Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

In UE prima urgenta este reducerea emisiilor de CO2 la automobile cu 30% (ulterior cu 50%). Cum fiecare kg din orice hidrocarbura produce prin ardere cca. 3 kg de CO2, automobilele "normale" trebuie sa-si reduca consumul sau numarul. La consum, dieselul este imbatabil. La poluare, dieselul trebuie sa aiba catalizatori evoluati si foarte scumpi sau sa fenteze testele.

Hidrocarburile nu se vor termina niciodata. Se pot obtine din vegetale, iar cine are destula energie le poate sintetiza si din calcar.

Link spre comentariu

Sfîrșitul erei petrolului nu-l vom prinde probabil noi, poate nici copiii noștri.Va fi probabil o perioadă greu de digerat pentru mulți, fiindcă se va răsfrânge nu numai asupra transportului ci și asupra tuturor aspectelor în care acesta e implicat.Vor fi călătorii internaționale foarte scumpe, fiindcă avioanele nu pot merge pe baterii, iar cu dirijabilul nu cred că vrei să faci o săptămână până-n Germania de exemplu...de transportul de mărfuri nu mai zic.Ce dependenți de mașină pentru distanțe mici vor avea probabil alternative de genul aerului comprimat, vehicule cu pedale, orice chestie care să evite mersul pe jos sau trăsurile cu cai....

Referitor la sintetizarea hidrocarburilor din vegetale, asta așa e, dar energia necesară procesului tehnologic de unde o iei dacă nu mai ai o sursă primară ieftină ?  Energia solară e destulă, dar numai când toți pereții și acoperișurile clădirilor vor fi din celule solare de înaltă eficiență, atunci vom rezolva o mare problemă cu combustibilii fosili.....

Editat de validae
Link spre comentariu

Rezolvare si nu prea ... trebuie stocata . Anul trecut o luna intreaga ( zi de zi ) n - a stralucit soarele deasupra Romaniei  . Adica ne invartim in cerc . Eu cred ca tot " electric " se va rezolva . Curentul din centrale nucleare , apoi electroliza ... , asta intr - o prima faza . 

Editat de gauss
Link spre comentariu

Aia au ciocolata buna . Cateva tablete ... la microbuz , si inapoi in Germania ! Mai nashpa ar fi daca s - ar intampla gen Israel si vecinii ( asta mi - a venit in minte ) , si mai sant ... Personal , as fi un adept al dirijabilului . Viteze de 100 km\h se obtin relativ usor . Numai ca are locuri putine ... chiar si pe scaune . La un trafic semnificativ , s - ar face intuneric . Sa nu zic de ceva tamponari , caramboluri ... iar autogarile si hangarele ... am locui in ele , la etaj , subsol etc . Ca ar ocupa mare parte din teren .

Editat de gauss
Link spre comentariu
33 minutes ago, gauss said:

 Eu cred ca tot " electric " se va rezolva . Curentul din centrale nucleare , apoi electroliza ... , asta intr - o prima faza . 

 

Electric se va rezolva, clar doar ca "electroliticul" va fi hidrogenul.

In momentul in care se va "rezolva" industrial procesul de fuziune nimic nu mai limiteaza producerea ieftina de energie si transferarea

ei in hidrogen.

Deci tot electric se va rezolva.

Link spre comentariu

Nu am avut rabdare sa citesc decat primele9-10 pagini si aceasta de la urma.

 

1 Dacia 1100 a fost Renault 8 Major (un fel de face-lift din anii '60, unde principala

modificare a fost cresterea cilindreii/puterii motorului). S-au ASAMBLAT in jur de

50000 de automobile, deoarece modelul era "demodat" si nu mai avea cumparatori in

occident, iar reno avea kit-urile fabricate si stocate; achizitia lor a fost una din conditiile

pentru a-i vinde lui Ceausescu licenta pentru un reno "nou" (Fiat, alt mare furnizor de

licente - rusia, polonia, yugoslavia si poate or mai fi "pus botu' " si altii - a "dat" doar ce

fie scosese fie urma sa scoata din fabricatie)

2 Dacia 1100 a costat 55000 (taica-miu a "ridicat-o" pe 22 Decembrie 1969, cu care

ocazie, cu totul exceptional, am chiulit de la ultima zi de scoala inaintea vacantei de

iarna!!)

3 A fost o masina EXCELENTA calitativ (rulmenti, pivoti, bucse, dar si tablarie si materiale

de interior, desi erau materiale la nivelul anilor '60). A fost PRIMA masina pe care am

condus-o (din 1975, cand am putut lua permis, pana in 1980, cand mi-am "pus pirostriile"

(casatorit), si am trecut la Dacia 1300. Solutia totul spate este, in continuare solutia

automobilului de performanta (cunosateti vreun model de F1 cu "totul fata"???); punctele

"slabe" sunt comenzile "lungi", o oarecare dificultate de ventilare-racire si sensibilitatea

la vant lateral a puntii fata usoare. Cu conditia sa fii ATENT, ai insa o maniabilitate greu de

egalat, si o DINAMICA (capacitate de accelerare!!) maxima. La modelul 1300, fata se

"ridica" si rotile rup imediat aderenta, eu m-am "impacat" excelent cu "totul in spate", urca

pante cu polei fara probleme....

4 Solutia "clasica" (motor fata - tractiune spate) e buna pentru camioane. Automobilele

au tendinta sa derapeze la accelerare, avand sarcina mica pe puntea de tractiune,

pastrand comportamentul subvirator datorat greutatii mari a motorului in fata....

5 Renault 12 a fost o masina "onorabila" (fabricata de francezi), insa in Romania s-a

"dus la vale" din cauza calitatii tot mai slabe a materialelor utilizate (cauciucarie care

"se termina" in 1-2 ani sau chiar mai putin, tablaria care ruginea si se gaurea in 2-3 ani,

plastice care se defomau si crapau la caldura din timpul verii ("chestia" aia de sub parbriz,

in special!) si lista ar putea continua, dar prefer sa uit acel cosmar tehnic....

Oare de ce reno a renuntat sa o mai fabrice in 1979? Aaaa, a scos alte modele, doar

in Ramanica trebuia sa o fabricam 100 de ani, si sa ajungem sa o tragem cu cai/boi,

ca benzina ajunsese pe cartela (se "termina" petrolu', to'arashi!)

 

Acum, politica "impinge" in fata automobilu' electric, da' deja apar probleme: infrastructura,

bat-o vina nu va putea suporta necesarul de energie pentru sute de mii de automobile care

necesita incarcare ZILNIC (cel putin in stadiul actual al tehnicii); NU EXISTA suficient LITIU

pe planeta asta pentru acumulatorii necesari inlocuirii a doar 10% din automobilele actuale!!

Nu vreau sa o fac pe Cassandra, dar din principiul tehnic al inmagazinarii energiei in forma

electrochimica din acumulatori nu se poate obtine o crestere spectaculoasa a performantei

(wh/kg de acumulator), ceea ce ne face "prizonierii" unei autonomii mici....

Solutia telealimentarii (tramvai/troleibuz) limiteaza tot autonomia, in sensul fixitatii traseului.

Greu dom'le cu schimbarile astea...

Link spre comentariu

Inseamna ca eu am primit date mai optimiste (ca 1100 a fost MUULT peste 1300, in opinia mea)

 

Pentru D-l Vali: am facut referire la principiul de functionare. Sperantele pe care inteleg ca le exprima

cele 2 fraze postate de dv., mie imi evoca ideea utilizarii apei ca material energetic (combustibil).

Trecerea de la chimia plumbului la nichel, fier si cadmiu, apoi la litiu, a evoluat spre elemente tot

mai usoare, mai REACTIVE chimic. Mai usoare decat litiul sunt doar heliul (gaz nobil, slab reactiv)

si hidrogenul (FOARTE activ chimic, volatil si instabil; extractia lui inseamna CONSUM mare de energie....)

Cred ca ati inteles la ce ma gandesc....

Link spre comentariu
Acum 2 ore, blazeu a spus:

ca 1100 a fost MUULT peste 1300, in opinia mea

Asta o spun doar cei care au avut modelul. Apoi mai depinde si din ce puncte de vedere se face aprecierea. Erau aspecte superioare viitorului model, dupa cum a avut si aspecte nu prea bune in comparatie cu viitorul model.Ca fiecare autoturism, nu putea avea doar aspecte de laudat, dar pt acele vremuri calitatile avute erau de apreciat. Datele le am din cartea aparuta in Editura Tehnica in 1973, Autoturismul Dacia 1100, scrisa de ing Herman Freifeld si ing Nicolae Oancea.Mi-a fost de un real folos in intretinerea si repararea in regie proprie cat am avut modelul in posesie (cca 6 ani).

Link spre comentariu
On 8/20/2017 at 11:57 AM, daniels said:

... Mongolia este un stat creat mai mult artificial ca o zona tampon tinand seama de lungimea granitei intre China si Rusia

 

Istoria spune altceva. Mongolii au creat cel mai mare imperiu al tuturor timpurilor, ingloband China si Rusia europeana. Imperiul si-a atins limitele maxime intre secolele XIII si XV, dar a durat prin sub-diviziuni pana la inceputul secolului XX. Tatarii, ca subdiviziune a imperiului Mongol au cucerit (pentru scurt timp) Ungaria si au facut incursiuni in Germania si Polonia. Au fost un pericol real pentru Europa timp de sute de ani -  http://www.referatele.com/referate/istorie/online3/Asia-Centrala-Mongolii-Ginghis-han-si-Imperiului-Mongol-Marco-Polo-referatele-com.php

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Si ce - a ramas ? Mongolia e stat " sovietic " si in ziua de astazi . Are suprafata de 5 ori cat Romania , si populatia cat Bucurestiul . Spania , Portugalia , Grecia , Iranul ... au fost mari imperii la timpul lor , in diferite epoci istorice . In imperiul spaniol , soarele nu apunea niciodata . Astazi ...

Editat de gauss
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări