Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ceas presiune ulei .


pop_ady44

Postări Recomandate

Buna dimineata.

 

Se da un ceas de Renault 21, din acela cu bobina, si un senzor de presiune dacia ,cu valoarea rezistentei la 0 presiune de 270 ohmi ,

 

Cum as putea sa-l calibrez intrucat la conectarea la 12 volti pleaca undeva aproape spre maxim .si la pornirea motorului iese din cadran.

 

Daca am intercalat o rezistenta de 680 ohmi scade dar este prea mica variatia acului aproape invizibila.

 

Ceasul are 540 ohmi rezistenta.

 

Multumesc anticipat.

 

 

Ps Ma gandesc sa folosesc un LM317 . Am vreo sansa?

Editat de pop_ady44
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • pop_ady44

    6

  • dany_cta

    3

  • Faker

    2

  • morocanosul

    2

Top autori în acest subiect

E aici este necazul .

bulbul este de dacia , si ceasul de renault .

De acea am zis ca poate stie cineva o metoda sa-l „calibrez ”cat de cat .

Nu e musai la sutime dar asa cat de cat un 40-50 %sa indice corect.

Link spre comentariu

Cu traductorul montat pe motor,se porneste mot.;se incalzeste; se masoara rezistenta la ralanti si la turatie mare..se simuleaza cu un reostat trad. pe ceasul nou;vor rezulta niste valori ale rez. se pun de acord cele doua seturi de valori cu rezistori serie sau paralel.

Link spre comentariu

Poi aici este necazu ca nu o gasesti ,(Sa scos din productie cica)si toti indica spre senzoru de dacia ,batal vina ca doar tot Renault este si una si alta.

Link spre comentariu

Nu stiu cum reusesti sa calibrezi cu lm317 dar cu un mini arduino e treaba chiar simpla si poti sa faci foarte precis. Trebuie sa afli valorile de min-max asa cum a zis colegul mai sus si apoi calibrezi pe ceas, citesti sonda si generezi un semnal pwm catre ceas.

Link spre comentariu

Poi la bulb este usor de gasit valorile.

Doar il unflu cu un compresor ce are manometru si masor cat am la fiecare atmosfera.

daca ar fi pe un atmega 8 ar fi si mai simpla treaba.(ca il am)

Link spre comentariu

De ce va complicati cu Arduino cand e suficient un operational ?

Ce curent sau ce tensiune ii trebuie ceasuluica sa ajunga la maxim ?

Ce rezistenta are traductorul la presiunea de lucru ? Care este presiunea de lucru si presiunea maxima ?

Despre ce tip de Dacia vorbim ? 1310 ?

Editat de one
Link spre comentariu

Nu poti sa sti daca ambele sunt liniare si nici nu cred ca sunt, caz in care se complica treaba si un arduino de 20lei nu e chiar asa mare complicatie dar rezolva problemele astea

Link spre comentariu

Eu am avut mai multe esecuri cu solutii electronice de citit presiunea la ulei, nici unul nu indica corect, ba variau in functie de tensiune, nu indica corect la relantiu (presiune joasa), ba se strica sonda prea repede - toate au doar un cursor care merge pe un bobinaj subtire si se rupe bobinajul respectiv sau se dezlipeste.

Solutia finala pe care am adoptat-o - ceas hidraulic ascuns langa volan in stanga, alimentat cu furtun subtire de 4mm de combustibil dar gros in carne, cu limitator pe el ca sa nu fluctueze acul de presiune (o piesa bagata pe furtun cu gaurica de 1mm) cuple si coliere cu surub si piulita sa nu ma trezesc ca sare vre-un furtun.

 

Da, electronic se poate face sa indice corect daca se calibreaza pe masina, dar nimic nu bate ceasul hidraulic nici ca precizie si nici ca simplicitate.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări