Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Messerschmitt Me 262 and Mig-15


Postări Recomandate

Multumesc pentru aprecieri . Da , am legatura cu domeniul . Am avut mai multa in urma cu ceva ani . Si destui ani ... am mai scris . Ma rog , si la totalul personal s - au adaugat ( ani ) . Timpul nu sta pe loc , cateodata curge mai repede decat ne - am dori . In fine , sa revenim la topic . Ma rog , la chestii mai apropiate de subiecte aviatice , sau macar militare . Suedia a fost intotdeauna un subiect " de interes " pentru marele nostru vecin . Totul provine din chestiuni geopolitice . Marea Baltica e considerata " lac rusesc " , idee cu care ceilalti riverani nu sant de acord . Nu erau nici cand Rusia detinea si Tarile Baltice , in perioada razboiului rece . Suedia era spionata si " testata " periodic , au fost multe chestii pe care rusii le - au negat ... http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/sweden/11174289/Why-would-a-Russian-submarine-enter-Swedish-waters.html

Frecusurile continua si in ziua de astazi , iar Suedia nu pare sa se lase intimidata . Deasupra Balticii au loc intalniri amicale frecvente intre Sukhoi - uri si Gripen - uri ...

Oarecum off - topic ... cine doreste sa vada " la lucru " o aeronava suedeza , poate incerca sambata 22 iulie pe Aerodromul Baneasa , la BIAS 2017 . Este a vecinilor unguri . Poate anul acesta va evolua , anul trecut evolutia unui Gripen cehesc a fost contramandata . Pacat ca la Bucuresti programele de demonstratie aero sant limitate ca durata , complexitate si nivel de spectacol . La altii , nu e asa . Ma rog , sa ne bucuram si cu " putin " . Este prima aparitie publica a F - 16 romanesti . Poate , in viitor , va fi mai bine ... si viitorul , per total , va fi mai bun !

Editat de gauss
Link spre comentariu

Dle gauss, cand faceti afirmatiile despre MiG 15,citez " In regimuri limitative exploatau aeronavele, si ce incendii au avut...alaturi de incidente in zbor si pierderi de aeronave. In timp de pace...la instructie si antrenamente ", ne puteti da ceva exemple? Ati fost in postura de a exploata direct acest tip de avion ca personal tehnic sau navigant?

Aparitia acestor avioane F 86 si MiG 15 a fost cam in aceeasi ani. Caracteristicile tehnice , de zbor ,forma aripii, a fuselajului sunt foarte apropiate si nu intamplatoare. Daca facem o ierarhie din punct de vedere al victoriilor aeriane a unui avion asupra celuilalt gresim.

Link spre comentariu

Ma bucur sa va raspund la intrebari , domnule Viopa . Din pacate , o fac acum , n - am putut la ora matinala la care a aparut postarea . Incerc sa fiu metodic si explicit in putine cuvinte , nu sant convins ca voi ( si ) reusi . Din debut , subliniez ca m - am referit la aeronava MiG - 15 . In Romania , toate din familia respectiva au fost MiG - 15 . Macar in statistici ... sper sa putem discuta si despre asta . MiG - 15 , MiG15 bis , MiG15 UTI , S - 102 , CS - 102 . Pilotii si tehnicii nu le - au incurcat niciodata ... poate discutam si despre aceasta . NU ... nu am exploatat direct acest tip de avion , nici ca tehnic , nici ca pilot . Ma bazez pe izvoare verbale , din familie . Tatal meu si unul din unchi au fost piloti de MiG - 15 . Piloti buni , dupa standardele vremii . Clasa I - a , in orice conditii meteo , zi - noapte . Piloti instructori , erau in patrula comandantului de regiment . Unchiul a fost loctiitorul comandantului pentru zbor . Daca m - au mintit ei , fac si eu acelasi lucru . Ma rog , mai multe informatii am de la unchi , care inca mai traieste , a depasit varsta de 90 de ani . Tatal meu a decedat acum foarte multi ani . Deci , referirile mele au fost la MiG - 15 , mai ales cele cu motor RD - 45 . Au fost primele sosite in tara . Declarate " noi , din stoc de mobilizare " . Au venit cu caietele " albe " , o singura mentiune : ceva ore de zbor , semnatura pilotului - incercator de la uzina . Foarte repede , s - a dovedit practic ca nu era asa . Motoarele aveau uzuri diferite , tractiuni inegale , consumuri larg distribuite fata de notita tehnica si manualul de cunoastere . Pe ici - colo mai aparea cate un petec la invelis , semne vizibile de reparatii la motoare , instalatii si sisteme . Scaunele erau vizibil cu uzuri diferite , se vedea la chingi , pedalele palonierului , mansa si maneta de gaze erau cu semne de uzura ... comanda trenului , a flapsurilor idem . in fine , unele aveau deformari la celula ... cam " trageau " la zbor , cu toate reglajele comenzilor . Dupa ceva exploatare , in carlingile proaspat vopsite panourile bordului au inceput sa dezvaluie inscriptii diferite de cele " noi " . Am vorbit de limitari . Figurile acrobatice din manual au fost "adaptate " , cu micsorarea vitezelor de intrare in evolutii , limitarea numarului de tonouri si a vitezei unghiulare in evolutie , picaje mai "dulci " , Ranversarea si virajul de lupta mai largi etc . La unele aeronave au fost montate limitatoare de cursa la maneta de gaze , nu se putea pune motorul " in plin " , nici macar la decolare . Mi se par suficiente . Unchiul meu a avut incendiu pe pista , la verificarea motorului inainte de decolare . In zbor , de 2 ori sincope ale motorului ... noroc ca a avut inaltime sa - l restabileasca . Armamentul se bloca , de multe ori nici nu se puteau arma tunurile . Toate " tragerile " se executau cu fotomitraliera . In fine , nimic din acestea in carnetul de zbor . De ce ? ... e o alta discutie . Incepe cu un cuvant magic in acelee vremuri ... " consilierul sovietic " . In fapt , adevaratul comandant si imparatul unitatii . In fine ... au fost si pierderi de aeronave si vieti omenesti . Mai multe decat cele din statistici ... Au decedat si romani , si sovietici . Despre zborurile din URSS ... nimic . Nu erau cunoscute nici de toti membrii unitatilor ... nici de familiile pilotilor . Doar ca au fost in misiune ... Au si ele rabojul lor . Romania a importat mai mult de 500 aeronave din categoria ... Date sant despre mult mai putine , majoritatea contradictorii . Arhivele sant goale , sau foarte succinte . Lucrurile s - au mai imbunatatit dupa 1961 - 1962 . Chiar si la capitolul tehnic , au ramas in inzestrare doar avioanele cehesti , declasate ca avioane de asalt la sol , cu zboruri mai putin decat putine . Ma rog , ceva site cu informatii ... si acolo contradictiile sant majore , si " petele " albe si negre abunda .

 

http://www.aripi-argintii.ro/aparatdezbor.php?p=24

 

P . S . - nu am comentat MiG - 15 versus F - 86 . Cate ceva as avea de spus . Pentru mine , cele 2 avioane nu seamana . Deloc . MiG - 15 are 4 cutite aerodinamice pe aripi , si o deriva imensa . Din ce am invatat pe vremuri la scoala ... sant masuri luate pentru a suplini niste chestii . F - 86 nu are asa ceva . Ma rog , discutia e foarte tehnica ... nu stiu daca face obiectul sau interesul participantilor la Bodega .

 

" Daca facem o ierarhie din punct de vedere al victoriilor aeriane a unui avion asupra celuilalt gresim. " . V - am citat . Cu voia dumneavoastra , nu prea as fi de acord . Avioanele militare de vanatoare sant create cu un scop . Sa distruga pe cele ale inamicului , in lupta aeriana . Atat si nimic mai mult . Raportul victoriilor e singurul criteriu obiectiv . Nu e ( numai ) parerea mea , in lucrari , tratate si pe la scoli de profil de tot felul cam acesta e punctul de vedere . Ma rog , nuantat politic si cosmetizat dupa timpuri si nevoi , ca sa dea bine si sa fie toata lumea multumita . Numai ca pierderile de aeronave si piloti raman . Altfel , se poate dezbate la infinit si intoarce pe toate fetele ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Demult doream sa intreb pe cineva daca e adevarata povestea urmatoare:

Cica, dupa caderea cortinei de fier s-a facut o intrecere intre 2 avioane de vanatoare ale celor 2 superputeri in conditiille in care un pilot rus opera un avion american iar un ..invers. Dupa zbor trebuia ca fiecare sa spuna care ar fi lucrurile care le deosebesc si cele cu care se aseamana. Concluzii dupa zbor;

1. Ca performante in zbor, manevrabilitate, operabilitate sunt la fel.

2. Aparatul rusesc exceleaza in hidraulica si pneumatica fata de cel american.

3. Aparatul american a dus pe culmile tehnologiei electronica, servo-electricele si radiolocatia.

Si cu acestea stabilite s-a propus cooperarea intr-un viitor apropiat. Dar, intamplator, pilotul american a vazut Caietul de sarcini al avionului rusesc iar, printre altele, se scria acolo ca avionul trebuie sa faca fata unei aterizari fortate fara trenul de aterizare!

La un duel unu' la unu' (asa cavalereste, ca in primul razboi mondial) cine ar castiga?!

Editat de gica70
Link spre comentariu

Sper sa nu aflam niciodata . Cu voia dumneavoastra , caut si am sa postez un rezumat succint ( captura foto ) al unei " intreceri " pe scara larga , la exercitiul Red Flag din USA , si in urma vizitei Sukhoi - urilor indiene in Marea Britanie , alaturi de alte intalniri " amicale " si dezinteresate . Destui vor fi uimiti . Am fost si eu ... oarecum . Ma rog , comentam dupa !

Editat de gauss
Link spre comentariu

Sper sa nu aflam niciodata . Cu voia dumneavoastra , caut si am sa postez un rezumat succint ( captura foto ) al unei " intreceri " pe scara larga , la exercitiul Red Flag din USA , si in urma vizitei Sukhoi - urilor indiene in Marea Britanie , alaturi de alte intalniri " amicale " si dezinteresate . Destui vor fi uimiti . Am fost si eu ... oarecum . Ma rog , comentam dupa !

Astept cu mare interes!!! (ca un copil in noaptea de Craciun)

 

Am si eu totusi o intrebare: poate un pilot american(rus) la un prim zbor sa "traga" la maxim de un avion rusesc(american)?

Link spre comentariu

Eu sunt fan al unor avioane sovietice exclusiviste , de inspiratie pur germană din epoca WW2 , realizate in anii ' 50 de genul Iak23 inspirat din Focke Wulf TA2 ( particularizat de noi ca fiind " dublă comandă " adică varianta românească , unică pe planetă și probabil în galaxia noastră :) ) , precursoare în România ale Mig15 ( Focke Wulf TA3 , izvorâtorul de mir și pentru F86 Sabres al imperialiștilor :) ) , sau al bombardierelor Il28 , inspirat din proiectul germanul Arado234 ( Harbin H5 chinezesti - românești ) , dacă e posibil , vă rog aș dori să postați documente de același nivel tehnic cu cele anterioare legate de MiG15 ... dacă există așa ceva în arhiva D-voastră sau dacă aveți acces la asemenea informații .

Mulțumesc anticipat !

Link spre comentariu

Bineinteles ca voi posta , d - le Victor ... profit de ocazie sa salut revenirea dvs . in " activitate " . Apropo de IAK - 23 ... exista o chestie interesanta , care s - a intamplat demult ...un exemplar romanesc a vizitat RSFI , si apoi USA ! ... dar , dezgustat , s - a reintors la patria de domiciliu ( era sa scriu mama ... ) .

 

https://iar99soim.blogspot.ro/2015/04/yak-23-romanesc-evaluat-in-secret-de.html

 

Ma rog , lucrurile sant un pic mai complicate si ( un pic ) diferite ... dar avem si noi Belenko al nostru ! ...

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Belenko

Editat de gauss
Link spre comentariu

Da , cunosc incidentul , a venit reparat din USA cu tabla de dural americană :) .

Sovieticii nu au fost prea fericiți , dar oricum erau conștienți că imperialiștii nu aveau ce învața de la ei .

Invers DA , erau disperați după tehnică americană .

Editat de Victor
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări