Vizitator eugen rotaru Postat August 9, 2017 Partajează Postat August 9, 2017 Am cumparat din comert in urma cu 3 ani, un hidrofor ltk3000,care a functionat bine pana acum o luna,cand nu a mai vrut sa porneasca. Am adus un meserias,care a zis ca e defect presostatul,si ma costa lucrarea cam 200 de lei.Mi s-a parut cam scump,si am cumparat din Dedeman un presostat cu 35 de lei,pe care l-am montat singur.Hidroforul a functionat bine pana azi,cand motorul dupa sunet,nu mai are turatia nominala,si nici nu mai reuseste sa faca presiune.Motorul nu pare sa se incalzeasca.Adica se incalzeste,dar nu frige sau sa dea miros de ars. La bornele motorului vine curent,deci cred ca presostatul face servici. Se mai merita reparat,adica sa caut motor,ori trebuie sa cumpar altul? Link spre comentariu
validae Postat August 9, 2017 Partajează Postat August 9, 2017 Schimbați condensatorul din cutia de borne a motorului, posibil să se fi devalorizat sau întrerupt. Chiar recent am găsit asta la un hidrofor. Link spre comentariu
Vizitator eugen rotaru Postat August 10, 2017 Partajează Postat August 10, 2017 Am demontat condensatorul vechi,pe care scria 20MF/450V,si am cautat in Dedeman,dar la recomandarea vanzatorului am luat de 35MF/450V,pentru ca mi-a zis ca e bun,ca e mai puternic,ca are cu 15 microFarazi (probabil)mai mult. Rezultatul e acelas,am observat insa ca daca-l deconectez dupa ce pleaca motorul,nu am nici o influenta asupra turatiei. Link spre comentariu
validae Postat August 10, 2017 Partajează Postat August 10, 2017 Nu trebuie să puneți o valoare mult mai mare, trebuia exact aceeași valoare pusă.Vânzătorul acela e pus acolo să vândă, nu să cunoască și noțiuni de electrotehnică, iar dacă motorul se va distruge, nu va da el socoteală.... Condensatorul acela asigură și o pornire ușoară a motorului, dar are influență și asupra puterii motorului. Dar valoarea lui nu poate fi modificată în limite prea mari, în niciun caz nu poți pune de 35uF în loc de 20uF (microFarazi). Devalorizarea condensatorului sau întreruperea lui pot duce la nefuncționarea motorului.Ideal ar fi fost să-l măsurați pe cel vechi, dar am presupus că nu aveți cu ce, de aceea v-am recomandat înlocuirea, oricum nu e prea scump.Să-l păstrați totuși și pe cel vechi, dacă e bun se poate pune la loc. O altă cauză a problemei, poate fi întreruperea sau scurtcircuitarea înfășurării auxiliare (ajutătoare) a motorului, dar mă îndoiesc că astfel ar mai fi pornit. Se poate să aveți și o problemă mecanică acolo, rulmenți uzați, sau altceva ce poate frâna motorul. Chemați totuși un specialist în domeniu, să afle măcar ce cauzează mersul anormal al motorului... Link spre comentariu
blazeu Postat August 10, 2017 Partajează Postat August 10, 2017 (editat) Probabil ca a cedat undeva izolatia si aveti pierderi (un "semi-scurtcircuit" intre cateva spire). Curentul a crescut, insa motorul (inca) nu se incalzeste (foarte tare). Probabil ca aceasta crestere a curentului a contribuit la "terminarea" presostatului. In paralel cu cresterea curentului, scade si cuplul, de unde si diferenta de turatie. Cred si ca nu ati lasat motorul sa functioneze prea mult, sa constatati ca incalzeste.. Eu am folosit termenul "probabil", concluzia clara decurge dintr-o testare care se face insa cel putin cu ampermetrul, sau cu ce dispozitiv are bobinatorul, care, eventual va va rebobina acel motor. (daca nu e bobinat cu aluminiu si, daca e reparabil in acest fel). Legat de acel condensator, valoarea lui e oarecum critica, cresterea la aproape dublu conduce la un curent excesiv prin faza auxiliara, adica nu e bine nici asa, creste solicitarea motorului. In plus, trebuie sa aveti in vedere ca si paleta pompei are o anumita uzura, poate si aici ar trebui inlocuite unele piese. Eu am facut efortul sa cumpar un hidrofor "de rezerva" (culmea ca doar amsamblul motor+pompa era mai scump decat un hidrofor complet, care are in plus rezervor, manometru, presostat si racordul la rezervor!). In perioada cand eram numai cu hidroforul, dura jumatate de ora cu spalatul pe maini sa schimb pompa+motor, daca era vreo problema. (acum folosesc hidroforul doar pentru udat gradina, casa e la retea). In concluzie, va trebui sa ajungeti cu motorul ala la atelier (cel mai bun e service-ul pentru hidrofoare, dar si la atelierul de bobinaj vi-l poate diagnostica, doar sa aveti pe cineva de incredere, sa nu va puna sa rebobinati motorul decat daca chiar e nevoie! In plus la hidrofoare, va poate verifica si uzura pompei, poate ca e mai avantajos sa-l inlocuiti, politica pieselor de schimb e sa coste mult si mai avem si manopera de platit.... Bafta! Editat August 10, 2017 de blazeu Link spre comentariu
cristi_ozana Postat August 10, 2017 Partajează Postat August 10, 2017 Inainte de a schimba toate cele ati verificat daca motorul se invarte usor? Exista o posibilitate ca din cauza rulmentilor electromotorul sa nu ajunga la turatia nominala si sa ia curent mai mare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum