Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

Arata bine ... la 2 usi , 2 locuri ... cred ca e confortabila . Ma rog , destul de exotica la masca fata si esapamente ... Personal , m - ar cam deruta botul lung ... dar cred ca cu timpul te obisnuiesti . Probabil are si vreun " tanc " de V8 ... Americanii astia ! ... ( a avut si Elvis asa ceva , se stie ca aprecia luxul americanesc ) .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Am umblat pe vremuri cu Carpati precum si cu Simsoneta, Simson era ala mare de 250cmc cu cardan!

Or fi copiat ai nostrii ceva de la Simsoneta insa diferentele erau mari, la Carpati 68cmc si 2 viteze fata de o viteza si 48cmc.

Furca fata era asemanatoare insa in rest ... nu prea multe.

Au avut si romanii proiectanti si ingineri buni, nu uitati motocicleta facuta la IMS.

Atasul ala de la Mobra tare seamana cu cele de MZ.

Link spre comentariu

Au avut si romanii proiectanti si ingineri buni, nu uitati motocicleta facuta la IMS.

 

Acum ne dam mari ca am construit o motocicleta in 12 bucati ! dar la vremea aia oare stim motivul adevarat pentru care nu a fost continuata productia ? Nu cumva exact faptul ca alea 12 prototipuri construite prezentau probleme iremediabile poate chiar la partea de design asa ca a fost abandonat proiectul ? Ce ii face asa mari proiectanti ? faptul ca au construit o motocicleta care nu a ajuns in productie ?

Un lucru bun, se construieste. Eu nu am vazut nici un motor bun construit in Ro, am fost doar un fel de indieni, am copiat de la altii si stricat totul si ce am incercat sa construim noi - nu a functionat.

 

Nu stiu de unde a fost copiata mobra dar cea pe care am avut-o eu (turist), exagerand un pic, cred ca de mai multe ori am ajuns cu ea acasa impingand decat cu motorul pornit, cu toate reparatiile si reglajele posibile. A fost unul dintre primele lucruri care m-au convins sa fug cat pot de Made in Romania.

Am condus mai multe pana m-am oprit pentru un timp la una italiana cu motor minarelli produsa tot prin anii 70-80, motoreta aia a fost exemplul de cat de in urma suntem noi cu industria ... motoreta aia nu m-a lasat niciodata in drum, mereu a pornit perfect, si am avut-o pentru multi ani pana s-au dus gumele.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Intr-adevar scuterele Vespa au fost de legenda, prin anii '80 practic inundasera strazile Italiei. Erau si alte variante, motorete Piaggio, asemanatoare (ca aspect) cu Mini-Mobra noastra.

 

N-am fost motociclist dar am crescut printre ei, actualmente am unul in familie. Pasionat as zice ... (Hayabusa 1300 cmc) :rade:

Mobra 50 n-a fost rea la vremea (si clasa) sa, problemele erau dpdv al fiabilitatii motoarelor. Se uzau mai repede decat una occidentala de aceeasi clasa. Cu Mobra se putea urca la munte fara probleme, avea racire fortata.

In ultimii ani aparuse "Hoinarul", mai performanta ca Mobra si cu usor aer de "cross", insa pe drum de munte (sarcina mare/viteza mica) isi dadea duhul, se incingea de o luau dracii. Renuntasera la racirea fortata cu ventilator in favoarea unor aripioare de racire mai mari ca suprafata. Mare greseala.

Link spre comentariu

 

Mobra 50 n-a fost rea la vremea (si clasa) sa, problemele erau dpdv al fiabilitatii motoarelor. Se uzau mai repede decat una occidentala de aceeasi clasa. Cu Mobra se putea urca la munte fara probleme, avea racire fortata.

 

Am avut coleg de servici care a facut toata tara cu Mobra,dar e drept,omul se pricepea,o demonta pe marginea santului si o repara.Nu l-am auzit s-o impinga,probabil se uitau si caprele astea la cei care le calareau si daca le mergea,le trageau teapa.Cand pleca la mare,nu i se vedea nevasta din spate din cauza bagajului.A vrut sa treaca si el la Hoinar,insa nu i-a placut taman din cauza celor spuse de tine...la trasee de munte nu faceau fata.Erau 4 impatimiti care plecau in fiecare vara impreuna in concediu.

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări