Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

Banuiesc ca toti sau aproape toti din cei care scriem aici santem soferi. Toti productorii de motoare mici isi lauda motoarele mici ca ce capacitate mica au si produc la fel de multa putere ca un motor mai mare. Cum se poate? Pai ne zic ei ca utilizeaza nu stiu ce tehnologie si ca functioneaza la nu stiu ce turatie mai mare. Acum vine parte cu soferia...ati vazut cat de greu urca in turatii un motor mic? Degeaba el scoate 75 de cai putere din 900 cmc daca face asta pe la 5500-6000 de ture! Daca stau in spatele unuia cu 3000 de ture (sa zicem ca am retrogradat deja), pai cat imi trebuie mie ca sa duc motorul la putere maxima? Motorul mare deja te-a bagat in scaun la 3000 de ture!

Link spre comentariu

Depinde de etajarea treptei de viteza si mai ales in ce treapta se afla bizonul ce accelereaza.

Asa se mai oftica unii cind vor sa "salte" un Logan pe la 60-70Kmh, ei in a 5a ca au Golf 2tdi si Loganul in a 3`a...

Surpriza bizonului din Golf merita vazuta..

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

8mii de ture si tot felul de teorii.

Eu vreau sa stiu de ce motorul de 1.6 tdci vibreaza, 1.9 tdi vibreaza, cele v6 nu, nici ala de 2.5 nici asta nou de 3L.

Nici 4.2 tdi nu vibreza, chiar daca e ditamai agregatul.

 

Si nu-mi spune ca nu e asa, ca rade si ultimul om de tine. Adica bre, mai putin 4.2, restul sunt exemple usor de gasit si incercat.

 

http://www.epi-eng.com/piston_engine_technology/torsional_excitation_from_piston_engines.htm

 

Uite aici de ce.

Volanta absoarbe mai usor vibratii de frecventa mai mare.

 

 

Plus un mare minus pt turbo, care nimeni nu il precizeaza.

Turbo lag si alte neajunsuri, despre care nimeni nu spune nici mac.

Acu 20-30ani nu faceai tu turbo sa aiba lag mic si sa bage presiune del a ture mici, gen 1500-2000.

 

Nu pe o masina de serie. Toate intrau in drepturi de la 3mii.

In premizal a care in europa motoarele mari sunt destinate pt bogatani, putem gandi asa.

 

Eu ca bogatan nu vreau sa retrogradez sau cutia sa imi faca kick down pana la 4mii+ ca sa imi intra turbo si sa am cuplu.

Si nici sa merg tot turat nu am chef ca e aiurea.

Imi trag un 6L v12, cu un sunet demential, am cuplu mare incepand de la 1500 ture, daca am chef, ceea ce un turbo benzina de acum 20-30ani nici macar nu viseaza. Poate cu n modificari facute de entuziasti in garaj.

Apas pedala si am instant 400-450Nm. Da, ii poti obtine din 3L benzina cu turbo, dupa ce astepti o secunda, in functie de ce faceai inainte.

Vibratii? Poate la experimentele din garaj. Vrei sa ii obtii din 2L, mai creste lag-ul si "finetea" cu care intra cuplul.

A..si nu ii da prea multa pedala cand e cald afara, sau macar fa rost de un IC mai mare.

Motoarele mari sunt un produs de lux. Nu sunt manate de considerente economice.

 

Daca 4.2 diesel nu vibreaza, si ala chair e greu si are pistoane cu cursa lunga, a vibra o benzina v8. Ce sa zic. Sigur merge in toate cele 8 pistoane?

Link spre comentariu

Banuiesc ca toti sau aproape toti din cei care scriem aici santem soferi. Toti productorii de motoare mici isi lauda motoarele mici ca ce capacitate mica au si produc la fel de multa putere ca un motor mai mare. Cum se poate? Pai ne zic ei ca utilizeaza nu stiu ce tehnologie si ca functioneaza la nu stiu ce turatie mai mare. Acum vine parte cu soferia...ati vazut cat de greu urca in turatii un motor mic? Degeaba el scoate 75 de cai putere din 900 cmc daca face asta pe la 5500-6000 de ture! Daca stau in spatele unuia cu 3000 de ture (sa zicem ca am retrogradat deja), pai cat imi trebuie mie ca sa duc motorul la putere maxima? Motorul mare deja te-a bagat in scaun la 3000 de ture!

 

Ciudate intrebari de la unul care se contrazicea cu mine pe lucruri avansate despre echilibrarea si vibratiile din motor.

 

Faptul ca dai o valoare de putere atinsa nu inseamna ca aia este puterea motorului. Compari curbele de putere si cuplul pe toata plaja de turatii si apoi o sa ai raspunsul la intrebarea ta.

 

Eu am tot un turbo benzinar (nu logan!) si de la 2500 (ceea ce e putin pentru el) te baga in scaun si te tine acolo pana in 7000+rpm, am ajuns sa fac depasiri si cu a 2-a si a 3-a in afara orasului !

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Era o ntrebare retorica, dar nu ti-ai dat seama. Rspunsul era mult! Unul din motoarele de la ultimul model de Logan are aceste caracteristici, 900 cmc si vreo 75 de cai putere. Ideea e ca puterea asta nu iti foloseste daca motorul o livreaza la nu stiu ce turatie pe care nu o atingi cu una cu doua si trebuie sa ambalezi motorul sa-i sara bielele!

Zici ca esti multumit de motorul tau de 2500 cmc? Ce putere are?

Pana imi raspunzi, gandeste-te cum ar fi sa conduci un coupe ce are sub capota un motor de 7200 cmc, 350 cai putere si care nu sufer de turbo lag!

Link spre comentariu

Pai mai este unu si mai mic de 90Cp.

Motorasele astea sint faute sa mearga in ture, acolo au putere.

Pina la urma puterea este data de cantitatea de amestec ars in motor.

Daca ai un motor de 2l si mergi la 1500rpm cu aceeasi masina echipata cu un motor de 1l va trebui sa`l turezi la 3000rpm.

Asta asa din goana calului calculul insa esenta ramine, aceeasi putere, aproape acelasi volum de amestec.

Asta este teoria, pe asta se bazeaza si motoarele de F1, alea vechi de 3l/1000cp, turatei de 12krpm.

Link spre comentariu

Ideea e ca puterea asta nu iti foloseste daca motorul o livreaza la nu stiu ce turatie pe care nu o atingi cu una cu doua si trebuie sa ambalezi motorul sa-i sara bielele!

 

 

 

Asa am crezut si eu pana am condus o Octavia cu motor de 1 L si 115CP.E adevarat ca trebuie sa te obisnuiesti cu stilul impus ca sa scoti ce trebuie din motor,dar nu e chiar asa de rau pe cat credeam.

Link spre comentariu

Puterea este calculata in benzina arsa, aia e puterea. Capacitate mai mare de a arde benzina = putere mai mare, dar nu poti sa bagi benzina fara sa respecti raportul optim aer/benzina, deci cu cat poti sa bagi mai mult aer, cu atat bagi mai multa benzina = putere mai mare. Fie ca o faci prin turbo (comprimand aerul), fie prin rpm mare, fie prin solutii de racire (azot), fie prin capacitate, fie combinand toate astea, ideea de baza e aceeasi: trebuie sa arzi cat mai multa benzina.

De asta ma distreaza aia care au masini care "fug de rup, le alearga, si consuma putin" cand de fapt puterea este direct proportionala cu cantitatea de benzina arsa, nu exista putere din altceva.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

8mii de ture si tot felul de teorii.

Eu vreau sa stiu de ce motorul de 1.6 tdci vibreaza, 1.9 tdi vibreaza, cele v6 nu, nici ala de 2.5 nici asta nou de 3L.

Is motoare ieftine alea in 4 cilindri.

Nu se chinuie nimeni sa le superechilibreze.

6V si 8V deja sint alta clasa si cei ce le cumpara au alte pretentii.

Al meu RD 2.8 ETi 1 n`are nici un arbore e contraechilibrare insa nu vibreaza si trage ca un motor electric!

Asta inseamna solutia 6L.

Link spre comentariu

la focus cel de 1L 120 cai e mult mai bun ca un aspirat de 1.6. Cuplul intra mult mai de jos.

1.6L turbo e e mult peste ambele, trage bine.

 

DAR prefer un motor mare aspirat, daca ar fi sa elimin din calcul consumul si altele.

E simplu si trage la fel fara tot felul de artificii, fara condus in mod anume, ii dai si se duce.

Practic daca e unul imens gen 6L, n-ai nici o treaba, trage in orice treapta suficient cat sa te descurci.

 

Lumea in general asta vrea, sa se descurce, nu sa impinga motoare de sute de cai la maxim, aia e deja alta placere.

Cam asta e paradigma pentru care se faceau asa monstri.

Acu in sfarsit reusesc turbinele sa se apropie f mult de asa pefromante fara nici un fel de neajuns.

De aici apar in draci. Plus normele tot mai dure de economie si poluare.

 

O fi cam acelasi consumul in sarcina, dar omul in oras sta mai mult la relanti.

Link spre comentariu

aloo! au crescut accizele la combustibil, mai lasati si voi din cc-ul motorului si luati-va 1,5 dci. nu depasiti 100 km/h, si veti avea consum de 4%. nu depasiti alte masini!!! mergeti din punctul A in punctul B, si-atat. impozit mic, asigurare mica, economie de combustibil, veti avea resurse financiare si pentru berea cu baietii, de dupa program. plus ca "drumurile noastre" recomanda prin ele insele viteze mici.

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări