Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Acu' 48 de ani


Postări Recomandate

Acum 7 ore, yo9hrb a spus:

Wrong again

Bine, ai tu dreptate și eu liniște. Normal ca am calculat pt 1 an și nu pt o viață, fie și pt că fiecare are alte gânduri privind finalul. 

Link spre comentariu

La 370 de lei ma bagam si eu, ca-mi plac jucariile astea. Dar la 4000... sa fie sanatosi. Plus ca n-am nici o siguranta ca nu se intrerupe publicatia, sa raman cu masina incompleta.

P.S. Primele 12 numere sunt in 3 luni, ca sunt saptamanale.

Link spre comentariu

Similar s - a intamplat peste tot in tara . Inclusiv la Brasov , unde era uzina de autocamioane si cea de tractoare . Muncitorii si conducerea s - au solidarizat in corpore , au spart geamurile prefecturii in semn de protest , si tot tacamul . Au plecat de la o premiza gresita , ca vor avea monopolul etern si natural ( in lipsa de concurenta ) pe piata romaneasca , si oricum concurenta ar fi sucombat , ca ale noastre sunt " mai ieftine si mai bune ".  Acum terenurile sunt cultivate de straini , proprietatea lor , cu utilaje John Deere , iar TIR - urile marci renumite strabat zi si noapte prin tara si in afara . Camp larg de actiune , ca intre timp a murit si CFR - ul . O fi bine , o fi rau , judeca fiecare . Ca in locul uzinelor romanesti sunt cartiere rezidentiale , mall - uri , sali de cinematograf si cladiri de birouri . Mortul de la groapa nu se mai intoarce . Ca idee , s - a intamplat si pe la vecini , si mai departe .  Nu cred ca e valabil ca scuza , e doar un pattern  . Bun de studiat ca istorie , ca asta a ( mai ) ramas .

Editat de gauss
Link spre comentariu
Acum 22 minute, daniels a spus:

 

S - a mai discutat despre ... , eu am vazut cateva . Multe au ajuns la gospodariile de partid din epoca , umpleau un gol ca versatilitate si capacitate de transport . 

Link spre comentariu

Am citit articolul despre Dacia D6 și n-aș fi de acord cu teoria autorului referitoare la motivul pentru care această utilitară nu s-a impus. Adică nu i-a plăcut 'Coanei Leana ...:rade:

Păi în atare condiții nici n-ar fi ajuns să se fabrice, doar nu își închipuie cineva că cei de la Dacia băgau in fabricație modele noi de utilitare fără aprobarea familiei Ceaușescu. 

 

Probabil, la scurtă vreme după "aprobare"  și intrarea în fabricație s-a considerat că totuși nu merită complicația, deoarece România producea deja alte utilitare : Microbuze T.V. (Tudor Vladimirescu) in diverse variante (dubă, camionetă, etc), ARO camionetă, Dacia-papuc, cu prelate sau fără. 

Sigur că D6 era putin "altceva" și ar fi umplut un gol, un anume segment în lumea utilitarelor românești. Din păcate, conducerea vremii nu percepea astfel de subtilități...

 

 

 

 

 

Link spre comentariu

In ultimii ani ( nu chiar putini ) inainte de '90 , s - a rezolvat cu ratia de benzina , nr. par sau impar in week - end , si inchiderea circulatiei iarna . Mari chestii de loisir auto erau virtual imposibile .

Editat de gauss
Link spre comentariu
La 02.09.2019 la 19:44, +_Florin_+ a spus:

De acord. Cu mențiunea că ceva poze "sub capotă" ar fi făcut totul și mai interesant. Eventual detalii/explicatii despre transmisie, viteză,  autonomie.

 

 

Era tractorul de artilerie usoara, am avut in armata si noi acest tip.

Tin minte ca era cu motor Diesel in 2 timpi si totul era mecanic la el.

Cred ca fugea spre 50Km/h.

Celalalt ce l`am avut era AT-S, tractor de artilerie mediu, dotat cu motor de T54/55 in 12 cilindrii Diesel 4T.

Cam la fel alergau, totul mecanic, nimic hidraulic la astea.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
La 22.09.2019 la 22:06, gauss a spus:

https://ro.wikipedia.org/wiki/TMA-83

 

Proiect ICITA . Produs intai la Bucov , apoi la Mizil , ambele jud . Prahova .

Oare tractorul de artilerie avea motorul inspirat după modelul Tatra, cel cu 12 cilindri in V răcit cu aer ? (echipa remorcherele Tatra, militare sau civile, cele cu 3 sau 4 axe).

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări