Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

 

................... un motor mare si capacitate mare genereaza mult mai multe imbalansuri, frecari, vibratii, lucruri care distrug in timp motorul, nu il protejeaza "fiind mare si greu".

 

 

E exact pe dos.

Motoarele mari au de regula mai mult de 4 cilindrii (6 sau 8 in V) si sunt mai echilibrate dinamic comparativ cu orice motor 4 in linie. Vibratiile sunt considerabil mai mici. Pe un V6/V8 poti pune paharul cu apa in timp ce functioneaza la ralanti, pe un 4 in linie nu prea ... :rade:

Link spre comentariu

 

E exact pe dos.

Motoarele mari au de regula mai mult de 4 cilindrii (6 sau 8 in V) si sunt mai echilibrate dinamic comparativ cu orice motor 4 in linie. Vibratiile sunt considerabil mai mici. Pe un V6/V8 poti pune paharul cu apa in timp ce functioneaza la ralanti, pe un 4 in linie nu prea ... :rade:

 

Ai pierdut exact ideea principala si ai dat-o in teorie. Vezi ca s-au inventat arborii de contrabalans, o alta tehnologie de care americanii nu au auzit.

Si ca sa te aduc un pic pe drumul bun te rog sa accelerezi un motor mare american pe el cu paharul de apa, desi s-ar putea nici in mana sa nu il poti tine cand incepe sa trepideze si sa se torsioneze toata masina si apoi sa faci acelasi lucru cu un turbo 4 in linie :rade: :rade: :rade: , o sa imi zici ca amaratul ala de gti/clk/sti tremura ca o masina americana ??? cu toate ca produce mai multa putere efectiva si randamentul kw/l este la nivelul cerului pe langa americana.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Nu e nici un fel de greseala inginereasca.

E o solutie simpla. La multe modele v6-le e v8-ul fara 2 cilindri.

Unghiul se pastreaza.

Nu e corect, DAR motorul rezista, iar costurile de fabricatie sunt mai mici, multe piese comune.

Turbo e o idee buna, dar doar de curand a intrat masiv pe piata.

Pana acum nu era viabil dpdv economic. Daca ar fi fost era implementat demult in produsele de rand, nu in modelele de top!

A intrat intai la motorine, apoi a trecut si la benzine, modelele economice.

Si nu e doar ca pui o turbina si atat, cere reproiectare, inclusiv pistoanele nu sunt aceleasi.

Sau daca sunt inseamna ca in varianta aspirata ar fi mers unele mai slabe!



Pe piata trebuie sa scoti ceea ce se cere si schimbarile sa le faci lent daca nu esti suficient de potent financiar.

Au fost multe tehnologii, ahead of their time si rezultatul de multe ori a fost ca firma care le-a implementat a avut mari probleme.

Apoi peste 10-20ani au renascut si s-au implementat natural.


Plus una e un turbo pe un motor modern unde ai tot felul de artificii de a controla combustia si alta e pe o vechitura cu injectie secventiala, fara vvt si alte povesti sau ce sa zic, pe carburator.

Da, se poate si pe alea, dar rezultatele sunt f diferite! La fel si usurinta implementarii si reglarii.


Prototipurile si ce fac altii in garaj e una, dar productia de serie in mod eficient e alta.




Arbori de contrabalans nu se pun tot timpul, decat unde e nevoie.

Adica un arbore de balans e vibrochenul in sine (nu degeaba e ingrosat in unele locuri), care se ocupa sa compenseze deplasarile de masa si aborii se pun sa compenseze diferentele date de viteza de deplasare a acestora.

Pe delalta parte astia nu compenseaza vibratia pistoanelor care se transmite in vibrochen si in lateral, catre cilindri.

Ele regleaza vibratia motorului ca nivel de ansamblu, ceea ce nu prea ne intereseaza asa mult dpdv al fiabilitatii internelor.

Nu-s de specialitate, nu stiu care sunt termenii, dar cred ca se intelege ce vreau sa zic.


Nu stiu cum sunt motoarele americane, eu am un v6 la 90 grade si abia ce se misca la relanti. In accelerare sta pur si simplu.

Daca e pana acolo un motor diesel in 4 cilindri se scutura din toti tzatzanii si uite ca mai toate merg.


ASta privit dpdv al internelor, dar dpdv al cuplului produs e clar ca un motor in multi cilindri da cuplul fara intreruperi decat unul cu mai putini cilindri.

Ca e mai complex e alta poveste.

Totul este un compromis, in primul rand masina trebuie sa fie pe masura buzunarului clientului.


Ca se gasesc SH V8 la bani marunti, e una, dar nu uita ca cineva a trebuit sa le cumpere de noi in primul rand, si n-au fost ieftine!



Bentley azure nu e un exemplu bun.

Ala e pt bogatani. E mare, turbo intra doar asa de forma, nu face boost mare deci aportul e mic.

Totodata turatia maxima nu e spectaculoasa.

Nu ca e imposibil, dar nu e nevoie.

Totul pt ca bogatanul care o cumpara nu o ia sa faca curse cu ea si nici sa o tureze de sa ii sara capacele.

Cuplu cat mai jos, ca la diesel, lag cat mai mic . Asta cere motor mare si boost mic.

Bineinteles benzina, ca de vii cu o masina care trancane ca un tractor te faci de cacao in fata unor snobi pe care incerci sa ii impresionezi.

Consum, fiabilitate, sute de mii km si alte povesti nu conteaza in fata unui om care da 200mii E pe o masina si care probabil are tot ce trebuie in casa si pe langa.


Sunt si alte exemple de motoare mari pt oamenii mai de rand.

Link spre comentariu

Toate sunt frumoase, dar cea verde postata de @ alcon e de-a dreptul incantatoare / superba / dementiala :aplauze

 

 

................. te rog sa accelerezi un motor mare american pe el cu paharul de apa, desi s-ar putea nici in mana sa nu il poti tine cand incepe sa trepideze si sa se torsioneze toata masina .........

 

Am facut-o (adica l-am accelerat) dar fara pahar cu apa. Se intampla pe la inceputul anilor '90. Cadillac se numea si era un "vapor" negru fabricat in1972. Singura americana "vintage" pe care am condus-o (de multe ori), am testat-o, am simtit-o, i-am scartait cauciucurile si alte nebunii specifice varstei de 20 de ani . Din pacate nu era a mea, ci a unui prieten de cartier. Mergeam cu gasca la chefuri, omul mai bea cate o bere iar eu eram soferul de serviciu, "omul de incredere" care-i ducea pe toti acasa :rade: .

Nu trepita motorul la acceleratia in gol, la ralanti - nici vorba - masina mergea ca un vis frumos, in interior nu prea auzeai motorul. Daca deschideai geamul se auzea un usor "zgomot de Buceag" dealtfel specific motoarelor V6/V8 (pentru cunoscatori).

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

Toate sunt frumoase, dar cea verde postata de @ alcon e de-a dreptul incantatoare / superba / dementiala :aplauze

 

Am facut-o (adica l-am accelerat) dar fara pahar cu apa. Se intampla pe la inceputul anilor '90. Cadillac se numea si era un "vapor" negru fabricat in1972. Singura americana "vintage" pe care am condus-o (de multe ori), am testat-o, am simtit-o, i-am scartait cauciucurile si alte nebunii specifice varstei de 20 de ani . Din pacate nu era a mea, ci a unui prieten de cartier. Mergeam cu gasca la chefuri, omul mai bea cate o bere iar eu eram soferul de serviciu, "omul de incredere" care-i ducea pe toti acasa :rade: .

Nu trepita motorul la acceleratia in gol, la ralanti - nici vorba - masina mergea ca un vis frumos, in interior nu prea auzeai motorul. Daca deschideai geamul se auzea un usor "zgomot de Buceag" dealtfel specific motoarelor V6/V8 (pentru cunoscatori).

 

In zilele noastre asa suna SUV-ul Cadillac Escalade.

 

zxcxz.jpg

Editat de alcon
Link spre comentariu

Am facut-o (adica l-am accelerat) dar fara pahar cu apa. Se intampla pe la inceputul anilor '90. Cadillac se numea si era un "vapor" negru fabricat in1972. Singura americana "vintage" pe care am condus-o (de multe ori), am testat-o, am simtit-o, i-am scartait cauciucurile si alte nebunii specifice varstei de 20 de ani . Din pacate nu era a mea, ci a unui prieten de cartier. Mergeam cu gasca la chefuri, omul mai bea cate o bere iar eu eram soferul de serviciu, "omul de incredere" care-i ducea pe toti acasa :rade: .

Nu trepita motorul la acceleratia in gol, la ralanti - nici vorba - masina mergea ca un vis frumos, in interior nu prea auzeai motorul. Daca deschideai geamul se auzea un usor "zgomot de Buceag" dealtfel specific motoarelor V6/V8 (pentru cunoscatori).

 

Daca ai sarit din 1300 in ea, normal ca era perfecta. Ar fi trebuit sa sari dintr-o masina adevarata.

 

Dar tot nu ai inteles ideea. Masa genereaza vibratii. Cu cat un obiect e mai greu cu atat o sa vibreze mai tare tot utilajul de asta si motoarele de camioane vibreaza oricat de bine ar fi construite/echilibrate, oricate pistoane ar avea, pentru ca intr-un motor nu exista numai pistoanele ci o gramada de masa in miscare. Cand motorul este mic vibratia aia nu se simte chiar daca teoretic motorul este mai prost echilibrat. Ia orice motor mare si accelereaza-l sa vezi cum "pleaca" din burdufe cu toate pistoanele si echilibrajele lui.

Teoria ta se aplica doar cand vorbesti de motoare cu capacitati cilindrice si mase similare, nu cand compari un motor care are masa totala de 250kg cu unul de 700kg. PS: motoarele au cel putin aceeasi putere.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Faina Alfa 8C da nici aia nu se incurca in cilindri, 8L.

In ziua de azi motoarele in 4 cilindri sint deosebit de bine echilibrate, inclusiv cele Diesel

Sint 2 rezolvari, motor boxer sau contraarbori de echilibrare, 1 sau 2 buc, in functie de ce se doreste de la acel motor.

La fel se procedeaza si la piriitorile in 3 cilindri, inclusiv la ala de Logan turbo.

Intrinsec echilibrate sint cele in 6L, din cauza aia un diesel 6L lipsit de vibratii mari.

Pentru a ajunge la acelasi nivel la cele 4L se adauga contraarbori de echilibrat, ex Nissan la 3.0l si 4L are 2.

Pina la urma economia este totul.

Mai nou si motorasele Diesel de pe motocultoare, generatoare au un contraarbore.

Fara el vibratiile sint crunte fiind motor monocilindric.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări