Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Acu' 48 de ani


Postări Recomandate

Nu se mai folosesc ... din multe motive . Unul ar fi avansul tehnic al propulsiilor actuale , iar semi senilatele erau destul de complicate mecanic . Cea mai interesanta mi s - a parut cea stil motocicleta :

 

 

 

Link spre comentariu

Intr-adevar interesante. 

Mi-a rămas în memorie acest tip de vehicul semisenilat dar paradoxal nu mai stiu sigur unde l-am vazut, banuiesc ca ... tocmai la Muzeul militar.:reytre.

 Din punct de vedere mecanic cred ca transmisia era asemănătoare unui camion clasic. Diferențial pe osia tractoare a senilelor și direcția bazată doar pe rotile (sau roata) din fata.

 

Link spre comentariu

E vorba de " dirijare " ... numai comanda rotilor de directie , la vehiculele mai mari , nu e suficienta . Trebuie diferentiata si viteza de rotatie a senilelor la viraje , frecarea e mult mai mare decat o pereche ( sau doua ) de roti in spate la camioane , si trebuie asigurate raze de viraj rezonabile , mai ales in teren diferit de sosele asfaltice sau betoane , unde pamantul se aduna sub patinele senilelor , ca la senilatele clasice .  

Link spre comentariu

Păi dacă mecanica vehiculului era capabilă să diferențieze viteza de rotatie a senilelor funcție de unghiul de virate al roților directoare ... Intr-adevar era complicată. Bănuiesc ce presupune asta intr-o epoca in care nu existau microcontrollere cititoare electronice de poziție etc, și totul se făcea mecanic și hidraulic :hdgfhgdf

Link spre comentariu

Ma intreb de ce n-au renuntat la acele roti directoare...era mai simplu si mai eficient virajul doar din senile. Cel putin la cele cu ghidon, chiar nu i-am inteles...puteau lejer sa lase roata aia cu furca acasa.

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Nemtii au fost si sant mecanici buni . Ma rog , suna neutru ... o simpla zicere . Dar ... la vremea ww2 , au adus multe noutati ... vehiculele , blindatele , tancurile , avioanele lor au fost cele mai bune . Doar ca resursele umane si materiale au fost putine ... mai putine ca ale adversarilor .

Link spre comentariu

Asta intamplator stiu, numai ca privind senilatele alea cu ghidon, ma intreb de ce n-au pastrat ghidonul si sa renunte la roata aia anemica directoare.Se pastra reflexul/indemanarea unui motociclist, dar se comanda un vehicul senilat.

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Raspunsul era pentru dl . Florin , ... ati postat intre timp . Ideea semisenilatelor era sa combine usurinta " sofatului " cu capacitatea de a circula cu sarcini mari , pe terenuri accidentate , senilele asigura aderenta si incarcare mica . 

La masini  cu senile ... e mai dificil sofatul , rusii aveau leviere separate pentru fiecare senila , cu acceleratie separata ... si multe  vehicule occidentale aveau acelasi principiu . Trebuiau schimbate si vitezele etc . Diferenta intre un sofer si un mecanic - conductor ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Cred , totusi, ca la motocicletele alea senilate exista si o comanda de la ghidon catre ambreiajele de la senile. Mi se pare imposibil sa cotesti magaoaia aia in teren cu mult noroi. Cred ca si cu roata travers aia tot inainte merge, fara vreun alt artificiu.

Link spre comentariu

Sigur comenzile erau conjugate ... altfel nu se poate . Senilele au aceeasi viteza numai la drum drept , nu poti vira daca nu apare o diferentiere nici pe beton , frecarea e mult prea mare daca directia e impusa numai de o roata aflata in fata . 

Editat de gauss
Link spre comentariu

Păi asta spunea dl Gauss, exista un sistem de diferențiere a vitezei de rotatie a senilelor funcție de unghiul de bracare al roților (rotii) directoare. 

Mecanic și hidraulic la acea vreme - as adauga eu.

 

P.S. am postat cam in acelasi timp :rade:

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

Si asta spuneam si eu...condus din ghidon, dar fara anemica aia de roata.:rade:

1 oră în urmă, doru3160 a spus:

Se pastra reflexul/indemanarea unui motociclist, dar se comanda un vehicul senilat.

 

Link spre comentariu
Acum 4 minute, doru3160 a spus:

Si asta spuneam si eu...condus din ghidon, dar fara anemica aia de roata.:rade:

Eu cred ca aceste tipuri  de transportoare au fost proiectate în ideea utilizării lor pe orice fel de teren, atât pe străzile orașelor cat si pe câmpurile noroioase ale frontului.  

Jumătate camion, jumătate tanc.

 

(Ma refer in special la camioanele cu senile pe spate).

 

Era suficient de "bland" cu străzile (nu-l puteai întoarce în loc ca pe tanc) și totodată capabil a rula pe câmp in conditii grele - ploaie, noroi, zăpada.

 Bănuiesc că asta a fost logica acestor hibride. 

 

Link spre comentariu

Pai nu vreau sa-mi inchipui ce directie aveau cu roata aia din fata in namol...nu stiu, privind acum la ele, mi se par anapoda la mintea neamtului. Dar poate atunci le placea si  lor sa se complice.Din senile puteai vira si in oras si in afara, fara probleme.Ma uit la senilatele alea cu ghidon si incerc sa elimin roata aia din fata.Ar fi aratat bestial.Repet, ghidonul la locul lui, pt usurinta in manevrare. Asa, cu rotita aia arata ca o strutocamila.:rade:

Editat de doru3160
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări