daniels Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 Astazi, acum 48 de ani, s-a produs oficial primul autoturism Dacia 1100 Link spre comentariu
gauss Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 Da ... si s - a mai intamplat ceva ... https://en.wikipedia.org/wiki/Warsaw_Pact_invasion_of_Czechoslovakia Link spre comentariu
daniels Postat August 20, 2017 Autor Partajează Postat August 20, 2017 Da, atunci am fost in stare sa alegem normalitatea. Am avut OO. Link spre comentariu
gauss Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 Ma rog , n - as fi mentionat evenimentul ... dar l - am trait personal ... eram adolescent ( aproape matur ) . Tata ( fie - i tarana usoara ) , pilot militar , era in alarma ... stateau cu randul in cabinele MIG - urilor ... nu stia nimeni ce va fi , fuseseram luati cam prin surprindere . Altfel , mie mi - a placut Dacia 1100 . Pacat ca s - a produs asa putin ... era economica si destul de performanta . Ma rog , Renault 8 ... S - a produs si la bulgari , alaturi de Renault - 10 ... https://en.wikipedia.org/wiki/Bulgarrenault Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 (editat) In anul 1969, fiind anul II la liceu,scoala a organizat o excursie la Bucuresti la EREN 69,mai pe intelesul tuturor,Expozitia Realizarilor Economiei Nationale '69. Atunci am vazut, printre multe altele, primul laser produs in Romania si autoturismul Dacia 1300.Era ceva cu totul deosebit fata de ce se vedea pe drumurile noastre. Comparativ cu autoturismele Skoda,Moskvici,caroseria Daciei 1300 era ''parfum''. Binenteles ca erau expuse si autoturismele Dacia 1100. Revenind la Dacia 1100. Erau masini destul de sprintene dar aveau si parti mai putin bune. De exemplu racirea era deficitara motorul fiind situat in spate. Daca aveai de urcat se incalzea motorul cu tot ventilatorul. Trebuia sa faci pauza de ''racire''. Apoi rotile din spate. Cind nu erau pasageri in spate rotile erau orientate inspre interior iar cu pasageri rotile erau orientate inspre exterior.Masina parea deșalata. In rest consumul era bun,motorul fiind destul de performant. Aspectul exterior era chiar dragut. Despre evenimentele din '68 din Cehslovacia,n-are rost sa mai spun nimic. Cei care au trait vremurile alea, stiu cit de ''opariti'' eram, temindu-ne ca vom fi si noi ocupati de catre ''vecinii de la rasarit''. Ceausescu aluta atitudine fiind simpatizat de catre cei din occident si de catre americani. Datorita pozitiei lui .Romania a beneficiat de imprumutul cu care s-a industrializat Romania si de pe urma caruia am dus-o atit de ''bine'' pina-n'89. Editat August 20, 2017 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 Eram copil pe vremea aia, vacanta, la pescuit cu radioul linga mine. Am ramas ca "traznit" cind l`am auzit pe Ceausescu. Nimeni nu si`a putut ibchipui ca rusii vor ataca o tara prietena dar nici reactia conducerii Romaniei. Dacia 1100 era un R8 insa cu motor de R10, motorul Sierra de 1100cmc, un motor excelent insa pretentios la benzina. Link spre comentariu
gauss Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 (editat) La EREN mergeam in fiecare an ... de multe ori din initiativa personala . Mi se parea fascinant , vedeai chestii pe care te asteptai sa le intalnesti dupa aceea in viata de zi cu zi ... unele chiar spectaculoase . La Dacia 1100 cam faceai frigul iarna ... , daca era zapada pe carosabil trebuia condusa cu ( mai multa ) atentie ... in fine , nu are sens sa comparam cu masinile actuale . La aparitie era privita cu invidie ... ma rog , era un sentiment interesant sa vezi ceva facut in Romania . Amanunt ... o perioada s - a vandut in rate , costa ( parca ) 46.000 lei , sper sa nu gresesc ( poate 56.000 ? ) . Editat August 20, 2017 de gauss Link spre comentariu
alcon Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 Astazi, acum 48 de ani, s-a produs oficial primul autoturism Dacia 1100 Da, era draguta, o folosea dhiar si MILITIA. Link spre comentariu
miron1947 Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 (editat) Dacia 1100, mai avea si alte probleme, pozitia picioarelor soferului era cam incomoda, deplasata spre centru, sensibilitatea la vant lateral cand avea portbagajul gol. Referitor la evenimentele din `68, au fost tensiuni mari intre Romania(RSR atunci) si URSS, lucrurile au inceput sa se calmeze dupa comunicatul oficial al R.P.Chineza, ca Romania este prietena lor si orice act de agresiune impotriva ei este considerat ca fiind unul impotriva Chinei. Pentru cei ce nu stiu, intre URSS si China erau tensiuni mari dupa ce Hrusciov facut publice efectele ,,cultului personalitatilor in viata(se referea la Stalin)", iar in perioda respectiva in China era cultul lui Mao(un fel de Stalin chinez) si acesta s-a simtit direct vizat. Din `45 pana in `56 intre China si URSS a fost mare prietenie, au primit de la ei, tehnica si pregatire militara. In razboiul din Coreea(`50-`53) chinezii au avut tehnica militara ruseasca. Editat August 20, 2017 de miron1947 Link spre comentariu
daniels Postat August 20, 2017 Autor Partajează Postat August 20, 2017 Intre china si rusia au fost intotdeauna probleme mai mari sau mai mici. Mongolia este un stat creat mai mult artificial ca o zona tampon tinand seama de lungimea granitei intre China si Rusia Link spre comentariu
VAX Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 Era cu tractiune pe spate, instabila in curbe si la franare, facea piruete. Eu asa stiu, nu m-am urcat niciodata in Dacia 1100. Cand am vazut prima Dacia 1300 nu mi-a placut cum arata, dar nu m-a intrebat nimeni. Erau masini simple si usor de intretinut, nu ca cele de acum, care au motorul "capsat" si nu poti sa-l repari decat la service (unde te dau la grinda). Au derivat din proiecte facute pentru francezi, bine gandite. In schimb la Oltcit a fost tragedie totala, motorul fiind proiectat la misto, special ca masina sa nu fie competitiva. Se schimbase conducerea Frantei si atitudinea fata de Romania. Charles de Gaulle a tinut cu noi, dar François Mitterand era dusman pe fata (era de partea Ungariei). Toti aia de dupa Charles de Gaulle au fost cacanari, contra romanilor. Link spre comentariu
miron1947 Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 (editat) Intre china si rusia au fost intotdeauna probleme mai mari sau mai mici. Eu stiu ca dupa ce au eliberat Manciuria de japonezi, pana la devoalarea ,,cultului personalitatii"(asa era titulatura) in `56(Stalin a murit in `53) a fost mare prietenie. Editat August 20, 2017 de miron1947 Link spre comentariu
VAX Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 Pretinia asta nu va fi vesnica, mai ales ca Rusia are populatia 1/10 din cea a Chinei si are un teritoriu imens, plin cu bogatii la care ravnesc chinezii. Rusii se bazeaza mult pe armele nucleare tactice, pe care zic ca le vor folosi in caz de atac masiv cu trupe si armament clasic. Dar nu se stie ce va fi, ca si China a facut progrese considerabile in domeniu armamentului (nuclear si clasic). E un cazan care va fierbe, nimic nu este stabil. Link spre comentariu
miron1947 Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 (editat) Pretinia asta nu va fi vesnica Eu nu am scris ca este, ci ca a fost. Rusia are populatia 1/10 din cea a Chinei si are un teritoriu imens, Cand discutam de Rusia, trebuie sa fim constienti ca, poate fi asimilata cu un continent Editat August 20, 2017 de miron1947 Link spre comentariu
alcon Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 In general, nu prea exista prietenie sau amicitie, este vorba de interese de moment, gen, te faci frate cu dracu' pana treci puntea. Link spre comentariu
Postări Recomandate