vio2007 Postat August 16, 2017 Partajează Postat August 16, 2017 despre IAR-80 pe facebook cautati "IAR-80 -Nu doar un vis" https://www.youtube.com/watch?v=UrZSaMe5maI Link spre comentariu
icar Postat August 17, 2017 Partajează Postat August 17, 2017 preș Iohanis la Mărășești , când a felicitat poporul român pentru ca i-au omorât neamul "Pres" Iohanis (iti place sa jignesti, dar o faci gratuit. Si incearca sa-i scrii numele corect), pina una alta, este cetatean roman. "Neamul" lui e venit in Ardeal pe la 1200. Multi sasi si-au pastrat identitatea nationala, limba si obiceiurile, ba mai mult, au impus in orasele din Ardeal unde s-au stabilit, ordinea si cultul pentru munca, cel nemtesc. Chestia cu casele, meditatiile si mai stiu eu ce parascovenii, sunt chestii prin care detractorii lui Johannis incearca sa arate, nu ca neamtul e mai rau, ci ca ei nu sunt mai buni! Dragnea, pina una alta, are o condamnare penala definitiva, dar e presedinte de partit si, vrea el, in curind prim ministru. Scuze de oftopicareala, dar nu eu am inceput! Planurile pentru IAR NU SUNT, exista doar ce au reusit sa salveze diversi oameni de suflet, cind cei ce ne conduceau la acea vreme, au incercat sa arunce ozalidurile pe foc: Craciunoiu, Dan Antoniu, Dan Melinte, Cicos, ca sa enumar numai pe citva dintre entuziasti. Multe din cele salvate sunt desene de fabrica, adica desene de montaj ale pieselor, nu schite tehnice in sine, cu cote si dimensiuni. Pe baza a ce s-a gasit, s-a incercat obtinerea unor planuri cit mai corecte. De multe ori ce a rezultat nu s-a pupat una cu alta: parti ale fuzelajului, aripa cu fuslajul, etc. Dar, cu straduita si rabdare, IAR-ul icepe se prinda viata intr-o forma cit mai corect, si asta e bine. Pentru cine e interesat as recomanda niste carti: - Vinatorul IAR - 80, istoria unui erou necunoscut, Dan Antoniu si George Cicos - IAR - 80, le Héros néconnu, autori Dan Antoniu si George Cicos (varianta revizuita si adaugita, a lucrarii de mai sus, in limba franceza) - The IAR - 80 & IAR - 81, Airframe, sistems & equipment, autor Radu Brinzan - Vinator, Romanian Hunter, The IAR-80 and IAR- 81 in ultimate detail, autor Radu Brinzan. Aceasta din urma este cea mai complecta lucrare despre IAR si o recomand cu caldura celor interesati. Link spre comentariu
hpavictor Postat August 17, 2017 Autor Partajează Postat August 17, 2017 (editat) "Pres" Iohanis (iti place sa jignesti, dar o faci gratuit. Si incearca sa-i scrii numele corect), pina una alta, este cetatean roman. "Neamul" lui e venit in Ardeal pe la 1200. Multi sasi si-au pastrat identitatea nationala, limba si obiceiurile, ba mai mult, au impus in orasele din Ardeal unde s-au stabilit, ordinea si cultul pentru munca, cel nemtesc. Chestia cu casele, meditatiile si mai stiu eu ce parascovenii, sunt chestii prin care detractorii lui Johannis incearca sa arate, nu ca neamtul e mai rau, ci ca ei nu sunt mai buni!Da , ai dreptate , Johannis nu este numele preșului , ci altul !Indiferent cat de " fan " al președintelui ești , tot greșit e . In afară de acest lucru , primul val de sași au venit ( dar neaveniți si nechemați de românii din Ardeal , singurii stăpâni ai pământurilor )) din zona unde azi se află actualul ducat de Luxemburg , așa , ca simplu fapt divers . De buni , , educați , harnici și cinstiți ce erau , au fost izgoniți de peste tot ... Žncearcă să nu o dai pe varianta prigonirii religioase , deoarece Luther a apărut mai târziu , cu peste 300 de ani : https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Luteranism . Oricum va intra tot în haznaua istoriei ... Puțini conducători au făcut ceva pentru poporul ăsta . Restul , la hazna . Nu toți trebuie judecați cu aceeași măsură , părinții preșului sunt cetățeni germani din 1992 . Ăștia chiar merită respect ! Au fost cinstiți până la capăt . Editat August 17, 2017 de Victor Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 17, 2017 Partajează Postat August 17, 2017 (editat) Multi romani care au plecat in .de au deja si cetatenie germana. Asta este situatia actuala, corabiile se cam clatina...deci fiecare incearca sa se puna la adapost cit de cit. Din pacate patriotismul a fost exploatat cam de fiecare data si s`a lasat cu singe pentru ca cei de sus sa scape si sa o duca bine. Este o lectia a istoriei, trista, nu`ti aperi neamul, iti aperi explatatorul sa`ti tina jugul pe git si de acum incolo! Editat August 17, 2017 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
StelianP Postat August 17, 2017 Partajează Postat August 17, 2017 (editat) V-ati bagat picioarele in el de avion. Apai,daca si germanii sunt o natie de rahat,vai si amar de restul. I-love-you-darcnea-nea nelu-base-ilici-tzapu'-victor-iris-antena123-elforum. Editat August 17, 2017 de StelianP Link spre comentariu
puriu Postat August 17, 2017 Partajează Postat August 17, 2017 Nu exista un IAR-80/91 original, ci mai multe modele cu proiecte foarte diferite. Documentatia tehnica pentru un singur avion incape in mai multe camioane. Cand "IAR" a devenit "Sovromtractor", oamenii de bine au sterpelit cateva dosare desperecheate, dar complet insuficient pentru a reproduce fidel un anumit model. Este laudabila initiativa de a construi un avion care sa arate ca un IAR-80 si care sa si zboare. Poate fi folosit pentru expozitii, mitinguri aviatice, sau ca recuzita in filme de epoca. Pentru asta se pot aduna date constructive si componente care nu se vad dinafara. E normal sa se echipeze cu un motor de DC-3, care se fabrica de multi ani in SUA si in Rusia (licenta cumparata in 1936). Cine poate sa fabrice un motor K14 autentic? Student fiind cu juma' de secol in urma, am examinatat unul la un laborator de motoare. Este o uzina. Link spre comentariu
icar Postat August 18, 2017 Partajează Postat August 18, 2017 Indiferent cat de " fan " al președintelui ești , tot greșit e . De ce, pentru ca asa decretezi tu??? Si apropo, nu sunt fan a lui Johannis, dar stiu sa respect un presedinte, fie ca e bun, fie ca nu! dar neaveniți si nechemați de românii din Ardeal , singurii stăpâni ai pământurilor Neaveniti, citusi de putin, au fost ca o doza de oxigen pentru amaritele de sate pe care le-au gasit aici. Hermannstadt, Mühlbach, sunt orase in care au adus ceva nou, au impus cultul pentru munca si treaba bine facuta!! Cum ziceam, la muzeu se mai afla un motor K14 in stare functionala. Link spre comentariu
hpavictor Postat August 18, 2017 Autor Partajează Postat August 18, 2017 Da , pentru e părerea mea , legată de istorie . Prezentul nu se pune . Link spre comentariu
ex.escu Postat August 18, 2017 Partajează Postat August 18, 2017 La 21.08.1944,directorul IAR,Mircea Grossu Viziru,a fost convocat la ministrul aerului si i s-a cerut,avand in vedere evenimentele ce se prefigurau,sa paraseasca tara la bordul unui IAR SM79,aflat la dispozitie. Avionul a plecat de la Caransebes,unde era relocata o parte din fabrica;e posibil ca o parte din planuri sa fi plecat atunci ,altele sa se fi "pierdut". Link spre comentariu
gauss Postat August 18, 2017 Partajează Postat August 18, 2017 (editat) Unii au plecat mai devreme ... Ing . P. Carp , " tatal " motoarelor IAR - Kxx ... s - a angajat in Franta , la licentiator ( Gnome - Rhone ) , tot inginer - sef ... o fi avut pile ! Ma rog ... e o istorie mult mai complicata . http://wikivisually.com/wiki/IAR_K14 Editat August 18, 2017 de gauss Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat August 18, 2017 Partajează Postat August 18, 2017 (editat) La noi totul s-a intimplat pe dos. Tot ce era vechi, dar in stare de functionare s-a aruncat la fier vechi. Altii au avut grija de lucrurile vechi,reconditionindu-le si apoi ''defilind'' cu ele. Unii fac bani multi din astfel lucruri vechi. Uitati-va la vestici,la americani! Pacat ca s-au pierdut multe lucruri valoroase. Editat August 18, 2017 de GEO 53 BN Link spre comentariu
StelianP Postat August 18, 2017 Partajează Postat August 18, 2017 Fiarele le faci la loc, dacă mai ai cu cine, asta-i problema. Link spre comentariu
icar Postat August 19, 2017 Partajează Postat August 19, 2017 Ing . P. Carp , " tatal " motoarelor IAR - Kxx . Inginerul Carp a avut mari probleme in tara, din cauza unui "binevoitor" coleg de breasla, care, dupa incheierea procesului si condamnarea lui Carp pentru "sabotaj", si-a insusit toate cercetarile acestuia, "perfectionind" el motorul. Asa ca treburile astea cu "mincatul pe la spare", nu erau inventate de comunisti, cum se tot vehiculeaza. Nu exista un IAR-80/91 original, ci mai multe modele cu proiecte foarte diferite Puriu, ori te inseli, ori te exprimi ambiguu!! Adica, cum nu exista un IAR original???? Nu, a existat un singur IAR 80, original, in DIVERSE VARIANTE! Au fost IAR-80, IAR-80A, IAR-81, bombardier in picaj, IAR- 80B, IAR-81C, IAR-80DC, pentru scoala, si IAR-80M, inarmat cu un tun Mauser MG 151/20. Fiecare din variante au avut fie aripile mai lungi (ex. IAR-81C, a avut anvergura de 11m), fie fuselajul mai scurt, fie rac de bombe, fie diferite inarmari. Toate facute pe celula de baza IAR-80! E drept, incarcatura alara s-a stricat mult, dar asta e, ce sa faca! Asa cum Messerschmitt 109 a avut variantele Bf-109 A, B, C, D, E, F, G, H, K sau X. Variantele A,B,C,D, au avut putin alta configuratie a aripilor si ansamblu cupola-parbriz, iar variantele E-K, au avut motoate diferite, inarmari diferite, cupole diferite, dar tot celule de Bf-109 au fost! Bf-109 X a fost o varianta experimentala cu motor in stea. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 19, 2017 Partajează Postat August 19, 2017 Se referea la un IAR 80 restaurat... Link spre comentariu
gauss Postat August 19, 2017 Partajează Postat August 19, 2017 (editat) Asa este cu ing . Carp ... am mentionat ca e o poveste mult mai complicata . A facut un an de puscarie ... ma rog , se poate dezvolta . Cert este ca daca IAR - urile au zburat cat de cat in siguranta , motorizarea e meritul lui Carp . As mentiona o alta valoare a uzinei , ing . Lascu ... care ( si pilot ) a murit la bordul unui IAR - 80 , exista o formatie care decola din " curtea " fabricii ... In fine , istorii trecute ... Editat August 19, 2017 de gauss Link spre comentariu
Postări Recomandate