Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

Chiar si fara imaginatie...trebuie doar sa fi avut varianta asta...

image8050420181679339.jpg

 

Am avut o 1100 cca 6 ani, si cand citesc legendele propagate de unii care numai au vazut modelul in poze, ma cam ia rasul.De regula nu e bine sa-i contrazici, de aia nici nu o fac.

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Un lucru destept, dar care nu s-a perpetuat la modelele urmatoare, a fost acea turbosuflanta, care baga aer din exterior in compartimentul motor.Nu ca s-ar fi simtit nevoia, insa racirea era buna, atata vreme cat nu se faceau improvizatii, in ciuda amplasarii motorului pe spate.Cum ceva nu era in regula, automat fierbea motorul.Dar cat erau toate bune, nu avea nici un fel de probleme cu racirea, contrar folclorului urban care sustine altceva...si in 6 ani am facut ceva km, chiar pe trasee dificile de munte, fara nici un fel de probleme.Au avut motoare fiabile...altele au fost bubele.

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Prin anii 70 am mers cu una din asta, a unei rude ce lucra ca profesoara de engleza in India.Tot ce imi amintesc, este ca aveau o suspensie de vis.Pe un drum pietruit, parca erai in avion...nu se simtea nimic din denivelarile peste care trecea.Mai tarziu, mult mai tarziu, am reluat experienta, si impresia nu a mai fost asa deosebita...erau niste dacii 1300 mai ingrijit fabricate.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
On 7/30/2018 at 10:43 PM, doru3160 said:

.erau niste dacii 1300 mai ingrijit fabricate.

 

Oooo, NU!

Nici macar nu semanau ca idee si realizare.

R16 era o masina din clasa medie, R12 din start a fost conceputa ca masina ieftina, pardon, francezii ii spuneau populara.

Motorizarea era excelenta, ciudata era dispunerea grupului motopropulsor, cutia era inspre in fata.

Suspensia era setata pe confort.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Desi productia lui R16 s-a oprit in 1980 totusi :

Quote

the car had an aluminum engine and an electric cooling fan, both technical innovations.[13]

One peculiarity of the R16, and later Renault 5, design is that the two back wheel axle shafts are not in-line. The left wheelbase is 70 mm (2.76 in) longer than the right wheelbase, to accommodate the torsion bar suspension. This and the soft front seats gives the car a particularly smooth ride even over big bumps.[16] The suspension has the longest travel on a car of this size; if the handbrake is applied and reverse gear engaged, the rear bumper will raise about one foot:scarpin:)

The engine was mounted north-south in the front, behind the gearbox/transaxle. This contributed to the handling and balance of this car by keeping the weight closer to the centre of the car. Traditional front drive layouts are either east-west or in some cases north-south but with the engine in front of the transmission.

Eram copil insa ce auzem cel mai des despre R16 era faptul ca avea o suspensie faina (cica si la trecerile de cale ferata nu se simtea prea tare zdruncinaturile). 

 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu
1 hour ago, Ion_Bumbu said:

 

Oooo, NU!

Nici macar nu semanau ca idee si realizare.

R16 era o masina din clasa medie, R12 din start a fost conceputa ca masina ieftina, pardon, francezii ii spuneau populara.

Motorizarea era excelenta, ciudata era dispunerea grupului motopropulsor, cutia era inspre in fata.

Suspensia era setata pe confort.

 

Buna

Singurul lucru ciudat era pozitionarea motorului si a cutiei de viteze,

In rest era exact acelasi lucru,acelasi proiect pentru ambele.

Mi-au trecut prin mana ambele masini(R16,Made in France si D1300 Made in Romania originala).

Stopuri si grile la faruri metalizate(tipic France).

Diferenta posibila este in diferential,un cunoscut din Cluj-Napoca a reusit performanta de a avea o Dacie 1310

cu 1 viteza inainte si 5 inapoi.S-a rezolvat relativ simplu....nu spun cum.

Spor tuturor.

Alex

 

Link spre comentariu

Nu`i primul, stai linistit, a intors diferentialul in carcasa.

Era diferenta in lucratura interioara, spatiu, confort, alt motor, alta putere...alta masina.

Despre suspensia independenta a vorbit colegul Adrian, nu stil caruta ca la 1300, frine disc pe toate rotile, multe altele...

P.S.

Suspensia era ca la Oltcit!

Bare de torsiune nu arcuri elicoidale!

Ce`i tot trageti cu proiect comun la R12 cu R16.

Prin 91-92 am gasit la Oradea etriere originale Locheed de R16.

Erau in cutie de tabla rotunda, se desfaceau cu un desfacator de conserve!

Erau pentru o cunostiinta.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
9 minutes ago, Ion_Bumbu said:

Nu`i primul, stai linistit, a intors diferentialul in carcasa.

Era diferenta in lucratura interioara, spatiu, confort, alt motor, alta putere...alta masina.

Despre suspensia independenta a vorbit colegul Adrian, nu stil caruta ca la 1300, frine disc pe toate rotile, multe altele...

Buna

Diferente minime de putere,De confort este deja alta poveste,alt spatiu intradevar.

Suspensia nu o cunosc,dar.....dupa nii "90 am avut cateva zile pe mana o masina R30.

Nu are rost sa vorbim despre diferente fata de R20.R30 era cu motor V6,cutie automata.

O masina de vis(la vremea aceea)

Sa nu spun ca am "admirat" singura Dacie 1300 cu cutie automata din Romania tot in anii '90

peste drum de intrarea principala in "Facultatea de Mecanica" din Cluj-Napoca.

Spor tuturor

Alex

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări