Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor electric 220 si 380v


InoX

Postări Recomandate

Salutare.

Am cumparat un compresor foarte vechi si cam distrus. Problema este ca motorul este foarte mare si la 380v. Pe placa scrie 220v/9,1A si 380v/5.3A. Pe oricine am intrebat si pe unde am citit am inteles ca se pierde o treime din putere daca il trec pe 220v. Acum logica mea imi spune ca daca consuma dublu in 220v, nu se pierde deloc din putere.

Ma poate ajuta cineva cu o parere?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • davidut5

    4

  • validae

    3

  • iop95

    3

  • TiL

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Curentii respectivi sunt dati pentru alimentare trifazata, 230V in triunghi respectiv 380V in stea.

Alimentarea in monofazat se poate face, cu condensator pentru pornire, dar evident puterea va fi probabil in jur de 20-30%.

Functie de tipul compresorului e posibil sa nu mai porneasca la alimentare monofazata... cuplul de pornire fiind mult mai mic.

Link spre comentariu

Multumesc, acum am inteles. Motorul nu am la ce sa il folosesc momentan dar il reconditionez, il curat, vopsesc si ii schimb rulmentii pentru ca asa ceva nu se mai gaseste prea usor. Compresorul este de la timpuri noi (ECR350 parca), am cumparat pistoanele, segmentii si garniturile ca nici ca ala nu se mai fac acum. Ambele sunt foarte masive, cat motorul si pompa de la compresorul meu actual, chinezesc, de 4.1KW si 600l/min luand in considerare ca cel romanesc are 2kw si 260l/min.

Am si 380v tras dar as fi preferat sa il pot folosi si in alta parte. Probabil o sa cumpar un motor de 220v pentru compresor, deala chinezesc dar cu bobinaj de cupru.

Link spre comentariu

Sau poți folosi un convertizor dela o....RON scuZe de reclama si i-l

Poți lega direct fără condendesator de pornire

 

Si din acel convertizor poți da sensul Turatia Herti Ect un linck spre ce ai tu nevoie la compresor si îți mai trebuie un pic de îndemânare sau apelează la un automatist dami pe privat si te ajut mai departe mie lene sa scriu https://m.bizoo.ro/produse/convertizoare-omron/start-0/10/

Editat de florinmar
Link spre comentariu

Cred ca-l poti lega linistit cu condensator. Am legat si eu un circular vechi la 220, aseara, cu un condensator, fara alt condensator de pornire. E avion, ar trebui sa caut condensator mai mic, ca am pus unul de 140, luandu-ma dupa niste tabele care considerau 1500 rpm , in timp ce motorul asta are 2800.

 

Un tabel foarte bun, aici: http://www.elforum.info/topic/109770-condensator-motor-electric-22kw-monofazat/?p=1273276

Conform lui, mi-ar trebui condensator de 110-120uF, nu 140.

 

Cu asta de 140 am masurat:

Tensiunea la priza in gol e 229V
La intrare in motor in mers, 222V
Pe celalalte doua infasurari e 260V fiecare

 

Intrebare pentru colegii mai experimentati: condensatorul din poza e bun doar pentru prornire, sau duce la mers continuu?

Apoi, e musai sa-l schimb, sau pot sa folosesc motorul asa, tinand cont de tensiunile masurate mai sus?

 

 

 

post-265880-0-47729700-1501661231_thumb.jpg

Link spre comentariu

Capacitatatea condensatorului se stabileste prin tatonari/incercari astfel incat sa obtineti valori aproximativ egale pe toate infasurarile. Valoarea aceea de 260 V pe care ati masurat-o probabil va mai scadea in sarcina, dar nu sufficient si ca atare motorul se va supraincalzi. Oricum motoarele trifazate legate la monofazic se cam incalzesc si in gol, iar daca exagerati cu valoarea capacitatii condensatorului se va incalzi si mai tare. Mai e o variant sa folositi inca un motor trifazat (de aceiasi putere sau mai mare) legat la 220, cu ceva condensatori, care sa va "genereze" trei faze.

Link spre comentariu

Hmmm...

 

Ieri am mai luat o mana de condensatori (80 , 40 , 50 uF) , ca sa testez cu valoarea de 120 , iar daca nu-i suficient sa fac 80+50=130.

 

Cu 120 inca aveam diferente mari de voltaj intre infasurari (cam 30V)

Cu 80 mergea mai frumos, rotund, diferenta inca maricica de tensiune.

Cu 50 inca ok, dar tot erau vreo 10V diferenta.

 

Cu 40uF:

207 V tensiune pe intrare, in mers

210-212 V tensiune pe celelalte doua infasurari.

Porneste mai greu cu asta, de multe ori e nevoie sa invart eu putin panza inainte de a-l alimentai.

 

Am taiat si cateva lemne.

Dupa toate testele de mai sus, facand multe porniri, motorul s-a incins binisor, frigea.

 

 

Oare trebuie sa caut un condensator si mai mic, si sa pun in paralel cu el unul de pornire? Sau e ok sa merg cu cel de 40, considerand diverenta de aprox 5V intre infasurari?

Link spre comentariu

Dacă pornește greu, poți pune un condensator numai pentru pornire, acționat temporizat sau printr-un buton fără reținere. Diferența de 5V nu e mare, deci valoarea capacității este suficientă, nu trebuie nici exagerat fiindcă apare fenomenul invers, de frânare. Atunci când depășești valoarea necesară, motorul pornește singur, dar nu mai ia turație și se învârte foarte lent și zgomotos.

Link spre comentariu

Asta, cu valoarea exagerata de 140 pornea bine, repede, ajungea la turatia nominala. Dar erau diferente de tensiune intre bobinaje de vreo 40V.

 

5V ar trebui sa fie intr-adevar putin, multumesc pentru confirmare.

O sa incerc totusi sa mai iau unul mai mic, sa vad cum se comporta in functionare cu el, urmand ca apoi sa pun unul in paralel pentru pornire.

Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...

Postez aici sa nu mai deschid subiect pentru atata.

 

Am o bormasina cu coloana facuta de mine, si parca la inceput motorul avea ceva forta, Acum moare si la burghiu de 6mm. E cam zgomotos in turatie, dar porneste repede, are aceiasi condesatori ca inainte.

E alimentat la 220v, din el ies 3 fire, are pe ax pus un universal mic cu 3 bacuri (foarte bun, prind in el tevi, profile, diametre mari, etc). Ce condensator, ce valoare trebuie?

Eticheta lui arata asa..

25ro6sg.jpg

Editat de davidut5
Link spre comentariu

Scaderea de cuplu poate sa fie cauzata de reducerea tensiunii de alimentare, modificare raport de transmisie sau cresterea rezistetei rotorice (defect in barele rotorice sau/si inelele de scurtcircuitare).

Verificati tensiunea si partea mecanica.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări