TiL Postat August 2, 2017 Partajează Postat August 2, 2017 Salut, sunt cam incepator in practica pe masini electrice. Am luat un circular vechi de 18 ani, nefolosit in ultimii ani. Motor trifazic cum se vede in poza de aici: http://www.elforum.info/topic/126744-motor-electric-220-si-380v/?p=1566305 Jucaria are un intrerupator care nu stiu daca mai e bun si daca-i utilizabil la 220V, pentru ca: - daca apas (I), fara sa fie legat la curent, nu ramane apasat. E normal? Daca ma chinui putin il pot face sa stea putin agatat dar nu sta mult, tot sare. - tinand apasat pe (I), nu am continuitate nici 1-2 nici 3-4 , nici 5-6 Are nevoie sa simta tensiune pe toate cele trei intrari? Daca mut condensatorul de langa motor si-l pun inaintea intrerupatorului, ar merge? Alte idei? Link spre comentariu
cristi_ozana Postat August 2, 2017 Partajează Postat August 2, 2017 Daca doresti sa alimentezi acel electromotor la o tensiune de 230 V este necesar sa-i pui un condensator si sa schimbi disjuctorul electromagnetic cu altul mult mai mare. Motivul este ca la o tensiune de 3x400v curentul absorbit de acel electromotor este undeva la 4,5-4,6A iar alimentat la 230 V curentul absorbit de electromotor este undeva 10-11A. Link spre comentariu
TiL Postat August 2, 2017 Autor Partajează Postat August 2, 2017 Condensator i-am pus, cum se vede in a doua poza. Disjunctorul ar fi piesa din dreapta, in prima poza? Cel atasat pe intrerupator? De fapt nu prea conteaza, pentru ca si la intrerupator vad 4-6 A, ori motorul asta ia 8.8A la 220V. Deci e clar, trebuie sa caut alt intrerupator. De curiozitate doar, e normal ca atunci cand apas si tin apasat ON , sa nu puna in contact perechile de borne 1-2 , 3-4 si 5-6 ? Link spre comentariu
surubarila Postat August 2, 2017 Partajează Postat August 2, 2017 Sanatate permanenta ! Daca tot vei folosi altul , demonteaza-l si atunci o sa vezi exact cum lucreaza.Eu am gasit un PDF cu ceva caracteristici dar nu cred ca te ajuta. Link spre comentariu
TiL Postat August 2, 2017 Autor Partajează Postat August 2, 2017 Era sa-l fac bucatele azi noapte. E interesant cum din ala din dreapta pleaca un stut in intrerupator. Ce-o face el acolo, naiba stie. De fapt, am vazut ca daca dau la o partea disjunctorul, nu mai pot sa apas butonul ON. Si chestia aia Test ce e? Link spre comentariu
mihaighe Postat August 3, 2017 Partajează Postat August 3, 2017 Condensator i-am pus, cum se vede in a doua poza. Disjunctorul ar fi piesa din dreapta, in prima poza? Cel atasat pe intrerupator? De fapt nu prea conteaza, pentru ca si la intrerupator vad 4-6 A, ori motorul asta ia 8.8A la 220V. Deci e clar, trebuie sa caut alt intrerupator. De curiozitate doar, e normal ca atunci cand apas si tin apasat ON , sa nu puna in contact perechile de borne 1-2 , 3-4 si 5-6 ? Sar putea sa aiba un blocaj ca sa nu fie actionat fara tensiune. Ce s-ar intampla daca nu este tensiune si cineva il actioneaza gresit-la revenirea tensiuni ar porni circularul sigur ,NU NU NU . Link spre comentariu
TiL Postat August 3, 2017 Autor Partajează Postat August 3, 2017 Exact asa gandesc si eu. Am incercat ieri sa-l alimentez cu 220 inaintea intrerupatorului, dar asta inseamna conectarea a doar doua intrari din trei. A treia intrare ar putea fi alimentata daca mut condensatorul inaintea intrerupatorului, dar nu stiu daca ar avea efect de fapt. Stie cineva? Cred ca o sa fac si un test cand oi avea timp. Link spre comentariu
cristi_ozana Postat August 3, 2017 Partajează Postat August 3, 2017 Aici gasesti documentatie cum sa alimentezi electromotorul la tensiunea de 230V. http://schemaelectrica.blogspot.ro/2015/03/legare-motor-trifazic-la-220v.html Link spre comentariu
TiL Postat August 3, 2017 Autor Partajează Postat August 3, 2017 Already done. Condensator i-am pus, cum se vede in a doua poza. Eu cu intrerupatorul am o problema. Azi am mai incercat cate ceva: 1. - pastrat conexiunile motorului la iesirea intrerupatorului - mutat alimentarea la 220 pe intrarea intrerupatorului. - mutat si condensatorul pe bornele corespunzatoare, la intrarea intrerupatorului. Rezultatul: un slab bazait care disparea cand apasam OFF (desi ON nu era apasat). Deci n-a mers. 2. - Mutat si conexiunile motorului pe intrarea intrerupatorului. - mutat conexiunile disjunctorului pe cele doua borne de intrare 220 V Deci motorul pe direct, iar de data asta pe bornele de intrare ale intrerupatorului aveam cam toata portia trifazica, avand si condensatorul alimentat. Motorul merge , evident, ca-i legat pe direct. Intrerupatorul tot nu. Apas ON, dar nu sta apasat. Devine cam clar ca e dus intrerupatorul? Link spre comentariu
TESSLA Postat August 3, 2017 Partajează Postat August 3, 2017 Butoanele acelea cred ca sunt fara retinere. Mai exact, butonul ON ajuta la punerea sub tensiune a bobinei de anclansare, bobina care atrage armatura , se realizeza contactele pe cele trei faze si in acelasi timp se actioneaza si un contact care mentine contactorul anclansat chiar daca butonul ON a fost eliberat. Daca apasati butonul OFF sau se ia lumina, bobina este scoasa de sub tensiune , contactorul declanseaza, basculeaza intrerupatrul de mentinere si cntactorul nu mai anclanseaza pana nu se apasa din nou on.. Asa banuiesc ca ar trebui sa functioneze . Dvs. puteti sa il verificati usor. Porniti motorul cu acel condensator si legati intrerupatorul (dupa cum ati facut-o deja) la cele trei borne ale conexiuni triunghi . Apasati ON si la iesirea intrerupatorului ar trebui sa aveti tensiune. Link spre comentariu
emil.gabor Postat August 4, 2017 Partajează Postat August 4, 2017 Probabil are protecție se faza . Daca nu ai toate 3 sa nu pornească motorul ca sa nu se ardă , cel mai simplu cumperi altului de 220v ii 20-30 lei Link spre comentariu
dan_b11 Postat August 4, 2017 Partajează Postat August 4, 2017 (editat) Se poate inlocui cu asa ceva http://www.schneider-electric.com/en/product/GV2ME01/tesys-gv2-circuit-breaker-thermal-magnetic-0.1...0.16-a--screw-clamp-terminals/?range=684-tesys-gv2&node=166481491-thermal-magnetic-motor-circuit-breakers&parent-subcategory-id=3055&parent-category-id=3000 si sunt si cutii dedicate pentru montaj in zone cu praf. Bineinteles, tinand cont de curentul absorbit de motor(sunt variante destule). Nu sunt prea ieftine dar sunt ok. Avand in vedere semnul de pe modulul din dreapta si eu cred ca este ceva protectie la subtensiune. Cu toate cele 3 faze alimentat ar trebui sa stea apasat butonul negru. PS: am gasit pe net si ceva modul asemanator si intr-adevar este protectie la subtensiune: http://uk.rs-online.com/web/p/motor-protection-accessories/4001423/ Eventual pentru a se vedea daca este ok 'contactorul' se poate demonta modulul de protectie si incercat asa daca porneste motorul Editat August 4, 2017 de dan_b11 Link spre comentariu
mihaighe Postat August 4, 2017 Partajează Postat August 4, 2017 (editat) PS: am gasit pe net si ceva modul asemanator si intr-adevar este protectie la subtensiune: http://uk.rs-online.com/web/p/motor-protection-accessories/4001423/ Eventual pentru a se vedea daca este ok 'contactorul' se poate demonta modulul de protectie si incercat asa daca porneste motorul Acum vad clar ca are modul de protectie,trebuie alimantat si ala (depinde daca este la 220v sau 380v) sau al dai jos si gata(nu prea e corect ca are rol de protectie si la accidente si in functionarea motorului) Scuze ca nu am vazut de la inceput bobina de minima tensiune. Editat August 4, 2017 de mihaighe Link spre comentariu
TiL Postat August 5, 2017 Autor Partajează Postat August 5, 2017 (editat) Daca scot modulul din dreapta nu mai pot sa apas ON. Are o "putza" mica de plastic care intra in intrerupatorul cel mare. Cand e scoasa nu se apasa ON. Am incercat chestia cu simularea celor trei faze pe intrare, mutand si condensatorul la intrarea in intrerupator. Dar la apasare tot nu ramanea apasat ON. N-am mai masurat si tensiunile pe iesire, sa vad daca dadea ceva. Cred totusi ca ar fi trebuit sa stea anclansat ca sa dea tensiuni pe iesiri. Intr-adevar, Dan, este exact ca asta: http://uk.rs-online.com/web/p/motor-protection-accessories/4001423/ dar in oglinda. Acelasi buton albastru dedesubt pentru demontare de pe intrerupatorul cel mare. Acelasi stift de plastic dar in oglinda, pus spre dreapta, deci se aseaza la stanga intrerupatorului, nu la dreapta ca la mine. Am cam renuntat la ideea de a-l folosi, nu-l arunc inca, poate poate veniti cu solutia minune Deocamdata am alimentat motorul pe direct si o sa caut un intrerupator simplu si ieftin de 220, fara protectii si alte minuni. Oricum nu-l folosesc intensiv pana nu rezolv dimensionarea condensatorului, adica povestea de aici: http://www.elforum.info/topic/126744-motor-electric-220-si-380v/?p=1566699 I-am pus panza supradimensionata, de 40cm, fata de maximul 35 recomandat, si 30 cat avea cand l-am luat. Pornirea e mult mai grea decat cu 30-ul, dar pleaca frumos, se tureaza de zici ca-i avion. Editat August 5, 2017 de TiL Link spre comentariu
TESSLA Postat August 5, 2017 Partajează Postat August 5, 2017 Ce va costa sa probati cu un bec daca sant tensiuni pe iesire? Repet, s-ar putea ca acele butoane sa fie fara retinere, cum era la tablourile romanesti de ebonita ce aveau doua butoane, unul rosu si unul negru. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum