Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

11 hours ago, Marele Savant said:

Concret, care era dejavantajul motorului in doi timpi?

In afara de necesitatea amestecarii benzinei cu uleiul, problem cu frana de motor (exista, dar uzura motorului in frana de motor era maxima), mai apare o problema din cauza principiului constructiv: neavand supape, admisia/ evacuarea se faceau prin ferestre practicate in cilindru. Cand pistonul era jos, toate aceste fante erau deschise. Pe unele intra amestecul proaspat, pe celelalte ieseau gazele arse. Bineinteles, impreuna cu o parte din amestecul proaspat. Dupa unii autori, cam 25...30% din amestecul proaspat se ducea pe evacuare. Deci, un consum destul de mare datorat acestor pierderi. Altfel, motoare foarte simple. La 30-40.000km ii faceai o segmentare, la cateva segmentari il honuiai la cota de reparatie (+0.25mm). Aveai 3 cote de reparatie (la Wartburg, ca la Trabi aveai vreo 4 din cate stiu). 

Wartburgul meu avea aprindere electronica multiscanteie (de fapt... 3 bucati) si inlocuisem platinele cu senzori Hall. Evident, home-made. Ii facusem si un fel de avans centrifugal. Mergea frumos... cand mergea. Oricum aveam si varianta clasica in lada de scule, in 15 minute schimbam totul.

In vremurile alea de trista amintire, chiar experimentam multe traznai.

Link spre comentariu

Nu ma supar deloc . Ba chiar imi fac placere completarile ... nimeni nu le stie pe toate . Sau nu si le aminteste  ... Elefantul  ( autotun , distrugator de tancuri ) ... , proiect , si ceva prototipuri . La origine , cand nu se numea Elefant , de fapt au fost sasiuri nefolosite pentru Tiger . Si putine exemplare operationale , rechemate la uzine pentru modificari , printre care si suplimentarea blindajului . Ma rog , la blindajul pe care urma sa - l aiba , se putea plimba " la vedere " prin fata inamicilor , si sa - si aleaga de acolo ce urma sa dispara . Caut " in arhiva " si postez ceva material ... Altfel , nemtii au avut intotdeauna ( in jurul WW2 ) tot felul de proiecte cel putin neobisnuite , tehnica blindata , avioane , submarine etc . ! ...

 

P.S. - pentru Dl . Ex - Escu 

Editat de gauss
Link spre comentariu

Una peste alta, motoarele in 4T s-au impus definitiv.

Astăzi chiar și niste amarate de motopompe pe 2 toli, ori generatoare electrice de 3 kW sunt echipate cu motoare in 4T. Si nu degeaba.

 

Dar motorul in 2T nu a murit si nu va muri vreodata. Are o calitate, care-l face de neinlocuit in cateva aplicatii : poate functiona in orice poziție. Înclinat, culcat, răsturnat. Bineinteles echipat cu carburator ce poate face acelasi lucru.

Am două exemplare in gospodărie. O drujba și o motocoasa. 

N-o spun la modul ironic, chiar e de neînlocuit în aplicații de genul.

 

Link spre comentariu

Este de neinlocuit deoarece este simplu, usor, deja exista suficiente motoare in 4T pe care le poti intoarce cum vrei, Honda si cred ca Subaru/Robin au astfel de motoare.

Ungere prin ceata de ulei.

Stihl, motoarele 4Mix, motoare in 4T cu ungere prin amestec :d

Cele mai eficiente motoare actulale sint in 2T, diesele navale mari, lente.

Si in tehnica militara erau in 2T Diesele, autotractoarele senilate de tun, alea cu bot de camion aveau motor in 2T.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 11 minute, Ion_Bumbu a spus:

...........

Si in tehnica militara erau in 2T Diesele, autotractoarele senilate de tun, alea cu bot de camion aveau motor in 2T.

 

Am vazut cândva, în copilărie, camioane " senilate ". Cabina cu bot (parca de Kraz sovietic) și roti directoare iar spatele era pe senile.

La acelea va referiti ? ... sau e vorba de altceva ?

Cele despre care povestesc bănuiam că erau echipate cu diesele V8 in 4T, ca orice Kraz care se respecta :rade:

Link spre comentariu

Ce ati postat (dl Bumbu și dl Gauss)  sunt altceva. "Total senilate", dacă le pot numi asa.

Eu am vazut un fel de strutzo-camila, cabină de camion cu roti directoare și senile pe spate. 

A existat un astfel de Kraz in dotarea armatei noastre? ... pentru ca l-am vazut in Romania.

Au trecut aproape 4 decenii de atunci, sper sa nu ma înșele memoria, dar avea primul tip de cabină de Kraz, cel vechi cu aripile in colțuri drepte.

Acest tip de cabină l-am tot vazut pana prin '89 pe automacarale civile.

Ulterior apăruse si al 2-lea tip de cabină, cu aripile rotunde. Erau atat în dotarea MApN cat si a ITB, ce le folosea ca remorchere.

 

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

Sant nemtesti ... cele care le stiu eu !  Ma rog , cel mai " greu " FAMO a fost produs (si) la cehi , si a fost in inzestrarea armatei romane , alaturi de alte semi senilate :

 

 

 Exemplarul de la Muzeul Militar ... din pacate in stare proasta ... sa nu zic jalnica . Pacat ...

Muzeul militar.jpg

 

Lista cu toate produsele asemanatoare :

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Sd.Kfz._designations

Editat de gauss
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări