GEO 53 BN Postat August 19, 2017 Partajează Postat August 19, 2017 (editat) Inginerul Carp a avut mari probleme in tara, din cauza unui "binevoitor" coleg de breasla, care, dupa incheierea procesului si condamnarea lui Carp pentru "sabotaj", si-a insusit toate cercetarile acestuia, "perfectionind" el motorul. Asa ca treburile astea cu "mincatul pe la spare", nu erau inventate de comunisti, cum se tot vehiculeaza........................................................... Tipic romanesc. Se vede treaba ca ''mincarimea''(la noi) nu este ceva nou. S-a purtat si inainte de comunisti si dupa. Un lucru e sigur! Inca se poarta si se va mai purta multi ani de aici incolo. Editat August 19, 2017 de GEO 53 BN Link spre comentariu
morarul Postat August 19, 2017 Partajează Postat August 19, 2017 ,,. In fine , istorii trecute ..." Din istorii trecute, avem parte de prezentul pe care-l traim, si in mare parte, vom avea viitorul pe care-l vom avea. Totul depinde de noi, sau poate de karma! Sa aveti o zi frumoasa! Felicitari pentru postari! Va multumesc! Link spre comentariu
gauss Postat August 19, 2017 Partajează Postat August 19, 2017 (editat) Va multumesc pentru urari ... pe care le returnez . Le merita ( si ) toti care mai zabovesc cu un pic de atentie la subiecte ca acesta , nu foarte ancorate in prezent . Contin ( si ) oameni care au facut multe pentru tara , poate o clipa de - a lungul vietii s - au gandit si la cei din viitor , cum poate ar trebui ( mai des ) sa facem si noi , fiecare dupa propria masura . Altfel ...dupa cum bine spuneti , din trecut devine prezentul si din prezent viitorul . Destinul ( karma ) trebuie insotit si de o alta zicere a unei mari religii ... " omul circula pe pamant , dar nu - si alege el CALEA ! " . Editat August 19, 2017 de gauss Link spre comentariu
icar Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 Chestia cu karma e poveste fara acoperire. Destinul si-l face fiecare om in parte sau...altii. Gneralul, acum, Dobran, nu a gindit niciodata, si nici nu a avut intentia, ca dupa ce a fost erou si si-a pus viata in lujba tarii, va deveni strungar de duzina! UYitarea astrnuta asupra numelui lui, nu a depins de vre-o carma ci de toanele unui politruc. Ca sa nu mai vorbim de prea cautatul, de rusi, Agarici, ajuns din erou, criminal de razboi! Doar pentru ca si-a aparat patria! As parafraza pe cineva cunoscut: viitorul e scris de invingatori! Sa speram ca initiativa va fi dusa la bun sfirsit si ca vom vedea un IAR 80, asa cum l-au cunoscut, atit americanii, cit si nemtii sau rusii! E o intreprindere grea, costisitoare, atit financiar cit si, mai ales, ca timp! Link spre comentariu
gauss Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 (editat) Cu ceva bani ... motorul ar putea fi produs la Aerostar Bacau ... daca mai traiesc cei ce au facut , mai mult sau mai putin sub licenta , motorul pentru IAK - 52 . O serie de 100 buc . s - ar vinde ca painea calda ... poate chiar mai multe . Cred ca si aeronava in integralitate ar putea fi abordata ... au produs 1.800 buc . IAK-52 . Desi cred ca este destul de greu , http://www.yak52.ro/piloti.html au fost refuzati de intreprindere sa cumpere cu ceva facilitati ( rate ) avioanele lor , le - au cumparat second din USA . Ma rog , o fi spunand si asta ceva ... Cu cateva miloane de monezi d' alea straine ... s-ar pune in miscare o chestie , suma e mult mai mica decat spagile ce apar prin presa pentru ceva borduri si panselutze ... Editat August 20, 2017 de gauss Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 (editat) Au facut si ceva replica zburatoare IAK 3 la Avioane Craiova. https://www.rumaniamilitary.ro/yak-ul-3u-construit-la-avioane-craiova-a-batut-recorduri-mondiale-de-viteza-la-clasa-sa-in-2011 A fost si SRI-ul vigilent! Sa ne traiasca! P.S. Si ceva despre Aerostar cu replica de FW190 https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_surviving_Focke-Wulf_Fw_190s Editat August 20, 2017 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
gauss Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 (editat) IAK - 11 , baza pentru aeronava din primul link , a avut istorie " lunga " in Romania ... a fost ani buni avion de scoala ( faza a II - a ) la scoala de ofiteri de aviatie Boboc , jud . Buzau . Bineinteles , au fost ( aproape ) toate taiate . Ca idee de ce se putea construi in anii aceia , un exemplar a fost facut de romani " pe genunchi " , numai dupa manualele de exploatare venite din URSS ... a fost un " concurs " intre mai multe tari socialiste , cine sa primeasca licenta de fabricatie . Am pierdut ... nedrept , ziceau unii din epoca . Avionul a fost inmatriculat militar , si a zburat cu brio alaturi de tovarasii sai " nascuti " la Saratov . Ziceam ca au fost taiate ... a mai supravietuit unul , dintr - o eroare . E vorba de un exemplat transformat de romani in monoloc , pentru aviatia sportiva , special pentru inalta acrobatie la mitinguri , pilotat de Octavian Bacanu : https://forum.fly-ra.com/threads/colectie-de-carti-postale-romaero-75-ani.725/ Editat August 20, 2017 de gauss Link spre comentariu
yo9hrb Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 Cu ceva bani ... motorul ar putea fi produs la Aerostar Bacau ... daca mai traiesc cei ce au facut , mai mult sau mai putin sub licenta , motorul pentru IAK - 52 . O serie de 100 buc . s - ar vinde ca painea calda ... poate chiar mai multe . Cred ca si aeronava in integralitate ar putea fi abordata ... au produs 1.800 buc . IAK-52 . Desi cred ca este destul de greu , http://www.yak52.ro/piloti.html au fost refuzati de intreprindere sa cumpere cu ceva facilitati ( rate ) avioanele lor , le - au cumparat second din USA . Ma rog , o fi spunand si asta ceva ... Cu cateva miloane de monezi d' alea straine ... s-ar pune in miscare o chestie , suma e mult mai mica decat spagile ce apar prin presa pentru ceva borduri si panselutze ... Nu stiu daca in IAR 80, in forma originala, at mai indeplini conditiile actuale pentru a fi apt de zbor. Nu ma pricep (chiar sunt destul de parallel, din pacate), dar am experienta altor domenii unde, instalatii care acum multi ani se fabricau si erau destul de performante (pentru vremurile lor), azi nu mai indeplinesc cerintele de securitate. Link spre comentariu
gauss Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 (editat) Ma rog ... exista reglementari ( destul de stufoase ) ... ar putea fi incadrat la constructii experimentale , de amatori ... " corcit " eventual cu ceva " warbird " . Probabil nu in Romania ... spagile ar fi prea mari . USA e " raiul " pentru asa ceva , exista o puternica miscare si comunitate de aeronave necomerciale , ca d ' aia e tara tuturor posibilitatilor . Oricum , multe aeronave private , d' astea mai saracute ( ultrausoare ) , de pe la noi , ... sant inmatriculate in strainatate , multe in Ungaria , din cauza " facilitatilor " de la noi . Sa ia altii banii ... ca oricum sant ( mai ) putini , si legali ... cu acte ! P .S . - un avion de la iacari ... IAK - 52 varianta cu bechie ( roata de coada ) , cumparat second din USA . Nu e inmatriculat la noi ... Editat August 20, 2017 de gauss Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat August 20, 2017 Partajează Postat August 20, 2017 (editat) Am vazut pe un program Discovery ,avioane din al doilea razboi mondial, care inca zburau la. Un fost pilot, care a luptat in al doilea razboi, a fost invitat(in calitate de pasager) sa zboare, la o, sa zic, parada aviatica,la care participau avioane de toate tipurile,care au luptat in Asia(parca). De ce n-ar fi posibil ca si un IAR80 reconstruit, sa sa zboare? Editat August 20, 2017 de GEO 53 BN Link spre comentariu
icar Postat August 21, 2017 Partajează Postat August 21, 2017 Chestia cu zburatul unui IAR-80 "reconstruit exact", nu e o problema prea mare. Sunt in zbor Bf-109, B-52, B-24, B-17, Me 262 facute exact ca cele de atunci. Au la bord, pe linga aparatura originala si aparatura "conforma standardelor actuale. Numai ca aceste zboruri nu sunt facute, asa cind vor muschii detinatorului, ci doar in meetinguri aviatice demonstrative sau cu diverse prilejuri pricinuite de ocazii ( ), deci sub un oarece control. Numai ca, pentru a realiza un avion, cap coada, inseamna sa faci toate SDV-urile necesare. Ceea ce e cam scump, avind in vedere ca faci un unicat. Daca ai avea clienti, citeva zeci bune, care sa-l cumpere, da, ar renta, altfel... Una e sa faci o macheta, scara 1/1, folosind mock-uri, alta e sa faci un avion cap coada, cu componente functionale, care sa zboare! Link spre comentariu
gauss Postat August 21, 2017 Partajează Postat August 21, 2017 (editat) Aparate din timpul razboiului , " originale " , nu reconstruite sau replici , zboara fara probleme ... chiar si deasupra Bucurestiului : Un B-25 Mitchell , bombardier bimotor , si un Vought F4U Corsair , avion de vanatoare . Zboara destul ... au venit la Bucuresti pe calea aerului , din Elvetia , pe ruta aeriana comerciala ... Au fost la BIAS , si anul trecut si anul acesta . Ma rog , in programul din acest an era anuntat si un P-38 Ligtning ... ar fi fost o premiera , aeronave de tipul au mai zburat si acum 70 si ... de ani , in ww2 . Adversari ai IAR - 80 , subiectul topicului , cu care au dus destule lupte . Ma rog ... nu s - a putut ... a fost inlocuit cu un T - 28 Trojan ( cu " dire " , in prima imagine ) . Poate la anul ... Editat August 21, 2017 de gauss Link spre comentariu
icar Postat August 21, 2017 Partajează Postat August 21, 2017 P-38 a fost un avion de conceptie revolutionara, la timpul lui. S-ar parea ca nu a prea facut fata in luptele cu IAR-urile, asa ca s-a renunta la ele ca escorta, in favoarea lui P-51. Oricum, frumos avion. A fost si o varianta cu radar, numai ca doma ce acoperea radarul ii strica din silueta. Si, apropo de radar si P-51, a existat si o varianta de P-51 dubla, numit P-82 Twin Mustang. Erau doua P51 cu fuselajele lipite printr-o aripa, pe care se afla un radar. Intr-un fuselaj statea pilotul, in celalat operatorul radar. Link spre comentariu
gauss Postat August 21, 2017 Partajează Postat August 21, 2017 O singura lupta a fost dominata ( si castigata net ) de IAR - urile romanesti . O formatie de P - 38 a fost surprinsa cand se pregatea sa atace la sol un aerodrom , IAR - urile au " venit " de sus ... a fost cea mai neagra zi a USAF deasupra Romaniei . Pot detalia , exista si materiale . In rest ... pierderi de ambele parti . Oricat de patrioti am fi , IAR - ul avea betesugurile lui . Si nu putine . Principalul era motorul , aeronava era submotorizata grav . Motorul era normal , aspirat ... fara turbocompresor . La peste 5.000 metri , mai furniza doar 500 CP . Inamicii beneficiau de turbocompresoare ... 2 trepte , doua inaltimi de restabilire a puterii . Cand Romania a intrat in atentia USAF , IAR - urile au fost retrase din apararea teritoriului , si inlocuite cu BF - 109 . Si acestea , putine ... au fost depasite net de P - 51 Mustang , luptele avand loc la peste 7 - 8.000 metri altitudine . Dovada ... numarul foarte , foarte mic de victorii asupra P - 51 , si faptul ca in vara 1944 s - a dat ordin ca ME - urile romanesti sa evite lupta ... la raidurile americane sa zboare spre dispersare . Ordinul a provocat revolta unor piloti ... exemplar este cazul capitanului Alexandru Serbanescu , care " s - a inscris la insubordonare " , dupa propria exprimare . A cazut in lupta cu Mustang - urile , cateva zile mai tarziu ... Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat August 21, 2017 Partajează Postat August 21, 2017 (editat) P-38 a fost un avion de conceptie revolutionara, la timpul lui. S-ar parea ca nu a prea facut fata in luptele cu IAR-urile, asa ca s-a renunta la ele ca escorta, in favoarea lui P-51. Oricum, frumos avion. A fost si o varianta cu radar, numai ca doma ce acoperea radarul ii strica din silueta. Si, apropo de radar si P-51, a existat si o varianta de P-51 dubla, numit P-82 Twin Mustang. Erau doua P51 cu fuselajele lipite printr-o aripa, pe care se afla un radar. Intr-un fuselaj statea pilotul, in celalat operatorul radar. Sunt mare pasionat de avioane , dar sa nu aberam , P38 facea pipi cu mare presiune pe IAR80/81 la toate capitolele , ma repet , sunt pasionat de avione dar trebuie sa recunoastem ca IAR80/81 ereau dapasite inca de la inceputul razboiului , in 1944 cind bombardau americanii , pilotii romani aveau ordin sa nu angajeze lupte cu vinatoarea americana , adica cu P38 si P51 , atacau doar bombardiere neinsotite de vinatoare , neavind nici o sansa in fata avioanelor americane .IAR80/81 a fost si va ramane o realizare romaneasca dar care nu a mai putut fi dezvoltat , se stie de ce ....razboiul ! Daca se cauta date despre avioane din ww2 o sa gasiti ceva interesant , greul Bataliei Angliei a fost dus de Hawker Hurricane si nu de Spitfire , Hurricane participind mai multe ca numar la Batalia Angliei , cu toate ca englezii vorbesc doar despre Spitfire , spre sfirsitul razboiului englezii au folosit cu mare eficienta un super avion este vorba de Hawker Typhoon , avion care avea un motor fantastic 24 de cilindri in H . Spitfire a fost bun , nu zic nu , dar niciodata nu s-a ridicat la performanțele unui Me109 sa nu mai vorbim de Fw190 , nemții preferau luptele la inaltimi de peste 4000..4500m acolo unde motorul RR de pe Spitfire pierdea din putere , sa nu mai vorbim ca daca te bagai in lupte acrobatice si stateai " mult pe spate " sau cu G negativ riscai sa se opreasca motorul RR , nemții au stiut de ce au facut motoarele cu injectie de benzina ( multe modele aveau si un boost care injecta apa in cilindri pentru cresterea compresiei , implicit a puterii , pentru perioade scurte ) , apoi a urmat Hawker Typhoon , alta mancare de peste ! Motor pe injectie si supraalimentare . De cite ori merg in UK si vizitez muzee ale aviatiei sau aeridromuri unde exista avioane din ww2 in stare de zbor ! Raman fascinat de ele , mai ales ca le poti pipai , poti pune mana pe ele . Cine ajunge in Berlin sa nu rateze muzeul aviației , are ce vedea ! Editat August 21, 2017 de viobio Link spre comentariu
Postări Recomandate