Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

Pentru sunet ? In rest toate alea sunt depasite si de "amaratele" europene de 2.0 turbo cu putin tuning (si alea din filme au tuning deci da, nu comparam cu europene stock!).

Si pentru a merge din bordura in bordura. Pentru mine asta se rezolva foarte usor daca ma imbat. Pot fi si cu bicicleta :rade:

Industrua auto americana acum cativa ani a fost in colaps si a fost partial salvata de stat. Principalul motiv este tocmai lipsa de modernizare, Piata americana e invadata de masini japoneze care sunt fiabile, manevrabile si economice. Masinile europene mai ales cele germane sunt considerate masini de lux si nu orice american isi poate pemite una.

 

Bugatti Veyron are un motor in W si nu s-a inspirai de la masinile americane, chiar daca a re cilindreea mare.

Link spre comentariu

Uite ca baietii aia reusesc nu doar fara supraalimentare, nici macar cu injectie ci cu un carburator mai capabil.

Cat despre tratamente slabe la motoarele americane care s-ar putea sa nu reziste la marirea raportului de compresie, eu zic ca exagerati. Pai daca rezista un motor de Dacie la marirea raportului de compresie, unul american sigur rezista.

Link spre comentariu

Uite ca baietii aia reusesc nu doar fara supraalimentare, nici macar cu injectie ci cu un carburator mai capabil.

Cat despre tratamente slabe la motoarele americane care s-ar putea sa nu reziste la marirea raportului de compresie, eu zic ca exagerati. Pai daca rezista un motor de Dacie la marirea raportului de compresie, unul american sigur rezista.

 

E distractiv totusi ca baietii din film schimba toate componentele pe care le-am zis eu mai sus, nu pastreaza nimic stock, dar ok, nu am chef sa intru in polemici acum.

Dupa logica asta putem sa luam si un camion Bucegi pe benzina, luam fata dreapta la chiuloasa si scoatem 1000hp din el cu toate ca el dezvolta doar putin mai mult de 10% din valoarea asta, ce simplu e !

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

http://www.ford.ro/Autoturisme/Mustang/Caracteristici

Da ce 2,3l nu se califica? :d

L`am vazut de aproape, rosturi inegale, vopsea cu bule, cine nu ma crede sa`l verifice pe cel de la MOL 1 Timisoara, albastru.

Bula este pe un colt capota portbagaj.

Lucratura la caroserie este dezamagitoare.

Fosta-i lele...

 

Mustangul este masina de lux a celui care nu-si permite o masina de lux. E de inteles calitatea din ce in ce mai slaba.

Link spre comentariu

E distractiv totusi ca baietii din film schimba toate componentele pe care le-am zis eu mai sus, nu pastreaza nimic stock, dar ok, nu am chef sa intru in polemici acum.

Dupa logica asta putem sa luam si un camion Bucegi pe benzina, luam fata dreapta la chiuloasa si scoatem 1000hp din el cu toate ca el dezvolta doar putin mai mult de 10% din valoarea asta, ce simplu e !

Un motor de Dodge Charger scotea cam 350 de cai putere. Pentru un motor de 7.2 litri, carburatie, care putea sa functioneze cu benzina de 85, motor proiectat in anii 1970 nu era rau de loc. Cat despre Buceag, ganditi-va ca putea functiona cu benzina de 75! Asta ca sa va faceti o idee cu privire la raportul de compresie si de ce motorul livra o putere mica relativ la cilindreea pe care o avea.

Acuma sa revenim la motoare mai noi. Sa analizam motorul unui Bentley Azure, productie 2000. Motorul are 6,75 litri si produce 385 de cai putere. Doar ca motorul e cu turbocompresor. Parca motorul american nu are performante asa proaste daca e sa comparam faptul ca unul are carburator si altul injectie si mai e si supraalimentat. Ca sa nu mai spun ca unul provine de la un automobil de lux iar cellalt nu. Iar despre diferenta de varsta nici nu vreau sa mai vorbesc. Si s-a nu-mi spuneti ca cei de la Bentley nu stiu sa fac motoare sau ca au facut risipa de centimetri cubi.

Prere personala, nu poti sa obtii cai putere multi din motoare cu cilindree mica, fara sa sacrifici din fiabilitatea motorului. O sa si explic punctul meu de vedere. Puterea este produsul dintre cuplu si turatie. Cuplu mare l au motoarele cu cilindree mare. Asta nseamn ca un motor mare are nevoie de o turatie relativ sczut pentru a atinge puterea maxima. Motoarele mici, au cuplul mai scazut si ca atare pentru a atinge aceiasi putere au nevoie de turatii mai mari. Turatii mai mari nseamn uzura mai multa.

Link spre comentariu

Si masina asta e nasoala?

 

ford-country-squire-21.jpg

ford-country-squire-20.jpg

 

In niciun caz. Nu-i de lux, nici sport, nici prea scumpa. Un break de familie. Dar are "prezenta scenica", caracteristica tipica oricarui auto american, indiferent de clasa sau destinatie. Europenii au chiulit la lectia asta.

 

Unii au proiectat masini/motoare constransi de orasele inghesuite si pretul benzinei, altii au dat frau liber imaginatiei pentru ca realitatile lor au au permis. Ce a iesit, se vede. Chiar daca unii nu recunosc :rade:

Link spre comentariu

Prere personala, nu poti sa obtii cai putere multi din motoare cu cilindree mica, fara sa sacrifici din fiabilitatea motorului. O sa si explic punctul meu de vedere. Puterea este produsul dintre cuplu si turatie. Cuplu mare l au motoarele cu cilindree mare. Asta nseamn ca un motor mare are nevoie de o turatie relativ sczut pentru a atinge puterea maxima. Motoarele mici, au cuplul mai scazut si ca atare pentru a atinge aceiasi putere au nevoie de turatii mai mari. Turatii mai mari nseamn uzura mai multa.

Foarte bine spus!

Un exemplu nu mai departe...Formula 1...motoare de capacitate mica stoarse de puteri...dupa fiecare cursa motorul se reface complet....uzura este foarte pronuntata.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Prere personala, nu poti sa obtii cai putere multi din motoare cu cilindree mica, fara sa sacrifici din fiabilitatea motorului. O sa si explic punctul meu de vedere. Puterea este produsul dintre cuplu si turatie. Cuplu mare l au motoarele cu cilindree mare. Asta nseamn ca un motor mare are nevoie de o turatie relativ sczut pentru a atinge puterea maxima. Motoarele mici, au cuplul mai scazut si ca atare pentru a atinge aceiasi putere au nevoie de turatii mai mari. Turatii mai mari nseamn uzura mai multa.

 

Un exemplu foarte prost mergand pe extreme.

Calitatea materialelor, ingineria, aliajele, calirile si tratamentele fac diferenta. Daca studiezi un pic o sa observi ca masinile europene duc mai mult in timp/km decat masinile americane ceea ce da de pamant cu toata teoria asta a ta.

Te-ai gandit ca poate nici nu ai nevoie de puterea aia de care vorbesti ? poate doar ocazional, dar un motor mare si capacitate mare genereaza mult mai multe imbalansuri, frecari, vibratii, lucruri care distrug in timp motorul, nu il protejeaza "fiind mare si greu".

 

Mecanica e mult mai complicata decat niste pareri personale ale cuiva care nu prea intelege modul de functionare.

Ghici ce fac turbocompresoarele intr-un motor. Te scutesc de cautare si iti raspund eu: maresc capacitatea cilindrica bagand aer gata comprimat dar asta fara sa mareasca si dimensiunea pistoanelor (ceea ce genereaza puncte slabe si greutate mai mare), fara sa mareasca cursa (ceea ce genereaza frecare), fara sa mareasca suprafata segmentilor (ceea ce genereaza iar frecare dubla), e pur si simplu tehnologie care iti mareste elastic capacitatea. Nu mai intru in detalii si cu mult mai eficientele turbosuflante, dar e ceva ce americanii nu au adoptat pana de curand, solutia sa maresti capacitatea e doar o mare greseala inginereasca din foarte multe motive.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări