Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

 

. Intrebati-va de ce camioanele pe benzina aveau raport de compresie intre 4 si 6, in timp ce autoturismele aceleiasi epoci mergeau spre 8.5... 9.

 

Si mai simplu, mergeau cu benzina de 75.

Deja autoturismele vest mergeau cu 98, mai putin Moskvitch, ala mergea cu 90 sau cu 75, raportul de compresie era mic si la ala.

Link spre comentariu

Diferenta dintre masinile americane si cele europene apare si din lungimea drumurilor (pare aberrant, dar cam asa este).

Iata de ce: poti mari puterea si randamentul unui motor de o anumita cilindree si prin marirea raportului de compresie. Dar, in cazul unui motor cu compresie marita, nu poate functiona la sarcini mari decat in timp limitat. Dupa care apar supraincalziri locale, preaprinderi, detonatii si altele. Intrebati-va de ce camioanele pe benzina aveau raport de compresie intre 4 si 6, in timp ce autoturismele aceleiasi epoci mergeau spre 8.5... 9. Simplu, un camion n-ar putea sa functioneze in sarcina mare prea mult timp cu raport de compresie mare, ca fierbe.

Asa si la americani, ei faceau masini cu care sa traversezi un continent, nu o tara. Puterea si fiabilitatea, in aceste conditii, insemnau cilindree mare si compresie scazuta. Consumul pe masura, dar acolo se pare ca nu este o mare problema.

Raportul de compresie are legatura cu cifra octanica. Daca unui notor ii dai benzina pentru care a fost facut nu fierbe.

Uite masina cu care s-a facut Transfagarasanul

https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-09/4563_jdujhg6sq.jpg

 

Am postat odata cu colegul de mai sus

Editat de daniels
Link spre comentariu

Exista o diferenta intre masinile produse pentru SUA si cele pentru piata europeana (putere motor,cutie viteza,dotari) in cazul aceleiasi firme;un Porsche,Audi, pentru piata SUA difera fata de unul pentru piata europeana,la fel pentru VW,chiar in cazul despagubirilor in scandalul "Dieselgate",despagubiri mai generoase pentru clientii americani.

Link spre comentariu

Camaro nu prea e o masina americana de referinta. Daca zicea Corvette parca mai mergea.

Nu orice camion cu banchete largi se cheama masina.

Pe de alta parte in masinile americane era loc berechet pe bancheta din spate. Acolo s-a conceput America.

 

Dar s-a conceput al naibii de bine, rezultatele s-au vazut (si inca se vad). Sunt "peste" europeni, la multe capitole. Chestiuni ce dau de gandit ... in fine ... :rade:

Se pare ca banchetele largi, confortul si look-ul genial (toate generatoare de optimism) aduc succesul. O fi doar o impresie, sau realitate concreta ?

Link spre comentariu

Vă felicit pentru combativitatea de care dați dovadă în acest subiect .

Mi-ați reamintit despre clipe frumoase din copilărie .

Îmi cer scuze pentru offtopic , dar există și alte câteva realizări de succes , probabil trecute cu vederea .

Părerea mea este că ar fi avut un potențial incredibil , dacă ar fi fost cunoscute și popularizate într-un mediu de afaceri oportun .

Din nefericire pentru România , majoritatea celor cu studii și idei revolutionare au emigrat de mult , deoarece își cunoșteau potențialul real .

Uite un excelent exemplu de realizare în domeniul auto 4x4 : https://www.trucksplanet.com/catalog/model.php?id=1551

Pe net puteți găsi multe amănunte despre acel proiect , dar ...

Evident , toți studenții care au lucrat la acel proiect au emigrat de mult .

Nu și-au realizat visul din studenție , dar nu au grija zilei de mâine .

Link spre comentariu

Pai care este diferenta, cele cu motorina nu se incalzesc?

Eu am parcurs non stop(am sofat cu schimbul) 1800km cu un motor cu benzina(FIAT).

Si cat din timp ati mers macar la 75% din puterea maxima? Un camion se presupune ca merge mare parte din timp in sarcina de la foarte mare la maxima.

Intr-adevar, in motor cu compresia mica merge cu o benzina cu proprietati antidetonante mai slabute. Dar aici vorbim de altceva.

Chestiile astea nu le-am scornit, nici macar de pe internet. Le-am citit intr-un tratat de motoare termice de prin 1970. Era explicat foarte logic (chiar si pentru un profan ca mine - nu-s de specialitate).

Spre informare, Dacia 1300 (aia standard, 54 CP), ca sa ruleze cu 60 Km/h pe teren drept avea nevoie de vreo 5CP. Astea-s date din cartea tehnica. Aia 54 CP ii folosea foarte rar, spre deloc

Link spre comentariu

Si cat din timp ati mers macar la 75% din puterea maxima?

Era un microbuz incarcat la capaciatea maxima(persoane si bagaje) si am rulat cu viteza la care s-a putut legal, atat in orase cat si pe autostrada.

Am recitit ce scrieti dvs referitor la distante care nu permit adoptarea motoarelor cu raport de compresie marit.

Interesati-va ce motoare au/avut automobilele care participa la cursa de 24 ore de la Le Mans si comparati cu ce ati citit in ,,povesti nemuritoare".

Editat de miron1947
Link spre comentariu

5cp aprox 4Kw, 1L benzina aprox 10Kwh, randament de 30% aprox 3Kwh energie.

Deci din ce scrie in manual Dacia 1300 la 60Km/h ar consuma sub 1,3l/h deci 1,3l/60Km.

Aprox 2l/100Km la 60Km/h, mai da`l in spume de motor, atita scoate doar daca`l impingi sau dai din pedale la 1300.

Ia manualul ala si arunca-l sau mai citeste inca o data ce au vrut sa spuna autorii.

Mororul nu se supraincalzeste daca are circuitul de racire corect calculat si fara defectiuni.

Chair nu are nici pe drak raportul de compresie cu supraincalzirea.

Link spre comentariu

Intr-adevar puterea necesara mentinerii unui rulaj cu viteza constanta pe drum drept e mult mai mica decat cea necesara demarajului de pe loc plus ajungerea la acea viteza.

Apoi depinde de demaraj, daca e "mai in forta" (unii conduc mai sportiv) se ajunge frecvent la folosirea puterii maxime (sau pe aproape). Cu precadere in cazul motoarelor de mic litraj.

 

Acele cifre (5 CP la rulaj constant/ 65CP aproape niciodata, etc) si mie imi par putin nerealiste.

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări