Vasyl Postat Martie 26, 2018 Partajează Postat Martie 26, 2018 http://www.eandc.ru/catalog/detail.php?ID=5776 Zener Д816А. U: 19,6... 24,2. Imin: 10 mА; Imax: 230 mА; Wmax : 5 W. http://www.eandc.ru/catalog/detail.php?ID=10041 zener КС147А. U: 4,23... 5,17. Imin: 3 mА; Imax: 58 mА; Wmax : 0,3 W. http://www.eandc.ru/catalog/detail.php?ID=10110 zener КС515А. U: 13,5... 16,5. Imin: 1 mА; Imax: 53 mА; Wmax : 1 W. R1-130 ohm (wataj 0,5). http://rem-tv.net/load/yupiter-203-1-stereo schema "Юпитер-203-1-стерео". 1 Link spre comentariu
Vizitator barbone Postat Martie 27, 2018 Partajează Postat Martie 27, 2018 Multumesc ptr informatii! Cred ca si la schema este o greseala.Am sa schimb tot,sa vad ce rezultat obtin. Link spre comentariu
daniels Postat Martie 27, 2018 Partajează Postat Martie 27, 2018 atenție, Kashtanul are + la masa Link spre comentariu
diaconuliviu Postat Aprilie 18, 2018 Partajează Postat Aprilie 18, 2018 On 8/8/2017 at 10:02 AM, Lonerider said: [...]Va rianta cu O-ring-uri nu ţine, care deşi se aşează foarte bine pe fulie, sunt prea elastice şi se cam întind în sarcină.[...] Pe vremuri am inlocuit cureaua cu profil patrat de la Majak 205 (dintre motor si roata intermediara pt derulari) cu un O-ring de doar 2-2.5 mm grosimea "firului". A tinut mult si bine, fara sa se intinda. Era O-ring dinainte de '89 si - pentru cine stie - de la "camasile" de dacia 1310. On 8/11/2017 at 1:02 AM, wwilly said: [...] acea roata intermediara "idler" care cupleaza axul motorului cu volanta, are cauciucul cam imbatranit, e foarte rigid, din aceasta cauza in modul "Play" se aude un zgomot mecanic. [...] Daca nu ai rezolvat inca problema (daca puneai o poza cu ea era mai bine) incearca sa tii partea cauciucata rigida in ceva solutie de amoniac. On 3/5/2018 at 7:29 PM, tenzen said: Modulele preamplificatoare si finalele au fost inversate.Defectul e doar pe dreapta,de aceea presupun ca e vreo componenta pasiva de pe la corectii. Ia incearca si asa: schimba firele de la capul universal intre ele. Adica firele de la "L" le pui la "R" si viceversa. Se inverseaza si volumul sunetului? Nu de alta dar MAJORITATEA benzilor pe care le-am avut, ca inregistrate pe Majak-ul meu, pe un M2405-Unitra sau in "Regie" pe Akai sau alte scule, aveau L mai tare decit R (ca nivel de inregistrare). 1 Link spre comentariu
goguboeru Postat Iulie 3, 2018 Partajează Postat Iulie 3, 2018 (editat) Rola "idler"/ intermediara care transmite miscarea la volanta pentru reducerea zgomotului se inlocuia cu rola "idler"/intermediare de la pick-upul Belcanto. Avea gaura lagarului si diametrul exterior egal. Dar... pt o scurta perioada de timp deoarece era foarte moale si se uza repede . Dar era foarte ieftina si ...se gasea peste tot. Insa efectul era radical : volanta in liniste totala Ideea e sa fie o rola cu un cauciuc moale , eventual facuta la strung cu posibilitatea de a schimba cauciucul Am mai vazut volanta ,spatiul gol al ei umplut cu un disc gros de pasla ca sa mai reduca din zgomot, nu mai tin minte daca era eficient sau nu. PS .Da stiu ca e un topic vechi dar si si magul e la fel :)) Editat Iulie 3, 2018 de goguboeru Link spre comentariu
Razvan Grebla Postat Februarie 25, 2020 Partajează Postat Februarie 25, 2020 Salutare! Am și eu nevoie de ajutor la recondiționarea unui Kashtan1. Dispozitivul a fost în familie de vreo 40 de ani și nu doresc sa îl arunc.. Însă a stat în pivniță unui bloc în ultimii 15 ani (umezeală ridicată) și nu se mai auzea bine deloc. Am schimbat electroliticii de pe placiile preamplificatoare, channel selector, placa de baza (2 condensatoare) și amplificatoare cu condensatori de la Phillips de 5000h. Condensatorii cei mari, de 2000 uF i-am schimbat cu 2200 (nu am găsit de 2000 uF, decât foarte scumpi). Am observat urmatoarele: 1. O placa de amplificare produce zgomot la redare. Presupun un tranzistor defect sau un final. Sa fiu sigur, am interschimbat modulele, sunetul prost fiind doar pe iesirea/difuzorul legat la modulul defect. Am sa investighez in detaliu și revin cu întrebări. 2. Tensiunile de pe placa de stabilizare sunt 44.3 și 23.6 in loc de 48 și 25 volti. As vrea sa încep cu începutul, și anume partea de stabilizare de tensiune. Am nevoie de o schemă pe care sa pot vedea detaliile imprimate (tensiuni și valori de componente), întrucât nu am una pe care sa pot vedea detaliile. Ma poate ajuta cineva cu o schemă ? Bineînțeles, contra cost. Ce părere aveți, care poate fi cauza? Vă mulțumesc anticipat de ajutor și sfaturi! Link spre comentariu
Nostalgic Postat Februarie 26, 2020 Partajează Postat Februarie 26, 2020 aici pe forum Link spre comentariu
Vasyl Postat Februarie 27, 2020 Partajează Postat Februarie 27, 2020 Salutare! Zgomotul poate fi cauzat de tranzistori sau condensatoare defecte (de asemenea ceramice. De exemplu, C4 pe placa A4). Sau difuzorul. Tensiunea de 48 de volți nu este stabilizată. Tensiunea de 22 de volți depinde de diodă Zener VD9. Zener Д816А. U: 19,6... 24,2. Imin: 10 mА; Imax: 230 mА; Wmax : 5 W. Kashtan1 = Jupiter-203-1-stereo («Юпитер-203-1-стерео»). Schema aici https://forum.cxem.net/index.php?/topic/15654-юпитер-203/ sau aici http://rt20.mybb2.ru/viewtopic.php?f=3&t=38514 . Link spre comentariu
Razvan Grebla Postat Martie 3, 2020 Partajează Postat Martie 3, 2020 Bună ziua! Va mulțumesc pentru ajutor domnule Vasyl. Am sa verific și condensatoarele ceramice și sa le replantez. Difuzorul l-am testat. Am interschimbat modulele între ele și zgomotul s-a mutat pe cealaltă boxă. Am atașat și 2 boxe externe, același efect. Dacă e sa trebuiască sa schimb tranzitorii.. O sa am o problemă... va trebui sa caut înlocuitori pentru aceștia. Lucru la care nu ma pricep.. După cum am spus investighez totul de la capăt. Transformatorul pare bun, însă diodele de pe puntea redresoare VD2-VD5 și cele zenner cred ca nu mai sunt in stare prea bună. Și anume, dacă masor de mai multe ori, oprind și repornind aparatul am diferite tensiuni. Ca exemplu: 45,8V, 46,7V sau 46,2V in loc de 48V. Pe. Puntea redresoare de 22V am între 23,5V și 23,7. Am găsit pe internet diodele și le voi comanda și schimba. Vă mulțumesc pentru ajutor! Link spre comentariu
Nostalgic Postat Martie 4, 2020 Partajează Postat Martie 4, 2020 Lasă alimentarea în pace. Dacă ai interschimbat modulele si efectul s-a mutat odată cu modulul , nu-ți-e clar că pe acel modul este defectul? Poți măsura prin comparație cu modulul bun să-i găsești componenta cu probleme. 1 Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Martie 4, 2020 Partajează Postat Martie 4, 2020 Total de acord cu cele scrise de @Nostalgic. Diodele din alimentare nu au nimic, diferențele care apar la măsurători după un anumit timp sunt cauzate de inevitabilele variații ale tensiunii de rețea. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum