pop_ady44 Postat August 4, 2017 Partajează Postat August 4, 2017 (editat) Buna dimineata. Se da un ceas de Renault 21, din acela cu bobina, si un senzor de presiune dacia ,cu valoarea rezistentei la 0 presiune de 270 ohmi , Cum as putea sa-l calibrez intrucat la conectarea la 12 volti pleaca undeva aproape spre maxim .si la pornirea motorului iese din cadran. Daca am intercalat o rezistenta de 680 ohmi scade dar este prea mica variatia acului aproape invizibila. Ceasul are 540 ohmi rezistenta. Multumesc anticipat. Ps Ma gandesc sa folosesc un LM317 . Am vreo sansa? Editat August 4, 2017 de pop_ady44 Link spre comentariu
morocanosul Postat August 4, 2017 Partajează Postat August 4, 2017 Inainte de toate,traductorul de presiune(bulbul) de pe motor are parametri specificati? Este compatibil cu..."ceasul" ? Link spre comentariu
pop_ady44 Postat August 4, 2017 Autor Partajează Postat August 4, 2017 E aici este necazul . bulbul este de dacia , si ceasul de renault . De acea am zis ca poate stie cineva o metoda sa-l „calibrez ”cat de cat . Nu e musai la sutime dar asa cat de cat un 40-50 %sa indice corect. Link spre comentariu
QQme Postat August 5, 2017 Partajează Postat August 5, 2017 Cu traductorul montat pe motor,se porneste mot.;se incalzeste; se masoara rezistenta la ralanti si la turatie mare..se simuleaza cu un reostat trad. pe ceasul nou;vor rezulta niste valori ale rez. se pun de acord cele doua seturi de valori cu rezistori serie sau paralel. Link spre comentariu
Faker Postat August 5, 2017 Partajează Postat August 5, 2017 Nu e mai simplu o sonda noua dedicata pt acel tip de motor? Nu credca e mai mult de 30 lei. Sau cu vreo 2 beri reci o iei gratis din dezmembrari. Link spre comentariu
pop_ady44 Postat August 5, 2017 Autor Partajează Postat August 5, 2017 Poi aici este necazu ca nu o gasesti ,(Sa scos din productie cica)si toti indica spre senzoru de dacia ,batal vina ca doar tot Renault este si una si alta. Link spre comentariu
Faker Postat August 6, 2017 Partajează Postat August 6, 2017 Ce reno si ce motor? Poate facem rost cumva. Link spre comentariu
dany_cta Postat August 6, 2017 Partajează Postat August 6, 2017 Nu stiu cum reusesti sa calibrezi cu lm317 dar cu un mini arduino e treaba chiar simpla si poti sa faci foarte precis. Trebuie sa afli valorile de min-max asa cum a zis colegul mai sus si apoi calibrezi pe ceas, citesti sonda si generezi un semnal pwm catre ceas. Link spre comentariu
pop_ady44 Postat August 7, 2017 Autor Partajează Postat August 7, 2017 Poi la bulb este usor de gasit valorile. Doar il unflu cu un compresor ce are manometru si masor cat am la fiecare atmosfera. daca ar fi pe un atmega 8 ar fi si mai simpla treaba.(ca il am) Link spre comentariu
riderinblack Postat August 7, 2017 Partajează Postat August 7, 2017 Cu putina "munca de convingere" ar trebui sa mearga si cu Atmega8 (in loc de Atmega328 cum are Arduino). Link spre comentariu
one Postat August 14, 2017 Partajează Postat August 14, 2017 (editat) De ce va complicati cu Arduino cand e suficient un operational ? Ce curent sau ce tensiune ii trebuie ceasuluica sa ajunga la maxim ? Ce rezistenta are traductorul la presiunea de lucru ? Care este presiunea de lucru si presiunea maxima ? Despre ce tip de Dacia vorbim ? 1310 ? Editat August 14, 2017 de one Link spre comentariu
dany_cta Postat August 14, 2017 Partajează Postat August 14, 2017 Nu poti sa sti daca ambele sunt liniare si nici nu cred ca sunt, caz in care se complica treaba si un arduino de 20lei nu e chiar asa mare complicatie dar rezolva problemele astea Link spre comentariu
one Postat August 14, 2017 Partajează Postat August 14, 2017 In cazul acesta nici nu mi-as mai pune problema ceasului intrucat la Arduino se poate conecta si un display oled si se poate desena orice ceas. Link spre comentariu
pop_ady44 Postat August 14, 2017 Autor Partajează Postat August 14, 2017 Ar fi tare frumos dar eu sunt afon la programare si parte de electronica . daca am schema si Hexul(ideal cablajul)ma descurc . Link spre comentariu
dany_cta Postat August 14, 2017 Partajează Postat August 14, 2017 (editat) Eu am avut mai multe esecuri cu solutii electronice de citit presiunea la ulei, nici unul nu indica corect, ba variau in functie de tensiune, nu indica corect la relantiu (presiune joasa), ba se strica sonda prea repede - toate au doar un cursor care merge pe un bobinaj subtire si se rupe bobinajul respectiv sau se dezlipeste. Solutia finala pe care am adoptat-o - ceas hidraulic ascuns langa volan in stanga, alimentat cu furtun subtire de 4mm de combustibil dar gros in carne, cu limitator pe el ca sa nu fluctueze acul de presiune (o piesa bagata pe furtun cu gaurica de 1mm) cuple si coliere cu surub si piulita sa nu ma trezesc ca sare vre-un furtun. Da, electronic se poate face sa indice corect daca se calibreaza pe masina, dar nimic nu bate ceasul hidraulic nici ca precizie si nici ca simplicitate. Editat August 14, 2017 de dany_cta Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum