Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Acu' 48 de ani


Postări Recomandate

La încărcare nominala rotile stăteau drepte. Uzura era normala. Când era sub sarcina nominala, mașina era ușoară,unghiul era închis, cum se vede în poze. Doar la supraîncărcare sau în viraje unghiul se modifica în sensul deschiderii, și asta ajuta la stabilitate. Uzura nu era neuniforma, cel puțin nu pe spate. Ca mașina de oraș era comoda odată ce te obișnuiau cu soluția  "tot spate". Numai ca în acele vremuri erau mai apreciate mașinile ce puteau fi încărcate ca măgarul, ori 1100 făcea de toate, doar ca nu era pt carat...suspensie comoda, moale, dar slaba, de asta nu s-a lipit de sufletul romanului. Mie mi-a plăcut și mi-ar face placere sa ma mai pot plimba cu un exemplar, măcar de aducere aminte. Din cauza ca nu se găseau anvelope pe 15' am montat jante pe 13 de d1300 tăiate și sudate întoarse. În viraje era ca pe cale ferata, stabila, doar ca pierdusem la viteza, dar câștigasem la putere. Arata într-un mare fel cu ecartament mărit și garda la sol micșorata. Jantele trebuiau intoarse pt ca nu incapeau discurile de frana in interior. Din păcate nu am poze, era în perioada când pozele erau pe film, și nu pozai inclusiv mâncarea înainte de a o înghiți... 

Arata cam ca in poza asta, doar ca era alb 40 si nu era preparata pt curse. Singurul motiv pt modificare a fost ca anvelopele pe 15 care se gaseau greu.La ITP mergeam cu cele pe 15 si in rest circulam cu cele de 13.Nu m-a agatat nimeni in trafic, si am facut multi km si in tara, nu am avut probleme.

Dacia_1100_sport.jpg

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Frumos ! ... prin anii '90 era un tip la noi in cartier care avea un 1100 tunat in mod asemănător. Jenți întoarse, aripi carenate și set motor de 1300 sau 1400, nu mai retin exact. Arăta fain.

 

Anii '90 au fost cei mai frumoși ani din punct de vedere automobilistic. Cel puțin pentru noi (puștanii din acea vreme, unii proaspăt trecuți de vârsta majoratului). Aveam (aproape) orice, atât din gama "jafurilor occidentale" cât  și din seria autohtonelor. Ultimele, musai tunate cumva, altfel nu erai "in club".

Mertzuri Cobra, bmw-uri "rechin", Opel Rekord, Ford Granada, VW Scirocco, VW broască, Dacia 1100 ... anii '70 ... '80. 

Seara ne adunam și schimbam impresii. Ce Blaupunnkt mi-am pus, ce jenți, ce luminitze când apăs frâna. Mai o laudă, mai o scârtâială de roți ... apoi plecam către discotecile din oraș :rade:.

 

 

 

Link spre comentariu
7 minutes ago, +_Florin_+ said:

Frumos ! ... prin anii '90 era un tip la noi in cartier care avea un 1100 tunat in mod asemănător. Jenți întoarse, aripi carenate și set motor de 1300 sau 1400, nu mai retin exact. Arăta fain.

 

Anii '90 au fost cei mai frumoși ani din punct de vedere automobilistic. Cel puțin pentru noi (puștanii din acea vreme, unii proaspăt trecuți de vârsta majoratului). Aveam (aproape) orice, atât din gama "jafurilor occidentale" cât  și din seria autohtonelor. Ultimele, musai tunate cumva, altfel nu erai "in club".

Mertzuri Cobra, bmw-uri "rechin", Opel Rekord, Ford Granada, VW Scirocco, VW broască, Dacia 1100 ... anii '70 ... '80. 

Seara ne adunam și schimbam impresii. Ce Blaupunnkt mi-am pus, ce jenți, ce luminitze când apăs frâna. Mai o laudă, mai o scârtâială de roți ... apoi plecam către discotecile din oraș :rade:.

 

 

 

 

Da!!! Şi Mertzuri "Bot de cal"   :da

Link spre comentariu

Da au fost vremuri bune,ce ne mai laudam jucariile...printre ele un Ford Taunus Ghia de 2,3,VW Scirocco(i-am schimbat motorul de 1,6Lcu 1,8L luat de pe un Audi 100cc).Masini cinstite,puteai lucra la ele fara probleme,parca toate erau puse cu o logica... nu ca la astea de acum inghesuite...cand lucri la ele esti tat zgariat:nerv

Le comparam atunci cu Daciile...cel putin Audi100 sau Audi200(varianta Audi 100 pentru USA)erau pe langa Dacia nostra navete spatiale.Botul de cal nu imi placea ca era cam lent...ce stiam noi atunci???sa mearga tare,sa bage caldura si sa aiba muzica tare...

Link spre comentariu

Impresia că "bot de cal" (caroserie 116) ar fi lent s-a creeat in Ro deoarece majoritatea exemplarelor aduse după '89 aveau motorizare diesel (200D sau 220D). Erau preferate din rațiuni economice.

Într-adevăr, la demaraj le luai și cu Dacia 1300, dacă era in stare buna. 

Dar existau și benzinare 250 care mâncau nori ... ce-i drept, mai rare la noi.

 

Urmașele lor (cobra, caroserie 123) aveau motorizari extrem de diverse. 

De la cea mai puturoasă, 200 D (iesel) până la cea mai performantă benzinară, 280 E.

Diferența era ca de la cer la pământ sau de la lună la stele, in ce privește demarajul și viteza maximă. 

Eu am avut 280 S, așa-zisa "cobra mare". Un pic mai mare și mai grea decât cea clasica (123). Am mai povestit pe aici. 

.....................

Scirocco n-am avut și n-am condus, dar îmi plăcea teribil linia caroseriei,  estetica. Avea un prieten de cartier, una neagră.  Tare frumoasă  ...

Audi 100 din 1980 am condus o singură dată. Motor 2.2 litri,  5 cilindrii in linie.  Destul de confortabilă și potentă... Cel puțin așa îmi amintesc ...

 

 

 

 

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Dar faptul că erau Diesele le-a ţinut pe unele în viaţă.  Vedeai în anii '90 şi la început de '000 în uz şi W110 (coadă de rândunică) pentru că erau Diesel. Din păcate, o dată cu creştere "nivelului de trai" majoritatea W110-urilor au ajuns la casat :26

Majoritatea W110 aveau maneta schimbătorului de viteze acolo unde trebuie, adică la volan.

Editat de ctepeo
Link spre comentariu

Locul schimbatorului de viteze este la podea, in dreapta, spre scaunul din dreapta :d

Este asezarea normala din punct de vedere mecanic si psihologic!

:da

Link spre comentariu
Acum 2 ore, Ion_Bumbu a spus:

Locul schimbatorului de viteze este la podea, in dreapta, spre scaunul din dreapta :d

Este asezarea normala din punct de vedere mecanic si psihologic!

:da

 

Corect, pentru că majoritatea indivizilor sunt "dreptaci" iar mișcările necesare pentru schimbarea treptelor sunt mai complexe (necesită coordonare mai bună) decât menținerea (sau modificarea) direcției, ce poate fi ușor rezolvată cu mana stângă (cât timp durează schimbarea treptelor).

Din punct de vedere ergonomic evident că poziția cea mai comodă (odihnotoare) pentru mâna e aceea in care schimbatorul e la podea, între scaune. 

 

Dacă întrebi un englez sau australian o să spună că e "invers", doar pentru că așa s-au obișnuit. Iar obișnuința e a doua natură :rade:.

 

Nici americanii n-au păstrat tradiția poporului-mamă, tocmai din considerentele expuse în primul paragraf. Și au dreptate...

 

Link spre comentariu

Off topic: apropo de locu` schimbatorului si cutia de viteze, as fi curios care-s avantajele in anul 2019 intre a avea cutie manuala vs. automata.

Sigur ca stiu vorba din popor cum ca-i un litru in plus la consum dar cred ca functie de sofer, poate fi si invers :) 

Singuru` dezavantaj pe care-l vad io la ora asta ar fi ca-s mai scumpe reperatiile in caz ca... si poate condusu` off road? 

Daca merita discutia, poate se muta intr-un topic nou.

Editat de informer
Link spre comentariu

Clar pt oras e mai buna cutia automata, insa sa te fereasca sa ai necazuri. Cum la noi se agreaza masinile sh, majoritatea care sunt de vanzare daca au cutie automata, acolo vor avea probleme. Dar daca e sa aleg dintre doua noi, una cu manuala si alta cu automata, as lua automata, pt ca 95% din timpul de rulare (la mine) este in oras.

Link spre comentariu
Acum 5 ore, doru3160 a spus:

Clar pt oras e mai buna cutia automata, insa sa te fereasca sa ai necazuri. Cum la noi se agreaza masinile sh, majoritatea care sunt de vanzare daca au cutie automata, acolo vor avea probleme. Dar daca e sa aleg dintre doua noi, una cu manuala si alta cu automata, as lua automata, pt ca 95% din timpul de rulare (la mine) este in oras.

Raspuns corect ! Eu am lucrat  la un service Skoda,Seat..etc, dar cutiile(de viteza) automate erau trimise in alta parte..!:26 Desi era reprezentanta,erau trimise la...producator..!:nerv Macar ca computerele,softurile etc erau actualizate zilnic ! Aveam conexiune on-line cu ..Skoda..!:n1

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări