alcon Postat August 24, 2017 Partajează Postat August 24, 2017 Interesante farurile mișcătoare ... Citroen DS au fost primii cu asemenea faruri ? Da, si a mai fost "front-wheel-drive executive car" si prima masina dotata cu frane pe disc. https://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_DS S-au facut si pentru Marea Britanie: Link spre comentariu
gauss Postat August 24, 2017 Partajează Postat August 24, 2017 (editat) Nu - s chiar urate ( sa zic si eu ceva , nu ? ) ... In adolescenta m - am plimbat de cateva ori cu un exemplar cu motor mare ... D super 5 , 2.200 cm cubi , 5 viteze ... era al tatalui unei prietene , lucra in comertul exterior ... daca nu ma uitam pe geam as fi crezut ca stau pe loc , obisnuit cu Moskvici - ul familiei ... Editat August 24, 2017 de gauss Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 24, 2017 Partajează Postat August 24, 2017 In jurul anilor 70 tata avea deja FIAT-ul 1800 si a aparut o ocazie sa`l schimbe cu un DS21 Pallas... masina era la toate capitolele peste 1800, nu mergea pe drum, plutea precum covorul fermecat. Eram copil si descoperisem eu o gaselnita, la pornire cind facea ciclul de echilibrare ma tot mutam stinga dreapta in spate ca sa reia ciclul. Tata se pricepea la mecanica si hidraulica insa s`a cam ingrozit de ce avea masina pe ea. Pina la urma a descifrat`o dar a preferat sa ramina la 1800, masina clasica. Si cel care voia sa o schimbe cam stia el cum sta treaba cu hidraulica la Citroen si mai ales marea problema, piesele de schimb, parca cea mai apropiata reprezentanta de noi era in Slovenia, ei produceau ceva Citroen la vremea aia. Oricum mi`a ramas inima la masina aia... Link spre comentariu
dany_cta Postat August 24, 2017 Partajează Postat August 24, 2017 Poate era ceva impresionant la vremea aia cand pretentiile erau altele. Ultima data cand am condus un citroen cu perne de aer m-a extenuat complet. Masina aia nu are nici un fel de aderenta serioasa, da, pluteste precum covorul fermecat dar asta nu este un lucru bun cand esti pe sosea si iei curbe sau franezi. Link spre comentariu
daniels Postat August 24, 2017 Autor Partajează Postat August 24, 2017 Colegul se referea la modul cum acea suspensie absoarbe socurile sau denivelarile. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 24, 2017 Partajează Postat August 24, 2017 (editat) Ai condus o petarda nu Citroen! DS 19,21,23 n`au nici o perna cu aer comprimat. Editat August 24, 2017 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
dany_cta Postat August 24, 2017 Partajează Postat August 24, 2017 (editat) Citind in link-ul de mai sus observam ca este o suspensie hidro-pneumatica. Se bazeaza pe presiune de ulei si perne de aer. Chiar acolo pe pagina putem sa vedem perna de aer de la citroen DS. Deci daca eu am condus o petarta, citroenul este o petarda pentru ca cu siguranta ceea ce am condus eu era citroen si l-am condus destul de mult nu doar cateva drumuri. Avea aceleasi tulumbe de aer deasupra suspensiilor. Aici se vede perna de aer mai bine, imagine tot de pe wiki de la citroen ds: Editat August 24, 2017 de dany_cta Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 24, 2017 Partajează Postat August 24, 2017 (editat) Nu are perna cu aer! Ai cursul scurt din care vei afla rolul, gazul si presiunea din acele "bile" http://www.mycitroen.dk/library/ds/red/hydraulics/Chas'%20Hydraulic%20Course.pdf Editat August 24, 2017 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
alcon Postat August 24, 2017 Partajează Postat August 24, 2017 (editat) Ai condus o petarda nu Citroen! DS 19,21,23 n`au nici o perna cu aer comprimat. Aveau suspensie hidropneumatica, adica, ulei+aer: Editat August 24, 2017 de alcon Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 24, 2017 Partajează Postat August 24, 2017 AZOT!!! Nu aer!! Link spre comentariu
alcon Postat August 24, 2017 Partajează Postat August 24, 2017 AZOT!!! Nu aer!! Tot un drac sau gaz este!!! Link spre comentariu
dany_cta Postat August 24, 2017 Partajează Postat August 24, 2017 Popular ii zicem aer, de fapt e gaz. Si da, avea perna "de gaz" ca sa fie pe intelesul tau. Poate ar fi cazul sa conduci una dupa ce ai condus ceva cu telescoape performante si sa imi zici cat de bine "pluteste" inainte sa imi dai cursuri inutile care doar explica un concept pe care l-am inteles din prima secunda cand am auzit de suspensie hidro-pneumatica. E la mintea gainii ca aerul (GAZUL) este pus acolo ca materie elastica, cand iti dai seama in secunda 1 cum functioneaza nu mai ai nevoie de carti intregi care sa iti explice conceptul si cum functioneaza in detalii, laudand un sistem care a dat fail grav de tot oriunde a fost montat pe masini mici. Pe toate modelele citroen pe care a fost montata suspensia respectiva, a fost punctul lor slab, pe langa ca crapa, nici nu ofera aderenta de care este nevoie in ziua de azi. Acum 50 ani mergea ca nu prea conta asa mult viata oamenilor in caz de accident, nu existau prea multe masuri de siguranta si lumea cumpara suspensia moale "ca pluteste ca un covor fermecat" in loc sa inteleaga ca la fel pluteste si cand incerci sa franezi sau sa iei o curba care s-a inchis brusc si n-ai abs sa iti permiti sa franezi in curba. Link spre comentariu
alcon Postat August 25, 2017 Partajează Postat August 25, 2017 DS-ul mai avea un minus la capitolul roata de rezerva care era in dreptul radiatorului. Link spre comentariu
alcon Postat August 25, 2017 Partajează Postat August 25, 2017 Pentru oameni cu dare de mana s-au fabricat si variante mai de lux:In rest, multe dintre ele au ajuns in aceasta stare: Link spre comentariu
hpavictor Postat August 25, 2017 Partajează Postat August 25, 2017 Opel Omega a avut același gen de suspensie cu Citroen DS . Mai nou , grupul Citroen Peugeot sunt proprietarii lui Opel . Știau ei ce știau ... Link spre comentariu
Postări Recomandate