Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

Desi exprimarea "gunoi european" e putin cam dura (nici europenii nu produceau gunoaie), sunt de acord cu @alcon : "americanele" erau peste orice. Berline, break-uri, limuzine inclusiv masinile sport.

Liniile caroseriilor geniale, motoare adevarate, cutii (majoritar) automate, confort, rafinament, eleganta. Era o alta lume automobilistica, superioara celei europene.

Poate faptul ca americanii puneau mai putin accent pe considerentele "economice" sau de gabarit a fost factorul principal ce a determinat creearea unei lumi automobilistice de vis. Bravo lor.

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

Chestie de gust, mie mi-au placut liniile caroseriilor italiene si motoarele care scot performanta din optimizarea lor nu prin marirea cilindereei sa ajunga sa consume cat un autobuz.

Comparati

  • Chevrolet Camaro SS-350 Sport Coupe 3-speed special (RS), model year 1967, version for North America U.S. (up to September)
  • 2-door coupe body type
  • RWD (rear-wheel drive), manual 3-speed gearbox
  • petrol (gasoline) engine with displacement: 5733 cm3 / 349.8 cui, advertised power: 220 kW / 295 hp / 299 PS ( SAE gross ), torque: 515 Nm / 380 lb-ft
  • characteristic dimensions: outside length: 4691 mm / 184.7 in, wheelbase: 2743 mm / 108 in
  • reference weights: base curb weight: 1427 kg / 3146 lbs
  • how fast is this car ? top speed: 186 km/h (116 mph) (theoretical);
  • accelerations: 0- 60 mph 6.2 s; 0- 100 km/h 6.6 s (simulation ©automobile-catalog.com); 1/4 mile drag time (402 m) 14.8 s (simulation ©automobile-catalog.com)
  • fuel consumption and mileage: average estimated by a-c: 19.8 l/100km / 14.3 mpg (imp.) / 11.9 mpg (U.S.) / 5.1 km/l
  • Cu
  • Jaguar E Type 3.8 Performance
    Velocità Massima : 246 km/h
    Accelerazione 0 a 60 mph (0 a 96 Km/h) : 6.7 s
    read more at: https://www.ultimatespecs.com/it/auto-caratteristiche-tecniche/Jaguar/19894/Jaguar-E-Type-38.html
  • Consumo - Mista(adica urban cu extra urban): 15.7 L/100km
    read more at: https://www.ultimatespecs.com/it/auto-caratteristiche-tecniche/Jaguar/19894/Jaguar-E-Type-38.html
  • P.S.
  • Jaguar E stiu ca nu este italian, dar imi plac caroseria si performantele lui.
  • Deci un ,,gunoi" european.
Editat de miron1947
Link spre comentariu

Chestie de gust, mie mi-au placut liniile caroseriilor italiene si motoarele care scot performanta din optimizarea lor nu prin marirea cilindereei sa ajunga sa consume cat un autobuz.

 

Sigur, dpdv al liniilor (dimensiunilor) caroseriei e chestie de gust.

Daca ne referim si la motoare, e chestie de realitati economice ale SUA ori ale Europei. Gustul consumatorilor se formeaza si dupa aceste realitati. Americanii au fost mereu cu un pas inainte "ca realitati", as zice si ca gust.

Da, americanii obtineau performante din "forta bruta", adica cilindree mari (5, 6, 7 chiar 9 litri). Nu prea conta consumul.

Europenii "optimizau" cilindree mai mici pentru aceleasi performante. "Reflexe" generate de realitatile economice la care faceam referire mai sus.

Daca vorbim despre domeniul masinilor sport, reflexul pare inutil (o prostie) din partea europenilor : pentru cine cumpara un Ferrari, e important faptul ca aceste consuma mai putin decat un Pontiac sau Charger ? ... as zica ca nu ... :rade:

Link spre comentariu

Alt ,,gunoi" european, Lamborghini Miura, care in `66 atingea 300k/h cu un motor de V12 de 3,9l, nu cu

5,3l ca la Chevrolet si viteza maxima 186k/h.

Nu cred ca arata mai rau decat Chevrolet.

http://www.lp112.com/Lamborghini/Detail.asp?Model=Miura&Version=P400&ChassisNumber=3586

D-l miron,nu-s bune astea,ca poti sa-ti inghiti limba daca pleci mai tare de pe loc,si nici n-ai timp sa te uiti dupa fuste scurte,ca dai cu oistea-n gard imediat. :rade:

Link spre comentariu

D-l miron,nu-s bune astea,ca poti sa-ti inghiti limba daca pleci mai tare de pe loc,si nici n-ai timp sa te uiti dupa fuste scurte,ca dai cu oistea-n gard imediat. :rade:

 

Pai vezi ? ... :rade: daca-ti permiti o masina sport de top urmaresti sa te simti bine plus anumite "avantaje", ca doar nu-ti cronometreaza nimeni timpul in care ai prins suta de km/h. Nici cata benzina a ars animalu'.

 

E chestiune de "imagine", ori la capitolul look & imagine, vechile americane sport sunt mult peste cele europene.

In fine, parere personala ... :)

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

Diferenta dintre masinile americane si cele europene apare si din lungimea drumurilor (pare aberrant, dar cam asa este).

Iata de ce: poti mari puterea si randamentul unui motor de o anumita cilindree si prin marirea raportului de compresie. Dar, in cazul unui motor cu compresie marita, nu poate functiona la sarcini mari decat in timp limitat. Dupa care apar supraincalziri locale, preaprinderi, detonatii si altele. Intrebati-va de ce camioanele pe benzina aveau raport de compresie intre 4 si 6, in timp ce autoturismele aceleiasi epoci mergeau spre 8.5... 9. Simplu, un camion n-ar putea sa functioneze in sarcina mare prea mult timp cu raport de compresie mare, ca fierbe.

Asa si la americani, ei faceau masini cu care sa traversezi un continent, nu o tara. Puterea si fiabilitatea, in aceste conditii, insemnau cilindree mare si compresie scazuta. Consumul pe masura, dar acolo se pare ca nu este o mare problema.

Link spre comentariu

un camion n-ar putea sa functioneze in sarcina mare prea mult timp cu raport de compresie mare, ca fierbe.

Dar autocarele/tirurile care au motoare diesel la care compresia incepe de la 22 : 1, nu pot parcurge drumuri lungi, fierbe motorul?

Compania AMTRAK, are in dotare multe locomotive diesel https://www.google.ro/search?q=amtrak+train&client=opera&hs=VJP&sa=X&tbm=isch&imgil=YVwd4sLRoe4egM%253A%253BHpvJ-p-Df7o2WM%253Bhttps%25253A%25252F%25252Fwww.youtube.com%25252Fwatch%25253Fv%2525253DMmO7ZCMgZEU&source=iu&pf=m&fir=YVwd4sLRoe4egM%253A%252CHpvJ-p-Df7o2WM%252C_&usg=__AUOWGNcy9A79j9ttoxzvQV6ai9o%3D&biw=1327&bih=718&ved=0ahUKEwin7Y-CwK_WAhVFIpoKHSYVA7wQyjcIVg&ei=niLAWaemMsXE6ASmqozgCw#imgrc=YVwd4sLRoe4egM: pentru drumuri lungi.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări