Vizitator mirelmirel11 Postat Iulie 30, 2017 Partajează Postat Iulie 30, 2017 Va salut!Am cumparat de pe piata americana o statie de lipit hakko fx 951 si se alimenteaza la 120v 75wVreau sa modific transformatorul ca sa pot alimenta la 220vAre cineva o idee cum? sau dupa ce proprietati trebuie sa ma iau? precizez ca nu stiu cat scoate la placa acel transformator deoarece inca nu mi-a ajuns produsulimagini din statie : http://imgur.com/ouXRQzChttp://imgur.com/X940tG4Astept parerile voastre, va multumesc! Link spre comentariu
Mishu_17 Postat Iulie 30, 2017 Partajează Postat Iulie 30, 2017 (editat) Cel mai simplu este sa folositi un transformator cu primar de 230V si secundar de 120V, iar din secundarul acestui transformator sa alimentati statia, fara sa interveniti in interiorul statiei. Editat Iulie 30, 2017 de Mishu_17 Link spre comentariu
Vizitator mirelmirel11 Postat Iulie 30, 2017 Partajează Postat Iulie 30, 2017 Cel mai simplu este sa folositi un transformator cu primar de 220V si secundar de 120V, iar din secundarul acestui transformator sa alimentati statia, fara sa interveniti in interiorul statiei. da, dar as vrea sa schimb traful de 120 din statie sa alimentez direct statia fara alte transformatoare sau convertoare seapate Link spre comentariu
gauss Postat Iulie 30, 2017 Partajează Postat Iulie 30, 2017 (editat) Dupa ce vine " scula " , numarati nr . de spire din secundar ( al transformatorului de alimentare ) . Cu regula de trei simpla , determinati nr . de spire pentru primar , si stabiliti ce diametru ( mai mic ) trebuie pentru noul bobinaj , sa incapa in fereastra ... Inainte de acestea , verificati sa nu aiba si alimentare pe 230 volti , neconectata ... au mai fost cazuri . Eu am avut Hakko originale , nu clonele chinezesti ... fabricate in Japonia , aveau si 230 si 115 ( ultima neconectata ) . Editat Iulie 30, 2017 de gauss Link spre comentariu
validae Postat Iulie 30, 2017 Partajează Postat Iulie 30, 2017 Prima dată aș verifica dacă traful nu e prevăzut cu două tensiuni de alimentare, iar dacă nu are, se poate rebobina. Cât de ușor (sau ieftin) depinde de construcția acelui traf, ar fi bine să puneți poze de aproape cu el atunci când veți putea.Ar fi util să vă completați locația la Profil, astfel puteți fi eventual ajutat cu rebobinarea de cineva din apropiere.... Link spre comentariu
gauss Postat Iulie 30, 2017 Partajează Postat Iulie 30, 2017 (editat) La ale mele , tolele erau sudate ( cu argon ) in laterale ... in loc de intretesere , economie de jug de strangere si fixare , transformatorul statea in niste urechi de plastic , fiind blocat de " capac " , o laterala a cutiei , de fapt ... Editat Iulie 30, 2017 de gauss Link spre comentariu
validae Postat Iulie 30, 2017 Partajează Postat Iulie 30, 2017 Am rebobinat cu succes și din astea sudate, e ceva mai migălos la polizarea sudurii, dar ulterior se pot întrețese normal, fără suduri. Link spre comentariu
gauss Postat Iulie 30, 2017 Partajează Postat Iulie 30, 2017 (editat) Stiu , dom ' Validae ... noroc ca n - am avut nevoie . Ramane sa vedem ce ne " ofera " userul . Personal , as folosi un " adaptor " ( autotransformator ) de 150 W , nu - i un sac de bani , si se infige direct in stecher sau prelungitor ( nu pun link , sa nu fie reclama , se gasesc usor la o cautare ... ) , sta sub masa , sau pe bancul de lucru . Daca prelungitorul e cu intrerupator , lucrurile se simplifica si e corect si din alte pdv . Eu am unul de 600W , m - a costat vreo 70 RON ... e util la multe lucruri , inclusiv diferite probe . In fine ... P . S . - acum am vazut imaginile , e o clona chinezeasca . Editat Iulie 30, 2017 de gauss Link spre comentariu
viorelpicu Postat Iulie 30, 2017 Partajează Postat Iulie 30, 2017 Cel mai simplu se rezolva cum zice Mishu_17 cu transformator coborator de la 230V la 115V.Rebobinarea trafului implica un volum de munca serios si un bagaj de cunostinte necesar reproiectarii trafului(nr.de spire in primar se dubleaza dar se recalculeaza si diametrul conductorului),apoi trebuie vazut daca noul primar incape in spatiul existent.Daca traful e bobinat in galeti lucrurile sunt ceva mai simple,daca nu trebuie dat jos si secundarul si apoi rebobinate. Oricum la primirea statiei cu poze in detaliu,baietii cunoscatori de pe forum vor putea da solutia cea mai buna.Pana atunci....studiu! Renuntarea totala la trafo o vad imposibila intrucat tot de pe el se culege tensiunea necasara monitorizarii statiei. Link spre comentariu
