Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

30 minutes ago, doru3160 said:

Mai rau e cand te uzi la chiloti...:rade:

Un mare like . Da ... stiu . As putea povesti ... dar sant off - topic . In mare ... , m - am udat si la chiloti , si la izmene ! ( alea albe , care te (si) epilau , se legau jos la glezne cu " sireturile " din acelasi material , cusute de ... , sa nu se piarda ) . In episoade separate ... , si repetate !

Editat de gauss
Link spre comentariu

Sunt amuzante discuțiile despre auto zburătoare, e frumos sa visezi. Adevarul e ca vor levita vehiculele (personale ) când vor zbura și porcii. Cei neinfestati, desigur

 Mai realist ar fi sa ne gandim la evoluția viitoarelor motoare pe benzina, la dispariția treptată a dieselului. Cam asta e viitorul real și palpabil. Pana si electricele sunt un mare fass, atata timp cat energia electrică de retea se obtine (in proportie majoritara) tot din arderea combustibililor convențional.

Link spre comentariu
Acum 37 minute, +_Florin_+ a spus:

... Pana si electricele sunt un mare fass, atata timp cat energia electrică de retea se obtine (in proportie majoritara) tot din arderea combustibililor convențional.

Deja s-a schimbat proportia....nu am gasit date decat pana in 2015...

screenshot.1.jpg

Link spre comentariu

Da, s-a schimbat proporția dar totusi e un început timid.

Apoi mai exista un aspect : autonomia. Automobilul reprezinta in mentalul colectiv, un mijloc cu care poti călători oricât, oricand, oriunde. Realimentezi in câteva minute și mergi mai departe. Cate ore trebuie să încarci acumulatori unei electrice după numai 100lm parcurși? ... păi asta sperie, și cel mai grobian motor al anilor '60-70 e superior  din acest punct de vedere, chiar dacă consuma două găleți de benzina la sută de km.

Este motivul pentru care electricele nu vor detrona motoarele clasice cel putin un secol de acum înainte.

 

Link spre comentariu
On 11/6/2018 at 10:33 PM, +_Florin_+ said:

Da, s-a schimbat proporția dar totusi e un început timid.

Apoi mai exista un aspect : autonomia. Automobilul reprezinta in mentalul colectiv, un mijloc cu care poti călători oricât, oricand, oriunde. Realimentezi in câteva minute și mergi mai departe. Cate ore trebuie să încarci acumulatori unei electrice după numai 100lm parcurși? ... păi asta sperie, și cel mai grobian motor al anilor '60-70 e superior  din acest punct de vedere, chiar dacă consuma două găleți de benzina la sută de km.

Este motivul pentru care electricele nu vor detrona motoarele clasice cel putin un secol de acum înainte.

 

 

Bravo, ca bine zici, nici eu cred in motoare electrice, mai ales la avioane, elicoptere sau rachete.

Link spre comentariu

Toate bune și frumoase...... dar.... va veni vremea (și este foarte aproape) ca în toate marile orașe ale lumii să circule numai automobile electrice (prin lege).

Și nu ar fi exclus ca pentru persoanele fizice să le fie total interzisă conducerea unui autovehicul personal în oraș..... -  vor exista parcuri mari cu taxiuri autonome fără șofer, care vor face transporturi de persoane la comandă. Vor exista în continuare, desigur, și mijloacele de transport în comun, tot electrice 100% și ele.....

 

Ce spuneți de un astfel de scenariu destul de plauzibil în viitorul foarte apropiat ?

Editat de C.D.
Link spre comentariu

Probabil ca da . Adica este plauzibil . Dar nu in viitorul apropiat ... ma rog , cred ca 20 de ani nu . Si mai cred ca toate schimbarile radicale se vor petrece atunci cand carburantii " clasici " vor fi indisponibili , sau greu de gasit si foarte scumpi . Adica 20 ani ... " cu bataie ". Inceputul va fi in orasele foarte mari , in zonele centrale . Asta daca se rezolva satisfacator infrastructura de incarcare a bateriilor , si transportul in comun . Nu poate fi masina si utilizatorul ... nu " incap " , si multi nu - si vor permite transportul individual . Mai e si forma de proprietate ... investitia municipalitatii , sau a agentilor privati va fi imensa . Ma rog , pareri personale .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Fac o analogie cu statiile actuale, cand se formeaza coada si sunt cate 10 pompe.Pai 10 statii de incarcare numai intr-o locatie, inmultit cu restul dintr-un targ mai marisor, rezulta ceva consum de curent ca sa-i incarci pe toti.Oare suntem gata de asa ceva, presupunand ca statiile de incarcare le-am construit? Eu zic ca nu.

Link spre comentariu

Cred că nu e de lepădat varianta cu stații de încărcare care vor livra la schimb baterii gata încărcate, binențeles că atunci când înlocuirea lor va fi la fel de rapidă ca și la o bormașină.Dar trebuie să mai așteptăm, poate vor fi descoperite tehnologii care să permită stocarea la capacități mari pe volume mici și mai ales fără pericolul de incendiu care îl reprezintă varianta Li-Ion actuală.Practic orice acumulator scurtcircuitat va genera supraîncălzire și pericol de incendiu, dar una e să scurtcircuitezi o baterie pe bază de acid și plumb, care nu ard ele însele, iar altceva e să înțepi doar un element Li-Ion care devine o torță incendiară....

Link spre comentariu

Ae dreptate dl . Validae ... citind postarea dansului , mi - am amintit ( fara legatura ... ) de " statiile "  unde se preschimbau buteliile ... la mine , fiind judet petrolier , si foarte aproape C.P. Brazi , unde era la nivel industrial ... o zona se numea popular "  La aragaz " ! ... vedeam foarte des asa ceva . Altfel ... revenind la masinile electrice , ar mai fi ceva probleme . Trebuie spatiu ( urbanistic ) pentru statiile "de baterii "" , in orase si aiurea ... pe toate caile rutiere . Cred ca vor fi mult mai dese ca benzinariile , cu cablaraie serioasa pana la ele . Si bateriile se fac din materiale deficitare ... de unde atatea ? ... iar procesul tehnologic e ( macar ) toxic ... ma gandesc la o tara precum China , care nu se omoara cu protejarea mediului ... , sa nu zic ca si reciclarea e la fel de toxica . Vor fi milioane de baterii ... Sa nu dam pe mere ce luam pe pere . In fine ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Probabil că dacă nu se vor dezvolta noi tehnologii pentru acumulatori, care să nu necesite materiale scumpe și/sau periculoase, o alternativă ar fi gazul lichefiat.Din fericire, gazul metan se poate obține și din fermentarea deșeurilor vegetale sau bălegarului de vite, care sunt destul de numeroase...

Eu cred că soluții alternative există, dar nu sunt scoase la lumină pentru că încă există interese mult prea mari legate de exploatarea petrolului.....dar când acesta se va termina, va trebui să se schimbe radical tot ce ține de propulsie terestră, navală sau aeriană. Pentru vase poate fi o variantă viabilă chiar revenirea la motoarele cu aburi de înaltă eficiență, dat fiind că se va mai găsi cărbune sau ceva lemn de ars, dar la auto și aviatică trebuie alternative mai mici și mai ușoare... 

Link spre comentariu

Eu chiar sant curios cand va disparea petrolul ... Ma rog , cat voi putea fi ( biologic vorbind ) . Cu ceva timp in urma ... s - a decretat ca mai ajunge pentru 10 - 15 ani . Acum , s - au mai revizuit prognozele . ideea e ca trebuia sa fie " ramas " putin , ca sa justifice pretul . Cand politica s - a schimbat , a cazut pretul ... , a cazut OPEC si alte carteluri ... si cei care se bizuiau pe petrol au ramas in off - side . Altii sant pe - acolo , " in buze ". Nu dau exemple , ca se interpreteaza ca fiind politica . Se tot descopera zacaminte ... cel putin la gaze naturale , ar trebui sa mai fie ( la consumurile actuale ) cel putin 200 de ani . E si GPL - ul o optiune . Ma rog , elimina dieselul . De cand cu fracturarea hidraulica , un stat ca USA si - a triplat rezervele ( estimate ) de hidrocarburi . A propus sa exporte ( naval ) GPL catre Europa , sa elimine dependenta de gazul rusesc . Deci , mai este ... Ma rog , se va termina odata ... , dar nu stiu cati dintre userii ELF vor prinde vremea aceea .

Editat de gauss
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări