+_Florin_+ Postat August 21, 2017 Partajează Postat August 21, 2017 (editat) Vad ca se compara mere cu pere si cu bretele, apoi se trag concluzii. Daca vorbim despre autoturisme europene, Dacia 1100 (Renault 10) a fost o masina ok pentru vremea ei. In acea perioada pana si nemtii isi scoteau palaria in fata motoarelor frantuzesti. In afara de motor, erau conceptii/dotari/trenduri europene specifice anilor '60. Broscuta (VW) a fost (si este) un automobil celebru. Si nu degeaba. Secretul longevitatii sale a fost simplitatea combinata cu materiale + executie de calitate superioara. Un motor boxer simplu, turatie mica, de o fiabilitate exceptionala, racit cu aer, instalatie electrica + bord reduse la minimum necesar, caroserie extrem de robusta. In copilarie (prin 1983) am facut cateva drumuri cu o broscuta 1500 cmc, de la Roma la Milano si retur. Soferul mergea ore intregi cu acceleratia la podea (140 km/h, asta era viteza maxima). Fara nicio problema. R8, R10 si R12 nu rezistau la asa ceva, desi aveau motoare foarte bune, apreciate de germani, dupa cum am mai spus. ......................................................................................................................................... Nu putem face insa comparatii cu ce producea (de ex) SUA in perioada 1960 ... 1970. Era o alta lume. Masinile americane specifice acelei epoci erau "mult peste", din multe puncte de vedere, desi nu-i depaseau pe celebrii producatori europeni la capitolul fiabilitate. Editat August 21, 2017 de +_Florin_+ Link spre comentariu
mihai1953 Postat August 22, 2017 Partajează Postat August 22, 2017 Dacia 1100 a fost doar Renault 8 nu si Renault 10. Dacia 1100 ( Renault 8 ) era echipata cu un motor Sierra foate apreciat in epoca , mai ales pentru cursele pe macadam. R 10 a avut alta infatisare cu alte probleme tehnice decat R8. Si da, anul 1968 a fost un an cu o cotitura importanta , in bine, in politica externa a Romaniei. Ce s-a intamplat pe urma este alta poveste. Link spre comentariu
lutza2 Postat August 22, 2017 Partajează Postat August 22, 2017 (editat) Masina de masina fu Dacia asta, in toate variantele. De masina lui Aurel Persu nu zice nimeni nimic ? Pana in 1968 rulase deja peste 100k km (sau doua) si are un coeficient aerodinamic pe care nici ferrari nu l-a atins. Nu mai zicem ca atunci cand a construit-o nimeni nu integra rotile in caroserie. Editat August 22, 2017 de lutza2 Link spre comentariu
StelianP Postat August 22, 2017 Partajează Postat August 22, 2017 Tu ai vrea o astfel de masina pentru familie? Link spre comentariu
doru3160 Postat August 22, 2017 Partajează Postat August 22, 2017 Si ce ar fi de spus? Ai condus asa ceva si ne poti impartasi impresii? Link spre comentariu
lutza2 Postat August 22, 2017 Partajează Postat August 22, 2017 Am mers cu Dacia 1100. Inghesuita rau, nu prea se incadra la masina de familie, mi-a parut sub Trabant dpv al tinutei de drum, dar si soferul era penal, ramasese celebru prin faptul ca a fost muscat de un porc pe care il transporta in ajun de sarbatori. Am respirat usurat cand m-am dat jos din ea. Link spre comentariu
doru3160 Postat August 22, 2017 Partajează Postat August 22, 2017 Inteleg ca ai condus Trabant,sau si asta e tot din auzite...eu le-am condus pe ambele si daca n-ar fi in afara subiectului,as putea aduce gramada de argumente care sa contrazica ce spui. Link spre comentariu
gauss Postat August 22, 2017 Partajează Postat August 22, 2017 Wartburg ... din acela cu 3 pistoane , 3 bobine de inductie etc . , a avut cineva ? 311 , 312 ... sau " tancurile " din epoca anterioara ... Pobeda , Warszawa ... ? Link spre comentariu
miron1947 Postat August 22, 2017 Partajează Postat August 22, 2017 (editat) 1)Wartburg ... din acela cu 3 pistoane , 3 bobine de inductie etc . , a avut cineva ? 311 , 312 2)" tancurile " din epoca anterioara ... Pobeda , Warszawa ... ? 1)Si Wartburg-ul si Trabantul se numeau initial IFA(fabrica din RDG provenita din DKW), cu doi sau trei cilindrii.Wartburgul era o masina scumpa, nu stiu cati isi permiteau. 2)Pobeda era inspirata dupa Opel Kapitan http://www.carseller.ru/ill/125/image/1948_Opel_Kapitan.jpg. iar Moscvici Opel Kadett. Editat August 22, 2017 de miron1947 Link spre comentariu
gauss Postat August 22, 2017 Partajează Postat August 22, 2017 Pai nu zisei nimic de Moskvici ... Nici n - as avea nevoie , am avut 2 in familie ! ... Multumesc de informatii , nu geneza ma interesa ( nu ca m - ar deranja ... ) , eram curios daca sant printre noi posesori ! Link spre comentariu
yo9hrb Postat August 22, 2017 Partajează Postat August 22, 2017 Wartburg ... din acela cu 3 pistoane , 3 bobine de inductie etc . , a avut cineva ? 311 , 312 ... sau " tancurile " din epoca anterioara ... Pobeda , Warszawa ... ? Am avut eu un 312. L-am luat prin 2003 de la in coleg de serviciu cu 1 mil. de lei (evident vechi). L-am facut functional, l-am inmatriculat cu numere noi si vreo 2...3 ani m-am dat cu el. Piese ieftine, destul de puternic (45CP), tabla groasa, motor extrem de simplu. 3 aprinderi separate, ajunsesem expert la reglat. Aveam si comparator pentru asta, trebuia sa dea scanteia cu 3.6mm inainte de PMS (parca). Mergea cu gazolina, ulei bun sa-i pui. Ii facusem si rezervoare suplimentare in aripile din spate, lua cam 100l la un plin. Consumul decent pentru o masina in 2T. Cam 7...8 l/100km, daca nu te aventurai peste 80 km/h. In 2008 l-am demontat complet (inclusiv caroseria scoasa de pe sasiu) in vederea unei restaurari ca la carte. Prin toamna m-am angajat la o multinationala si n-am mai avut timp de masina. Dupa cativa ani am dat-o de pomana. Mecanic era impecabila, tinichigeria facuta, ornamentele cromate proaspat. Mai trebuia vopsita si refacuta tapiteria. Asta este, n-am avut noroc de el. Link spre comentariu
gauss Postat August 22, 2017 Partajează Postat August 22, 2017 Pacat ... era o masina frumoasa ! Asa e in viata , unele lucruri ( si nu numai ... ) ne parasesc ... desi nu asta dorim ! Ar fi fost o mica " senzatie " , mai ales cu un exterior impecabil ... Link spre comentariu
lutza2 Postat August 22, 2017 Partajează Postat August 22, 2017 Am mers si cu Trabant, la fel ca si 1100, n-am condus, dar astea fura senzatiile. Am condus fiat 850, cel din 1966 care se importase in romania, eu l-am condus dupa 1995 si pot sa spun ca era o masina exceptionala si o placere la condus. Link spre comentariu
alcon Postat August 22, 2017 Partajează Postat August 22, 2017 Renault 10 MajorMasina de masina fu si Volga, in toate variantele si custom. Link spre comentariu
doru3160 Postat August 22, 2017 Partajează Postat August 22, 2017 Am mers cu Dacia 1100. Inghesuita rau, O fi fost Fiat 850 mai spatios...nu contrazic,cu asta din urma nici ca pasager n-am avut ocazia sa-l vad cum e,dar parca erau din clase diferite. Link spre comentariu
Postări Recomandate