Ion_Bumbu Postat August 25, 2017 Partajează Postat August 25, 2017 De asta chiar nu stiu. Ceva info suplimentar referitor la suspensia comuna este? Referitor la DS, sferele au rol de resort doar. Azotul a fost ales pentru citeva motive, altfel era bun si aerul asa cum se foloseste la actualele vehicole cu suspensie pe perna de aer. Diferentele sint evidente si mari intre cele 2 concepte. Link spre comentariu
gauss Postat August 25, 2017 Partajează Postat August 25, 2017 Ma gandesc ca daca a fost bun pentru De Gaulle , Citroen - ul nu era chiar asa de rau ... In afara de sef de stat ( nu chiar mic ... nici el , nici statul ) , De Gaulle a fost ofiter de tancuri si auto , d' ala adevarat ... pornit de la sublocotenent , luptat pe front etc . Ar fi carait daca nu - i placea ... in fine ! Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 25, 2017 Partajează Postat August 25, 2017 O masina minunata! Racirea nu era problematica la ea, tragea aerul pe sub roata. Masina complicata la hidraulica insa daca faceai reviziile conform manualului nu aveai probleme cu ea. Motor "aerisit" puteai lucra omeneste la ea, nu ca la ca..aturile din ziua de azi! Nu de alta da a durat 2 zile sa ajung in starea asta . Pana mea de masini moderne! Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat August 25, 2017 Partajează Postat August 25, 2017 O masina minunata! Racirea nu era problematica la ea, tragea aerul pe sub roata. Masina complicata la hidraulica insa daca faceai reviziile conform manualului nu aveai probleme cu ea. Motor "aerisit" puteai lucra omeneste la ea, nu ca la ca..aturile din ziua de azi! Nu de alta da a durat 2 zile sa ajung in starea asta . Pana mea de masini moderne! Le-au facut asa,inghesiute ca sa nu mai intre iarna,asa de usor, pisicile si alte animăluri, in compartimentul motor. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 25, 2017 Partajează Postat August 25, 2017 Is asa inghesuite ca trebe animalul sa roada ceva sa aiba loc! Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat August 26, 2017 Partajează Postat August 26, 2017 Una peste alta, Citroen Pallas DS a fost si va ramane o masina celebra, expresie a geniului frantuzesc in materie de autoturisme. Design si solutii tehnice de avangarda, unice la acea vreme. Suspensia hidraulica nu creea probleme atata timp cat masina era intretinuta corect si revizuita periodic. Personal mi-au placut variantele specifice inceputului anilor ' 80 : CX / Pallas / Galitia. Acelasi "covor plutitor" cu linii mai moderne. https://www.google.ro/search?q=citroen+pallas+cx&client=opera&hs=Dea&tbm=isch&imgil=PA3JncuuUhJtLM%253A%253Bt1AfgAwaFjOz-M%253Bhttps%25253A%25252F%25252Fwww.pinterest.com%25252Fpin%25252F496662665125816984%25252F&source=iu&pf=m&fir=PA3JncuuUhJtLM%253A%252Ct1AfgAwaFjOz-M%252C_&usg=__z3kYqSuJ8kHglGx0V7GRNU6BqbQ%3D&biw=1920&bih=970&ved=0ahUKEwj3qun50_TVAhVEWRQKHS-QBdUQyjcIMA&ei=rUihWbegIsSyUa-glqgN#imgrc=PA3JncuuUhJtLM: Link spre comentariu
gauss Postat August 26, 2017 Partajează Postat August 26, 2017 (editat) Prin Romania au mai circulat ceva " frantuzoaice " ... am admirat una a unui vecin . Robusta , fiabila ... ma rog , omul era maniac cu intretinerea ... https://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_504 Iar de la Renault ... nu faceau numai " sapuniere " : https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_16 Editat August 26, 2017 de gauss Link spre comentariu
miron1947 Postat August 26, 2017 Partajează Postat August 26, 2017 (editat) Da, Renault 16 a avut si el solutii de avantgarda, caroserie in doua volume(hatchback), bascularea banchetei pentru marirea spatiului de bagaje/marfa si o tinuta de drum relativ decenta, mai putin la curbe atacate puternic cand cam ,,salta" spatele. Editat August 26, 2017 de miron1947 Link spre comentariu
gauss Postat August 26, 2017 Partajează Postat August 26, 2017 Erau destul de rare , considerate mai " boieresti " ... ma rog , motorizarea era mai buna , mai spatioase ... si mai scumpe ! Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat August 26, 2017 Partajează Postat August 26, 2017 Francezii n-au produs vreodata masini proaste, cel putin nu din punct de vedere al fiabilitatii. Peugeot 504 a fost o masina robusta si confortabila, foarte potrivita regimului de taxi. Nu excela la capitolul "design" - ma rog, parere personala. Renault 18 de asemenea era preferata firmelor de taxi. https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_18 Renault 16 nu avea motor transversal, dar cutia de viteze era plasata in fata motorului si nu in spate ca la R12 (Dacia). Din cate stiu ssmd-ul lui 'nea Nicu a cochetat initial cu ideea producerii R16. Pana in final au considerat R12 ca fiind o optiune mai potrivita. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 26, 2017 Partajează Postat August 26, 2017 Cred ca pe la 70000lei erau prin 66. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat August 26, 2017 Partajează Postat August 26, 2017 http://www.auto-retro-passion.ro/renault-16-50-de-ani-de-la-primul-automobil-hatchback/ Link spre comentariu
miron1947 Postat August 26, 2017 Partajează Postat August 26, 2017 Renault 16 nu avea motor transversal Asa este, am si corectat, am confundat cu alta masina din vremea respectiva https://en.wikipedia.org/wiki/Autobianchi_Primula Link spre comentariu
gauss Postat August 26, 2017 Partajează Postat August 26, 2017 (editat) N - au vrut sa ne " dea " R16 . Avea o piata foarte buna , cam era vedeta de la Renault , si s - au temut ca umpleam Tratatul de la Varsovia de exemplare ... Ma rog , cel cu motorul de 1,6 era cu adevarat o " masina " ... si performanta , si economica , si spatioasa ... ingrijit lucrat , cu buna ergonomie , motorul rezistent ... sa nu zic ca am vazut exemplare si dupa revolutie , binisor pastrate si functionale . Deci destul de durabila ... P .S . - eu mi - amintesc albe , si un albastru pal ... aveti stiinta si de alte culori prin Romania ? Cred ca mi - ar fi placut un verde ... mai inchis ! Editat August 26, 2017 de gauss Link spre comentariu
Postări Recomandate