validae Postat Iulie 30, 2017 Partajează Postat Iulie 30, 2017 Rebobinarea ar putea costa chiar mai puțin decât ,,adaptorul,, dar eu unul, aș prefera totuși ca traful să fie alimentat direct la 230V, fiindcă eroarea umană e frecventă și e foarte posibil să se uite la un moment dat intercalarea ,,adaptorului,, cu consecințe grave. Am avut cazuri și când aparate ce aveau din construcție comutator 120-230V au fost defectate fiindcă ,,cineva,, a fost curios să vadă ,,cum merge,, și pe poziția 120V.... La capitolul ,,modificări posibile și ieftine,, ar fi înserierea unui condensator nepolarizat de câțiva microFarazi (calculat sau tatonat prin încercări practice) cu primarul trafului, pentru limitarea tensiunii primare la circa 120V prin reactanță capacitivă. Dar, dat fiind că stația are un consum foarte variabil, tensiunea secundară ar varia și ea destul de puternic între cele două stări (rezistența alimentată/deconectată) și soluția, deși cea mai ieftină, nu e recomandată aici.... Ar mai putea introduce în cutie un circuit de variator de tensiune cu triac, fixat (potențiometru înlocuit cu rezistor fix) pe tensiunea eficace de 120V, dar acesta distorsionează cam urât forma de undă și deși posibilă (am aplicat-o uneori), nu o recomand la aparate sensibile. Link spre comentariu
viorelpicu Postat Iulie 30, 2017 Partajează Postat Iulie 30, 2017 Rebobinarea ar putea costa chiar mai puțin decât ,,adaptorul,, dar eu unul, aș prefera totuși ca traful să fie alimentat direct la 230V, fiindcă eroarea umană e frecventă și e foarte posibil să se uite la un moment dat intercalarea ,,adaptorului,, cu consecințe grave. Am avut cazuri și când aparate ce aveau din construcție comutator 120-230V au fost defectate fiindcă ,,cineva,, a fost curios să vadă ,,cum merge,, și pe poziția 120V.... ai dreptate,imi amintesti de un caz cand un novice a mers la o depanare de radio cu tuburi si cand a schimbat siguranta(arsa)a pus-o pe slotul de 110,aparatul a pornit,lumina de scala f.puternica,a mers catva(minute)si apoi urmarea o intuiti cu totii! Link spre comentariu
gauss Postat Iulie 30, 2017 Partajează Postat Iulie 30, 2017 (editat) Daca are stecher de USA ... nu intra in priza . Decat cu adaptor ( " merge " cel pentru UK ... ) , care nu are sens ... In fine , cred ca ( personal ) despic firul prea in " patru " . E un biet consumator de 120 Vca ... solutii sant destule , e caz banal , nu vreo chestie stiintifica . Editat Iulie 30, 2017 de gauss Link spre comentariu
validae Postat Iulie 30, 2017 Partajează Postat Iulie 30, 2017 Aș vrea să văd și eu câți sunt dispuși să lase ștecherul ,,USA,, fără să-l schimbe cu unul european, după ce cumpără un aparat.......în fine, să așteptăm și opinia inițiatorului, alegerea variantei finale îi aparține numai lui. Link spre comentariu
gauss Postat Iulie 30, 2017 Partajează Postat Iulie 30, 2017 (editat) Eu am stechere USA , d - le Validae ... ma rog , din ratiuni bine definite . La mai multe echipamente ... mai ales AMC - uri . Chiar si la o statie de lipit Metcal . Rezolvarea alimentarii am expus - o , cea pe care am considerat - o necesara . E o decizie personala , am luat - o acum 20 de ani ... Nu mai am altceva de spus , cred ca sesizez o usoara polemica , pentru mine e ( total ) fara sens . Nu e nici o inginerie , am scris mai sus . Asa cum spuneti , userul va lua ce decizie crede de cuviinta . Editat Iulie 30, 2017 de gauss Link spre comentariu
Vizitator mirelmirel11 Postat Iulie 30, 2017 Partajează Postat Iulie 30, 2017 (editat) Dupa ce vine " scula " , numarati nr . de spire din secundar ( al transformatorului de alimentare ) . Cu regula de trei simpla , determinati nr . de spire pentru primar , si stabiliti ce diametru ( mai mic ) trebuie pentru noul bobinaj , sa incapa in fereastra ... Inainte de acestea , verificati sa nu aiba si alimentare pe 230 volti , neconectata ... au mai fost cazuri . Eu am avut Hakko originale , nu clonele chinezesti ... fabricate in Japonia , aveau si 230 si 115 ( ultima neconectata ) . aceasta nu e clona , e originala Stiu , dom ' Validae ... noroc ca n - am avut nevoie . Ramane sa vedem ce ne " ofera " userul . Personal , as folosi un " adaptor " ( autotransformator ) de 150 W , nu - i un sac de bani , si se infige direct in stecher sau prelungitor ( nu pun link , sa nu fie reclama , se gasesc usor la o cautare ... ) , sta sub masa , sau pe bancul de lucru . Daca prelungitorul e cu intrerupator , lucrurile se simplifica si e corect si din alte pdv . Eu am unul de 600W , m - a costat vreo 70 RON ... e util la multe lucruri , inclusiv diferite probe . In fine ... P . S . - acum am vazut imaginile , e o clona chinezeasca . imaginile sunt luate de pe net , nu sunt ale produsului , produsul e made in Japan si vreau neaparat modificat traful , nu vreau sa ma complic cu alte convertoare sau transformatoare.. cand o sa ajunga produsul o sa verific transformatorul poate merge alimentat si la 220v , daca nu trebuie sa il duc la un meserias sa il rebobineze , poate ma ajuta domnul Validae daca se pricepe la bobinat Editat Iulie 30, 2017 de mirelmirel11 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum