Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

Eu am scris ca era frig in Dacia 1100 . Nu stiu cat de folclorica este afirmatia . Probabil este ... nu contest parerile cunoscatorilor . Referinta o am de la un unchi https://www.elforum.info/topic/126826-autoturisme-de-lux/page-2 , postul 30 . Probabil i - o fi intrat frigul in oase , cat a stat prin Siberia . Sau era obisnuit cu autoturismele partidului , in alea era mereu cald ... erau pornite preventiv , sa nu sufere reprezentantii poporului . In fine , a avut Dacia 1100 . De noua , culoarea aceea nedefinita , un gri neutru , raspandita in epoca . A tinut - o vreo 3 ani , n - a schimbat un bec la ea , trusa de scule era ca noua . Am circulat si eu cu ea ( pasager ) destui km . Personal nu pot spune daca era cald sau frig , fiind tanar si oarecum sportiv ( inot ) , am racit prima data dupa 30 si ... de ani , exceptand episoadele anterioare varstei de 6-7 ani . Mai este problema pretului ... am exprimat - o dubitativ . Cu o valoare din cele 2 m - as cam apropia ... O sa incerc sa aflu mai exact ... nu e informatie clasificata , sau vreun " mare " secret . Altfel , la Daciile 1100 pe care le - am vazut , n - am constatat modificari . Cel putin la caroserie sau trenul de rulare . Ce o fi fost sub capotele lor , n - am de unde sa stiu . Mecanica auto si electrica aferenta au fost sport national , cu mii de variatiuni si solutii " minune " . Gordini a avut un vecin ... varianta " casnica " , doar cu 2 faruri , culoare maro - visiniu ... ma rog , n - as putea - o defini foarte exact . Motorul mi s - a parut cam inghesuit , mi - amintesc doar un pinion intermediar de la distriutie ... era din textolit , pentru reducerea zgomotului ... l - am ajutat pe vecin sa " faca " motorul , era cam zgarcit si avea mereu probleme cu masina ...

 

Vad ca sant citat de domnul dany_cta . Nu prea am ce sa aleg pentru un raspuns , postarea e in ton cu majoritatea celor ce - i apartin . Nu voi intra intr - o polemica , fiecare cu ale lui . " Deci bagati propaganda asta ieftina in alta parte. " . Bag unde si ce vreau , d- le ... Personal cred ca nu ma ocup cu propaganda . N - am motiv , vorbim de lucruri care s - au intamplat . Nu cred ca sant nostalgic , n - am ce sa regret din epoca . Am trait ca toti , cu bune si rele . Nostalgici sant cei care au beneficiat , de multe ori nemeritat , de favoruri cand toti eram egali . Nu cred ca ma calific , n - am avut demnitati politice , publice ( de orice fel ) sau pozitii nemeritate la locurile de munca , am fugit de ele ca de dracu ' , am ales sistemul privat imediat ce s - a putut . Muncisem destul pentru altii , aia ( si ) cu propaganda . Despre valorile culinare romanesti ( si altele ) , o sa va povestesc o chestie ... o stiu de la un nepot , manager la un hotel de 5 stele din Poiana Brasov . Nu dau numele hotelului , nu e relevant . Nepotul e de ceva ani in California , tot in bransa hoteliera , n - am cu ce sa - l afectez ... Hotelul e cu ceva " staif " , multe camere sant contractate de protocolul de la Ministerul de Externe , si alte institutii mai discrete . Personajul central e Toto Cutugno , s - a cazat acolo cand cu participarile la Cerbul de Aur ... si continua sa traga tot acolo cand mai voiajeaza prin Romania , ca persoana privata . Deci ... meniul : mamaliga , carnati , sarmale , racituri , tuica , vinuri de Valea Calugareasca , cozonac ... a chefuit o noapte intreaga cu doua foste Miss Romania ., numele lor le trec sub tacere ... nu sant relevante . Nu e o situatie unicat , multi " vizitatori " au optiuni similare , desi bucatarii restaurantului aferent sant " de calibru " , cu stagii pe - afara , ar fi putut gati meniuri si specialitati ( mai ) cosmopolite . Cat de boschetar si lipsit de rafinament ar fi putut sa fie personajul , nu ma pronunt . N - am fost niciodata Miss Romania ... si nici prin preajma lor , am avut si am alte anturaje , mai discrete . In fine ...

 

P .S . - vad ca Wolkswagen - ul " broscuta " a avut mari probleme . Spre stiinta celui ce a postat , este unul dintre cele mai produse autoturisme din istorie . ( locul 2 ... ) . Numarul e relevant , cred eu . 65 de ani pe liniile de fabricatie , numar de exemplare egal cu populatia Romaniei . Nu s - o fi prins nimeni ca e " gresit " ? ...

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_automobiles

Editat de gauss
Link spre comentariu

Nu cred ca s-a renuntat fara motiv, atat de repede, la fabricarea Daciei 1100. Principala hiba era instabilitatea in viraje, la fel ca la Volkswagen (broscuta).

Cam asa arata cu jante de 13 intoarse(taiate si sudate invers).Daca reuseai s-o rastorni chiar cu mers mai sportiv si in forma asta,inseamna ca nu meritai sa ai carnet.

http://motoburg.com/images/dacia-1100-01.jpg

Avea alte puncte slabe,insa in general a fost o masinuta buna,cu tabla mult mai bine tratata decat viitoarele care au inlocuit-o.Nu stiu de ce au scos-o asa de rapid din circulatie,pt ca cele produse au rezistat mai bine de 30 ani pe sosele,pana sa dispara in masa si sa ramana cate un exemplar pe ici colo de colectie.

Link spre comentariu

Broscuta fugea tare, dar era instabila si s-au produs multe accidente. Aveau multe la Militie si au renuntat brusc la ele. Toate le-au creat necazuri militienilor, mai ales ca ei ii fugareau pe altii, cu masini din alta clasa.

 

Da, le-a folosit MILITIA pana a aparut Dacia1100.

 

variant.jpg

image.jpg

Link spre comentariu

S - a scos din fabricatie Dacia 1100 ( la noi ) fiindca atat a fost licenta . Similar s - a intamplat la bulgari . Oricum nu aveam de ales , nici noi si nici vecinii . Subansamblele si piesele de schimb erau frantuzesti . Pana la o eventuala asimilare ar fi trecut destul timp ... daca se risca fabricatia fara licenta . Ceausescu nu era pregatit pentru un pas de genul ... avea interese sa continue colaborarea cu Franta , in afara de Dacia 1300 ( care a urmat ) mai aveam licente si pentru alte produse , inclusiv aeronave . S - a intamplat mult mai tarziu , in anii 80 ( si ) ... oricum licenta pentru Dacia 1300 a expirat in 1978 ( 10 ani durata ) . Deja se promova dezvoltarea autarhica ... totul autohton . In fine , istorii ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

P .S . - vad ca Wolkswagen - ul " broscuta " a avut mari probleme . Spre stiinta celui ce a postat , este unul dintre cele mai produse autoturisme din istorie . ( locul 2 ... ) . Numarul e relevant , cred eu . 65 de ani pe liniile de fabricatie , numar de exemplare egal cu populatia Romaniei . Nu s - o fi prins nimeni ca e " gresit " ? ...

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_automobiles

 

Ce a fost, ce n-a fost, multe lucruri trebuiesc uitate. Omenirea a evoluat destul de mult ca sa nu mai faca greselile pe care le-au facut cu masinile respective deci nu mai e nevoie sa le pastrezi nici macar ca exemplu negativ.

Si daca tot zici de asta, daca faci un sondaj de opinie o sa vezi ca multi stiu renumita broscuta, dar nimeni nu stie dacia 1100 si chiar nici macar renault 8-ul, afara de cei care au trait vremea respectiva, deci nu e cazul sa le bagi in aceeasi oala.

 

Ma crezi ca de-a lungul timpului mult mai multe carute au fost construit si pe langa ele, cei 65ani de VW broscuta si toti anii de automobilism sunt doar o mica fractie ? De ce nu deschide nimeni subiecte despre carute si sa le ridicam in slavi?De ce le-am uitat?

Link spre comentariu

Cred ca e o neintelegere . V - as ruga sa mai cititi o data postarea . Este un raspuns la postarea 31 , in care era acuzat Wolkswagen - ul de un defect comun cu Dacia 1100 . Asa de radical , ca a dus la oprirea fabricatiei Daciei 1100 . E o simpla fantezie , masinile se testau si se testeaza , nu ajung in fabricatie asa usor . A se vedea si cazul Logan , infierat de unele reviste nemtesti ... ca s - ar rasturna , lovea la temelia producatorilor autohtoni ... la mine in familie exista Logan , inca n - am reusit performanta , si nici n - am auzit de asa ceva ... Pe cale de consecinta , ar fi trebuit sa fie oprita si fabricatia " broscutei " ... De aceea am subliniat numarul produs , si constanta in timp pe liniile de productie . Zeci de milioane de oameni , utilizatori si profesionisti din industria auto n - au aflat zeci de ani ce stia un user de pe - aici ... fantezia e buna la nivel individual , daca se contrapune parerii a zeci de milioane de oameni , devine in cel mai bun caz un nonsens ridicol . Asta ca sa fiu politicos , asertiunea se incadreaza intr - un sir mai lung de acelasi calibru . Fiecare cu ale lui ... am mai spus . Ca sa nu fie dubiu , am postat link - uri in postul 35 . Sa nu fie dubii pentru oricine are ochi de vazut , si functia interpretarii realitatii prezenta si functionala , alaturi de valorizarea a ce vezi . In fine ... restul consideratiilor despre sondaje , comparatii cu carute si celelalte , notorietatea Wolkswagen versus Dacia 1100 , pe care eu le - as fi pus " in aceeasi oala " ... le las in grija dumneavoastra . Si a celor care citesc , vor putea stabili cine ce a vrut sa transmita , cat de riguros si credibil . N - am introdus eu in discutie Wolskwagen ... iar cat despre ce ar trebui uitat sau nu , evit sa ma pronunt , e atributul fiecarui user , si , in general , dreptul oricarui interlocutor de buna credinta ... nu cred ca ar trebui nici macar " directionat " . N - am facut asa ceva niciodata , si nu cred ca voi face in viitor . Cam atat ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Dupa cum arata,inseamna ca motorul era intre scaune.

Eu cred ca s-a doptat aceiasi solutie ca la Volkswagen https://c1.staticflickr.com/7/6048/6383144785_76d19bbfbe_b.jpg , motorul sub http://www.retro-motoring.com/events/Vanfest-2002/images/DCP_0852.jpg platforma.

Am scris ,,cred" pentru ca n-am vazut aceasta varianta, in perioda respectiva pentru mic transport de marfa Renault producea Estafette http://static.wixstatic.com/media/4ebcb6_daea19e41dbb4b59ae5e259d74bc0a1e.jpg_1024 care avea totul in fata.

Editat de miron1947
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări