miron1947 Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 In general, nu prea exista prietenie sau amicitie, este vorba de interese de moment, gen, te faci frate cu dracu' pana treci puntea. ,,Nu există prietenii şi duşmănii veşnice, ci numai interese veşnice" Winston Churchill Link spre comentariu
alcon Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 ,,Nu există prietenii şi duşmănii veşnice, ci numai interese veşnice" Winston Churchill Ma rog, asa este. Link spre comentariu
StelianP Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 Nici n-ati pornit bine motorul masinii Dacia 1100 si ati dat peste Mao,Hrusciov,Stalin,o turma de japonezi imperialisti,80% francezi gretosi si discursul lui Ceasca. Mai exact,contextul cultural,stiintific,politico-economic si evolutia societatii moderne care a dus la aparitia autoturismului Dacia 1100,un fel de aer occidental la portile viitorului societatii comuniste,ca parte a unui program intens de dezvoltare si colaborare profund revolutionara si creatoare de noi orizonturi nemarginite. DACIA 1100 !!! Link spre comentariu
daniels Postat August 20, 2017 Autor Partajează Postat August 20, 2017 Relaxează-te, e duminica. Link spre comentariu
VAX Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 Dacia 1100 nu a fost masina romaneasca, cum nici Dacia 1300 n-a fost. Proiectarea a fost facuta de francezi, romanii doar strangeau suruburile la banda (asta dupa ce bateau bine prunii, sa umple damigenele cu tuica). Link spre comentariu
StelianP Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 Dacia 1100 nu a fost masina romaneasca, cum nici Dacia 1300 n-a fost. Da... Dar benzina? Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 (editat) Primele Dacia 1300 au fost echipate cu piese frantuzesti. Dupa ce au inceput sa fie produse la noi,au inceput problemele. Stiti doar ca activistii de partid nu stateau cu miinile in san. Trebuiau sa raporteze ''tovarasului'' ca planul e depasit de la o luna la alta. Deviza lor era: mai mult si mai mult........... Si uite-asa am inceput sa ne dam cu stingu-ndreptu'. Editat August 20, 2017 de GEO 53 BN Link spre comentariu
StelianP Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 Iar incepe tirada cu ''in tara asta nimic n-a fost bun''. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 Iar incepe tirada cu ''in tara asta nimic n-a fost bun''. Din contra ,totul a mers perfect, din punctul de vedere, al unora ca tine. Link spre comentariu
gauss Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 (editat) Nici macar tzuica de care se face vorbire ? ... Francezii o apreciau ! ... sa nu zic de mesagerele autohtone desemnate sa nu le lipseasca nimik " tov - ilor " din hexagon , vremelnic asupriti de stapanii lor capitalisti fara mila ... Editat August 20, 2017 de gauss Link spre comentariu
StelianP Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 (editat) Din contra ,totul a mers perfect, din punctul de vedere, al unora ca tine. Deloc! Mergeam desculti pe strazi,urcam in apartamente pe franghie, ca nu stiau sa faca scarile, invatam engleza si franceza atarnati prin pomi, foloseam ciorile in loc de avioane si ne hraneam rational cu rame si ciumperci. Editat August 20, 2017 de StelianP Link spre comentariu
yo9hrb Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 Dacia 1100 nu a fost o masina rea, pentru timpul ei. Am avut una, facuta din piese. Vacanta dintre anul III si IV de facultate cu asta mi-am ocupat-o. Era pacatoasa pe gheata, din cauza solutiei tehnice "totul spate". Dar, daca te invatai cu ea, nu aveai probleme. Pretentioasa la benzina? Avand in vedere ca motorul avea raportul de compresie 8.5:1, trebuia benzina COR95. Asta era, cu gazolina incepeau detonatiile. Caldura facea destula, n-am avut probleme iarna. Racirea motorului era gandita bine, daca nu-I scoteai scutul motorului si aveai garnitura aia de pe tabla care tinea radiatorul, n-aveai treaba. Daca te punea necuratul sa umbli cu capota motorului deschisa o puneai sigur de motor fiert. Pretul, cand a aparut, nu mai stiu daca era 45 sau 55 de mii de lei. Daca vedeti una, numarati gradelele de pe capota motorului. Era 1000 de lei "gradeaua" Intre R8 si R10, diferentele au fost numai de consolele fata/spate. Cand am facut dacia 1100, am avut, in aceeasi gramada de fiare, si un R10 donator. Nu s-au potrivit aripile (fata/ spate), capotele, panourile fata/spate (alte faruri si stopuri) si ceasurile de bord. In rest toate au fost la fel (mecanica, banchetele si usile). Consumul socotit de mine a avut o medie de 6.5 l/100km. Destul de decent. Am mers vreo 7 ani cu masina aia, ani in care am carpit-o de nenumarate ori. N-am avut niciodata bani sa iau piese noi. Deh, la inceput student, apoi injiner stagiar. Banii nu erau punctul meu forte. Oricum, am amintiri placute cu masina aia (se numea regina soselelor). Link spre comentariu
doru3160 Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 In sfarsit o parere a cuiva care a avut 1100 si se cunoaste ca a avut(majoritatea care au pareri,ca de obicei,sunt folcloristi)...55.000 lei a costat de noua. Si eu am birjarit una cca 6 ani,si in afara de apa, paie si bataie,n-a stiut altceva.Benzina buna,ulei la timp si nu aveai treaba...nu tu pivoti(erau originali nituiti pe brate),nu rulmenti,nu planetare,nu telescoape.Cutia de viteze avea sigiliu de fabrica,si asa a plecat de la mine.A fost singura masina la care teava de esapament era gri deschis si nu neagra(poate si pt ca evacuarea era scurta,fara toba intermediara,insa era si neagra cateodata,semn ca ceva nu era in regula,amestecul era bogat).Caroseria era slaba,nu era pt carat,cum voiau majoritatea,dar pt oras era best...am avut-o cand nu eram familist,deci in afara de geanta cu scule si ceva piese nu prea am avut ce cara cu ea.Cand era de carat,aveam gratar pe cupola,dar nu-l purtam permanent pt ca facea zgomot in curent de aer, la viteza,si nici nu-mi placea cum arata.Consum mic,manevrabila,directia desi nu era asistata,fiind fata usoara,miscai volanul cu un deget.Suspensia independenta si frane disc pe toate rotile o faceau comoda si sigura in manevrare.Motorul fierbea doar de furie cand vedea ce prostovan o intretine.In 6 ani n-am avut nici o problema,n-a fiert si n-a facut mofturi,iar de caldura subscriu,era mai buna decat la 1300,iarna puteai conduce lejer in camasa.La gheata intr-adevar,se intorcea imediat cu fata spre spate daca nu erai prudent,insa la zapada era mult mai buna decat solutia totul in fata.Spatele impinge bine si unde 1300 scurma in zapada,1100 mergea fara probleme.Frana de motor era eficienta si in caz de pierderea aderentei nu pierdeai si directia ca la solutia totul in fata.Carburatorul Solex cu soc automat era naspa iarna.Tura motorul de zici ca era avion,si nu se potolea decat cand actiona clapeta acel bimetal,cand simtea caldura lichidului de racire.Cu cat era mai frig,cu atat mai mult mergea turat,dupa care intra in normal,insa iarna nu puteai pleca cu el asa turat ca nu aveai frana de motor.Eu am renuntat la Solex dupa 2 ani(din cauzele expuse,si mai era si naspa de reglat) si am montat Weber,cu jiglere adaptate pt 1100,cu soc la cablu.Am mai renuntat si la dinam,si am montat alternator de 1300,releul conjuctor-disjunctor de la dinam era cam anapoda,era electromecanic,si nu prea aveai ce-i face,plus ca dinamul era la limita ca sa nu spun sub cerintele de curent din timpul cat am exploatat-o eu.Cu alternator si releu electronic n-am mai avut treaba cu tensiunea si mai ales cu lumina de la faruri(asta fiind principalul motiv pt care am facut modificarea,nu erau restrictii la puterea becurilor,iar cele originale parca erau de 40W cu 45W,si erau cam chioare).Am doar amintiri placute cu masinuta aia.Taiasem jante de 1300 pe 13 si le sudasem invers,din doua motive...nu se gaseau usor gume pe 15 cum erau originalele,si am marit stabilitatea prin marirea ecartamentului,si micsorarea garzii la sol.In viraje eram ca pe cale ferata.Am pierdut la viteza,am castigat la cuplu.Mai compensam prin folosirea de balon mare la anvelopa,atunci nu prea intreba nimeni de ce e asa si nu altfel.Daca cineva era chiar insistent,montam jantele pe 15,rezolvam,si pe urma treceam din nou pe 13.Nu se puteau folosi cele pe 13 asa cum erau, din cauza discurilor de frana mari ce nu incapeau in interiorul jantei.Pleca de pe loc ca impuscata, se misca bine babatia.Se simtea des nevoia de viteza 5.Si acum intorc capul cand vad cate una in circulatie.Se intampla din ce in ce mai rar.La noi in targ este un tinerel care birjareste una si caruia i-am donat ce mai aveam ramas de la a mea(spre mirarea lui).Varianta full, a fost la francezi cu cutie in 5 trepte si carburator dublu corp,a batut tot ce era in acea vreme. Cartea care m-a ajutat sa inteleg mai bine ce si cum despre tipul asta de masina...cartea n-am dat-o, o mai am. Link spre comentariu
alcon Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 R8 si R8 Gordini erau niste masinute dragute. La noi se numea Dacia1100S pentru raliu, s-au costruit destul de putine. Link spre comentariu
dany_cta Postat August 21, 2017 Partajează Postat August 21, 2017 (editat) Nici macar tzuica de care se face vorbire ? ... Francezii o apreciau ! ... sa nu zic de mesagerele autohtone desemnate sa nu le lipseasca nimik " tov - ilor " din hexagon , vremelnic asupriti de stapanii lor capitalisti fara mila ... Care francezi o apreciau ? Toti ? Sau cum s-a ajuns la concluzia ca o apreciau francezii ? Poate a venit vre-un boschetar francez si a baut si gata a apreciat-o, la fel cum ar fi apreciat si spirtul sau altceva probabil ? Astfel de afirmatii sunt complet deplasate, nu doar ca e o mare aberatie, dar francezii daca vorbim de francezi la general fara sa ii luam pe unii anume, ei au anumite rafinamente si cu siguranta nu se dadeau ei in vant dupa o tuica de-a noastra. Deci bagati propaganda asta ieftina in alta parte. Sunt destul de distractivi patriotii astia care o tin sus si tare ca s-a construit la noi si ne povestesc de dacia 1300 desi pe un post similar vedeam o masina americana mai veche decat proiectul daciei 1300, cu dotari pe care dacia 1300 nu le-a avut niciodata (servo, aer, electrice), nici 30 ani mai tarziu.... Editat August 21, 2017 de dany_cta Link spre comentariu
Postări Recomandate