Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

Vad ca se compara mere cu pere si cu bretele, apoi se trag concluzii.

 

Daca vorbim despre autoturisme europene, Dacia 1100 (Renault 10) a fost o masina ok pentru vremea ei. In acea perioada pana si nemtii isi scoteau palaria in fata motoarelor frantuzesti. In afara de motor, erau conceptii/dotari/trenduri europene specifice anilor '60.

Broscuta (VW) a fost (si este) un automobil celebru. Si nu degeaba. Secretul longevitatii sale a fost simplitatea combinata cu materiale + executie de calitate superioara. Un motor boxer simplu, turatie mica, de o fiabilitate exceptionala, racit cu aer, instalatie electrica + bord reduse la minimum necesar, caroserie extrem de robusta.

In copilarie (prin 1983) am facut cateva drumuri cu o broscuta 1500 cmc, de la Roma la Milano si retur. Soferul mergea ore intregi cu acceleratia la podea (140 km/h, asta era viteza maxima). Fara nicio problema. R8, R10 si R12 nu rezistau la asa ceva, desi aveau motoare foarte bune, apreciate de germani, dupa cum am mai spus.

.........................................................................................................................................

 

Nu putem face insa comparatii cu ce producea (de ex) SUA in perioada 1960 ... 1970. Era o alta lume.

Masinile americane specifice acelei epoci erau "mult peste", din multe puncte de vedere, desi nu-i depaseau pe celebrii producatori europeni la capitolul fiabilitate.

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

Dacia 1100 a fost doar Renault 8 nu si Renault 10. Dacia 1100 ( Renault 8 ) era echipata cu un motor Sierra foate apreciat in epoca , mai ales pentru cursele pe macadam. R 10 a avut alta infatisare cu alte probleme tehnice decat R8. Si da, anul 1968 a fost un an cu o cotitura importanta , in bine, in politica externa a Romaniei. Ce s-a intamplat pe urma este alta poveste.

Link spre comentariu

Masina de masina fu Dacia asta, in toate variantele.

De masina lui Aurel Persu nu zice nimeni nimic ? Pana in 1968 rulase deja peste 100k km (sau doua) si are un coeficient aerodinamic pe care nici ferrari nu l-a atins. Nu mai zicem ca atunci cand a construit-o nimeni nu integra rotile in caroserie.

Editat de lutza2
Link spre comentariu

Am mers cu Dacia 1100. Inghesuita rau, nu prea se incadra la masina de familie, mi-a parut sub Trabant dpv al tinutei de drum, dar si soferul era penal, ramasese celebru prin faptul ca a fost muscat de un porc pe care il transporta in ajun de sarbatori. Am respirat usurat cand m-am dat jos din ea.

Link spre comentariu

1)Wartburg ... din acela cu 3 pistoane , 3 bobine de inductie etc . , a avut cineva ? 311 , 312

2)" tancurile " din epoca anterioara ... Pobeda , Warszawa ... ?

1)Si Wartburg-ul si Trabantul se numeau initial IFA(fabrica din RDG provenita din DKW), cu doi sau trei cilindrii.Wartburgul era o masina scumpa, nu stiu cati isi permiteau.

2)Pobeda era inspirata dupa Opel Kapitan http://www.carseller.ru/ill/125/image/1948_Opel_Kapitan.jpg. iar Moscvici Opel Kadett.

Editat de miron1947
Link spre comentariu

Wartburg ... din acela cu 3 pistoane , 3 bobine de inductie etc . , a avut cineva ? 311 , 312 ... sau " tancurile " din epoca anterioara ... Pobeda , Warszawa ... ?

Am avut eu un 312. L-am luat prin 2003 de la in coleg de serviciu cu 1 mil. de lei (evident vechi). L-am facut functional, l-am inmatriculat cu numere noi si vreo 2...3 ani m-am dat cu el. Piese ieftine, destul de puternic (45CP), tabla groasa, motor extrem de simplu. 3 aprinderi separate, ajunsesem expert la reglat. Aveam si comparator pentru asta, trebuia sa dea scanteia cu 3.6mm inainte de PMS (parca). Mergea cu gazolina, ulei bun sa-i pui. Ii facusem si rezervoare suplimentare in aripile din spate, lua cam 100l la un plin. Consumul decent pentru o masina in 2T. Cam 7...8 l/100km, daca nu te aventurai peste 80 km/h. In 2008 l-am demontat complet (inclusiv caroseria scoasa de pe sasiu) in vederea unei restaurari ca la carte. Prin toamna m-am angajat la o multinationala si n-am mai avut timp de masina. Dupa cativa ani am dat-o de pomana. Mecanic era impecabila, tinichigeria facuta, ornamentele cromate proaspat. Mai trebuia vopsita si refacuta tapiteria.

Asta este, n-am avut noroc de el.

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări