Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Autoturisme de ...lux !


Postări Recomandate

Vizitator Adrian Andrei

Am intrat pe topic indus in eroare de titlu. Pe mine ma scoate din sarite formula aia "autoturism de lux" pe care o aud mereu la stiri cand e vorba de un banal Ford Focus sau un BMW vechi de 10 ani.

 

Volga ("neagra, a Securitatii") avea schimbator la volan (coloana) cum bine a observat un coleg (Ion Bumbu, felicitari!). MAPN si DGSP au primit si o dotare speciala cu cutii cu trepte 4+1, nu cu 3+1 ca la IAS-uri, pentru a 4-a apasai adanc si ridicai in sus ca sa ai priza directa, cutiile erau cam proaste si se defectau rapid, sincroanele mergeau prost, iti convenea sa faci dubla ambreiere ca sa le protejezi.

 

3 Posturi in fata au mai multe masini, chiar moderne, cu Fiat Multipla am mers si m-am simtit excelent in ea, era cat pe-aci s-o cumpar, la cererea familiei. E drept, unele masini ori iti plac, ori te oripileaza din start (Fiat Multipla, Chrysler Cruiser sau Lancia Phedra). Eu le-am condus pe toate trei si mi-au placut, de Lancia Phedra cu motorul 3,2 in V m-am lipit atat de tare incat mi-am pastrat-o in colectie. N-o plimb in Romania, nici nu mi-e prea clar ce-o sa fac cu ea, dar pentru mine e tot atat de frumoasa pe cat zic altii ca ar fi urata, ba chiar mai mult de atat. Mai am doua Lancia in colectie, sa zicem ca nu mai pot fi obiectiv...

 

In continuare, topicul a alunecat in balarii. Am aici, in Ro, o masina (aia mare), de lux, cu motor de 8 litri. Mi-o tin inmatriculata in exterior, taxele romane sunt absurde. Aia mica e ok, e mica si-i umplu portbagajul cu ce cumpar la Lidl, e suficient de mica ca s-o parcheze si nevasta-mea, e inmatriculata in Ro si platesc pentru ea (revizii si asigurari) un pic mai mult ca pentru "aia mare, de lux".

 

Deci, chiar asa, care-i luxul care se plateste la pretul corect?

 

Rectificare: Mi-a scapat postarea lui TESSLA, in care povesteste despre GAZ M24 cu schimbator la podea. Alta gasca, in alta traista. O cutie de viteze atat de penibila incat pana si rusilor le era rusine de ea. Oricum, in Ro nu cred sa fi circulat, hai sa lasam de-oparte wikipedia. Am gasit la un cimitir in Franta o Volga de-asta cu motor Peugeot.

 

Mie mi-e ciuda doar ca pentru benzina arsa la drum trebuie sa platesc accize si TVA statului roman, adica sa hranesc din banii mei cancerul pe care il detest!

Link spre comentariu

Se discuta despre masini de lux, asa e in titlu! Daca era vorba doar despre masini cu trei locuri in fata, trebuia specificat in titlu! Si intre noi fie vorba, americanii aveau si masini cu trei locuri in fata care nu erau neaprat de lux!

P.S. In GAZ 24 Volga am fost pasager de nenumarate ori! Un var al lui tata a avut doua, ambele negre. Asa ca sa crezi ca au circulat si in Romania. Si masina era foarte bine realizata pentru acele vremuri. Pe langa Dacia 1300, era parfum. Motorul de 2445 cmc benzina, cu bloc de aluminiu, fcea masina fulg, vorba cuiva. De stabilitate nu mai vorbim...pe spate avea arcuri in foi. Nu toti ne-am crescut cu Wikipedia colegu Andrei, unii chiar am trait lucrurile despre care vorbim.

Link spre comentariu

Nu este o aberatie 3 locuri in fata ? Oricat de subtire te-ai da si oricat de lata ai crede ca este masina, tot ajungi sa stai inghesuit, doar nu esti lat cat un autobuz caz in care sofatul ar fi un chin imens. Ori in conditiile in care stai inghesuit sau chinuit de condus, nu dispare automat termenul lux ?

 

Si daca tot s-a pus poza la masina de mai sus, vobim de motoare puternice si impozite mari dar masinuta de mai sus e probabil mai puternica decat tot ce s-a discutat mai sus nu neaparat la kw, cat la kw/kg - adica ceea ce conteaza, si impozitul este 192lei pe an si asigurarea anul asta 600lei pe 1an cu b8.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Vizitator Adrian Andrei

In titlu nu era specificat nici care-i masina cea mai folosita in Europa pentru spargeri la banci. Zic unii ca-i Lancia Kappa, modelul 2000 benzina, cu caroserie ranforsata (nu trec gloantele prin ea si are bare antiefractie).

 

Ce-are luxul cu cati cocalari pot sa stea in fata sa scuipe seminte pe interiorul parbrizului?!

 

Florin, nu mai am Delta Integrale, am avut-o dar... nu mai am. Am Phedra, Kappa si... Tipo 818, nascuta in acelasi an ca mine. Nu vrei sa stii ce placere mare, cand ma duc in Italia si o scot la plimbare!

Editat de Adrian Andrei
Link spre comentariu

Nu este o aberatie 3 locuri in fata ? Oricat de subtire te-ai da si oricat de lata ai crede ca este masina, tot ajungi sa stai inghesuit, doar nu esti lat cat un autobuz caz in care sofatul ar fi un chin imens. Ori in conditiile in care stai inghesuit sau chinuit de condus, nu dispare automat termenul lux ?

 

 

Dupa cum spuneam, prin 1997 am avut placerea (intr-adevar, a fost o placere) sa conduc un Cadillac identic cu cel de mai jos, inclusiv culoarea :

 

https://www.google.ro/search?q=Cadillac+1972&client=opera&hs=uDN&tbm=isch&imgil=UMYOKJwMYwqg6M%253A%253B07kLed7xKrotiM%253Bhttps%25253A%25252F%25252Fwww.cargurus.com%25252FCars%25252F1972-Cadillac-DeVille-Pictures-c8506&source=iu&pf=m&fir=UMYOKJwMYwqg6M%253A%252C07kLed7xKrotiM%252C_&usg=__GMlmxCm-HXtjluQ-qxCh7k3zDKI%3D&biw=1920&bih=970&ved=0ahUKEwif64WFzcLVAhUHM8AKHYKdA0UQyjcIMA&ei=iwqHWd_5B4fmgAaCu46oBA#imgrc=AZz88sN1TyRwPM:

 

Crede-ma ca masina este atat de lata incat ar putea sta in fata 3 pasageri confortabil, doar ca cea pe care am condus-o eu avea ... 2 scaune si nu bancheta :rade:. Cred ca au fost echipari diferite pe aceleasi modele.

Link spre comentariu
Vizitator Adrian Andrei

(...) Asa ca sa crezi ca au circulat si in Romania. Si masina era foarte bine realizata pentru acele vremuri. Pe langa Dacia 1300, era parfum. Motorul de 2445 cmc benzina, cu bloc de aluminiu, fcea masina fulg, vorba cuiva. De stabilitate nu mai vorbim...pe spate avea arcuri in foi. Nu toti ne-am crescut cu Wikipedia colegu Andrei, unii chiar am trait lucrurile despre care vorbim.

Ok, cred. Nu-s atat de stupid ca taranul in fata girafei care zice ca "asa ceva, ce-mi arati tu, nu exista". Mai ales ca stiu ca exista, am gasit una in Franta, la cimitir, echipata cu motor Peugeot si cutia aia penibila cu schimbator la podea (am scris deja).

Sa compari marul cu fructul pasiunii (cand vorbesti despre Volga si Dacia) e alta treaba, si tine mai degraba de pasiune. Tata a avut damblaua asta cu restaurarea de masini, si mi-a dat-o si mie. In anii cand varul tau conducea GAZ 24 cu schimbator la podea eu frecam cu smirghel blocul motor la Ford Anglia sau De Dion Boutton (1978-1980), luxul meu, eram la liceu si imi spunea "vrei gagici, vrei aspirator, pune mana si lustruieste, ca sa ai"! Pentru ca am lustruit intens, am avut destule dupa ce mi-am luat carnet si masina, sa moara Dj. Leco de ciuda pe topicul lui, el mai putin dar mai ales carcotasii lui carora nu le iese (ridica) socoteala!

Editat de Adrian Andrei
Link spre comentariu

Asa ceva mi - as dori ...

 

https://myntransportblog.com/2016/08/31/tatra-car-manufacturer/

 

Tatra T 603 , sau V570 ... sau T77 ... ma rog , am vazut cateva ( si alte modele .. ) in anii 195X , cand eram copil ... erau masini de ambasada . Ceva Tatra (T97) a folosit OSS - ul in Europa imediat dupa razboi ( 1945 -46 ) , aveau ( si ) compartiment secret in care erau dositi si transportati pe ultimul drum " indezirabilii " ... adevarate " tancuri " !

 

P .S . - in Romania au circulat si Triumph ... si alte modele , precum si alte marci . Masini de lux , nu " scoicile " de astazi ...

 

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Triumph_TR6_(Ottawa_British_Car_Show_%2710).jpg

 

La mine in cartier a fost in anii '60 un Jaguar ... vopseaua originala albastru - marin , bord de nuc lustruit si tapiterie de piele . Copiii il " pazeau " aproape 24 din 24 ... exercita o fascinatie greu de inteles (astazi ) .

 

http://www.classycars.org/Jaguar.1966.MK%20X-02.html

Editat de gauss
Link spre comentariu
Vizitator Adrian Andrei

Gauss, dar un Ford Escort, rosu, in parcare la INCREST sau la Magurele, sau... (zi-mi tu, si mai pun, cu siguranta ca ne-am intalnit) nu-ti placea?!

 

La nivelul anului 1989 un biet Escort de 1,3L era ... masina de lux.

 

Cat despre adevarate masini de lux, m-am agitat sa cumpar o Chaika, de fapt un ZIL, 1963 (anul meu norocos). N-a fost sa fie, nici banii nu cresc in copaci. Insa, daca or sa-mi rodeasca cocotierii euro sau dolari, una de-aia mi-o pun la colectie, caci murim visand!

Link spre comentariu

La INCREST ... acolo parca din cand in cand si Valentin ( cum care Valentin ? ... ) , circulau ceva anecdote ( adevarate ) despre ... Altfel , posibil ( probabil ... ) sa ne fi intalnit ... m - am intalnit cu o multime de cetateni ... de - ai nostri , si de - ai altora ... numai ca ei n - au stiut , unele chestii ( si oameni ) nu ies in evidenta , mai ales daca nu e nevoie ( si nu se doreste ) , decat la nevoie ! ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

 

La nivelul anului 1989 un biet Escort de 1,3L era ... masina de lux.

 

 

Dar de un Taunus din '72, la nivelul anilor '80, ce ziceti ? :rade:

Amintiri frumoase, din vremea copilariei. Era un fel de "maro metalizat", culoarea coniacului. Dupa cativa ani a fost vanduta, costau prea mult intretinerea si piesele. "Ciclop Magheru", pentru cine stie. Deh ... nu eram Valentin.

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

MAPN si DGSP au primit si o dotare speciala cu cutii cu trepte 4+1, nu cu 3+1 ca la IAS-uri,

Habar n`am avut ca au existat si cu 4 viteze Volgi, le stiam doar pe cele cu 3 unde a 3-a era priza directa.

Da, sincronizarea era cu cintec deoarece viteza 1-a era nesincronizata.

Avantajul era ca avea o cutie mititica, cit 2 pumni de fierar!

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Cu voia dumneavoastra ... amintesc ca Volgile ( inaintea lor au fost niste ZIL - uri " feerice " , numai nichel ce contrasta cu caroseria neagra ... si le aminteste cineva ? ... cu diferential si punte spate etc . ) ... Volgile , spuneam , au ajuns la CAP - uri , GAS - uri si alte uzine dupa ce si - au facut stagiul ( si norma de casare , aproape ) la institutii reprezentative ale puterii populare ... regionala si raionala de partid , precum si la bratul inarmat al acestora ... Nu vorbesc chiar din auzite ... un unchi din partea mamei a fost mecanic la ceea ce in anii ( ultimi ) '80 era cunoscut sub sintagma " garajul Partidului " ... a prestat incepand din '57 . Un om cu viata de roman ... a fost mecanic de aviatie in ww2 ... si i - a placut atat de mult in Est , incat a mai ramas ceva ani dupa 1945 ... a revenit in tara cand nimeni nu se ( mai ) astepta . In sejurul de acolo a lucrat ( munca fortata ) la fabricile producatoare ale acestor minuni costisitoare ( si consumatoare ... ) , asadar a fost repartizat la exemplarele romanesti ... daruite frateste si pe multi bani ...

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări