gauss Postat August 9, 2017 Partajează Postat August 9, 2017 (editat) Da ... exista o multime de aeronave care au motoare ce folosesc benzina cu plumb . Cea mai raspandita ... AVGAS 100LL . Aeroclubul Romaniei , Scoala Superioara de Aviatie , aeronave private , aerocluburi private ( da , exista si asa ceva ) , pilotii straini aflati in tranzit ... IAK - 52 de la Boboc , oarece drone mai serioase , ale institutiilor , si ar mai fi ... P .S . - chiar cu un AN - 2 am zburat ... dupa vreo 35 de ani ... aceeasi aeronava . Polonezii ( licenta ) le - au facut bine ... Editat August 9, 2017 de gauss Link spre comentariu
daniels Postat August 9, 2017 Partajează Postat August 9, 2017 Pe cati intereseaza cu cat se accizeaza benzina de avion? Daca acel sortiment se accizeaza. Link spre comentariu
gauss Postat August 9, 2017 Partajează Postat August 9, 2017 (editat) Pe nimeni . Sau pe cine doreste . Era doar o discutie , daca urmariti topicul , vedeti istoricul ei . Incepe cu link - ul din postul 106 . Editat August 9, 2017 de gauss Link spre comentariu
daniels Postat August 9, 2017 Partajează Postat August 9, 2017 Asta e. Se pleaca de la accize si se termina cu accizarea sortimentelor pt avione utilitare. Bine ca nu lucram prin guvern. Link spre comentariu
dany_cta Postat August 9, 2017 Partajează Postat August 9, 2017 Parca dau ei 2 bani pe acciza de la avioane. A facut unul o afirmatie putin gresita si gata toti au preluat-o exact cum a zis-o el. In proiect o sa dispara tot termenul plumb si suntem toti buni sa ne intoarcem frumos cu spatele si sa o luam cu mandrie ca de fiecare data. Ontopic: nu chiar masinile vechi de lux de care se vorbeste aici prefera benzina cu plumb ? Link spre comentariu
gauss Postat August 9, 2017 Partajează Postat August 9, 2017 Alea rusesti preferau C.O. 75 ... Link spre comentariu
daniels Postat August 9, 2017 Partajează Postat August 9, 2017 Da asa sunt facute acele motoare . Chiar conteaza benzina daca respecti acel motor. Cei care au asfel de motoare pot folosi aditivi pentru asta. Link spre comentariu
gauss Postat August 9, 2017 Partajează Postat August 9, 2017 (editat) Cu multi ani in urma , in familie a fost un Moskvici 403 ... apoi un 408 . Se simteau cel mai bine cu carburantul mentionat ( 75 ) ... din motive evidente . Unul ar fi raportul de compresie redus , ma rog , asa le - au copiat rusii de la italieni ( motoarele ) ... si un pic de la ( si cu ) nemti . Editat August 9, 2017 de gauss Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat August 9, 2017 Partajează Postat August 9, 2017 (editat) Pe vremea impuscatului unii "updatau" motorul de Dacia, montand doua garnituri de chiulasa suprapuse, procedeu ce avea ca efect micsorarea raportul de compresie. Asa puteau folosi benzina cu cifra octanica redusa provenita din stocurile armatei sau de la camionagii ce (in diverse situatii) aruncau benzina la canal, pentru a-si justifica kilometrii "umflati" pe foile de parcurs. Editat August 9, 2017 de +_Florin_+ Link spre comentariu
morocanosul Postat August 9, 2017 Autor Partajează Postat August 9, 2017 Unde sunt acele vremuri ?(cand benzina era aruncata la canal)? Vreau si eu...!(benzina...low cost) Link spre comentariu
doru3160 Postat August 10, 2017 Partajează Postat August 10, 2017 Du-te inapoi in anii 70 si te vei convinge ca asa e...se vindea la galeata,nu la litru (nu ma refer la cea de la pompa).Am stat langa proaspat infiintata pe atunci,autogara.Nu exista sa te duci la oricare sofer de autobuz venit din cursa si sa te refuze cu o galeata de benzina,vanduta aproape pe nimic,afara de situatia in care chiar era pe drojdie si nu mai putea stoarce nimic din rezervor,ca nu mai avea pe urma cu ce misca masina pana la statie.Stia ca pt a realimenta,trebuia sa aiba rezervorul gol,si daca nu gasea cui s-o dea,o dadea la canal. Link spre comentariu
adrian_pic Postat August 10, 2017 Partajează Postat August 10, 2017 Du-te inapoi in anii 70 Unii nu existam nici ca proiect, deci .... nu cunoastem acele vremuri . Ci oamini uai .... sa dai benzina la canal . Da nu revenim la masini de lux? Sau pentru unii asta era lux: Link spre comentariu
gauss Postat August 10, 2017 Partajează Postat August 10, 2017 (editat) Confirm ... cine era in " pana prostului " , astepta zece minute pana aparea primul Buceag , sau TV ... sau ceva mai mare , " de stat " . O galeata de benzina era un fel de " buna ziua " , se putea recompensa si cu o tigara ... Galeata hodorogita de tabla , si furtunul de cauciuc erau obligatorii , ca numarul de inmatriculare . Cine era sofer , ca meserie , n - a dat ani buni bani pe carburant . Ba mai " alimenta " si pe cei din jur ... P .S . - foto e dupa anii 198X ... se putea si mai rau . Am calatorit frecvent fara sa am contact fizic prea consistent cu auto ... ma tineam cum puteam de cei " din fata " . Mai ales la orele de schimb in industrie ... era tragic . Mii de oameni se deplasau la aceeasi ora ... in ambele sensuri . Ar fi trebuit sute de autobuze , care nu erau ... cel putin la mine in Ploiesti . Tramvaiul si troleibuzul au aparut tarziu , nu prea mai era nevoie de ele ... Daca se priveste cu atentie foto , se poate vedea deasupra rezervorul ( rezervoarele ) cu GPL , intelepciunea populara ( bascalioasa ... ) le - a denumit " Elena Gay " , prin analogie cu celebrul bombardier USA " Enola Gay " , ca tot santem in luna august ... Editat August 10, 2017 de gauss Link spre comentariu
Sharky Postat August 10, 2017 Partajează Postat August 10, 2017 Tiganie curata, si radem de cei din India. Acolo is multi si n-ai ce face. Noi nu eram asa multi, dar eram zgarciti si faceam economie! Benzina cu plumb ajuta la lubrifierea scaunelor supapelor, dar se poate monta un sistem suplimentar daca se constata ca vechitura nu suporta benzina fara plumb. Asta e, bine ca am scapat de ea, la fel vom scapa de motorina si apoi de benzina, dar tranzitia va fi grea. Nu ai cum sa faci asta peste noapte decat cu hei-rupu si falimente masive. Nimeni nu vrea asta. Link spre comentariu
doru3160 Postat August 10, 2017 Partajează Postat August 10, 2017 Unii nu existam nici ca proiect, deci .... nu cunoastem acele vremuri . ...deci n-au existat acele vremuri. Cand nu detin informatii,nu ma bag in discutie...daca ar face toti la fel,forumul ar arata mai bine. Link spre comentariu
Postări Recomandate