Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Septembrie 27, 2019 Partajează Postat Septembrie 27, 2019 (editat) Păi la un V12 cu capacitate cilindrică de 30 litri nu mi se pare exagerat. Cam așa consumau și remorcherele Tatra civile, când tractau trailerul încărcat cu vreo "piesă" de 40 tone. Asta stiu sigur. Da, in cazul TMA -83 pare mult pentru a tracta doar 14 tone plus cele 3 încărcate pe camion, dar vorbim de o șenilată capabilă a duce sarcina respectivă in orice condiții de teren, noroaie, rampe cu înclinație mare etc, unde remorcherul Tatra pe roți n-ar avea nicio șansă. L.E. observ că armata a cam renunțat la tractoare șenilate in favoarea camioanelor, tocmai din cauza consumului. O fi bine, o fi rău... factorii competenți stiu mai bine. Dar eu tot aș fi păstrat câteva, pentru "situații speciale", unde camionul nu se descurcă... Editat Septembrie 27, 2019 de +_Florin_+ Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 27, 2019 Partajează Postat Septembrie 27, 2019 (editat) Eu as fi pastrat senilatele , cu DAC - ul nu faci mare lucru . Daca ploua , sau iarna , nimic . Doar pe sosea ... , dar iarna e cu dus - intors . Ma rog , nici asa mult de tractat nu mai e ( la noi ) ... La armatele moderne totul ( artileria ) e autopropulsat , sau tractarea e cu monstri de camioane , care cam tot acolo duc ( la consum ) . USA si Rusia mai au ceva obuziere tractate , in ideea ca le transporta pe calea aerului ( elicoptere ) , iar la fata locului sunt deja camioane , desi elicopterele le lasa exact " pe pozitie " , unde vor actiona . Mai mult la americani ( camioanele ) , rusii au pastrat senilatele . Decat ca intretinerea e mult mai usoara la vehiculele cu roti ( pneuri ) , la senile motorul trebuie refacut ( RK ) dupa 300 ore , maxim 500 ( de functionare ) . Ma rog , nu stiu cat o mai fi la astea moderne , ca noi oricum nu avem . Cea mai noua tehnica pe senile e autotunul antiaerian Gepard , pe sasiu si motor de tanc Leopard 1 , la care nu stiu cat o mai fi motoresursa . Oricum sunt second - uri reconditionate , si sunt la noi de douazeci de ani ( pe - acolo ... ) . https://ro.wikipedia.org/wiki/Gepard Editat Septembrie 27, 2019 de gauss Link spre comentariu
franzm Postat Septembrie 27, 2019 Partajează Postat Septembrie 27, 2019 " autotunul antiaerian Gepard " Nemtilor deja le pare rau ca au renuntat la ele. Vestul cica nu are nimic asemanator în dotare. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Septembrie 27, 2019 Partajează Postat Septembrie 27, 2019 Autotunul Ghepard într-adevăr pare o "sculă" bună. Cadența : 550 de lovituri/minut ! ... nu trebuie să fi specialist că să-ți dai seama de puterea distructivă a acestui autotun ! Cel puțin în cazul de față, e limpede că armia română n-a făcut o achiziție proastă. Unii spun că achiziționăm doar vechituri și junghiuri. Fară a realiza că în cazul vehiculelor militare, timpul are altă "dimensiune". Contează mai mult capabilitățile acelor vehicule, vechimea fiind (oarecum) irelevantă. Pe la începutul anilor '90, un colonel de la UM din Ghencea (Bucuresti), tancuri și auto, imi vorbea despre aceste aspecte. Spunea (parerea sa, desigur) că militarii români au o capacitate deosebită de a menține în functiune/conserva vehicule sau armament vechi, depășind orice țară la acest capitol. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Septembrie 27, 2019 Partajează Postat Septembrie 27, 2019 (editat) Se poate șterge... Editat Septembrie 27, 2019 de +_Florin_+ Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 28, 2019 Partajează Postat Septembrie 28, 2019 (editat) De multe ori , in Occident se intampla chestii ( legate de inzestrarea militara ) pe care eu nu le inteleg . Nu asta e problema , ca nu le inteleg eu ( doar chibitzez de pe margine , macar inteleg notiunile si cunosc tarlaua ) , ci ca nu le inteleg nici cei implicati de la ei . USA detine " tricoul galben " , ca acolo sunt banii , orientarile , conducerea politico - militara , si ai si din ce taia si trage pe dreapta . F-14 a fost inlaturat , in locul lui nimic . A - 6 Intruder , inlaturat , in locul lui nimic . S - 3 Viking inlaturat , in locul lui nimic . Si altele ... Pe puntile portavioanelor U.S. Navy a ramas doar F - 18 , care face de toate . La U.S. Airforce , A-10 doarme cu teama noaptea , sa nu fie declarat indezirabil dimineata . As putea umple pagini , numai cu USA . Si prin batrana Europa bate acelasi vant . Acu' s - a mai domolit , ca nu mai au ce " taia " . In anii '90 , cand s - a incheiat razboiul rece , a aparut doctrina razboaielor asimetrice , cand armata se batea cu insurgenti incerti , ascunsi dupa copaci , rufe puse la uscat si chioscuri de suveniruri . Au fost si alea , prilej de taiat fonduri , unitati si tehnica " inutile " . Dar au cam trecut , acum vocile ingrijoratoare ale inamicului vin de la tari mari , cu sange in instalatie . In fine ... Gepard - ul ( conceptual ) are radacini vechi , in WW2 . A fost gandit ca mijloc principal de protectie contra atacurilor din aer a unitatilor de blindate si a covoaielor in deplasare pe cai rutiere sau in teren . Similarul lui e ZSU -23 - 4 Shilka ( URSS ) . Un fel de a spune , au si deosebiri . Ambele trag dupa radarul propriu , concept al anilor '60 . Cand nu existau armele inteligente pe aeronave , si nici rachetele mici sol - aer . Pentru a distruge ceva la sol ( punctual si sigur ) , pilotul trebuia sa coboare in raza tunurilor amtiaeriene automate de calibru mic sau mediu . Rusii ( cu Vierlling - ul german 4 X 20 in minte http://www.tanks-encyclopedia.com/ww2-germany-flakpanzer-iv-wirblewind/ ) au fost consecventi , au montat in turela 4 tunuri de 23 mm , ca aveau in exces , prezente si in variante mobile tractate 2 X 23 etc . Ca idee , si Romania a produs 2 X 30 mm , redutabil si exportat , care nu mai exista . Nemtii au mers pe ideea ca un calibru mai mare ( 35 mm ) e mai bun , bataie mai mare , forta destructiva mai mare etc . E de discutat care concept e mai bun , cel rusesc sau cel german . Lucrurile s - au oprit aici . La nemti ( europeni ) . Ma rog , modernizari etc . Rusii au dus mai departe conceptul , macar din ideea ca visul lor a fost sa se plimbe prin orasele europene , si pe autostrazile cu indicatoare rutiere in alte limbi . Au aparut redutabilele ( cu adevarat ) Tunguska https://en.wikipedia.org/wiki/2K22_Tunguska si , mai nou , Pantsir , propulsat de vehicol pe roti . Pe langa tunurile AA , au si rachete antiaeriene cu bataie apropiata . Combinatia e flexibila , performanta si bineinteles letala . https://en.wikipedia.org/wiki/Pantsir_missile_system P.S. - au fost incercari in Romania de a dota Gepard - ul (si) cu rachete AA cu bataie apropiata . Au fost stopate , ma rog , nu s - a concretizat nimic ... Cam atat ( despre ) , e o alta discutie , lucrurile sunt prea apropiate temporal . Editat Septembrie 28, 2019 de gauss Link spre comentariu
alcon Postat Septembrie 28, 2019 Partajează Postat Septembrie 28, 2019 Ce este acest obiect? Link spre comentariu
daniels Postat Septembrie 28, 2019 Autor Partajează Postat Septembrie 28, 2019 Este un radar mobil sau alt dispozitiv de dirijare a focului în teren Link spre comentariu
Postări Recomandate