Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Autoturisme de ...lux !


Postări Recomandate

La mine in bloc, si nu numai ... multi se deplaseaza cu autoturismele fara vreun motiv plauzibil . Cu " ceremonialul " urcarii si coborarii , rotitul cheilor pe deget , verificarea alarmei , a claxonului , si conversatii cu familia aflata la balcon , pe ton " montat " , bascalii si confesiuni cu vecinii care pleaca si ei , sau se intorc ... tot verbal , din celalat capat al strazii , minute in sir ... de cateva ori pe zi , deplasari de 10 - 15 minute ( pe - acolo ) ... intai capul familiei , apoi sotia etc .

Editat de gauss
Link spre comentariu

E bine ca am gasit acum pe cine sa criticam, brusc e un lucru rau ca am evoluat de la stadiul de autobuz care vine la ore fixe nu atunci cand ai nevoie si care nu te ia de unde ai nevoie si te duce unde ai nevoie, la masini personale. Pai de multe ori pana vine autobuzul in statie eu ajung deja la destinatie cu masina, ca sa nu mai amintesc ca ma duc punct-la-punct, nu stau jumatate de ora in picioare doar ca sa ajung "intr-un loc aproape" de destinatie.

 

Va plangeti de aglomeratie, ia vedeti aia care se duc pana la magazin cu masina cat de mult contribuie la aglomeratia orasului ? nu cumva aia nici macar nu ies pe arterele principale ?

Ia vedeti ce aglomeratie este in 95% din tara afara de Bucuresti si orasele mari. In Constanta aglomeratia infernala este doar pe timpul verii si cu siguranta nu este facuta de aia care se duc cu masinile la magazin. Alte orase sunt pustii. Pai Romania are mai mult decat Bucurestiul unde daca e sa ne uitam atenti aglomeratia este facuta in principal de oamenii care nu au de ce sa ia permisul de conducere, ei sunt cei care ingreuneaza traficul.

 

Deja ar trebui sa redenumim topicul din "autoturisme de lux" in "autoturisme .. un lux".

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Eu nu critic nimic . Doar observ . Personal ma duc la job cu autobuzul , sotia la fel . Desi ar putea avea masina cu sofer . Masina e pentru cazuri " grave " ... cumparaturi ,cand am deplasari la clienti etc . La o strada de mine e un liceu ... zici ca e autobaza ... taximetre etc . Parintii grijulii aduc p ...larai de anu' 4 la scoala , sa nu pateasca ceva prin targ , alaturi de mimoze care arata ca panourile cu mostre de la Avon , si pleaca dupa prima ora de 40 minute ( cu taxiul , fiindca parintii deja produc ) fiindca s - au plictisit ... dimineata zici ca e bejenie , sau au navalit vecinii din rasarit .

P .S . - circul destul prin tara ... nu prea am vazut orase sau cai rutiere pustii . Nici macar noaptea . Am senzatia ca multi din forum au " transplant " de autoturism ... si resimt asta ca o critica . Circulati motorizat , domnilor , ca de - aia e libertate . O viata are omu ' ... s - o mearga pe jos ?

" oamenii care nu au de ce sa ia permisul de conducere, ei sunt cei care ingreuneaza traficul " Interesant ... numai atat ? ... parca era libertate , sau a altora o afecteaza pe " a noastra " ? ... Ar trebui cumva criterii " sanatoase " pentru posesia permisului de conducere ?

Editat de gauss
Link spre comentariu

Hai in Cluj sa vezi cum prin centru dimineata intre 7:30-8:30 e plin de masini fiecare cu un pasager maxim 2.

Intersectii blocate de catre cretini si ambuteiajul creste.

Daca acum incep sa se dea amenzi, sa se ridice, toti oamenii se oftica ca nu au unde parca.

Dar in parcarile primariei e loc, in mod paradoxal. Taxa nu plateste lumea, dar se oftica ca iau amenda.

Te uiti la studenti, in zonele de interes pt ei, plin de masini parcate, de parca un student fara masina nu se poate descurca.


Toata inghesuiala de dimineata o indesi in autobuze lejer. Si culmea in autobuze mai e loc, plus ca e de unde sa le suplimentezi.


De parca ce putem face? Sa daramam cladiri ca sa oferim parcare moca?

Ca si in tarile civilizate, pui taxa pe centru, ca sa eviti aglomerarea fara motiv si oferi solutii alternative.

Vezi ca lumea nu se invata, maresti taxele si amenzile. Altfel nu se poate.

Se merge in directia asta, dar prea incet.

Au aparut mai multe benzi dedicate autobuzelor, taxe de parcare care cresc dupa ce treci de 2 ore, etc etc.


Daca lumea ar folosi busul n-ar fi nici o inghesuiala si am incapea toti.

Intre bus si masina diferenta de timp e de 10 minute.

Busurile sunt mult mai decente fata de acum 20 ani.

Si da, statul in picioare e benefic pt ca in general astia care lucreaza in centru fac munca de birou!

Cam toate busurile duc catre centru, deci ai de unde alege.


Dar ca sa nu mai lungim vorba: daca in alte parti se poate, se poate si la noi.

Link spre comentariu

Stimabililor,"alesii" neamului nu v-au uitat,s-au "gandit" la noi....pentru reducerea blocajelor din trafic,reducerea poluarii etc....se va mari acciza la combustibil cu vro...40 bani ! :limb: Mai urmeaza circulatia alternativa, un weekend cei al caror nr.de inmatriculare se termina cu o...consoana,celalalt weekend...cei cu vocala ! Avantaj....vocalistii...sunt mai putini ! :57

Link spre comentariu
Vizitator viobio

75% din trafic este reprezentat de angajatii firmelor care se deplaseaza cu masina de firma sa duca in alta locatie un mic colet sau o hartie stampilata. Internetul s-a inventat degeaba...dar avem viteza la download!

Eu nu cred ca 75% din participantii la traficul rutier din orase sunt angajați ai firmelor care cara diverse....plicuri , colete .

Cum ai ajuns la concluzia asta ?

Link spre comentariu
Vizitator viobio

Eu sunt extrem de comod , adica folosesc mașina si pentru deplasari scurte .

Problema aglomeratiei in trafic o sa se rezolve cit de cit cind va fi pus la punct transportul in comun , se uita ceva , Bucurestiul este singurul oras din tara care are transport subteran si cred ca va ramine si singurul oras cu acest gen de transport , problema este ca statiile de metro sunt prea lungi , ori nu exista linii in multe zone ale orasului , noua magistrala din Drumul Taberei are statiile mai scurte , eu zic ca este mai bine .

O alternativa de deplasare mai rapida ar fi liniile de tramvai , de exemplu linia 41 circula bine in București .

Eu am calatorit in multe tari , in toate marile orase este aglomerație in trafic , cine a vizitat Londra , Paris , Roma , sigur a observat asa ceva , numai ca cel putin in Londra nu prea ai nevoie de masina ca sa te deplasezi in oras , Londra cred ca are cel mai bun transport in comun din lume , ar mai fi si Hong Kong .

Noi ne cam plingem din orice , așa suntem noi românii . Eu sunt de parere ca cel putin in marile orase din țară nu se va rezolva nimic in fluidizarea traficului si a locurilor de parcare , orasele sunt pur si simplu sufocate de nr mare de mașini . Zona in care locuiesc pina acum citiva ani era aerisita , aveai unde sa parchezi linistit , acum ....oha ! Au crescut copii multora , de exemplu un vecin are trei copii , aceasta familie are cinci autoturisme ( in urma cu patru ani avea doar doua autoturisme ) ! Eu am patru , trei le tin parcate zilnic in fata casei , una zace intr-un depozit ( chioscul de inghetata ) , restul vecinilor au minim doua atoturisme dar cit de curind unii vor avea trei , patru , bine ca ne cunoastem intre noi si " ne blocam stiintific " . Sunt de parere ca orice tinar de 18..20 de ani isi doreste o masina si o si poate avea , multe masini au preturi extrem de accesibile , cu 1500..2000 de euro iti poti cumpara o masina fara mari pretenții dar sa iti faci treaba cu ea .

Acum in București traficul este mai " relaxat " fiind vacanta si perioada de concedii , din Septembrie ....incepe aglomeratia , apoi incep ploile , zăpadă și....haosul zilnic , asta este...mergem inainte .

 

Ar mai fi ceva , marile orase s-au extins in zonele metropolitane , acum ceva timp am ajuns in zona de vest a Bucurestiului , zona Rosu spre iesirea din oras , mergeam la Praktiker Militari , nu mai fusesem in acea zona de ani , puzderie de blocuri noi , destul de izolate fata de oraș , nu am vazut nici un fel de mijloc de transport in comun , cei care locuiesc acolo trebuie sa se deplaseze distante destul de lungi pe jos pina la o statie de autobuz , parcarile acelor blocuri si trotuarele stradutelor dintre blocuri sunt tixite de masini , sincer in acea zona daca nu ai masina esti terminat de mersul pe jos pina la cea mai apropiata statie de autobuz , asta este doar o zona din marginea Bucureștiului unde au aparut noi ansambluri de locuinte dar sunt mult mai multe , unde daca nu ai masina....esti " ostatic " in ansamblul de locuințe .

Planul de urbanism in acele zone nu exista , primaria ar fi trebuit sa faca ceva in acest sens , impreuna cu dezvoltatorii imobiliari , sa existe artere de circulatie principale , mai late , pe care sa circule autobuze , microbuze , toate acele strazi nu sunt strazi , sunt " straduțe " sunt atit de inguste de trebuie să-ti pliezi oglinzile daca vine o masina din sens opus , dezvoltatorii imobiliari au mers pe pierderi minime din terenuri .

In Militari , in locul fostei fabrici de paine se construieste un ansamblu de blocuri , locul de parcare costa 5000 euro suprateran , 10000 euro subteran , aia vor fi nevoiti sa scoata banul gros pt locul de parcare , neavind unde sa parcheze .

Editat de viobio
Link spre comentariu
Vizitator viobio

Referitor la Rosu,in multe cazuri pe stradute nu pot intra doua autoturisme simultan. :rade:

Stiu ...cind am trecut pe acolo " ma dadeam " cu un Sprinter ( cel mai mare , de 13,7 mc ) ma injuram singur dar si pe Waze ( care m-a bagat pe acolo , venind dinspre Uverturii ) , nu aveam habar ce stradute sunt pe acolo , nu fusesem de ani de zile in zona aia , inainte acolo era cimp , de citeva ori m-am urcat cu rotile din dreapta pe trotuar , cind venea alta masina din fata , facind slalom printre masinile parcate pe străduțe sau trotuarele inguste .

Editat de viobio
Link spre comentariu

.

Planul de urbanism in acele zone nu exista , primaria ar fi trebuit sa faca ceva in acest sens , impreuna cu dezvoltatorii imobiliari , sa existe artere de circulatie principale , mai late , pe care sa circule autobuze , microbuze , toate acele strazi nu sunt strazi , sunt " straduțe " sunt atit de inguste de trebuie să-ti pliezi oglinzile daca vine o masina din sens opus , dezvoltatorii imobiliari au mers pe pierderi minime din terenuri .

 

Asa e si la noi,si in plus de asta,sa vezi iarna ce distractie este,cand se aduna zapada pe o parte si pe alta a acelei stradute....parca-s facute doar ca sa nu spuna ca n-au cale de acces.O interventie a pompierilor e aventura curata pe asemenea stradute,dar probabil gandesc ca toti romanii-noua nu ni se poate intampla.

Link spre comentariu

La mine in urbe e simplu . Cand se blocheaza ( de vreo 3 ori pe zi ... ) , se blocheaza si atat . Nici macar meltenii si kokalarii nu mai claxoneaza ... s - au plictisit . E acelasi oras ... cu aceleasi strazi , de cand umblam in pantaloni scurti . Doar vehiculele sant de o suta de ori mai multe ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Toata nebunia asta a venit de la americani(aberantul obicei ca fiecare individ sa aiba propria masina), pai drace, dar pe glob vor fi la un moment dat 11 miliarde de oameni, cine isi inchipuie ca ar putea exista 11 miliarde de masini, cine sa le fabrice, cu ce resurse materiale si de timp, cum sa circule toate?!

Nu trebuie si nu e posibil ca orice individ sa aiba automobil, masina trebuie rezervata doar pentru cei care au absoluta nevoie de asa ceva, medicii care trebuie sa ajunga rapid la pacienti, secretari de stat, etc, in rest baza trebuie sa fie transportul in comun electric, de suprafata si subteran.

Tot asa locuirea la casa/vila/palat trebuie sa fie o exceptie maxima, si sa fie justificata, 99,999% din cetateni e mai bine sa locuiasca la bloc, impactul asupra mediului inconjurator e incomparabil mai redus, siguranta personala mai ridicata, etc.

Link spre comentariu

Parca seamana cu vremuri de demult trecute...pai nu asta am vrut?Sa nu mai stam 5 ani la rand pt o masina,si sa nu mai locuim in cutii de chibrituri?Fii fara grija,cei care produc masini,atat timp cat se cumpara,nu se plang ca produc prea mult...dimpotriva.

Istoria se repeta,numai ca nadajduiam nu chiar asa repede.

In principiu,macar teoretic,ai dreptate,nu orice individ trebuie sa aiba automobil.Asa si? Acum practic,cine va decide care trebuie si care nu trebuie sa aiba?Pe ce criterii se va stabili?

Venim la vorba aia,teoria ca teoria,dar cand ajungem la practica...cum obligi un om sa nu-si cumpere casa si sa stea la bloc?

Vise,taica,vise.

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări