Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

cu Fiat 850 am mers 5 adulti si un caine,un doberman. inghesuiti, bineinteles. eu eramsoferul,asa ca stateam lejer. iarna urcam dealul pe zapada mai bine decat cei cu tractiune fata. motorul se invartea in sens invers. i-am pus alternator. pompa de benzina si carburator de Lada. asta era prin 1992. l-am cumparat cu 400000 lei, pretul unui televizor color. am vopsit-o cu pistolul electric, a curs in cateva locuri dar i-am improspatat culoarea. aveam la bujii nasturi, ca sa-i maresc scanteia. am tinut-o vreo trei ani si a ajutat la mutat doua familii. vechiul proprietar imi daduse si un portbagaj, din ala sudat din fier beton. am invatat ceva mecanica auto pe el. eram mai tanar si mai plin de avant pe vremea aia.

Link spre comentariu

Fiat a avut o lunga istorie in Romania ... 600 , 850 , 1100 , 1300 , 1500 , 1700 , 1800 ,1900 , 2100 , 2300 , 2500 ... si care or mai fi fost ... nu toate importate oficial , de stat . Le - am vazut pe toate ... ce - mi amintesc este un 850 Spider , decapotat , galben ... cu numere de Italia , in jurul caruia se adunase lumea ca la urs . De asemenea , cateva " ascutitori " , Fiat 500 ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

cu Fiat 850 am mers 5 adulti si un caine,un doberman.

Daca il schimbai cu un chiuaua,poate era mai mult loc pt ceilalti...asta pe de o parte,altfel,bine ca n-a fost rottweiler sau saint bernard,ca sa nu mai amintesc de mioriticul nostru :rade:

Fiatul 850 era mic la compartiment motor si portbagaj,dar interiorul nu era cu mult mai mic decat altele,poate doar cativa cm pe latime,insa la 600 sau 500 deja nu mai poate fi vorba de spatioase.Sunt inghesuite,oricata bunavointa am avea cand ne uitam la ele(ca sa nu spun ca dimensiunile/cotele, tradeaza asta).Erau nostime 850 pe la Predeal,prin serpentine cu cate o rulota agatata in spate.Majoritatea vazute de mine astfel,erau venite din Polonia,in vacanta,si urcau cu greutatea in spate si capota la motor deschisa,proptita cu un bat de te si mirai cata vlaga aveau in ele.Am avut prieteni,colegi de servici care birjareau 850,dar eu n-am avut ocazia sa le simt nici ca sofer,iar ca pasager n-am avut timp sa-mi formez o parere,au fost putine ocazii,spre deloc(cert e ca nu mi-au dat impresia de spatios).

Insa iarna am simtit si eu cu 1100 ca tinuta de drum si stilul de conducere sunt total diferite la solutia tot spate vs solutia tot fata...avantaje-dezavantaje.N-am avut ocazia sa conduc o masina neutra,motor fata,tractiune spate.Pot doar sa presupun ca spatele usor nu e un avantaj mare iarna.Pt vremea lor au fost bune,dar cum e si firesc,evolutia le-a lasat in urma,ca in oricare alt domeniu.Nu le ridica nimeni la rang superlativ,insa fiecare isi aduce aminte cu placere(sau nu) despre modelele vechi,in functie de experientele traite,asa cum ne aducem aminte cu placere de un radio cu lampi.Sigur nu va fi competitiv pe piata aparatelor de azi,dar asta nu inseamna ca nu le putem comenta.

Link spre comentariu

Renault 10 Major

 

renault-10-major.jpg

 

 

 

 

Exact asa a fost si prima masina personala a tatalui meu.

Aveau francezii o fixa cu becurile galbene, or fi fost bune ele pe ceata dar pe asfalt si ploaie vedeai din parti!

Urgent a vrut sa le schimbe, ghinion, erau cu soclu modern si a durat ceva pina a gasit becuri normale.

In rest o masina excelenta vara si pe drumuri bune, pe nisip, praf, cum mai gaseai prin anii `65 avea ea o idee fixa, tot inainte, ca pionierii indiferent

incotro invirteai volanul.

Tata era deja sofer experimentat dar pe masini clasice, motor fata, tractiune spate, deloc nu i`a placut cum se comporta, mai ales iarna.

Dupa 1 an si vreo 15KKm a vindut`o si a luat un Fiat 1800, aia i`a placut, roti mari, masina grea, tractiune spate, motor mare pe vremea aia.

 

Grig

Link spre comentariu

Francezii aveau "fixurile" lor si un stil aparte in materie de autoturisme.

Iata un fost "varf de gama" frantuzesc. Citroen Pallas sau CX, diverse variante. Mi-a placut mult. E mai putin cunoscut la noi, dar bantuia mandru pe strazile occidentale in prima parte a anilor '80 :

https://www.google.ro/search?q=citroen+pallas+1980&client=opera&hs=0Dy&tbm=isch&imgil=wFd6_-GX32qFVM%253A%253BYFamp4QjjULOkM%253Bhttps%25253A%25252F%25252Fen.wikipedia.org%25252Fwiki%25252FCitro%25252525C3%25252525ABn_CX&source=iu&pf=m&fir=wFd6_-GX32qFVM%253A%252CYFamp4QjjULOkM%252C_&usg=__2cZS5dH6wB7L9jypAyYZ1_l1l-8%3D&biw=1920&bih=970&ved=0ahUKEwjZ7vfphe7VAhWDtBoKHRGkCiEQyjcIMw&ei=c9GdWZnpM4PpapHIqogC#imgrc=drJ5_JCshxEZ8M:

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

 

Langa masina de Militie se poate vedea o parte dintr-un Citroën DS 19 Pallas.

 

image.jpg

 

Eu am remarcat aceasta celebra si eleganta masina in serialul Belphégor - Le fantôme du Louvre (1965) si de atunci i-am spus Citroën-Belphégor.

 

dsp.jpg

 

Deasemenea mi-a placut si Citroën 2CV masinuta cu care se deplaseaza calugaritele in filmele frantuzesti.

 

2cv.jpg

Link spre comentariu

Eleganta, stil, bun gust, toate intr-o singura masina:

pallas.jpg

Pentru cei pasionati si de masini, iata un link interesant:
http://momentcar.com/citroen/citroen-ds19/
Da, erau foarte sofisticate , suspensie hidropneumatica , putea regla tinuta de drum, un veritabil si binemeritat cosmar al unor mecanici pârâţi si dornici de fuşăreală.
Pe acest blog gasiti multe, foarte multe informatii despre complexitatea modelelor Citroën DS 19 & 21 "Pallas":
http://szextant.blogspot.ro/2016/12/190-citroen-ds-19-21-pallas-capa.html

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări