puriu Postat Noiembrie 8, 2018 Partajează Postat Noiembrie 8, 2018 In UE prima urgenta este reducerea emisiilor de CO2 la automobile cu 30% (ulterior cu 50%). Cum fiecare kg din orice hidrocarbura produce prin ardere cca. 3 kg de CO2, automobilele "normale" trebuie sa-si reduca consumul sau numarul. La consum, dieselul este imbatabil. La poluare, dieselul trebuie sa aiba catalizatori evoluati si foarte scumpi sau sa fenteze testele. Hidrocarburile nu se vor termina niciodata. Se pot obtine din vegetale, iar cine are destula energie le poate sintetiza si din calcar. Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 8, 2018 Partajează Postat Noiembrie 8, 2018 (editat) Sfîrșitul erei petrolului nu-l vom prinde probabil noi, poate nici copiii noștri.Va fi probabil o perioadă greu de digerat pentru mulți, fiindcă se va răsfrânge nu numai asupra transportului ci și asupra tuturor aspectelor în care acesta e implicat.Vor fi călătorii internaționale foarte scumpe, fiindcă avioanele nu pot merge pe baterii, iar cu dirijabilul nu cred că vrei să faci o săptămână până-n Germania de exemplu...de transportul de mărfuri nu mai zic.Ce dependenți de mașină pentru distanțe mici vor avea probabil alternative de genul aerului comprimat, vehicule cu pedale, orice chestie care să evite mersul pe jos sau trăsurile cu cai.... Referitor la sintetizarea hidrocarburilor din vegetale, asta așa e, dar energia necesară procesului tehnologic de unde o iei dacă nu mai ai o sursă primară ieftină ? Energia solară e destulă, dar numai când toți pereții și acoperișurile clădirilor vor fi din celule solare de înaltă eficiență, atunci vom rezolva o mare problemă cu combustibilii fosili..... Editat Noiembrie 8, 2018 de validae Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 8, 2018 Partajează Postat Noiembrie 8, 2018 (editat) Rezolvare si nu prea ... trebuie stocata . Anul trecut o luna intreaga ( zi de zi ) n - a stralucit soarele deasupra Romaniei . Adica ne invartim in cerc . Eu cred ca tot " electric " se va rezolva . Curentul din centrale nucleare , apoi electroliza ... , asta intr - o prima faza . Editat Noiembrie 8, 2018 de gauss Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 8, 2018 Partajează Postat Noiembrie 8, 2018 Acum 10 ore, validae a spus: cu dirijabilul nu cred că vrei să faci o săptămână până-n Germania de exemplu... Daca bate vantul tare, posibil sa ajungi mai repede si sa ratezi si aterizarea...sa te trezesti in Belgia. Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 8, 2018 Partajează Postat Noiembrie 8, 2018 (editat) Aia au ciocolata buna . Cateva tablete ... la microbuz , si inapoi in Germania ! Mai nashpa ar fi daca s - ar intampla gen Israel si vecinii ( asta mi - a venit in minte ) , si mai sant ... Personal , as fi un adept al dirijabilului . Viteze de 100 km\h se obtin relativ usor . Numai ca are locuri putine ... chiar si pe scaune . La un trafic semnificativ , s - ar face intuneric . Sa nu zic de ceva tamponari , caramboluri ... iar autogarile si hangarele ... am locui in ele , la etaj , subsol etc . Ca ar ocupa mare parte din teren . Editat Noiembrie 8, 2018 de gauss Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 8, 2018 Partajează Postat Noiembrie 8, 2018 33 minutes ago, gauss said: Eu cred ca tot " electric " se va rezolva . Curentul din centrale nucleare , apoi electroliza ... , asta intr - o prima faza . Electric se va rezolva, clar doar ca "electroliticul" va fi hidrogenul. In momentul in care se va "rezolva" industrial procesul de fuziune nimic nu mai limiteaza producerea ieftina de energie si transferarea ei in hidrogen. Deci tot electric se va rezolva. Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 8, 2018 Partajează Postat Noiembrie 8, 2018 (editat) Poate ca urmasii ... si urmasii lor , vor trai mai bine ca noi . Energetic vorbind ... , ca mai sunt multe alte provocari . Editat Noiembrie 8, 2018 de gauss Link spre comentariu
blazeu Postat Noiembrie 8, 2018 Partajează Postat Noiembrie 8, 2018 Nu am avut rabdare sa citesc decat primele9-10 pagini si aceasta de la urma. 1 Dacia 1100 a fost Renault 8 Major (un fel de face-lift din anii '60, unde principala modificare a fost cresterea cilindreii/puterii motorului). S-au ASAMBLAT in jur de 50000 de automobile, deoarece modelul era "demodat" si nu mai avea cumparatori in occident, iar reno avea kit-urile fabricate si stocate; achizitia lor a fost una din conditiile pentru a-i vinde lui Ceausescu licenta pentru un reno "nou" (Fiat, alt mare furnizor de licente - rusia, polonia, yugoslavia si poate or mai fi "pus botu' " si altii - a "dat" doar ce fie scosese fie urma sa scoata din fabricatie) 2 Dacia 1100 a costat 55000 (taica-miu a "ridicat-o" pe 22 Decembrie 1969, cu care ocazie, cu totul exceptional, am chiulit de la ultima zi de scoala inaintea vacantei de iarna!!) 3 A fost o masina EXCELENTA calitativ (rulmenti, pivoti, bucse, dar si tablarie si materiale de interior, desi erau materiale la nivelul anilor '60). A fost PRIMA masina pe care am condus-o (din 1975, cand am putut lua permis, pana in 1980, cand mi-am "pus pirostriile" (casatorit), si am trecut la Dacia 1300. Solutia totul spate este, in continuare solutia automobilului de performanta (cunosateti vreun model de F1 cu "totul fata"???); punctele "slabe" sunt comenzile "lungi", o oarecare dificultate de ventilare-racire si sensibilitatea la vant lateral a puntii fata usoare. Cu conditia sa fii ATENT, ai insa o maniabilitate greu de egalat, si o DINAMICA (capacitate de accelerare!!) maxima. La modelul 1300, fata se "ridica" si rotile rup imediat aderenta, eu m-am "impacat" excelent cu "totul in spate", urca pante cu polei fara probleme.... 4 Solutia "clasica" (motor fata - tractiune spate) e buna pentru camioane. Automobilele au tendinta sa derapeze la accelerare, avand sarcina mica pe puntea de tractiune, pastrand comportamentul subvirator datorat greutatii mari a motorului in fata.... 5 Renault 12 a fost o masina "onorabila" (fabricata de francezi), insa in Romania s-a "dus la vale" din cauza calitatii tot mai slabe a materialelor utilizate (cauciucarie care "se termina" in 1-2 ani sau chiar mai putin, tablaria care ruginea si se gaurea in 2-3 ani, plastice care se defomau si crapau la caldura din timpul verii ("chestia" aia de sub parbriz, in special!) si lista ar putea continua, dar prefer sa uit acel cosmar tehnic.... Oare de ce reno a renuntat sa o mai fabrice in 1979? Aaaa, a scos alte modele, doar in Ramanica trebuia sa o fabricam 100 de ani, si sa ajungem sa o tragem cu cai/boi, ca benzina ajunsese pe cartela (se "termina" petrolu', to'arashi!) Acum, politica "impinge" in fata automobilu' electric, da' deja apar probleme: infrastructura, bat-o vina nu va putea suporta necesarul de energie pentru sute de mii de automobile care necesita incarcare ZILNIC (cel putin in stadiul actual al tehnicii); NU EXISTA suficient LITIU pe planeta asta pentru acumulatorii necesari inlocuirii a doar 10% din automobilele actuale!! Nu vreau sa o fac pe Cassandra, dar din principiul tehnic al inmagazinarii energiei in forma electrochimica din acumulatori nu se poate obtine o crestere spectaculoasa a performantei (wh/kg de acumulator), ceea ce ne face "prizonierii" unei autonomii mici.... Solutia telealimentarii (tramvai/troleibuz) limiteaza tot autonomia, in sensul fixitatii traseului. Greu dom'le cu schimbarile astea... Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 8, 2018 Partajează Postat Noiembrie 8, 2018 Ce te face să crezi că nu vor apărea și soluții care să nu implice Litiul, pentru acumulatori ? Cum am mai spus, e foarte posibil să existe deja dar să nu fie scoase la vedere. Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 8, 2018 Partajează Postat Noiembrie 8, 2018 (editat) Acum 25 minute, blazeu a spus: S-au ASAMBLAT in jur de 50000 de automobile, Cca 26000 dupa unele publicatii ale vremii...am fost si eu fan si posesor de 1100. Editat Noiembrie 8, 2018 de doru3160 Link spre comentariu
blazeu Postat Noiembrie 8, 2018 Partajează Postat Noiembrie 8, 2018 Inseamna ca eu am primit date mai optimiste (ca 1100 a fost MUULT peste 1300, in opinia mea) Pentru D-l Vali: am facut referire la principiul de functionare. Sperantele pe care inteleg ca le exprima cele 2 fraze postate de dv., mie imi evoca ideea utilizarii apei ca material energetic (combustibil). Trecerea de la chimia plumbului la nichel, fier si cadmiu, apoi la litiu, a evoluat spre elemente tot mai usoare, mai REACTIVE chimic. Mai usoare decat litiul sunt doar heliul (gaz nobil, slab reactiv) si hidrogenul (FOARTE activ chimic, volatil si instabil; extractia lui inseamna CONSUM mare de energie....) Cred ca ati inteles la ce ma gandesc.... Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 8, 2018 Partajează Postat Noiembrie 8, 2018 De cand e hidrogenul FOARTE activ chimic ? Si ce inseamna ca e instabil ? Care sant formele intre care se schimba ? ... Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 8, 2018 Partajează Postat Noiembrie 8, 2018 Acum 2 ore, blazeu a spus: ca 1100 a fost MUULT peste 1300, in opinia mea Asta o spun doar cei care au avut modelul. Apoi mai depinde si din ce puncte de vedere se face aprecierea. Erau aspecte superioare viitorului model, dupa cum a avut si aspecte nu prea bune in comparatie cu viitorul model.Ca fiecare autoturism, nu putea avea doar aspecte de laudat, dar pt acele vremuri calitatile avute erau de apreciat. Datele le am din cartea aparuta in Editura Tehnica in 1973, Autoturismul Dacia 1100, scrisa de ing Herman Freifeld si ing Nicolae Oancea.Mi-a fost de un real folos in intretinerea si repararea in regie proprie cat am avut modelul in posesie (cca 6 ani). Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 10, 2018 Partajează Postat Noiembrie 10, 2018 (editat) On 8/20/2017 at 11:57 AM, daniels said: ... Mongolia este un stat creat mai mult artificial ca o zona tampon tinand seama de lungimea granitei intre China si Rusia Istoria spune altceva. Mongolii au creat cel mai mare imperiu al tuturor timpurilor, ingloband China si Rusia europeana. Imperiul si-a atins limitele maxime intre secolele XIII si XV, dar a durat prin sub-diviziuni pana la inceputul secolului XX. Tatarii, ca subdiviziune a imperiului Mongol au cucerit (pentru scurt timp) Ungaria si au facut incursiuni in Germania si Polonia. Au fost un pericol real pentru Europa timp de sute de ani - http://www.referatele.com/referate/istorie/online3/Asia-Centrala-Mongolii-Ginghis-han-si-Imperiului-Mongol-Marco-Polo-referatele-com.php Editat Noiembrie 10, 2018 de Vizitator Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 10, 2018 Partajează Postat Noiembrie 10, 2018 (editat) Si ce - a ramas ? Mongolia e stat " sovietic " si in ziua de astazi . Are suprafata de 5 ori cat Romania , si populatia cat Bucurestiul . Spania , Portugalia , Grecia , Iranul ... au fost mari imperii la timpul lor , in diferite epoci istorice . In imperiul spaniol , soarele nu apunea niciodata . Astazi ... Editat Noiembrie 10, 2018 de gauss Link spre comentariu
Postări Recomandate