Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ciudatenie


Vizitator

Postări Recomandate

Chiar si atunci cand ofera ei posibilitatea de retur intr-un anumit numar de zile, asa cum a zis colegul mai sus - nu sunt obligati prin lege la cumparaturile in magazinele fizice, doar la online, dar smecheria ca sa iti primeasca produsul inapoi este sa il duci si sa te declari nemultumit, in nici un caz sa nu te plangi ca nu mai merge.

In cazul in care ai zis ca are ceva defect, nu ti-l mai primeste asa usor, il baga intai in service sa vada daca nu cumva tu i-ai cauzat acel defect si functia de retur o ia pe alte parti.

 

Toti, chiar si cei obligati prin lege, sunt obligati sa primeasca doar produsele care nu au fost stricate intre timp de cumparator, conditia e ca produsul sa fie in aceeasi stare ca in momentul vanzarii. Daca s-a stricat, intai trebuie vazut de ce, si reparat, abia apoi se poate discuta de retur - asta daca nu au trecut zilele intre timp.

Link spre comentariu
On 1/8/2019 at 7:53 PM, Spitfire said:

 Nu exista vreo diferenta importanta intre comanda online ori achizitia din magazinul fizic in lege.Doar ca la achizitia online poti beneficia direct de garantia de conformitate, pe langa garantia comerciala.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/in-ce-conditii-puteti-returna-dupa-14-zile-bunurile-de-folosinta-indelungata-cumparate-din-magazine-491791

 

Pai exact informatiile din linkul postat de tine te contrazic:

" Spre deosebire de produsele ce ua fost achiziționate online, prin telefon sau e-mail, situații în care acestea pot fi returnate fără nicio explicație dată vânzătorului în 14 zile de la achiziționare, produsele de folosință îndelungată cumpărate din magazin nu pot fi restituite decât în anumite condiții. În niciun caz nu se admite restituirea contravalorii produsului cumparat pentru că un cumpărător s-a răzgândit sau pentru că nu mai are nevoie de acele produse. Produsul poate fi restituit doar dacă este neconform și doar dacă celelalte căi prevăzute legal au eșuat."

 

Deci exista niste diferente intre comertul la distanta si cel in magazin. Faptul ca si in unele magazine poti beneficia de drepturi suplimentare eventual de acelasi fel in privinta dreptului neconditionat la retur, asta-i alta treaba dar fiind ceva facultativ si rezultat al economiei concurentiale.

 

Este si normal asta, deoarece prevederea aceea cu 14 zile drept de retur neconditionat pentru achizitiile la distanta are o justificare absolut logica si solida: in cazul achizitiilor la distanta consumatorul nu are posibilitatea la cumparare nici sa vada personal produsul, nici sa i se explice detalii suplimentare despre caractreristici, functionare sau punerea in functiune, etc.  Aceasta este logica pentru care a fost necesara includerea acestui drept pentru consumator in cazul comertului la distanta.

 

Cu alte cuvinte, la cumpararea in magazin ai si ti se ofera posibilitatea de a vedea si examina produsul, de a primi informatii si explicatii suplimentare, il vezi, il pipai, il simti,il mirosi, poti avea si proba functionala, vezi imaginea, auzi sunetul, simti greutatea, volumul, forma, culoarea actuala, soliditatea, etc. pe cand in cazul achizitiei la distanta cumperi bazandu-te pe o simpla poza afisata pe un display despre care nu stii nici culoarea cat de precis este redata, adica practic cu posibilitatea ca si consumator de a nu fi informat corespunzator despre produs.

Cele 14 zile drept neconditionat d eretur in cazul achizitiilor la distanta sunt considerate ca fiind posibilitatea oferita consumatorului in privintele mentionate mai sus legate de produsul actual si functionarea sa pentru a ajunge aproximativ la aceleasi conditii legale de vanzare ca si in magazinul fizic.

Tot astfel se justifica si dreptul consumatorului in cazul acestui retur de a fi un retur neconditionat. Adica pur si simplu daca nu-ti place (fara a da alte explicatii) este ok sa-l returnezi.

 

Cat de sigura este afirmatia despre cele 30% procente din vanzari ca retur la emag?

 

Link spre comentariu
Quote

Cat de sigura este afirmatia despre cele 30% procente din vanzari ca retur la emag?

 

 

Un coleg de breasla care lucreaza la ei asa a zis, ca de black-friday au avut 30% retururi...nici nu e de mirare, multi cumpara doar ca sa le aiba cateva zile, altii cumpara de ex. un procesor model vechi pentru a-si face update de BIOS, unele procesoare noi nu merg puse altfel pe placile de baza, apoi il returneazape cel vechi.

Link spre comentariu

Am intrebat pentru ca mi se pare totusi enorm.

Iti dai seama, ca la o asa rata de retur cheltuielile nu sunt chiar mici. Si trebuiesc compensate cumva, nu de pe Luna ci trebuiesc incluse in preturile finale ale tuturor produselor...

Adica in final toti consumatorii de buna credinta platesc pentru cei ce dau click-uri anapoda prin faptul ca pretul produselor va fi mai mare decat ar fi putut fi in lipsa curiosilor dornici sa verifice daca mausul le este functional sau nu ...

Link spre comentariu

Sunt calcule initiale ,care definesc pretul la raft ,sigur cu mult peste limita bunului simt .

Pe cealalta parte producatorul ofera piese de schimb ,in limita 50-75% din pretul aparatului ,care difera de la o gama la alta .

Altfel spus ,pentru problema din primul post ,e cam asa :

clientul reclama produs defect ,la magazinul care a emis factura ,sau alta filiala .

Magazinul are obligatia de a prelua produsul defect ,pe baza de pv unde se specifica starea ,aspectul ,defectul si accesoriile care insotesc produsul .

Produsul se trimite la SA ,unde se constata si se da un verdict sau altul .

Magazinul nu are competenta si autoritatea de a stabili daca reparatia face sau nu obiectul garantiei ,acesta se face exclusiv in SA (SERVICE AUTORIZAT ( DE CATRE PRODUCATOR ,NU DE PRIMARIE SAU MAGAZIN )).

In caz de lipsa piese ,service restricted activity se inlocuieste produsul in service sau se emite o negatie ,in baza careia clientul primeste la magazin un produs nou ,pachet complet .

De la constatare la emiterea negatiei nu trebuie sa treaca mai mult decat timpul legal de reparatie .

In cazul prezentat sesizez o intarziere provocata de magazin ,nejustificata dupa parerea mea .

Daca inlocuirea s-a facut in cele 15 zile legale nu prea e nimic de facut .

Nu stiu sigur daca in lege este specificat ca in caz de neputinta de remediere ,inlocuirea sa se faca in un intervat definit de timp.

Trebuie citit CG emis de magazin odata cu factura si corelat cu legislatia .

Altfel spus nu luati de flcccccc.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări